لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

مراقبت از پوست در ایام نوروز

مراقبت از پوست در ایام نوروز

مراقبت از پوست در ایام نوروز ، نوروز وتغذیه ای مناسب برای مراقبت از پوست  ،مراقبت از پوست در مقابل اشعه نور خورشید ، استفاده از ماسک و ماساژ در تعطیلات : همه انسانها چه خانم ها چه آقایان خواهان پوستی شفاف سالم وجوان هستندکه این امر میسرنمیشود مگر با خوشرویی . غصه خوردن سبب آسیب دیدن پوست صورت میشود وپوست شادابی وطراوت خود را از دست میدهد وچهره فرد بیشتر از سن واقعیش به نظر می رسد.

همه افراد می خواهند پوستی صاف وشفاف داشته باشند خیلی ها برای رسیدن به این خواسته به سراغ عمل زیبایی پوست می روند این اعمال زیبایی شامل تزریق بوتاکس، چربی، برجسته سازی لب، لیفت وسایر خدمات زیبایی می باشد که توسط متخصصان پوست ومو وبرخی غیر متخصصان انجام می گیرد. عمل زیبایی پوست در همه ماه های سال انجام می پذیرد اما در اسفند ماه به دلیل پیش رو بودن عید نوروز به اوج خودش می رسد.

مراقبت از پوست در ایام نوروز
مراقبت از پوست در ایام نوروز

پوست از اعضای حیاتی بدن است که باید همیشه و در همه فصول مورد مراقبت قرار بگیرد. برای داشتن پوستی شفاف و صاف باید به طور مداوم از آن مراقبت کرد عدم مراقبت صحیح از پوست گاه حتی سبب آسیب به آن می شود.مراقبت از پوست در ایام نوروز بسیار حائز اهمیت می باشد ، خانم هایی که هزینه های زیادی جهت زیبایی پوست خود می کنند باید در ایام نوروز نیز مراقیت های لازم از پوست خود را داشته باشند تا پوستشان آسیب نبیند واین ممکن نمی شود مگر با رعایت نکات بهداشتی ،پرهیز از خوردن بیش از حد غذاهای چرب وتنقلات مرطوب ، نگه داشتن پوست ،استفاده از میوه ها وسبزی های تازه و …

مهم ترین گام، مراقبت از پوست در ایام نوروز و حفظ زیبایی آن

دکنر مریم ملکی متخصص پوست و مو به خوانندگان این مقاله توصیه می کند که اگر خواهان پوستی صاف وشفاف هستند باید در درجه اول مراقبت های لازم را برای آرامش روح وروان خود انجام دهندتا مراقبت هایی که از پوستشان می کنند اثری مداوم داشته وموقتی نداشته باشد.

وی در ادامه افزود: خانم ها و آقایان اگر می خواهند پوستی جوان، شفاف و سالم وزیبا داشته باشند وچهره شان بیش از سن واقعی شان نشان ندهد ،بهتر است غم غصه را کنار بگذارند و با مثبت اندیشی و آرامش فکر وروان در جهت زیباسازی پوست خود تلاش کنند.

استفاده از ماسک و ماساژ در تعطیلات

ورزش و ماساژ پوست باعت آبرسانی به کل سطح پوست می شود در نتیجه پوستی سالم وبا طراوت خواهیم داشت این عمل مورد تاکید تمام متخصصان پوست ومو است. در تعطیلات نوروز نیز مانند تمام فصول سال باید با انجام ورزش وماساژ پوستی در جهت حفظ زیبایی پوست تلاش کرد .

نکاتی در مورد ماساژ پوست ونحوه انجام صحیح آن

برای اینکه پوست همیشه با طراوت وجوان بماند باید کلاژن کافی در اختیار داشته باشد ماساژ، باعث تحریک پوست برای کلاژن سازی می شود. انواع روغن ها برای ماساژ پوست استفاده می شود اعم از روغن زیتون روغن کنجد روغن بادام و البته برای پوست های حساس از روغن آرگان نیز استفاده می شود.متخصصان توصیه می کنند در ماساژ صورت پوست اطراف چشم به دلیل حساس بودن و امکان ایجاد وافزایش چین وچروک ماساژداده نشود.

برای ماساژ گونه و به جریان انداختن لنف صورت، حرکت دست ها را از کنار بینی به صورت دورانی شروع و به سمت گوش ها هدایت کنید. پیشانی را با حرکات رو به بالا و گردن را به سمت بالا یا به پایین ماساژ دهید

تغذیه ای مناسب برای مراقبت از پوست در ایام نوروز

تغذیه ای مناسب برای مراقبت از پوست در ایام نوروز
تغذیه ای مناسب برای مراقبت از پوست در ایام نوروز

داشتن تغذیه ای مناسب برای مراقبت از پوست در ایام نوروز بسیار حادز اهمیت است . در ایام نوروز مصرف آجیل وشیرینی بیش از هر زمان دیگری است .به دلیل میزان کالری بالای این مواد متخصصان توصیه می کنند مراقبت از پوست در ایام نوروز ، در مصرف آن دقت لازم را انجام داد وبیشتر از میوه در این ایام استفاده کرد تا پوست دچار بیماری نشود. همچنین متخصصان به افرادی که با مصرف آجیل با مشکل آکنه مواجه می شوند توصیه میکنند در مصرف آن زیاده روی نکنند ، و تغذیه ای مناسب برای مراقبت از پوست در ایام نوروز داشته باشند .

