لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

تردمیل یا پیاده روی کدام تاثیر زیادی بر چربی سوزی دارد ؟

تردمیل یا پیاده روی کدام تاثیر زیادی بر چربی سوزی دارد ؟ , کدام بهترین تاثیر را برای چربی سوزی و لاغری دارد ؟ تردمیل یا پیاده روی ؟ , بهترین روش برای چربی سوزی و لاغری :  نتایج این تحقیق با موضوع “مقایسه تاثیر پیاده روی با راه رفتن روی نوار گردان بر چاقی مرکزی و ضربان قلب و استراحت در زنان غیر فعال دارای چاقی (اضافه وزن) در یک مجله علمی پژوهشی انتشار یافته است.

تاثیر تردمیل بر چربی سوزی

در این برهه از زمان بدلیل پیشرفت صنعت الکترونیک و مدرنیزه شدن زندگی و سبک زندگی و همینطور توسعه آپارتمان نشینی، فعالیت‏های فیزیکی افراد به حداقل ممکن رسیده است که این امر، امراض فراوانی از جمله چاقی، کاهش فعالیت و کارایی قلبی، عروقی و تنفسی را برای آن افراد بوجود آورده است. و اما در این میان تردمیل دقیقا چه کاره است؟

عدم دسترسی به مکان‏های عمومی ورزشی، عدم انگیزه برای فعالیت، پدیده‏های روانی و روان‏شناختی نامناسب و عدم داشتن زمان کافی برای فعالیت، از جمله موانعی است که بر مشارکت و دخالت فعال افراد، بخصوص زنان در تمرین‏های فیزیکی و ورزشی تاثیر گذار هستند. به همین دلیل استفاده از تردمیل (دستگاه نوار گردان) به عنوان جایگزین پیاده روی برای فعالیت بدنی در محیط‏های کوچک از جمله محیط کار و خانه مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته شده است.

با این وجود، در حال حاضر تردیدهایی در خصوص کارایی این دستگاه نسبت به پیاده روی طبیعی (روی زمین) وجود دارد. برای از بین رفتن این تردیدها دانشمندان و محققان در پژوهشی تاثیرات این دو نوع ورزش را بر ضربان قلب (در زمان استراحت) و چاقی زنان غیرفعال دارای اضافه وزن، بررسی کردند.

در این پژوهش کاربردی که در یکی از شهرستان‏های کشورمان انجام شده (شهرستان بروجرد)، حدود 30 نفر از افرادی که غیرفعال و دارای اضافه وزن (چاقی شکمی) هستند با رنج سنی 30 تا 45 سال مشارکت کرده‏اند.

برای شروع انجام آزمایش روی این افراد، شرکت کنندگان به 3 گروه 10 نفره دسته بندی شدند. برنامه تمرینی به طول 8 هفته و با انجام 3 روز تمرین در هفته و از نوع فزاینده بود. گروه اول از طریق پیاده روی عادی و گروه دوم با تردمیل، فعالیت مورد نظر را انجام دادند، اما گروه سوم به عنوان گروه ناظر، هیچ فعالیت فیزیکی خاصی نداشت.

نتایج نهایی تاثیر تردمیل و پیاده روی بر چربی سوزی و لاغری

نتایج بدست آمده از این تحقیق مشخص کرد، «چربی بدن» و «نسبت دور کمر به دور باسن» فقط در گروه اول (افرادی که پیاده روی عادی داشتند) کاهش چشمگیری داشته است. با وجود اینکه «نسبت دور کمر به قد» در هر دو گروه اول و دوم کاهش پیدا کرد اما تفاوت خاصی بین دو روش تمرینی دیده نشد. طبق گفته پژوهشگران، احتمالا کاهش چاقی (در ناحیه شکم – چاقی شکمی) در گروه پیاده روی بدلیل از دست دادن توده چربی در ناحیه سرینی بوده و پیاده روی عادی (روی زمین) تاثیر بیشتری روی این ناحیه داشته است.

مجریان در این پروژه تحقیقاتی، در نتیجه گیری از تحقیقات خود بیان کرده‏اند که با توجه به نتایج این تحقیق، احتمالا فعالیت پیاده روی عادی (پیاده روی زمین) در قیاس با فعالیت روی تردمیل (نوارگردان) برای بهبود و کاهش ضربان استراحت مفیدتر است.

افزون بر این، پیاده روی در قیاس با راه رفتن روی نوار گردان اندازه شاخص چاقی (شکمی) را بهبود می‏دهد. بنابراین از این نتیجه می‏توان چنین استنباط کرد که پیاده روی بصورت عادی، فعالیتی ساده و کم هزینه است که برای افراد کم فعالیت و کم تحرک و چاق (دارای اضافه وزن) بصرفه است و پیشنهاد می‏شود.

با در نظر داشتن ترویج فرهنگ آپارتمان نشینی و کمبود امکانات و سالن‏های ورزشی (نسبت به سرانه جهانی) ویژه بانوان، باید امیدوار بود که مدیران و مسئولان شهری و فدراسیون‏های ورزشی با آماده نمودن فضای مناسب جهت ورزش پیاده روی همگانی، به سادگی با شیوع بیماری‏های ناشی از چاقی و عدم تحرک که یکی از مشکلات اساسی جوامع امروزه است، مقابله کنند.

نتایج این تحقیق با موضوع “مقایسه تاثیر پیاده روی با راه رفتن روی نوار گردان بر چاقی مرکزی و ضربان قلب و استراحت در زنان غیر فعال دارای چاقی (اضافه وزن) در یک مجله علمی پژوهشی انتشار یافته است.

Comments are closed.