لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

پیشگیری از اسکار بعد از جراحی بینی

پیشگیری از اسکار بعد از جراحی بینی : وقتی روی پوست برشی ایجاد شود و یا مثلا پوست پاره شود اسکار ایجاد می شود، برای درمان اسکار داخلی می توان از تزریق استروئید و یا ماساژ استفاده کرد. با اینکه در عمل های جراحی مانند جراحی بینی بیشتر اولویت روی اصلاح مشکل بینی است ولی توجه به اسکارها نیز مهم است زیا در عمل های زیبایی اسکار تاثیر زیادی روی نتیجه جراحی خواهد داشت . اسکارهای حاصل از جراحی ممکن است مخفی و یا قابل مشاهده باشد که در صورت مشاهده پذیر بودن می توان با درمان کرد.

پیشگیری از اسکار بعد از جراحی بینی

اسکار ها چه زمانی مشکل ایجاد می کنند؟

در جراحی زیبایی بینی وجود برخی اسکارها طبیعی است ولی اگر در زیبایی اختلال بوجود آورد در نتیجه جراحی تاثیر دارد. اسکارهایی که در روش عمل باز یعنی برش بین دو سوراخ بینی ایجاد می شود در طول زمان از بین می رود اسکارها با انباشته شدن بیش از حد بافت تشکیل می شوند.

اسکار بعد از جراحی بینی

اسکار در نوع داخلی و خارجی محتمل است اسکار بعد از جراحی بینی اگز به دلیل بافت باشد با تزریق استروئید از بین می رود ولی اگر اسکار هم داخلی و هم خارجی باشد نیاز به جراحی دارد.

جلوگیری از تشکیل اسکار

برای جلوگیری از ایجاد اسکار بعد از جراحی بینی چندین نکته مهم است که حتما باید به آنها توجه داشته باشید:

دقت در انتخاب جراح بینی

باید دقت کنید که جراح در انجام عمل جراحی بینی مجرب، متخصص و دارای مهارت باشد، جراحی که دانش کافی داشته باشد تا عملی انجام دهد که کمترین اسکار در نتیجه عمل ظاهر شود و همچنین بداند برای از بین بردن اسکار بعد از جراحی بهترین کار چیست.

سیگار و مشروبات الکی ممنوع

سیگار و الکل را نباید در هفته های اول بعد از جراحی استفاده کنید زیرا نیکوتین رگ های خونی را منقبض می کند و سبب ایجاد پوست مرده و اسکار می شود. برای بهبود بعد از جراحی باید ورم و خونریزی به حداقل ممکن برسد در صورتی که الکل سبب افزایش ورم و خونریزی می شود. پس هرگز فراموش نکنید تا زمانی که دکترتان اجازه نداده نباید از سیگار یا الکل استفاده کنید.

به دستورالعمل های جراح گوش دهید

به تمام دستورالعمل های جراح با دقت عمل کنید تا خیلی سریع بهبود پیدا کنید شاید چند هفته سختی بکشید ولی در نهایت به نتیجه خوبی دست می یابید و خیلی زود بهبودی کامل به دست می آورید.

هوشیار باشید

اگر اسکار تازه ایجاد شده آن را جدی بگیرید و حتما به پزشک اطلاع دهید زیرا با گذشت زمان اسکار کهنه تر می شود و درمان آن سخت تر می شود.

درمان اسکار بعد از جراحی

برای کاهش اسکار معمولا استروئید کورتیزون تزریق می شود، توجه داشته باشید که اسکارهای داخلی بعد از تشکیل شدن به مرور از بین می روند. البته با توجه به نظر جراح تان ممکن است تزریق برای شما راه حل خوبی باشد که این تزریقات معمولا در فاصله چند هفته انجام می شود.

درمان اسکار چقدر طول می کشد؟

اسکارقابل مشاهدهبعد از یک جراحی دقیق بسیار نادر است اما درصدی از بیماران که مشکلی در جراحی آنها بوده و یا پوست مناسبی نداشته اند ممکن است دچار این مشکل شوند. اسکار های قابل مشاهده بعد از یکسال توسط لیزر قابل درمان است، راه دیگیری هم وجود دارد که اسکار را از روی پوست برداشته و بخیه می زنند که در شرایطی که خیلی اسکار شدید باشد از این راه کمک می گیرند.

ایجاد اسکارهای قابل مشاهده بعد از یک جراحی بینی دقیق و در بیماران دارای پوست مناسب نادر است اما درصد کوچکی از بیماران دچار آن می شوند.بعد از گذشت یکسال می تواند به وسیله ی لیزر درمان شود.یک راه دیگر برای بهبود اسکارها این است که برداشته شوند و روی آن بخیه زده شود.اما این راه فقط برای موارد خیلی شدید مورد نیاز است .

این موضوع را با پزشک خود مطرح کنید

جلوگیری از اسکار داخلی در همه جراحی های بینی امری غیرممکن است در حالی که جراح تمام تلاشش را می کند که این مورد را به حداقل برساند باز امکان اسکار وجود دارد ولی شما دغدغه خود را برای پزشک تان بازگو کنید چون پزشک ها سعی می کنند به نتیجه ای برسند که بیماان به دنبال آن هستند.

Comments are closed.