لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

آیا جراحی زیبایی سینه خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد؟

آیا جراحی زیبایی سینه خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد؟ : درباره زیبایی سینه و روش های انجام جراحی های زیبایی سینه به طور کامل در مقاله های قبلی برایتان شرح داده ایم؛ و همان طور که می دانید جراحی سینه به دو گروه تقسیم می شود که یک روش جراحی برای کوچک کردن سینه و با هدف ترمیم افتادگی آن صورت می گیرد و نوع دیگر آن جراحی بزرگ کردن و حجیم کردن سینه که از طریق جای گذاری پروتز سینه انجام می شود.

امروزه بیشترین سوالی که برای افرادی که قصد انجام این نوع جراحی زیبایی را دارند پیش می آید این است که آیا این جراحی باعث ایجاد سرطان سینه می شود و می تواند یکی از دلایل سرطان باشد؟

جراحی زیبایی سینه خطر ابتلا به سرطان

در جواب باید گفت که طبق تحقیقات انجام شده تاکنون گزارشی دلیل بر اینکه اممکن است فراد با جراحی زیبایی سینه و یا گذاشتن پروتز به سرطان سینه مبتلا شوند و یا شده اند وجود ندارد و در هیج جایی ثابت نشده است که جراحی بزرگ کردن سینه با پروتز عامل سرطان سینه باشد. پس به هیچ وجه این جراحی زیبایی سینه خطر احتمال و ایجاد سرطان را در شخص افزایش نمی دهد.

تنها مشکلی که این جراحی ها برای فرد ایجاد می کند وجود این مشکل است که معمولا بعد از عمل جراحی سینه و انجام پروتز سینه فرد متورم می شود و تا مدت 1 سال انجام ماموگرافی به دلیل تورم سینه مشکل می شود. پس در افرادی که پروتز سینه و جراحی زیبایی سینه انجام داده اند کمتر می توان آزمایش ماموگرافی را انجام داد و برای تشخیص باید از روش دیگری استفاده کرد گفتیم که برای معاینه سینه در صورت وجود پروتز در سینه انجام روش های دگری هم امکان پذیر است ولی این روش ها ممکن است که هزینه بیشتری را شامل شود.

پس به همین دلیل خانم هایی که که بالای 40 سال سن دارند و از کاندیدهای جراحی زیبایی سینه هستند باید حتما با نظر پزشک برای رفع نگرانی های بعد از جراحی قبل از انجام جراحی، معاینه پستان و ماموگرافی را انجام دهند تا اگر احساس توده مشکوکی را داشتند قبل از جراحی زیبایی مشکلشان حل شود و منجر به بروز مشکلی نشود.

درست است که گفتیم پروتز باعث ایجاد سرطان در سینه افراد نمی شود ولی ناگفته نماند که انجام پروتز عوارضی هم می تواند برای فرد داشته باشد که در ادامه به شرح آن ها می پردازیم.

عوارض بعد از جراحی پروتز سینه

عمده ترین عوارضی که بعد از انجام پروتز سینه ممکن است در فرد به وجود بیاید که این عوارض به دو دسته کوتاه‌مدت و درازمدت تقسیم می‌شوند.

کوتاه مدت :

بدترین عوارضی که در کوتاه مدت برای فرد رخ می دهد عفونت است؛ و از آن جایی که به طور کلی با ورود هر جسم خارجی به بدن احتمال بروز عفونت در بدن بیشتر می شود. پس بروز عفونت در سینه فرد، از شایع‌ترین عوارض انجام پروتز در کوتاه‌ مدت است.

بلند مدت :

در درازمدت هم شایع ترین عارضه، کپسولار کانترکچر است. هنگامی که بدن در خودش یک بافت خارجی می بیند یعنی بافتی که به بدن پیوند بخورد. در این میان بدن یک لایه هم‌ بندی کیسه‌ مانند را به دور آن تشکیل می‌دهد و این بافت خارجی را درون کیسه‌ای حبس می‌کند. وقتی پروتز در این کیسه حبس شود و دچار فشار قرار بگیرد در این حالت اتفاقی که پیش می آید ممکن است باعث شودتا بافت‌های کلاژنی اطراف دچار انقباض‌شوند و به این ترتیب پروتز را تحت فشار قرار دهند و در چنین شرایطی پروتز آسیب می بیند و شکل پروتز تغییر می کند.

