لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

عوارض جراحی بینی

عوارض جراحی بینی : از پنج تا ده درصد طبیعی است حتی اگر دکتر جراح جزو ماهرترین و مجرب ترین ها باشد. عوارض جراحی بینی گاهی عمومیت ندارند و به صورت خاص هستند ما در این مقاله برخی از عوارض جراحی بینی را توصیف کرده ایم ولی احتمال اینکه همه علائم در یک فرد خاص اتفاق بیافتد بسیار کم است.

عوارض جراحی بینی

کاهش حس بویایی بعد از جراحی بینی

بعد از عمل جراحی بسیاری از افراد شکایت دارند که حس بویایی آنها کم شده است،ولی باید بدانید که جراحی بینی خارج از اعصاب و حس بویایی انجام می شود و یک عارضه موقت رینو پلاستی است که صدمه ای به اعصاب بویایی شخص وارد نمی کند.

به علت تورم بعد از عمل رینو پلاستی امکان ایجاد مشکل در حس بویایی وجود دارد. زیرا تورم سبب می شود که مولکول ها به پایانه های اعصاب بویایی نرسند و به همین دلیل بیمار از کاهش حس بویایی خود تا زمانی که تورم بینی کاملا برطرف شود شکایت دارد.

خون ریزی بعد از جراحی

خونریزی بعد از رینوپلاستی دو درصد است با این حال بیمارانی که مشکل انعقاد خون دارند بهتر است مصرف آسپرین را حداقل حدود ده روز قبل از عمل جراحی قطع کنند تا خونریزی غیرعادی گریبان گیرشان نشود.

تنفس سوت مانند بعد از جراحی

وقتی که پره های بینی کوچک شده باشند، تنفس به صورت سوت مانند می شود ، این مشکل زمتنی که بینی دارای سوراخ های بزرگ است دیده نمی شود . اگر بر اثر عمل جراحی نا مناسب قبلی، سوراخ های بینی کوچک شده باشد در این صورت برای برطرف شدن عارضه بینی که دارای سوراخ های کوچک است عمل جراحی دیگری انجام می شود که در این عمل از تیغه بینی غضروفی را بر می دارند و آن را به سوراخ های تنگ بینی پیوند می زنند.

نامتقارن بودن سوراخ بینی بعد از عمل جراحی

بعد از جراحی بینی خیلی از بیماران از عدم تقارن سوراخ بینی شکایت دارند که ممکن است به علت تورم ناشی از عمل باشد که با برطرف شدن تورم این تورم از بین می رود.

چسبندگی بعد از عمل جراحی

عفونت ناشی از عمل جراحی بینی ممکن است با مصرف آنتی بیوتیک از بین نرود و سبب چسبندگی شود بنابراین با شستشوی حفره بینی و تمیز کردن ترشحات سعی کنید از جمع شدن میکروب ها و همچنین عفونت ها جلوگیری کنید.

گرفتگی بینی بعد از عمل جراحی

تورم مخاط بینی بعد از جراحی بینی در حدود ده درصد افراد سبب گرفتگی بینی می شود. اگر تورم به علت عروق باشد سبب می شود تا فضا یا راهروی بینی کوچک شود و در نهایت سبب می شود عبور هوا در بینی با مشکل مواجه شود. و بیمار مجبور می شود از دهان نفس بکشد که در این صورت دچار خشکی مخاط دهان می شود با نگران نباشید با از بین رفتن تورم، مشکلات تنفس دهانی نیز از بین می رود.

Comments are closed.