لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

رفع تیرگی واژن و درمان تیرگی ناحیه تناسلی

رفع تیرگی واژن و درمان تیرگی ناحیه تناسلی : رفع تیرگی واژن یا به عبارتی درمان تیرگی ناحیه تناسلی به عنوان یکی از موضوعات بسیار مهم در بین زنان به شمار می رود . با گذشت زمان و به دلایل مختلفی واژن دچار تیرگی شده و تغییر رنگ می دهد .تیرگی واژن به دلایل مختلفی رخ می دهد ، و این موضوع برای بانوان بسیار ناخوشایند بوده و نگران کننده است.

رفع تیرگی واژن

باید بگوییم که رفع تیرگی واژن و روشن شدن پوست ناحیه ی تناسلی امروزه قابل انجام است .در ابتدا توصیه بر این است که علت تیرگی واژن روشن شود ، سپس اقداماتی برای رفع تیرگی و کاهش تیرگی انجام شود . یکی از علت های اصلی تیرگی واژن استفاده از ژیلت به عنوان ارزان ترین راه برای از بین بردن موهای زائد می باشد .

علاوه بر آن عوامل ژنتیکی ، اصطکاک منظم بین افراد چاق ، بیماری پوستی ، اصلاح مرتب موهای زائد و قرار گیری بیش از اندازه در معرض نور آفتاب از دیگر عوامل تیرگی واژن و ناحیه ی تناسلی می باشد . با پیدا کردن علل تیرگی واژن می توان از بروز تیرگی پیشگیری کرد . در ادامه ی این مقاله به معرفی کلیه ی اقدامات و راهکارهای موثر برای رفع تیرگی واژن و درمان تیرگی ناحیه ی تناسلی خواهیم پرداخت .

روش های مختلف درمانی برای رفع تیرگی واژن

این سوال که چکونه می توان واژن سفیدی داشت ؟ سوال اکثر بانوان از پزشک معالج یا بزرگ تر ها می باشد . ممکن است این سوال برای شما هم پیش آمده باشد ، و تاکنون نتوانسته باشید جواب قانع کننده ای نسبت به این سوال پیدا کنید ، و با جواب هایی همچون ارثی بودن تیرگی واژن و یا جواب هایی مشابه دست به سر شده باشید . در ادامه ی این مقاله راهکارهای رفع تیرگی واژن را به شما معرفی می کنیم . و نیز بهترین روش رفع تیرگی واژن را به شما خواهیم گفت. مطمئن باشید این مقاله راهکارهای بسیار موثری را به شما پیشنهاد می دهد .

درمان خانگی تیرگی واژن

در اکثر مواقع تیرگی واژن در منزل و به کمک روش های خانگی قابل درمان است و نیازی به مراجعه به پزشک نمی باشد. در ادامع بع معرفی انواع درمان خانگی تیرگی واژن می پردازیم .

صابون پاپایا. یکی از راهکارهای درمان خانگی تیرگی واژن استفاده از صابون پاپایا به عنوان یک بمحصول اورگانیک و طبیعی است که با استفاده مرتب از آن می توانید تیرگی واژن را از بین برده و پوست ناحیه ی تناسلی را روشن کنید . برای کسب نتیجه از این روش می توانید در هر شبانه روز 2 بار صبح و شب از آن استفاده کنید. همیشه بعد از استفاده از صابون پاپایا استفاده از مرطوب کننده برای جلوگیری از خشکی پوست توصیه می شود .

شما همچنین می توانید از خود میوهی پاپایا استفاده کنید . به این منظور شما می توانید یک تکه پاپایای رسیده را پوست کنده و بزرگترین تکه آن را روی واژن تان بمالید. به مدت 30 دقیقه منتظر بمانید و سپس موضع را با آب به خوبی شسته و پاک کنید . رنگ واژن در عرض چند هفته تغییر یافته و روشن تر می شود .

مخلوط آب لیمو و ماست. یکی از ترکیبات موثر و یکی از روش های موثر درمان خانگی رفع تیرگی واژن استفاده از مخلوط آب لیمو و ماست می باشد . برای تهیه ی این ترکیب ¼ پیمانه اب لیمو را با یک قاشق غذاخوری از ماست مخلوط کرده و روی ناحیه تناسلی خود بمالید. استفاده از این ترکیب در طولانی مدت تیرگی واژن را از بین برده و آن را درمان می کند . البته لازم به ذکر است که با یکی دو بار استفاده از این مخلوط نمی توانید به نتیجه ی دلخواه دست پیدا کنید ، استفاده از این مخلوط نیازمند صبر و حوصله است . استفاده از ژل آلئورا بعد از استفاده از این تمیز کردن توصیه می شود . نکته قابل ذکر این است که ، از این مخلوط بلافاصله بعد از اصلاح استفاده نکنید ، چرا که باعث تحریک ناحیه ی تناسلی می شود .

