لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

چای سیاه و چای سبز برای لاغری

چای سیاه و چای سبز برای لاغری , پژوهش نشان داد که هم چای سیاه و هم چای سبز سبب تغییر در حجم باکتری‏های روده حیوانات شدند: میزان درصد باکتری‏های مربوط به چاقی کاهش پیدا کرده در حالی که باکتری‏های موثر در لاغری افزایش پیدا کرده است. پژوهشگران اثبات کردند که استفاده از چای سیاه موجب تغییر باکتری‏های روده شده و در نتیجه منجر به کاهش وزن می‏شود.

دانشمندان با تحقیق بر روی موش‏ها دریافتند که چای سیاه با تغییر روی متابولیت‏های روده سبب تغییر متابولیسم انرژی در کبد می‏شود.

پژوهش نشان داد که هم چای سیاه و هم چای سبز سبب تغییر در حجم باکتری‏های روده حیوانات شدند: میزان درصد باکتری‏های مربوط به چاقی کاهش پیدا کرده در حالی که باکتری‏های موثر در لاغری افزایش پیدا کرده است.

پژوهش‏های پیشین نشان دادند مواد شیمیایی موسوم به پلی فنول‏های موجود در چای سبز ، جذب بدن شده و باعث تغییر در متابولیسم انرژی کبد می‏شوند. نتایج حاصل از یافته‏های اخیر نشان می‏دهد پلی فنول‏های چای سیاه که برای هضم در روده کوچک بیش از حد بزرگ هستند سبب تحریک سطح رشد باکتری‏های روده و ایجاد اسیدهای چرب زنجیره کوتاه می‏شوند.

دیوید جفن، سرپرست گروه پژوهش از دانشگاه لس آنجلس، درباره این موضوع می‏گوید: «در مقایسه با چای سیاه، پلی فنول‏های چای سبز موثرتر هستند و تاثیر بیشتری بر بهبود سلامت افراد دارند زیرا مواد شیمیایی موجود در چای سبز در خون و بافت بدن جذب می‏شود».

وی در ادامه افزود: «یافته‏های حاصل از تحقیقات جدید نشان می‏دهد که چای سیاه بوسیله مکانیسم اختصاصی میکروبیوم‏های روده، امکان بالایی در حفظ سلامتی و کاهش وزن و چربی سوزی انسان دارد.»

نتایج مشخص می‏کند هر دو نوع از چای سیاه و سبز، پروبیوتیک‏هایی هستند که سبب تحریک در رشد میکروارگانیزم‏های مفید بدن شده و در نتیجه در سلامت فرد نقش دارند.

خواص چای سبز

خواص چای سیاه

Comments are closed.