لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

روش های پاکسازی پوست‏ چرب , آشنایی با نحوه پاکسازی پوست‏های چرب

پاکسازی پوست‏ چرب

روش های پاکسازی پوست‏ چرب , آشنایی با نحوه پاکسازی پوست‏های چرب , راه های پاکسازی پوست چرب , روش پاکسازی و تمیز کردن انواع پوست های چرب : انواع مختلف از پوست‏ها در افراد وجود دارد. برخی از پوست‏ها چرب، برخی خشک و برخی دیگر نرمال هستند. زمانی که می‏خواهید پوست خود را پاکسازی کنید ابتدا می‏بایست تیپ پوست خود را بشناسید سپس آن را پاکسازی کنید. در کنار نکات مهم در پاکسازی پوست، در این مطلب به بررسی پاکسازی پوست‏های چرب خواهیم پرداخت.

پاکسازی پوست‏ چرب
پاکسازی پوست‏ چرب

نکات مهمی که باید در پاکسازی پوست چرب رعایت شود

  1. یکی از باورهای غلط در میان افراد این است که هر چه پوست خود را بیشتر بشویند چربی آن کمتر خواهد شد. باید این نکته را بیان کرد که هر چه پوست چرب بیشتر شست و شوی شود، سلول‏های پوست چربی بیشتری ترشح کرده که در نتیجه درصد چربی پوست بیشتر می‏شود. بنابراین نباید در هر روز بیش از 2 بار پوست را شست و شوی داد.
  2. شست و شوی پوست صورت را 2 بار در روز انجام دهید. یکبار در ابتدای صبح (برای شادابی بیشتر پوست) و یکبار در زمان انتهای شب قبل از خواب، برای پاکسازی صورت از آلودگی‏های ایجاد شده در طول روز. در صورت نیاز می‏توانید پوست را با آب گرم و صابون، شست و شوی دهید.
  3. درصورتی که می‏خواهید از محلول برای پاکسازی صورت استفاده کنید، این عمل را زیر نظر پزشک خود انجام دهید.
  4. دقت داشته باشید که وجود جوش روی پوست به معنای چرب بودن پوست نیست، بعضی اوقات جوش‏ها در نتیجه‏ی عارضه پوستی رخ می‏دهند. پس برای تشخیص نوع پوست خود می‏بایست به پزشک متخصص مراجعه کنید.
  5. یکی از راحت ترین و ساده ترین روش‏های لایه برداری و پاکسازی پوست، استفاده از یک لیف نرم و لطیف در حمام است.
  6. دقت داشته باشید درصورتی که پوست شما چرب است به هیچ وجه از آب گرم برای شست و شوی پوست استفاده نکنید چرا که باعث التهاب پوست خواهد شد.
  7. از تونرهای مخصوص پوست چرب، برای پاکسازی پوست صورت می‏توان استفاده کرد. تونرها دارای 3 ویژگی هستند:
  • باعث جلوگیری از براقی پوست می‏شود.
  • میزان وجود چربی در پوست را به حداقل می‏رساند.
  • سبب بسته شدن منافذ پوستی می‏شود.

پس از پاکسازی پوست‏ چرب ، پوست خود را مرطوب کنید

پس از اینکه پوست صورت را پاکسازی نمودید، برای مرطوب سازی پوست خود از یک مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنید. این کار موجب از بین رفتن تحریکات ناشی از پوست صورت و همچنین تنظیم مقدار چربی پوست می‏شود.

Comments are closed.