لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

با غذاهای ضد پیری آشنا شوید

با غذاهای ضد پیری آشنا شوید : یک رژیم غذایی سالم هم می تواند سلامت جسمی ما را تامین کند و هم جلوی زوال قدرت ذهنی ما در مقابل پیری را بگیرد. پوست بزرگترین عضو بدن است و مانند قلب و مغز و سایر اندام‌ها نیاز به توجه و مراقبت دارد. همیشه مهم ترین دغدغه ای که بیشتر افراد و مخصوصا خانم ها دارند این است که دوست دارند تا پوست جوان و شفافی را داشته باشند و ممکن است تا برای این کار هزینه های گزافی را خرج کنند اما باید برای این افراد بگوییم که راه های کم هزینه بی شماری برای رسیدن به این هدف وجود دارد.

 غذاهای ضد پیری

همان طور که می دانیم هر چیزی که ما در برنامه روزانه از آن ها به عنوان تغذیه استفاده می کنیم تاثیر مستقیمی روی پوست دارد پس فراموش نکنید که استفاده از بهترین مواد غذایی می تواند بهترین تاثیر را روی پوستتان داشته باشد و رژیم غذایی باعث درخشندگی پوست شما شود .

بیشتر بخوانید : مواد غذایی سالم

ما در این مقاله به معرفی مواد غذایی های می پردازیم که مصرف این مواد غذایی می تواند برای شفافیت پوست، رفع چین و چروک، تغییر رنگ و سایر موارد مشابه بسیار موثر و ضروری باشد رژیم غذایی سالم علاوه بر سلامت پوست در سلامت بدن هم بسیار اهمیت دارد.

مواد غذایی ضد پیری و چین و چروک

  • آجیل تازه
  • انواع توت
  • ماست های ساده
  • آووکادو
  • سیر تازه

آجیل تازه :

این دانه های روغنی خوشمزه همیشه در زیبایی پوست تاثیرات به سزایی را می توانند بگذارند و به این ترتیب که مصرف ان ها موجب شادابی و نشاط بیشتر پوستتان می شوند این مغزها به دلیل داشتن ترکیبی از انواع مختلف املاح و بخصوص ویتامین A و وجود آهن در رفع کم خونی و داشتن پوستی زیبا و با نشاط موثر باشد؛ بنابراین افرادی که استفاده از آجیل را جدی بگیرند می توانند از سلامت پوست و شادابی و نشاط پوست برخوردار باشند. مزیت استفاده از خواص آجیل برای پوست در طبیعی بودن آن است. مصرف آجیل و دانه ها به طور منظم پوست را تغذیه و مرطوب می‌کند.

توت:

یکی از خوشمزه ترین میوه ها که در جوان سازی پوست هم بسیار نقش دارد توت ها هستند. توت ها انواع مختلفی دارند که همگی دارای فلاوونوئید هستند که برای جلوگیری از پیری پوست موثر شناخته شده است. همچنین این ماده در توت ها باعث می شود تا با مصرف آن پوست در برابر بیماری ها از جمله سرطان پوست در امان باشد. آنتی اکسیدان موجود در توت باعث تامین سلامت سلول شود وجود ویتامین ث باعث تولید کلاژن در پوست می شود در میان انواع توت ها یکی از موثرترین ان ها توت فرنگی است که دارای مقدار زیادی اسید سالیسیلیک است که ای ماده می تواند پوست شما را از شر سلول های مرده خلاص کند و در نتیجه باعث صافی پوست و کوچک شدن منافذ پوستی تان شود و رنگ چهره تا را تا حد زیادی باز می کند؛ بنابراین اگر میخواهید پوستی جوان و شفاف داشته باشید توت فرنگی بخورید و عصاره آن را روی پوست بمالید.

ماست ساده :

درباره ماست باید بگوییم که سرشار از پروتئین است مهم ترین خاصیت ماست این است که ماست آنتی باکتریال است و پوست را بطور عمقی، می تواند نظافت کند. از ان جایی که ماست حاوی اسید لاکتیک است و این ماده به صورت طبیعی تولید آلفا هیدروکسی اسید را تولید می‌کند که به آرامی‌ لایه‌های سلولی مرده لایه برداری می کند و پوستی صاف و زیبا را ایجاد می کند. ماست حاوی مقادیر بسیار زیادی فسفر، ریبوفلاوین، کلسیم است که همه این موارد برای پوست بسیار اهمیت دارد.

آووکادو :

از جمله میوه های استوایی که مصرف آن خواص و فواید ویژه ای را برای بدن دارد آووکادو است. سرشار از ویتامین ب و ویتامین ای است که این برای زیبایی و درخشندگی پوست بسیار مهم است مصرف روغن آووکادو نه تنها برای پوست فواید زیادی دارد بلکه برای موها هم بسیار مفید است. در صورت خشکی پوست استفاده از روغن آووکادو به چرب شدن پوست شما کمک می‌کند و این تنها یکی از هزاران فواید آن است. مصرف میوه اووکادو باعث می شود تا پتاسیم سطح بدن را متعادل کند همان طور که گفتیم روغن آووکادو را وقتی برای پوست استفاده کنید این باعث می شود تا پوست شما مثل پوست نوزادان نرم و لطیف شود.

سیر :

همه ما این جمله را درباره سیر شنیده ایم که سیر با عنوان بدبوی پرخاصیت شناخته می شود بیشتر افراد سیر را به خاطر داشتن بوی نامطبوعش از برنامه غذایی حذف کنند که این کار بسیار اشتباهی در تغذیه است زیرا که سیر به عنوان یک تصفیه کننده قوی برای خون مورد استفاده قرار می گیرد. سیستم ایمنی بدن با مصرف این ماده بسیار قوی می شود سیر می تواند خون را پاکسازی کند و برای همین مشخص است که جریان داشتن یک خون شفاف و پاک در زیر پوست می تواند تاثیر مستقیمی بر شفافیت پوست داشته باشد. مصرف این ماده غذایی فشار خون و کلسترول را کم می کند سیر از ان جایی که ضدعفونی کننده است باعث رفع عفونت بدن می شود با مصرف این ماده مفید سلول های سرطانی را کم می کند.

تمام میوه ها حاوی اسید هایی به نام اسید میوه یا آلفا هیدروکسی اسید هستند که به این اسید ها به اختصار AHA گفته می شوند. این اسیدها قادر هستند که لایه های سفت روی پوست را نرم کنند و باعث شاداب و با طراوت شدن پوست می شود. در بین تمام میوه ها برخی مواد غذایی هستند که سرشار از ویتامین سی هستند. میوه های مثل پرتقال، کلم بروکلی، فلفل قرمز که همگی آن ها سرشار از این ویتامین است؛ و از ان جایی که ویتامین سی کلاژن ساز است و کلاژن که یکی از علل های اصلی شادابی و جوانی پوست می شود. پس به این نتیجه می رسیم که برای داشتن پوستی جوان و شاداب و گلگون حتما باید از میوه ها و سبزیجات استفاده کنید. تا علاوه بر پوست سالم سلامت جسم را هم داشته باشید. استفاده از روغن زیتون که یکی دیگر از غذاهای مفید و سالم ضد چروک و رطوبت رسان پوست می باشد.

Comments are closed.