لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

تغذیه سالم و اثرات شگفت انگیز آن بر بدن

تغذیه سالم و اثرات شگفت انگیز آن بر بدن : همه ی ما درباره نقش پررنگ تغذیه سالم در داشتن بدن سالم و سرحال راطلاعاتی را کم و بیش میدانیم اما با این حال گاهی اوقات ممکن است که اشتباهاتی را انجام دهیم که باعث اسیب به سلامتی باشد. نقش تغذیه در اینباره خیلی موثر و مهم است. ابتدا برای شروع بهتر است تا یک تعریف کامل از تغذیه سالم را برایتان تعریف کنیم.

تغذیه سالم و اثرات شگفت انگیز آن

تغذیه سالم در واقع یعنی انتخاب غذا از گروه‌های غذایی مختلف و پرهیز از مصرف غذاهایی که فراوری شده باشند و فقط مصرف غذاهای سالم که این مواد بهترین تامین کننده انرژی برای بدن هستند. مصرف بیشتر میوه‌ها و سبزیجات ریسک ابتلا به دیابت، فشار خون بالا و برخی از انواع سرطان را تغذیه کاهش می‌دهد توجه داشته باشید که حتما برای اینکه تغذیه سالم داشته باشید مجبور نیستید یک رژیم محدود و سخت را برای خودتان انتخاب کنید.

گفتیم که تغذیه سالم خوردن موادی از گروههای غذایی مختلف مثل : پروتئین مانند گوشت، تخم مرغ، لبنیات، میوه و سبزیجات، غلات مانند نان و پاستا و چربی و شیرینی که باید به اندازه مصرف شود. در مصرف مواد مغذی باید این نکته را یاداور شویم که این مواد غذایی علاوه بر تأمین انرژی بدن، در حفظ عملکرد مغز، قلب و ماهیچه نیز اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید : اصول تغذیه سالم

ما در این مقاله اثرات شگفت انگیزی که با تغذیه سالم می توانید به دست بیاورید را برایتان شرح می کنیم :

  • رهایی از افسردگی
  • دانش و اگاهی بیشتر
  • کاهش چربی های شکم
  • لبخند زیبا

رهایی از افسردگی :

برای اینکه دچار افسردگی وخستگی روحی نشوید باید به اندازه کافی از ویتامین ها و پروتئین ها مصرف کنید؛ زیرا کمبود آن ها مثل ویتامین روی باعث کمبود اشتها، تغذیه ناکافی و خستگی مزمن می شود که باعث بروز افسردگی می گردد. استفاده از مواد غذایی که کربوهیدرات در آن ها به وفور یافت شود برای مقابله با افسردگی بسیار مهم و لازم است زیرا آن ها باعث فعال شدن سروتونین می شوند؛ و هنگامی که سروتونین ترشح شود باعث داشتن احساس خوب و ارام در فرد می شود.

مطلالب مفید در  : بخش تغذیه و سلامتی

دانشمندان با بررسی تمام موارد به این نتیجه کلی در باره رابطه مصرف انواع ویتامین و املاح با رهایی از افسردگی دریافتند که آنتی اكسیدان های که در میوه‌ها و سبزی‌ها و همچنین اسیدهای چرب امگا 3 که در ماهی وجود دارد بدون شک با كاهش خطر افسردگی رابطه مستقیم دارد. ویتامین B موجود در سبزیجات تیره رنگ مثل اسفناج و نخود که فولیت نام دارد ادر مصرف این مواد روی انتقال دهنده‌های عصبی مغز تاثیر می‌گذارد و موجب افزایش خلق و آرامش در فرد می‌شود. بر همین اساس مصرف تمام انواع گروه‌های غذایی سالم و مفید به دلیل دارا بودن تمام انواع ریز مغذی‌ها و املاح ضروری برای بدن راهكاری موثر برای مقابله با افسردگی است.

