لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

خواص چای سبز

خواص چای سبز : چای سبز از محبوبترین و مفید ترین نوشیدنی های گیاهی است که در جهان طرفداران خاص خود را دارد. افرادی که از پوسیدگی دندان ، فشار خون بالا ،افزایش مداوم قند خون و اضافه وزن رنج می برند می توانند از خواص این چای گیاهی استفاده کنند .

به گفته کارشناسان طب گیاهی افرادی که به پرفشاری خون مبتلا هستند با استفاده روزانه دو فنجان چای سبز می توانند تا ۴۶ درصد از فشار خون بالا پیشگیری کنند.
چای سبز حاصل جوانه و گلبرگ‌های تازه چای می باشد و بدلیل اکسایش بسیار کم در فرایند تولید ،این نوع چای بسیار پرخاصیت است .در کشور هایی مانند چین وژاپن این دمنوش طرفداران بسیاری دارد در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با دیگر خواص این گیاه ارزشمند آشنا کنیم.

خواص چای سبز

نقش چای سبز در کاهش وزن

ترکیباتی مانند پلی فنول‌های موجود در چای سبز ،آنزیم های آمیلاز موجود در بزاق ( آنزیم تجزیه کننده قندها) را غیر فعال می کند بدین صورت خوردن این چای تاثیر فوق العاده ای جهت کاهش وزن دارد .

بیشتر بخوانید : چای سبز برای کاهش وزن

چای سبز وجلوگیری از پوسیدگی دندان

عصاره برگ چای سبز با داشتن خواص ضد میکروبی ازتشکیل پلاک و پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند و به این ترتیب بر عمر مفید دندان ها می افزاید.

چای سبز و محافظت از قلب

طبق تحقیقاتی که بر روی چای سبز انجام شده ،این دمنوش به سبب داشتن ماده ای شیمیایی می تواند از قلب در برابر آسیب های مختلف محافظت کند . این ماده شیمیایی که«اپی‌گالوکاتچین گالات» نام دارد و توسط کارشناسان موسسه بهداشت کودکان انگلیس در طی چندین دهه تحقیق و آزمایش کشف شده است مرگ سلولها را پس از حمله قلبی به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. و همچنین سبب سرعت گرفتن روند بهبودی سلولهای قلبی بعد از آسیب می شود

چای سبز و کاهش تری‌گلیسیرید خون

در چای سبز ماده ای به نام کاتچین موجود است که با فعالیت آنزیم لیپاز (آنزیم مسئول هضم چربی‌ها) در لوزالمعده را مهار می‌کند بدین ترتیب شکستن چربی با سرعت بسیار پایین انجام می شود وسبب افزایش چربی خون به صورت آهسته می شود .

چای سبز و پیشگیری از بروز فشارخون بالا

پژوهشگران توصیه می کنند افرادی که از پرفشاری خون رنج می برند برای کنترل وتنظیم فشار خونشان می بایست روزانه نیم تا ۲ و نیم فنجان چای سبز مصرف کنند .طبق این تحقیقات مصرف این مقدار از چای سبز به صورت روزانه احتمال بروز پُرفشاری خون را تا ۴۶ درصد کاهش می‌دهد.

چای سبز و جلوگیری از عوارض دیابت

از خواص دیگر چای سبزمی توان به جلوگیری از مبتلا به عوارض ناشی از دیابت مانند آب مروارید و بیماری‌های کلیوی اشاره کرد .چای سبز با داشتن موادی شخص مبتلا به دیابت را در برابر این امراض قوی می کند .

طریقه درست کردن دمنوش چای سبز

برای درست کردن دمنوش چای سبز به ازای هر فرد یک قاشق مرباخوری چای سبز را در قوری ریخته سپس به مقدار معین آب داغ به آن اضافه کنید و درب قوری را به مدت هفت تا هشت دقیقه بگذارید تا خوب دم بکشد . چای سبز را نباید بر روی حرارت مستقیم گذاشت .

بیشتر بخوانید : چای سبز ماچا

موارد منع مصرف چای سبز

  • چای سبز مانند چای سیاه به سبب داشتن کافئین، از جذب مواد معدنی به ویژه آهن جلوگیری می‌کندبنابرین نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.
  • زنان باردار و شیرده، مبتلایان به ناراحتی اعصاب و افرادی که تپش قلب نامنظم دارند نباید زیاد از این دمنوش استفاده کنند .
  • مصرف این چای همچون چای سیاه به همراه غذا یا بلافاصله پس از غذا ، جذب روی، آهن و کلسیم را کاهش می‌دهد.
  • افراط کردن در مصرف چای سبز باعث دفع زیاد آب از بدن شده ودر نهایت منجر به یبوست می‌شود.
  • افرادی که فشار چشم بالا دارند به هیچ وجه نباید از چای سبز استفاده کنند . همچنین افرادی که به میگرن مبتلا هستند می بایست در مصرف آن احتیاط کنند.
  • همچنین مصرف کردن چای سبز در اشخاصی که از دارو‌های ضد انعقاد مانند وارفارین استفاده می کنند یا افرادی که آسپرین می خورند به علت ریسک بالای خونریزی ممنوع هست.

Comments are closed.