در صورت تغییر شکل و حالت پروتز بدون شک سینه نیز تغییر شکل می دهد و سینه بدشکل و بد فرم می‌شود. البته درد نیز ایجاد می‌شود. ممکن است این حالت در سینه های فرد با درد زیادی همراه باشد. پس علامت اصلی در درازمدت، درد و ایجاد نامنظمی در شکل سینه است.

توصیه به خانم هایی که جراحی زیبایی سینه انجام داده اند!

جراحی های زیبایی سینه امروزه با هدف زیبا سازی و رفع مشکلات و عیوب سینه فرد روی او انجام می شود و این جراحی شخصا و به خواسته خود بیماران صورت می گیرد در جراحی زیبایی سینه هدف افراد از انجام این جراحی فقط بزرگ کردن و حجیم کردن بافت سینه نیست بلکه هدف بسیاری از افراد از این جراحی برای رفع ایرادهایی را که در سینه دارند و برای اصلاح و تغییر حالت سینه خود انجام می دهند.

اگر خانم هایی که جراحی زیبایی سینه انجام داده اند و خیالشان از بابت سرطان راحت است باید گفت که درست است پروتز عامل سرطان نیست ولی عوامل دیگری هستند پس خانم هایی که جراحی زیبایی سینه انجام داده اند هم مثل هر خانم دیگری در معرض ابتلا به سرطان می باشند؛ بنابراین توصیه می شود خانم هایی که مشکل خیلی جدی در سینه و فرم و شکل آن ندارند بهتر است از انجام این جراحی خودداری کنند.

توجه به این نکته ضروری است که افرادی که جراحی زیبایی سینه یا پروتز سینه انجام می دهند باید تحت نظر پزشک باشند و اگر توده ای در سینه حس کردند بلافاصله به پزشک مراجعه کنند و معاینه های دوره ای انجام دهند.

روش دیگر برای بزرگ کردن سینه غیر از جراحی زیبایی سینه

برخی از شرکت ها امروزه وقتی استقبال خانم ها را از جراحی زیبایی سینه می بینند برای عقب نماندن از این کورس رقابت و برای بهتر دیده شدن نشان محصولاتی را با داشتن مزیت های خوب و مناسب جهت بزرگ کردن سینه به بازار ارائه کرده اند. استفاده از کرمهای مخصوص علی رغم تبلیغات گاه اغراق آمیزشان، شاید معجزه ای در سینه ها ایجاد نکنند اما مصرف آنها در حفظ حالت ارتجاعی آنها بی تأثیر نیست.

بیشتر بدانید : جراحی بزرگ کردن سینه

استفاده از عصاره های گیاهی و یا بیولوژیکی روی سینه ها علاوه بر اینکه ما را به ماساژ سینه ها وادار می سازند، نقش بسزایی در حفظ رشته های کشسان سینه دارد و مصرف این محصولات ممکن است تا برای مدت کمی شاید سینه را حجیم و متورم نشان دهند ولی برای دراز مدت اصلا شیوه مناسبی نیست و توصیه نمی شود زیرا همان طور که گفتیم این روش ها ممکن است که عوارضی برای فرد نداشته باشد وحتی می تواند موثر هم باشد اما نیاز به زمان، صبوری دارد. به هر حال این روش ها و سایر روش های درمان طبیعی برای خانم هایی که به دلایل ژنتیکی و یا مشکل دیگر از کوچکی سینه رنج می برند کمک کند.

پس متوجه شدیم که امروزه جز جراحی زیبایی سینه روش دیگری برای بزرگ کردن سینه وجود ندارد و تمام این تبلیغات ها از کرم های حجم دهنده و یا سوتین های لرزاننده گرفته و هر محصول مشابه این ها که در بازار عرضه می شوند هیچ تاثیری در بزرگ کردن سینه شما نخواهند داشت. پس جراحی زیبایی سینه مناسب ترین و تضمینی ترین روش برای بزرگ کردن دائم سینه و خوش فرم شدن سینه انجام می شود.

Comments are closed.