دانش و آگاهی بیشتر :

در هنگام رعایت رژیم مناسب اولین چیزی که بعد از سلامتی جسمی مان به دست می آوریم اطلاعات دقیق و کامل درباره انواع مواد غذایی و مقدار مصرف و مضر بودن و نبودن آن ها است و این از این نظر برای ما اتفاق خوبی است که درباره چیزی که می خوریم اطلاعات تغذیه ای ان را بدانیم. با دانستن اطلاعات درباره مواد غذایی تا حدود زیادی توانسته ایم آگاهی و دانش خودمان را درباره آن ها بالا ببریم. برحسب کالری های که می دانید می توانید برنامه های غذایی مناسبی را برای خودتان انتخاب کنید. داشتن اطلاعات و دانش کافی این امکان را به شما می دهد که یک برنامه تغدیه سالم را کنار دانش و آگاهی از ان برای خودتان داشته باشید.

کاهش چربی های شکمی :

همان طور که می بینیم امروزه بسیاری از افراد از چربی شکمی رنج می برند و بیشتر مواقع این بزرگی شکم باعث کم شدن اعتماد به نفس و افسردگی در فرد می شود همچنین درباره چربی های شکمی باید بگوییم که چربی های شکمی یکی از مهم ترین علل برای بیماری های قلبی عروقی و دیابت نوع 2 نیز هستند . پس علاوه بر افسردگی مشکلات خطرناک دیگری هم برای انسان به وجود می آورد. اولین اقدامی که برای رهایی از این چربی ها باید انجام داد این است که با تغییر سبک زندگی و به خصوص وارد کردن ورزش به برنامه روزانه می توان استارت کار را زد و اولین گام را برداشت.

شاید برایتان سوال باشد که چرا افسرده ها چاق تر هستند شاید یکی از اصلی ترین دلایل این باشد که افراد افسرده برای تسکین پیدا کردن و رفع مشکلات روحی خودشان نیاز دارند تا بیشتر غذا بخورند ؛ که این اصلا برای سلامتی مناسب نیست و خطرناک است. و دلیل دیگر هم استرس این افراد بسیار بالا است و این مشکل باعث ترشح کورتیزول می شود که مهم ترین عامل بروز استرس در افراد است . در افرادی که دارای چربی شکمی هستند بهتر است که از مصرف غذاهای پرچرب و نوشیدنی های گازدار بپرهیزند چون همان طور که گفتیم این عوامل علاوه بر چاقی شکم مشکلات دیگری را نیز برایشان به وجود می آورد.

لبخند زیبا :

می دانیم که برای داشتن یک لبخند زیبا، موی زیبا و پوست جوان نیاز به یک تغذیه سالم و مفید است که می تواند همه ی این حسن های خوب را برایتان به ارمغان بیاورد. و در شما حس اعتماد به نفس بالایی را به وجود می آورد. در رعایت یک برنامه غذایی سالم و پر فیبر و املاح باید قبول کرد که هیچ چیز زیبایی بیرونی و سلامت درونی بدن فرد را به اندازه داشتن یک رژیم غذایی سالم، تضمین نمی کند. پس برای بهبود زیبایی بیرونی تان و به طور کلی بهبود سلامت عمومی تان لازم است غذاهای سالم و مغذی را مصرف کنید.

با مصرف مواد غذایی سالم و رعایت نکات بهداشتی سالم مانند مسواک زدن دندان ها و شستن صورت، مصرف میوه ها و سبزیجات قرمز و نارنجی باعث حفظ زیبایی پوست و دندان و دهانتان شوید مصرف مواد سالم لثه و دندان شما را قوی و سالم می کند. تمام میوه ها و سبزی ها سرشار از املاحی هستند که برای زیبایی شما موثرند برای مثال با مصرف فلفل دلمه ای نارنجی و زرد ، هویج ، زردآلو ، سیب زمینی شیرین و کدو میوه ها و سبزیجات که دارای آنتی اکسیدان هستند از شما در برابر پیری محافظت می کنند. ویتامین موجود در هویج و سیب زمینی می تواند پوست شما را سالم و زیبا نگه دارد. ویتامین A که در گوشت و محصولات لبنی ؛ و وجود ویتامین C برای بسیاری از فعل و انفعالات بدن بسیار ضروری است و باعث تولید کلاژن و در نتیجه پیشگیری از چروک شدن پوست شما می شود؛ و شما این زیبایی را مدیون تغذیه سالم هستید.

Comments are closed.