لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

بهترین روش درمان قوز کمر

مقدمه

ساختار و سبک زندگی امروزه موجب شده است تا انسان ساعت های طولانی را در پشت میز سپری کند و از جانب دیگر وجود شبکه های اجتماعی متعدد و فعالیت اعتیاد گونه ی افراد به آن ها باعث بوجود آمدن آسیب های فیزیکی شده است. یکی از این آسیب ها، بوجود آمدن قوز کمر یا کیفوز است. در این مقاله ابتدا به بررسی ساختار و آناتومی کمر می پردازیم و سپس در ادامه روش های درمان قوز کمر را معرفی می نماییم. بی شک خواندن این مقاله برای کسانی که از این عارضه رنج می برند بسیار مفید و کاربردی خواهد بود پس تا انتها همراه ما بمانید.

آناتومی و ساختار کمرانسان

ساختار کمر انسان، متشکل ازعصب ها، استخوان و عضلات پشتی و شکمی است. عضلات پشتی و شکمی در حفاظت از ستون فقرات و کاهش فشار وارده به آن نقش مهمی را ایفا می کنند. شکل ساختارکمر و پشت همانند حرف S  در زبان انگلیسی است، این انحنا برای تعدیل فشار وارد بر ستون فقرات است. وجود این انحنا بنا به دلایل زیر برای بدن ضروری است:

  1. توانایی حرکت و پشتیبانی از وزن بدن
  2. توزیع مناسب وزن بر روی استخوان ها و ستون فقرات
  3. حفظ تعادل بدن به هنگام حرکت وانجام فعالیت ها

چگونگی بوجود آمدن قوز کمر

هنگامی که انحنای S  مانند کمر،  بیشتر از حالت طبیعی گردد موجب بوجود آمدن قوز کمر خواهد شد که این وضعیت نامطلوب با درد و سختی در حرکت، همراه است. عوامل متعدد بسیاری در بوجود آمدن قوز کمر نقش دارند که در این بخش از مقاله به مهمترین آن ها می پردازیم:

عوامل بوجود آمدن قوز کمر

  1. نشستن های طولانی مدت و بی وقفه در پشت میز
  2. ضعیف بودن عضلات شکم و کمر
  3. فعالیت های بدنی نادرست
  4. استفاده از کوله پشتی به صورت یک طرفه ( این عارضه به خصوص در دانش آموزان قابل مشاهده است)
  5. اضافه وزن
  6. افزایش سن
  7. عدم تحرک و امتناع از انجام فعالیت های ورزشی

عوارض ناشی از بوجود آمدن قوز کمر

گردی پشت یا قوز کمر، اگر به موقع درمان نشود، عوارض متعددی را به دنبال خواهد داشت که در بعضی موارد باعث بوجود آمدن مشکل در دیگر نقاط بدن خواهد شد. از مهمترین عوارض قوز کمر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. درد بسیار در ناحیه سرشانه و کمر
  2. تغییر شکل ظاهری بدن
  3. اختلال در سیستم عصبی ( درموارد بسیار شدید)
  4. کاهش دامنه ی حرکتی
  5. تغییر شکل ستون فقرات

بهترین روش های درمان قوز کمر

می توان با قطعیت گفت؛ بسیاری از افراد جامعه در معرض این آسیب دیدگی قرار می گیرند، زیرا سبک زندگی انسان امروزی با فعالیت فیزیکی کمتر پیوند خورده است. اما باید خاطر نشان کنیم که روش ها و راهکارهای متعدد بسیاری برای جلوگیری و درمان قوز کمر وجود دارد و نگرانی ها برای این عارضه، دیگر معنی نخواهد داشت، زیرا با استفاده از این روش ها می توانیم ساختار و شکل طبیعی بدن خود را حفظ نماییم. در ادامه به معرفی بهترین روش های درمان قوز کمر خواهیم پرداخت.

راه های رفع قوز کمر به طور کلی به دو دسته ی تمرینی و غیر تمرینی تقسیم می شوند :

روش های تمرینی برای رفع قوز کمر:

برای آنکه فشار کمتری به ستون فقرات و استخوان ها وارد شود باید به تقویت عضلات شکم و کمر، پرداخت تا این عضلات فشار وارده بر ستون فقرات را کاهش داده و مانع از بوجود آمدن قوز کمر شوند. تمرین های ورزشی زیر برای تقویت این عضلات توصیه می شوند:

  1. پلانک
  2. قایقی ایزومتریک
  3. گربه
  4. پلانک پهلو
  5. پل باسن
  6. شکم پا دوچرخه

روش های غیرتمرینی برای رفع قوز کمر:

  1. استفاده از قوزبندهای طبی
  2. نشستن صحیح
  3. ماساژ
  4. کاهش وزن
  5. ایجاد وقفه در نشستن های طولانی مدت

خداحافظی با قوز کمر به کمک قوز بند

یکی از بهترین راهکارها برای رهایی از قوز کمر، بستن قوزبند طبی است. قوز بند طبی با نگاه داشتن عضلات سرشانه و پشت، کمک می کند تا انحنای صحیح کمر به درستی حفظ شود و مانع از خمیدگی بیش از اندازه آن می گردد. استفاده از قوز بندهای طبی برای کسانی که مدت بسیار زیادی را در پشت میز سپری می کنند بسیار مفید و موثر خواهد بود.

برای خرید قوزبندهای طبی باید به نکات ویژه ای توجه نمایید که یکی از مهمترین این نکات، انتخاب برند است. چرا توجه به برند و شرکت سازنده ی قوز بند تا این اندازه مهم است؟ زیرا بسیاری از شرکت ها و برندها بدون درنظر گرفتن ریزفاکتورهای مهم در ساخت یک محصول اقدام به تولید آن کرده و در نتیجه محصولی روانه ی بازار می شود که فاقد استانداردهای اولیه است و موجب ضرر مالی و حتی جسمی برای بیمار خواهد شد.

بدین منظور واجب و ضروری است که شما مخاطبان عزیز، پیش از خرید محصول، ابتدا اطلاعات کافی در این زمینه را کسب نمایید.

سایت دکتر مهندس با معرفی و فروش بهترین محصولات از معتبرترین برندها همواره کوشیده است تا در این زمینه راه گشای مخاطبان و مشتریان عزیز باشد.

ما در سایت دکتر مهندس به روزترین محصولات پزشکی را همراه با تمامی مشخصات برای مخاطبان و همراهان ارائه نموده ایم تا مشتریان بهترین تجربه ی خرید آنلاین را داشته باشند. چنانچه در هر بخش از خرید خود به مشاوره و راهنمایی بیشتر نیاز داشتید، مشاوران ما آماده ی کمک رسانی به شما خواهند بود.

کلام آخر

آسیب هایی که زندگی ماشینی و صنعتی امروز به افراد جامعه وارد می سازد بی شک به شکل فزاینده ای رو به افزایش است. بنابراین برای جلوگیری از این آسیب ها باید با علم روز همگام شده و راه های پیشگیری را بشناسیم تا درطول زندگی، سلامت جسمی خود را حفظ نماییم. یکی از این آسیب های جسمانی که  در جامعه بسیار شایع شده است؛ قوز کمر یا گردی پشت است. خوشبختانه دیدیم که  علم پزشکی راهکارهای بسیاری برای حل این مشکل در اختیار ما قرار داده است. تنها کافی است با رعایت موارد گفته شده در این مقاله و همچنین مشورت با پزشک متخصص، برای همیشه با قوز کمر خداحافظی کنیم.

Comments are closed.