افراد میانسال وخانم هایی که وارد دوران یائسگی شده اند به دلیل سطح پایین استروژن در بدنشان با مشکلات پوستی مواجه می شوند این افراد می توانند با داشتن تغذیه ای مناسب برای مراقبت از پوست در ایام نوروز و مصرف مواد حاوی استروژن مانند : چای سبز، تخم کتان، سویا و بادام و اصلاح عادات تغذیه ای به خصوص در ایام تعطیلات نوروز به طراوت وشادابی پوست خود کمک کنند .

داشتن تغذیه ای مناسب برای مراقبت از پوست در ایام نوروز ضروری است . در این میان بعضی افراد در عید نوروز صورتشان جوش می زند یا جوش صورتشان بیشتر می شود از نظر عامیانه مصرف دانه های روغنی باعث جوش صورت می شود ، اما این موضوع از نظر علمی هنوز ثابت نشده است . ممکن است بدن بعضی افراد نسبت به این مواد حساسیت داشته باشد و با خوردن دانه های روغنی بدن فرد به صورت جوش واکنش نشان دهد . در این صورت بهتر است فرد در مصرف دانه های روغنی یا هر ماده غذایی که باعث ایجاد حساسیت در پوست شود ،امتناع ورزد وبرای بهبود حساسیت روزی دو بار از صابون ضد باکتریایی استفاده کند . لذا تغدیه ای مناسب برای مراقبت از پوست در ایام نوروز غیر قابل انکار است .

مراقبت از پوست در ایام نوروز در مقابل اشعه نور خورشید

تابیدن مستقیم نور خورشید برای پوست ضرر دارد وباعث آفتاب سوختگی می شود .انعکاس نور آفتاب روی پوست در کنار دریا 60درصد بیشتر می شودولازم است فرد از کرم ضد آفتاب استفاده کرده ودر فواصل زمانی خیلی کوتاه استفاده از ضد آفتاب را تمدید کند .شایع ترین نقاط آفتاب سوختگی ناحیه کمر وشانه ها می باشد کسانی که از حمام آفتاب استفاده می کنند بهتر است از روغن مخصوص برای بدن خود مخصوصا نواحی یاد شده استفاده کنند تا دچار آفتاب سوختگی والتهاب نشوند .

آقایان نیز مراقب پوست خود باشند

همه افراد اعم از خانم ها وآقایان باید از پوست خوددر برابر آفتاب مراقبت کنند افرادی که به ورزش هایی مانند کوهنوردی یا رفتن به کنار دریا یا بیابان یا مناطق جنگلی علاقه دارند باید از پوستشان با استفاده از کرم های ضد آفتاب مراقبت کنند .آقایان نیز باید به حفظ شادابی و جوانی پوست خود اهمیت دهند.

همه افراد باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنند میزان عیار حفاظتی ضد آفتاب با توجه به گروه های سنی میتواند متفاوت باشد اما بهتر است عیار حفاظتی بالای 15 استفاده کرد . دراین میان سالمندان مخصوصا زنان سالمند چون از مشکل کمبود ویتامین دی و پوکی استخوان رنج میبرند ملزم به استفاده از ضد آفتاب نیستند . آقایان چون معمولا از لباسهای آستین کوتاه استفاده میکنند بیشتر در معرض اشعه خورشید قرار میگیرند وعلاوه بر آسیب دیدن پوست توسط نور خورشید ممکن است توسط حشرات گزیده شوند با مصرف ضد آفتاب میتوانند از پوست خود محافظت کنند .

متخصصان پوست و مو توصیه میکنند از کرم ضد آفتاب برای پوشاندن کل پوست صورت استفاده کرده به این صورت که یک بند انگشت از کرم را به صورت لایه نازکی روی پوست استفاده کنند بهتر است آقایان علاوه بر پوست صورت لاله گوش جلو وپشت گردن خود را نیز کرم ضد آفناب استفاده کنند .

مراجعه متخصص پوست و مو

با پیشرفت صنعت در کشورهای جهان سوم  و در حال توسعه همانند کشور ما همیشه آلودگی های در هوا پخش می شود که منجر به بروز برخی از بیماری های پوستی و مو می شود . که واقعا خیلی خطرناک می باشد چرا که اکثر بیماری های پوستی واگیردار هستند و به سرعت  در بین افراد یک جامعه پخش می شود. برای اینکه بهترین راه برای مراقبت از پوست خود داشته باشیم بهترین راه مشاوره گرفتن از متخصص پوست و مو اختصاصی هر خانواده است . برخی از بیماری های پوستی نیز در فصل های مختلف سال پدیدار می شوند که باید تحت معاینه متخصص پوست و مو قرار بگیرید.

لذا برای داشتن سالی زیبا و خوب بدون بیماری های پوستی و مو اقدام به یک کلینیک زیبایی برای معاینه بهترین راه برای اسوده خاطر بودن شماست.

Comments are closed.