استفاده از خمیر بادام. یکی دیگر از راه های رفع تیرگی واژن و ناحیه ی تناسلی استفاده از خمیر بادام است . برای تهیه ی این خمیر می توانید ، تعدادی مغز بادام را به مدت 24 ساعت خیس کرده ، سپس پوست آن را کنده و چند قطره شیر به آن اضافه کنید اضافه کنید.خمیر تهیه شده را به مدت 1 ساعت روی ناحیه ی تیرگی واژن خود مالیده و سپس آن را با آب ولرم بشویید. استفاده از این خمیر به مرور زمان تیرگی ناحیه ی واژن را برطرف می کند .

استفاده از شیر برای رفع سیاهی واژن. شیر خواص زیادی دارد ، و به عنوان یک نرم کننده و سفید کننده کاربرد دارد . شیر باعث طراوت و تازگی پوست می شود . می توانید از شیر به عنوان راه درمان برای رفع تیرگی واژن و ناحیه ی تناسلی استفاده کنید . انتظار شما باید از سفیدی و رفع تیرگی واژن بایستی معقول باشد . ولی با استفاده ی مداوم می توانید به نتیجه ی مطلوب برسید .

پراکسید را به مدت 15 دقیقه روی موضع و قسمت تیرگی واژن بمالید . برای کسب نتیجه ی دلخواه می توانید این کار را دو بار در روز انجام دهید . پراکسید یک ماده با خاصیت اسیدی است . استفاده از روغن بادام و یا نارگیل بعد از شستن آن برای خنکی توصیه می شود . استفاده از پراکسید نیز همانند مخلوط آبلیمو و ماست بلافاصله بعد از اپیلاسیون توصیه نمی شود . چرا که ممکن است پوست را تحریک کرده و جوش بزند .

در ابتدای این مقاله به معرفی روش های خانگی برای درمان تیرگی واژن پرداختیم . در ادامه روش ها و درمان دارویی تیرگی واژن را به شما معرفی می کنیم .

درمان دارویی تیرگی واژن

استفاده از کرم های سفید کننده حاوی هیدروکینون یکی از روش های درمان دارویی تیرگی واژن می باشد . این کرم با ممانعت از تولید ملانین در پوست ، به عنوان یک روش پرطرفدار برای رفع تیرگی واژن به شمار می رود . ولی استفاده از آن بایستی در حد معمول وو غلطت آن نیز با مشورت پزشک معالج باشد ، چرا که مصرف طولانی مدت آن نتیجه را برعکس خواهد کرد . این روش درمانی یکسری عوارضی را هم در پی خواهد داشت ، بیماری کبدی جز عوارض مصرف طولانی مدت این روش می باشد.

شما می توانید در مورد درمان با استفاده از سفید کننده ملایم پوست با متخصص پوست خود صحبت کنید . کرم های گیاهی موجود در بازار از جمله کرم رفع تیرگی بدن هربادرم که از عصاره های طبیعی گیاهی در تولید آن استفاده شده است ، روش مناسبی برای رفع تیرگی واژن و بدن می باشد . دوره ی استفاده از این کرم 60 الی 90 روز است . و افرادی که از این کرم برای رفع تیرگی زیر بغل و ناحیه ی تناسلی استفاده کرده اند ، راضی بوده اند .

یکی دیگر از روش های درمان دارویی رفع تیرگی واژن استفاده از سفید کننده کلر است . ولی استفاده از این روش بایستی تحت نظر متخصص پوست و با مشورت با وی باشد . این روش خود سرانه نباید برای درمان انتخاب شود ، بلکه بایستی غلظت مصرف آن ، طول دوره ی درمان آن با تجویز متخصص پوست برای روشن کردن پوست ناحیه ی تناسلی استفاده شود .

اگر ناحیه ی واژن و ناحیه ی تناسلی شما به دلیل استفاده از اپیلاسیون، ژیلت، و یا …. تیره شده باشد . شما می توانید از روش لیزر درمانی به جای اپیلاسیون برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده کنید . استفاده از لیزر درمانی به عنوان یک روش طولانی مدت و تقریبا دائمی برای از بین بردن موهای زائد می باشد .و این روش رشد موها را کندتر کرده و شما می توانید به مدت طولانی از شر موهای زائد خلاص شوید . نکته ی قابل ذکر اسن اشت که جلسات لیزر درمانی بایستی به طور کامل انجام شود .

