لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

کاهش وزن با مصرف مایعات

کاهش وزن با مصرف مایعات : در بحث کاهش وزن و لاغری باید در نظر داشته باشید که هیچ گاه نخوردن غذا روش مناسبی برای کاهش وزن نمی باشد؛ زیرا بدن برای سوخت و ساز نیاز به انرژی دارد و این انرژی از راه تغذیه وارد بدن می شود؛ و از آن جایی كه سوخت و ساز موثري باید در بدن انجام شود پس تغذیه و استفاده از غذاهاي مغزي برای بدن لازم است. در مورد این مواد غذایی باید در نظر داشته باشید که غذاهاي مغزي که مصرف باید بکنید به هیچ وجه نبايد پر كالري و چاق كننده باشند. رژیم های کاهش وزن به چند دسته تقسیم شوند. یک نوع از رژیم ها ،رژیم های بسیار کم کالری اند مثل رژیم مایعات …

کاهش وزن با مصرف مایعات

رژیم غذایی مایعات چیست ؟

این رژیم همان طور که از اسمش مشخص است بیشتر از مواد غذایی از مایعات استفاده می شود که می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. در رژیم غذایی مایعات، مزیتی که وجود دارد این است که تمام روده بزرگ را پاک سازی می کند و سمومی را که در بدن وجود دارد را از بین می‌برد و از همه مهم تر از پرخوری جلوگیری می‌کند. در رژیم مایعات کالری خیلی کمی وارد بدن می شود. در رژیم غذایی سبزیجات و میوه جات به جای وعده های غذایی از نوشیدنی های سبزیجات استفاده می شود که معمولا در روز بین 4 تا 5 بار مصرف می شود. در استفاده از رژیم های مایعات بهتر است که با پزشک مشورت داشته باشید. در نوع دیگر رژیم مایعات معمولا برای صبحانه و ناهار از مایعات استفاده می کنند و شام را یک غذای سبک و سالم و کم کالری انتخاب می کنند. این رژیم مایعات در بین ساییر رژیم ها یکی از محدود کننده‌ ترین برنامه‌های غذایی است ؛ که با این رژیم می توان به کاهش وزن خیلی سریع رسید.

مطالب مفید در : تغذیه

آیا رژیم مایعات موثر است؟

از آن جایی که بسیاری از ما، برای اینکه سلامت جسمی مناسبی داشته باشیم و با هدف و تناسب اندام دنبال یک راه برای رسیدن به کاهش وزن هستیم و هرچه برنامه کاهش وزن ما ایده ال باشد می توانید به وزن مناسب برسید. بعضی از متخصصان تغذیه در برنامه کاهش وزن استفاده از رژیم کم کالری و تاکید بر استفاده از غذاهای جامد غذای مایع بخورند. در رژیم کم کالری ممکن است که سوخت و ساز بدن خیلی کم شود و انرژی در بدنتان دخیره می شود. این رژیم در صورتی که بعد از پایان دوره عادت غذا خوردن تغییر نکند ممکن است که دوباره اضافه وزن پیدا کنید.

گفتیم که برنامه های غذایی که حاوی مایعات هستند معمولا از برنامه های غذایی که شامل غذاهای جامد هستند کالری بسیار کمتری را دارند. در برنامه کاهش وزن با آب سبزیجات و مایعات در بعضی از برنامه ها می توان به سادگی وعده های حاوی مایعات را با برخی یا تمام وعده های جامد را با مایعات جایگزین کنند. وقتی که به جای یک وعده غذایی شما از مقدار کم کالری استفاده کنید کالری دریافتی شما حدود 500 تا 1500 کالری می شود. تحقیقات درباره این نوع رژیم غذایی نشان داده است که استفاده از این نوع برنامه خیلی به کاهش وزن کمک می کند و به این ترتیب مقدار چربی بدن را کاهش می دهد.

در پروسه کاهش وزن برای بیشتر افرادی که اضافه وزن دارند رژیم هایی که در ان مواد جامد و مایع با هم مصرف شوند ممکن است که زمان طولانی تری را برای کم کردن وزن از آن ها بگیرد. این گونه رژیم برای افراد چاق مناسب است تا کالری های مصرفی را کنترل کنند و با این روش تا مدت ها می توانند وزن شان را تثبیت کنند و مشکلی از این بابت نداشته باشند.

