لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

تاثیر سونای خشک بر لاغری و چربی سوزی

تاثیر سونای خشک بر لاغری و چربی سوزی : این یک باور غلط است که در سونای بخار و خشک امکان کاهش چربی وجود دارد، البته در سونا توصیه به انجام تمرینات و حرکات خفیف ورزشی می‏شود.

تاثیر سونای خشک بر لاغری و چربی سوزی

یک متخصص پزشکی ورزشی ضمن تایید اینکه امکان کاهش وزن فرد در زمان حضور در سونای خشک تا سقف یک کیلو گرم وجود دارد، گفته است که این وزن کم شده ناشی از کاهش چربی بدن نیست، بلکه از تبخیر آب موجود در بدن است که وزن کم شده با مصرف مایعات مجددا جبران می‏شود. این یک باور غلط است که در سونای بخار و خشک امکان کاهش چربی وجود دارد، البته در سونا توصیه به انجام تمرینات و حرکات خفیف ورزشی می‏شود.

سخنان متخصص پزشکی ورزشی | سیف برقی

آقای توحید سیف برقی (متخصص پزشکی ورزشی)، با بیان اینکه اشخاصی که بصورت منظم ورزش می‏کنند از سلامت فردی و اجتماعی برخوردارند، گفت: پژوهش‏ها نشان می‏دهد که ورزش‏های هوازی که برای کاهش استرس استفاده می‏شود، سبب افزایش هرمون‏هایی داخل خون شده که تسکین بخش است و باعث می‏شود فرد برای مدت‏ها از استرس‏های روحی و روانی آسوده خاطر باشد.

وی با بیان اینکه اشخاصی که ورزش کردن را با هدف کاهش استرس انجام می‏دهند، باید بطور منظم و در دوره‏های خاص زمانی ورزش کنند، افزود: هر چه ورزش کردن هدفمند تر و منظم تر انجام شود، تاثیر بیشتری روی اضطراب و استرس آن‏ها خواهد داشت. سیف برقی با اشاره بر اینکه برای پایداری زانو، علاوه بر محافظت رباط‏ها از زانو، عضلات هم چنین نقشی دارند، افزود: هر چه بیشتر تمرین‏های ورزشی از نوع استقامتی و قدرتی، بتواند عضلات اطراف زانو را مقاوم و تقویت کند، دردهای زانو را کاهش می‏دهد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، یکی از مهم ترین عضلات اطراف زانو را که در کنترل زانو نقش دارد، عضلات جلوی ران دانست و گفت: این عضلات از اطراف ناحیه لگن شروع و تا بالای ساق پا ادامه پیدا می‏کنند. با ورزش‏ها و تمرین‏های مقاومتی در ناحیه این عضلات، می‏توان به تقویت زانوها کمک کرد.

این متخصص پزشکی ورزشی در ادامه تاکید کرد:

افرادی که دارای آرتروز یا پای پرانتزی هستند نباید از فعالیت و تمرین و تحرک بدنی دست بکشند، اما شدت و کیفیت و مدت فعالیت و تحرک باید به اندازه ای باشد که افراد احساس درد نکنند. هنگامی که فرد به آستانه درد می‏رسد باید سریعا تمرین کردن را متوقف کند. وی افزود: بیمار می‏تواند از ورزش پیاده روی استفاده کند؛ ضمن اینکه تقویت عضلات اطراف زانو (چهار سر زانو) بوسیله وزنه، بسیار اهمیت دارد و کاهش احساس درد و کنترل بیماری آرتروز کمک می‏کند.

سیف برقی تصریح کرد :

برای تقویت و اصلاح عضلات خلفی، جلوی و طرفی گردن، تمرین‏های معروفی از نوع تمرین‏های ایستا یا ایزومتریک برای بیماران تجویز می‏شود، اما در کلینیک‏های درمانی آرتروز گردن، برنامه ای 5 قسمتی (هر قسمت در یک جلسه) از نوع تمرین‏های خفیف برای بیماران تجویز می‎شود تا آن‏ها به وضعیت مناسبی برسند.

این متخصص به افرادی که بیش از 40 سال سن دارند توصیه کرد :

پس از 40 سالگی و برای پیشگیری از تحلیل عضلات بدن افزون بر ورزش‏ها و تمرین‏های هوازی، برای تقویت عضلات تحتانی و فوقانی بزرگ و کوچک همچون بازو و سینه و افزایش حجم و قدرت عضلات می بایست در هفته 2 تا 3 بار، هر بار در سه قسمت با تکرار 10 تا 12، از وزنه‏ استفاده کنند.

وی در مورد سوناهای بخار و خشک افزود :

فرد در زمان حضور در سونا، امکان کاهش وزن خود تا سقف یک کیلو گرم را دارد، اما وزن از دست رفته، از چربی سوزی نیست! بلکه بدلیل از دست رفتن و تبخیر آب بدن است که آن هم با مصرف نوشیدنی‏های مختلف، قابل جبران است. این عضو از هیئت علمی دانشگاه تهران در برنامه رادیویی سلامت افزود : این یک باور غلط است که در سونای بخار و خشک امکان کاهش چربی وجود دارد، البته در سونا توصیه به انجام تمرینات و حرکات خفیف ورزشی می‏شود.


لاغری , تناسب اندام

Comments are closed.