لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

روش های کاشت مو , تکنیک های کاشت مو در ایران

روش های کاشت مو

روش های کاشت مو ، تکنیک های کاشت مو در تهران و ایران , انواع روشهای کاشت موی طبیعی , کاشت مو به چه روشهایی انجام می شود ،کاشت مو به روش غیر جراحی  , ترکیبی کاشت مو ، روش کاشت مو با استفاده از تکثیر فولیکول ها : مو یکی از اجزای بدنی است که در زیبایی تاثیر خیلی زیادی دارد . بدون شک همه ی ما خواهان و طرفدار زیبایی هستیم . مشکل ریزش مو در افراد زیادی وجود دارد ، و خیلی ها از این بابت نگران هستند . ولی باید بگوییم که امروزه با وجود روش های کاشت مو ، دیگر جای نگرانی نیست .

اگر شما هم جز دسته افرادی هستید که ، مشکل ریزش مو شما را نگران کرده است ، می توانید به کلینیک زیبایی لیزر مو مراجعه کنید . در کلینیک لیزر مو متخصصین انواع روش های کاشت مو را ارائه می دهند . متخصصین ما بعد از برگزاری یک جلسه ی مشاوره ، بهترین روش  را برای شما برمی گزینند .

امروزه در همه جای جهان روش های مناسب و کاربردی برای کاشت مو وجود دارد . در ادامه ی این مقاله به بررسی این روش ها خواهیم پرداخت .

روش های کاشت مو
روش های کاشت مو

انواع روش های کاشت مو

امروزه روش های مختلفی برای کاشت مو وجود دارند ، که عبارتند از :

  1. کاشت مو به شیوه پانچ : این روش به دلیل اینکه قدیمی است ، دیگر اجرا نمی شود .
  2. کاشت مو به شیوه اف یو تی (FUT) : به این روش در اصطلاح عامیانه روش جراحی هم گفته می شود .
  3. کاشت مو به شیوه اف آی تی (FIT) یا FUE : به این روش در اصطلاح عامیانه روش بدون جراحی هم گفته می شود .
  4. کاشت مو به شیوه سیف (Safe) : این روش همان روش FIT است که در ادامه مقاله بیشتر در مورد آن توضیح می دهیم .
  5. روش ترکیبی کاشت مو : ترکیبی از شیوه های FUT و FIT است.
  6. کاشت مو با بهره گیری از تکثیر فولیکول ها در آزمایشگاه : این شیوه در مرحله تحقیقاتی قرار دارد .

روش های کاشت موی پانچ

در این روش  ، موها به صورت گروهی برداشته شده و سپس با ایجاد سوراخ هایی در پوست سر، در ناحیه مورد نیاز ، کاشته می شود . این روش به دلیل به وجود آوردن نمای مصنوعی (معروف به نمای عروسکی) چندان کاربرد ندارد .

روش های کاشت موی Follicular Unit Extraction (FUE)

در این روش متخصص  از بی حسی موضعی استفاده می کند ، و با استفاده از یک نوار کوچک از ناحیه ی پشت سر ، که دارای ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ گرافت که دارای ۷۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تار مو مو برداشت کرده ، و سپس ناحیه ی عمل را به ظرافت بازسازی می کند ، خط برداشت به دلیل قرار گرفتن در مسیر رشد موها به چشم نمی آید . در مرحله ی بعد گرافت های فولیکول های مو را زیر میکروسکوپ ، به صورت واحد های یک، دو و یا سه تایی جدا کرده ، و برای کاشت آماده می کند .

این روش نیازی به تراش موهای سر شخص نیست . و فقط قسمتی از بعد به وسیله تیم جراحی زیر میکروسکوپ گرافت های فولیکول های مو به صورت واحد های یک، دو و یا سه تایی جدا و آماده برای کاشت می گردد. در این شیوه غالبا احتیاجی به تراشیدن همه موهای سر شخص نیست و تنها قسمتی از سر که برای برداشت و کاشت لازم است تراشیده می شود . در مرحله ی بعد متخصص فولیکول های آماده شده را منظم و تک تک براساس طرح از پیش تعیین شده می کارد . کاشت و پیوند موها در این روش در مدت زمان سه تا پنج ساعت انجام می شود .

امروزه FUT با اطمینان ترین و قطعی ترین روش کاشت مو در دنیا است ، و 97 درصد افرادی که از این روش کاشت مو استفاده کرده اند ، رضایت کامل دارند .

کاشت مو به روش های جراحی FUT

ابتدا در مورد شیوه جراحی یا همان FUT کمی توضیح می دهیم .
به این روش به دلیل اینکه در اتاق عمل و با بیهوشی و خونریزی انجام می شود ، روش جراحی هم گفته می شود .