روش های پیشگیری از تیرگی واژن

تیرگی واژن و ناحیه ی تناسلی مشکلی است که اکثر افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند . ما در این مقاله روش های درمان و رفع تیرگی واژن را به شما معرفی کردیم. ولی یکسری روش هایی هم وجود دارد که شما می توانید با رعایت آن ها از تیرگی واژن پیشگیری کنید . این روش ها عبارتند از :

لایه برداری :

تجمع بیش از حد سلول های مرده عامل تیرگی پوست می باشد و این تیرگی فقط مختص آرنج و زانو نمی باشد . برای درمان این تیرگی می توانید از روش لایه برداری استفاده کنید . برای این کار قبل از اقدام به اصلاح ، ناحیه ی مورد نظر را با استفاده از لیف، اسکراب یا برس لایه برداری کنید. این کار خشکی پوست را برطرف کرده و مانع از تحریک پوست و رشد موهای زیر پوستی در ناحیه ی بیکینی می شود .

استفاده از کرم ضد آفتاب

استفاده از کرم ضد آفتاب هنگام حمام آفتاب مانع از نفوذ تشعشعات مضر خورشید به پوست ناحیه بیکینی می شود . شما می توانید برای محافظت از پوست ناحیه ی تناسلی خود از کرم ضد آفتاب با یک شماره SPF بالا (فاکتور حفاظت از آفتاب) مانند SPF 45 استفاده کنید . استفاده از یک نرم کننده طبیعی مانند روغن زیتون بعد از حمام آفتاب مفید است .

پوشیدن لباس نخی گشاد و راحت

علت دیگر تیرگی واژن عرق سوختگی ناحیه ی تناسلی در پی پوشیدن لباس های پلاستیکی و تنگ در روز های گرم تابستان می باشد . پوشیدن لباس هایی با پارچه های مصنوعی و پلی استر از رسیدن هوا به پوست مانع شده و باعث خستگی زودرس شما خواهد شد .

استفاده از تیغ با کیفیت

اصلاح مو با تحریک پوست ، منجر به تیرگی پوست می شود . تحریکات پی در پی پوست منجر به بروز لکه هایی روی پوست خواهد شد . یکی دیگر از عوامل ایجاد لکه های پوستی وجود هرگونه زخم و آسیب پوستی است . برای جلوگیری از وقوع این مورد شما می توانید از تیغ های با کیفیت برای اصلاح موها استفاده کنید و موها را در جهت رشد تیغ بزنید . از تیغه های با کیفیت استفاده کنید و به آرامی در جهت رشد مو تیغ را بکشید. اگر اپیلاسیون روزانه انجام شود ، پوست در برابر آن واکنش نشان داده و با محافظت از خود باعث تیرگی پوست می شود .

مصرف میوه و سبزیجات بیشتر

میوه ها و سبزیجات مانند پرتقال ، و انواع توت ها به دلیل داشتن مقدار زیادی آنتی اکسیدان باعث روشنی پوست می شوند . آب آشامیدنی نیز به عنوان ماده ی موثر در حذف سموم از بدن است .

آب بیشتری بنوشید مصرف زیاد آب کمک شایانی به پاکسازی سموم از بدن می کند . برای میزان مصرف روزانه آب آشامیدنی هیچ قانون خاصی وجود ندارد ، ولی در حالت کلی زنان و مردان بایستی روزانه 8 لیوان آب مصرف کنند .

موارد ذکر شده در بالا برای رفع تیرگی زیر بغل نیز صدق می کن .

روشی موثر برای رفع تیرگی واژن

کرم حاوی هربادرم برای رفع تیرگی واژن و زیربغل موثر است . استفاده ی مرتب از این کرم تیرگی واژن و زیر بغل را درمان خواهد کردو شما می توانید آثار آن را بعد از یک هفته استفاده مشاهده کنید .

با استفاده از راهکارهای پیشنهادی در این مقاله شما می توانید تیرگی واژن و ناحیه ی تناسلی را درمان کنید . درمان تیرگی واژن و ناحیه ی تناسلی آسان است ، و نیازمند داشتن نظم و ادامه در استفاده از یکی از راهکارهای پیشنهادی می باشد . ش

Comments are closed.