لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

کاشت مو به روش تریکوتیلومانیا چگونه است؟

کاشت مو به روش تریکوتیلومانیا چگونه است؟ : ایتدا بیایید بیماری تریکوتیلومانیا بررسی کنیم نام این بیماری ریشه یونانی دارد (Thrix به معنای مو ، Tillein به معنای کندن و Mania به معنای دیوانگی )

در این بیماری بیمار به مرور زمان بدون اگاهی شروع به کندن مو میکند تا جایی این کار را ادامه میدهد که تمام مو های سر او تمام میشود او عمل خود را انکار نمیکند ولی نمی تواند ان را انکار کند.

کاشت مو به روش تریکوتیلومانیا

بیماری تریکوتیلومانیا مانند اکثر بیماری هایی که انسان دچار ان میشود ریشه روحی روانی دارد و عواملی چون استرس و اضطراب تاثیر بسزایی دارند. یکی از انواع آلوپسی ها آلوپسی تریکوتیلومانیا است که همانند سایر آلوپسی ها با استرس و اضطراب تشدید شده و اینکه به نوعی وسواس کندن مو به شمار می رود.

نام این بیماری یعنی بیماری تریکوتیلومانیا یونانی می باشد و معنای آن وسواس شدید کندن مو است کلیت این داستان کندن مو می باشد غالبا بیماران کندن موی خود را کتمان نمی کننند و این کار به حدی پیش می رود که احتمال دارد تمام موهای خود را کنده و از بین ببرد.ولی نمی توانند جلوی کار خود را بگیرند.

اما این بیماری چگونه اغاز میشود و در ایجاد ان چه چیز هایی نقش دارند؟

استرس‌های روانی در شروع‌ تريكوتيلومانيا نقش‌ دارند. بيماريی افسردگی با تريكوتيلومانيا ارتباط‌ زيادی دارد و بسياری از افراد دچار اين‌ حالت‌ از افسردگی رنج‌ می برند. در 25 درصد موارد موقعيت‌ هاي پراسترس زندگي، زمينه ‌ساز شروع اين بيماري است. این بیماری هم در اقایان و هم در خانم ها رخ میدهد ولی بیشتر در خانم ها دیده میشود نسبت ابتلا زن به مرد: 5/2 به 1 است. بیماری تریوتیلومانیا مخصوصا در سنین نوجوانی تا جوانی بیشتر رواج دارد.

در این بیماری بیشتر قسمت های موی سر در معرض خطر هستند ولی بیشتر موهای شقیقه ها در معرض کنده شدن قرار ممیگیرند و اکثرا تا جایی پیش می رود که دیگر مویی در سر باقی نمی ماند. ممکن است این بیماری به مو های ابرو مژه ریش و سبیل و …. هم برسد و فرد بدون اگاهی و از روی عادت شروع به کندن مو های ابرو مژه و سبیل کند.

اما عوارض این بیماری چیست؟

همان طور که میدانیم مو در زیبایی فرد نقش زیادی دارد این افراد مو های خود را از دست میدهند یعنی زیبایی خود را از داده اند و در این صورت فرد اعتماد به نفس خود را از دست میدهد و از حضور در جمع امتناع مي ‌کند.

در این بیماری فرد خود را سرزنش میکند که با احساس گناه همراه است و موجب افسردگي وي مي ‌شود. این بیماری عوراض دیگری هم نیز دارد مانند مشکلات گوارشی زیرا در بعضی از مواقع فرد بعد از کندن مو عادت به خوردن ان می کند. متاسفانه برای این بیماری اکثر درمان ها بی نتیجه است و تنها راه درمان ان کاشت مو به روش به روش HRT است زیرا به گفته ی خود این افراد علت کندن موهایشان بدین دلیل است که زمان کنده شدن مو از پوست سر زیر پوست کندن مو کاملا حس میشود در تکنیک HRT این قابلیت را داریم که این مرحله حس کنده شدن مو را حذف کنیم و همین امر باعث درمان کامل تریوتیلومانیا می شود. و دیگر فرد بعد از کاشت مو عادت خود را ترک میکند .

Comments are closed.