شیوه Follicular Unit Transplant یا FUT به معنای پیوند دادن واحد های فولیکولی ، یکی از روش های کاشت مو به شمار می رود . در این روش ابتدا ، از پوست پشت سر برش نواری به عرض 2 سانتی متر برداشته می شود ، و سپس با قطعه قطعه کردن این برش از پوست ، فولیکول های مو جدا شده و سپس در ناحیه پذیرنده یا همان ناحیه طاسی کاشت می شود . در این روش از یک بی حس موضعی استفاده می شود ، و تا پایان عمر یک خط بخیه پشت سر بیمار باقی می ماند .

مراحل کاشت مو به روش FUT

  1. برداشت نواری از مو‎ها از بخش دهنده در پشت سر
  2. برش نوار
  3. برش دادن گرافت ها
  4. گذاشتن گرافت‎ها در ناحیه پذیرنده

کاشت مو به روش غیر جراحی

یکی از روش های کاشت مو ، روش غیر جراحی است . در این روش به برداشت نوار از پشت سر نیازی نیست . در این روش فولیکول های مو یک به یک با استفاده از یک پانچ باریک و فرو نمودن آن در پوست سر برداشته می شوند . این روش نیازی به عمل جراحی پشت سر ندراد ، و معمولا عمل برداشت مو از پشت سر و منطقه پشت گوش ها انجام می شود . و در مرحله ی آخر (دقیقاً مثل شیوه پیشین) شکاف های ظریفی (۱ میلیمتری) در ناحیه برش داده پوست سر ایجاد شده و گرافت ها کاشت می شود. ین شکاف ها بعد از چندین ماه به صورت کامل از بین می رود به طوری که نمی توان آنها را تشخیص داد. (حتی در برخی از موردها شکاف ها اصلا توسط چشم قابل مشاهده نیست.)

مراحل کاشت مو به روش FIT

  1. برداشت مو به وسیله سوزن های خیلی ظریف از ناحیه بانک موی فرد
  2. کاشت مو در ناحیه پذیرنده یا همان ناحیه طاسی
  3. پانسمان خیلی رویه ای و سطحی و یک روزه جبرای افزایش کیفیت کاشت مو

کاشت مو به روش غیر جراحی BHT

روش Safe یا سیفر در در مورد افراد با بانک موی خیلی کمی انجام می شود . این روش در مورد افرادی که یا بانک موی آن ها به منظور کاشت کامل ناحیه طاسی جوابگو نیست ، کاربرد دارد .

در واقع در این روش از همان روش Safer استفاده می شود . در این روش به دلیل استفاده از موتور برای برداشت مو ، سرعت عمل جراحی بالا می باشد . اکثر کلینیک ها و مراکز کاشت مو ، معتقدند که استفاده از موتور برقی برای کاشت مو ، علی الخصوص در موهای ظریف ، به فولیکول ها آسیب می رساند از این رو برای برداشت مو از پانج های ظریف استفاده می کنند . لازم به ذکر است که موتور پانچ برقی با کاشت مو به روش ربات متفاوت است . ( کاشت مو با ربات هم اکنون در مرحله ی تحقیقاتی ، پژوهشی است .

روش ترکیبی کاشت مو

این روش ترکیبی از روش های FUT و FIT می باشد. در این روش در روز اول ، با استفاده از روش FUT نواری از پشت سر شخص برداشته شده و سپس فولیکول های آن جدا شده ، و در بخش خط سر Hairline و جلوی سر کاشته می شود . و بعد از گذشت چند روز و با استفاده از روش FIT ، موها از ناحیه های فوقانی و تحتانی خط برش FUT برداشت می شود . و سپس این موها در مابین سر و موهای قبلا کاشته شده ، کاشته می شود . این روش به دلیل عرض کم نوار برداشت شده FUT ، و نیز به دلیل سرعت عمل زیاد برتر است .

روش کاشت مو با استفاده از تکثیر فولیکول ها در آزمایشگاه:

در این روش ، تعدادی از فولیکول های شخص جدا شده و سپس به مقدار مورد نیاز در آزمایشگاه تکثیر داده می شود . و در مرحله ی آخر فولیکول های تکثیر شده همانند روش های FIT و FUT و ترکیبی در سر کاشته می شود . از این روش در مواقعی که شخص بانک موی ضعیفی دارد ، و یا کلا دارای مو نیست استفاده می شود . این روش هم اکنون در مرحله ی پژوهشی است ، و فعلا قابل اجرا نشده است .

Comments are closed.