لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

اشتباهات رایج در کاهش وزن

اشتباهات رایج در کاهش وزن : در رابطه به کاهش وزن باید گفت که امروز اصلی ترین دغدغه ای که بیشتر افراد را دچار کرده است کاهش وزن و لاغری است و بسیارند افرادی که از اضافه وزن زیاد رنج می برند و همیشه و هر لحظه به دنبال راهی برای کم کردن وزن خود هستندو روش ها و انواع مختلف راه های کاهش وزن را انتخاب می کنند وچون نتیجه ای نمی توانند بگیریند بیشتر اوقات سراغ جراحی های لاغری می روند و در این شرایط هم اکثریت نتیجه مطلوب نمی گیرند شاید دلیل این شکست ها و به نتیجه نرسیدن ها را برایتان جالب باشد که بدانید راه‌های زیادی برای کاهش وزن وجود دارد؛ اما بیشتر آنها باعث گرسنگی و عدم رضایت‌ از خوردن خواهند شد.

اشتباهات رایج در کاهش وزن

ما در این مقاله اشتباهاتی که باعث نرسیدن برخی افراد به هدف شان برای کاهش وزن می شود را شرح می دهیم که عبارتند از:

  • نادیده گرفتن کالری های که مصرف می کنند
  • مصرف کم اب
  • پرهیز از مصرف لبنیات
  • تنظیم اهداف غیر واقعی و غیر منطقی

نادیده گرفتن کالری های مصرفی :

درباره این که بدن تان در روز به چه مقدار دقیقی کالری نیاز دارد باید بگوییم که در واقع مقدار کالری که شما در روز نیاز دارید به عوامل متعددی از جمله سن، اندازه، قد، جنسیت، سبک زندگی و سلامت عمومی و کلی شما بستگی دارد و رایج ترین اشتباهی که انجام می دهیم این مورد است که به مقدار کالری موادی که مصرف می کنیم توجه نمی کنیم بیشتر نوشیدنی های قندی حاوی مقادیر زیادی مواد قندی مصنوعی است و کالری ان ها کمتر از 500 نیست اگر ما کالری موادی که مصرف کنیم را ندانیم و محاسبه نکنیم خب بسیار مشکل ساز می شود.

بیشتر بخوانید : تغذیه

یک آب میوه مصنوعی هم همین مقدار کالری دارد یعنی 500 کالری شما با نوشیدن 2 عدد آب میوه در روز 1000 کالری وارد بدنتان کرده اید و در وعده های بعدی هم همین مقدار یا بیشتر را در مورد غذاهای دیگر مصرف می کنید که به روزانه 4000 کالری و یا بیشتر می رسد و این اصلا باعث کاهش وزنتان نمی شود پس در نظر داشته باشید که نادیده گرفتن کالری مصرفی تان مهم ترین عامل در کم نشدن وزن تان است. در بیشتر اوقات شما اگر کربوهیدرات کمی مصرف می‌کنید و تغذیه‌ی خوبی از پروتئین، چربی و سبزیحات کم‌کربوهیدرات دارید برای کالری شماری هم نیاز ندارید اینجا هدف اصلی این است که مصرف روزانه‌ی کربوهیدرات‌تان کمتر از ۲۰ تا ۵۰ گرم باشد و بیشتر کالری‌تان را از پروتئین و چربی سالم را دریافت کنید. و در طرف دیگر امر آگاهی از کالری دریافتی روزانه کمک بزرگی به کاهش وزن می کند

مصرف کم اب :

شاید باور نکنید اما یکی از رایج ترین اشتباهاتی که فرد در دوران رژیم دچار ان می شود این است که مصرف آب را تا حد امکان کم می کند اما مهم ترین نکته همین جاست که مصرف آب آشامیدنی کافی یکی از کلیدهای کاهش وزن و داشتن زندگی سالم است؛ زیرا آب برای کالری سوزی بسیار لازم است یکی از محققان درباره مصرف کم اب در دوران رژیم می گوید: «اگر به اندازه کافی آب ننوشید، از انرژی کمتری برخوردار خواهید بود و بدن شما گرسنگی را با تشنگی اشتباه می‌گیرد.»

درباره آب و فواید مصرف آن بسیار شنیده اید که مصرف آب هنگام پیاده روی چقدر برای مفاصل بدن مهم است، زیرا علاوه بر روان کردن مفاصل می‌تواند دمای بدن را هم بسیار کم می کند. بدن اگر دچار مشکل در دریافت آب کافی شود بدون شک در سوخت و ساز هم دچار مشکل می شود و این امر ممکن نمی شود توصیه محققان در مصرف آب این است که آن ها بر این نظریه باور دارند که آب خالی مصرف شود، یعنی اب نوشیدنی خالص را بهتر است مصرف کنید اما برای سم زدایی بدن البته اگر دوست داشته باشید شما می‌توانید یک برش خیار، تکه‌ای نعناع و یا حتی مقداری لیمو در آب آشامیدنی تان اضافه کنید. اگر به فکر سلامتی و رسیدن به وزن ایده ال تان هستید تحت هیچ شرایطی از نوشیدنی‌های قند دار استفاده نکنید زیرا عواقب بدی را برایتان به همراه خواهد داشت.

پرهیز از لبنیات:

در دوره کاهش وزن معمولا استفاده از محصولات لبنی پرچرب تاکید نمی شود و شیر وخامه پرچرب و بستنی از ممنوعه های رژیم هستند و بدون شک مصرف شان برای افرادی که قصد رسیدن به وزن کمتر را دارند به هیچ وجه توصیه نمی شود. ولی محققان امروز یافته های را به دست اوردند که بدن با دریافت کلسیم می تواند سوخت و ساز خوبی را انجام دهد و چربی سوزی بالایی دارد. اگر کلسیم کافی به بدن نرسد ممکن است که این عارضه یعنی کمبود کلسیم را با تولید چربی جبران کند در رژیم های روزانه به هیچ وجه توصیه نمی شود که مصرف لبنایات را حذف کنید بلکه بهتر است حتما از لبنیات کم چرب و یا%2 چرب استفاده کنید.

تنظیم اهداف غیرواقعی و غیر منطقی :

بسیاری از افرادی که شروع به رژیم می گیرند برای خود رویاهای جالبی را در سر می پرورانند بسیاری از افراد با خودشان تصمیم می گیرند که در هفته اول می توانند برای مثال 5 کیلو وزن کم کنند و بسیار هم از خودشان علاقه نشان می دهند و دوست دارند هرچه سریع تر وزن کم کنند باید به این تعداد افراد گفت که متاسفانه این حرف ها و رویاها در حد همان حرف است و ممکن نیست که چنین کاری را بتوانید در رژیم سالم انجام دهید.

شما باید طبق برنامه ای که پزشکتان داده است جلو بروید و وزن کم کنید شاید در 1 هفته وزنی که می خواستید را کم کنید اما بدنتان خسته و خیلی زود ناتوان می شود و شما در ادامه رژیم تان ناامید می شوید در رژیم کاهش وزن نکته ای که باید رعایت شود این مورد است که با رعایت رژیم اصولی و صحیح هم می توانید کاهش وزن داشته باشید و هم بدنتان را از اسیب های که ممکن است در رژیم غلط ببیند نجات دهید. مشورت کردن با یک متخصص تغذیه بهترین روش برای اجرایی کردن رژیم تان است پس در اولین فرصت این کار را انجام دهید.

Comments are closed.