آیا رژیم مایعات ایمن و بی خطر است ؟

از آن جایی که در بیشتر برنامه های غذایی مایعات فرد فقط برای تغذیه، باید از آب برخی میوه ها و سبزیجات استفاده کند که این می تواند منجر به دریافت نکردن برخی مواد مغذیبرای بدن شود ؛ و بدن برای تامین انرژی و سوخت و ساز نیاز دارد تا روزانه مواد مغذی دریافت کند؛ و می دانیم که مواد مغذی در غذاهای جامد به وفور یافت می شود؛ بنابراین بیشتر متخصصان توصیه می کنند تا از برنامه های غذایی متکی بر مایعات برای مدت زمان طولانی ادامه ندهید. اگر بدن به اندازه کافی مواد مغذی دریافت نکند عوامی که در این باره برای فرد به وجود می آید باعث ریزش موی شدید، مبتلا شدن به سرگیجه، احساس خستگی و بی حالی، ایجاد سنگ صفرا و کمبود مواد مغذی و ریزمغذی ها در بیشتر موارد بروز مشکلات قلبی در فرد می شود.

مصرف کم و پرهیز از مصرف پروتئین کافی در این برنامه رژیمی باعث تحلیل رفتن عضلات و ماهیچه های فرد می شود. میوه ها و سبزیجات منبع غنی از فیبر هستند و فیبر هم برای بهبود دستگاه گوارش بسیار مفید است و در سلامت فرد نقش دارد هنگامی که فقط از مایعات استفاده می کنید بدن به اندازه کافی فیبر هم دریافت نمی کند که این باعث بروز مشکل یبوست و سفت شدن مدفوع می شود ؛ یعنی این نوع رژیم فقط در کوتاه مدت می تواند برای بیمار باعث کاهش وزن شود. در بلند مدت بسیار مشکل ساز می شود.

آیا رژیم مایعات با هدف پزشکی مورد استفاده می گیرد ؟

در رژیم غذایی مناسب برای فرد برنامه‌ای متناسب، متعادل و متنوع می تواند باشد که بتواند مواد مغذی از جمله پروتئین ، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌ اکسیدان ‌ها را برای بدن به صورت عالی تأمین کند. در نظر داشته باشید از آن جایی که این مواد به صورت ذخیره در بدن ما وجود ندارند برای همین است که این مواد باید به طور منظم و روزانه وارد بدنمان شوند. در صورتی که فرد با این کمبود ها از یک رژیم غذایی که این املاح و مواد مغذی را ندارند پیروی کند و اقدام به رعایت رژیم‌ های نادرست کند، باعث افزایش این کمبود ها سبب بروز اختلالات متعدد جسمی و ذهنی- روانی می‌شود؛ یعنی هم به جسم اثر می‌گذارد و هم بر ذهن و روان فرد.

هنگامی این رژیم ها برای فرد در نظر گرفته می شود که به علت چاقی بیش از حد قبل از عمل باید وزن کم کنند پزشک به این بیماران این نوع رژیم را در نظر می گیرد. شما برای انتخاب هر برنامه رژیمی بهتر است که با پزشک مشورت کنید مخصوصا درباره رژیم مایعات که برای هر کسی مناسب نیست مخصوصا خانم های باردار و بیمارانی که انسولین تزریق می کنند. ممکن است برخی از پزشک ها درباره رژیم مایعات ممانعتی با فرد نداشته باشند برای اطمینان بیشتر خیلی بهتر تا با یک متخصص تغذیه هم مشاوره داشته باشید تا تصمیم مطمئنی بگیرید. متخصص تغذیه به شما کالری مصرفی روزانه و مکمل هایی که در کنار مایعات باید مصرف کنید تا مواد مغذی بدنتان تامین شئد را تجویز می کند. رژیم های کم کالری فرد را عصبی می کنند بهتر است از رژیم هایی استفاده کنید که حاوی پروتئین و فیبر باشند تا برای مدت زیادی احساس سیری داشته باشید. دررژیم مایعات حتما به ارزش غذایی مایعاتی که می نوشید توجه داشته باشید.

Comments are closed.