لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

میکرونیدلینگ و نقش ان در درمان انواع اسکار

دستگاه میکرونیدلینگ

میکرو نیدلینگ و درمان انواع اسکار : امروزه با پیشرفت علم و فناوری برای درمان هر بیماری راه درمانی تعریف شده است برای از بین بردن اسکار وناحیه جوشگاه از روش های درمانی زیادی وجود دارد .اسکار یا جوشگاه در واقع  به اثر برجای‌مانده از التیام زخمی که بافتهای آسیب‌دیده آن به طور کامل بازسازی‌نشده و بافت همبند جای آنها را گرفته باشد گفته می شود . اسکار امکان دارد جای جوش هایی باشد که در دوره نوجوانی روی پوست پدیدار می شود یا ممکن است بخاطر ایجاد خراشی یا زخمی  که روی پوست جایش می ماند ایجاد شود. برای درمان جای آکنه وجوش روش های درمانی  زیادی مانند ساب سیژن، لیزر و یا استفاده از فیلر وجود دارد. در اکثر این روش ها نتیجه ای که بیمار انتظار داشته و وقت زیادی را صرف آن کرده  حاصل نمی شود .

میکرونیدلینگ و درمان انواع اسکار

انواع اسکارها وروش های درمان آنها

جوشگاه ها شامل انواع مختلف ومتنوعی هستند :

  1. پوستی که به شکل چاله چاله درآمده است.
  2. پوستی که مانند حفره است.
  3. ناحیه ای که قبلا بخیه خورده یا جای زخم بوده وبه صورت برآمده جوش خورده است.

مواردی که نام برده شد از انواع اسکار هایی است روی پوست افراد ایجاد می شود .باید توجه کرد که از بین بردن جای زخم و اسکار کاری بسیار مشکل است به همین خاطر اگر فردی بخواهد بهترین نتیجه را از بکار بردن این روش های درمانی بگیرد باید دقت فراوانی به خرج دهد. از بروز ترین روش های درمان اسکار و آکنه می توان به درمارولر اشاره کرد . برای برطرف کردن جای اسکار و آکنه  بیمار می تواند با کمک گرفتن از میکرونیدلینگ از درمارولر  استفاده کند .

میکرو نیدلینگ در واقع روش تحریک کلاژن سازی می‌باشد که با تحریک مکانیکال پوست موجب ترمیم آسیب‌های ساختاری پوست می‌شود میتوان گفت میکرونیدلینگ برای همه پوست ها ایمن بوده و در درمان اسکار استفاده می شود .تاکنون عوارض جدی در استفاده ازدرمارولر گزارش نشده است و از بی خطرترین درمانهای پوستی به شمار می رود . تنها عارضه ظاهری این روش قرمزی وتورم پوست است که بعد از گذشت یکی دوساعت رفع می شود . روش درمارولر با  کمی درد همراه است که با کمک کرم بی حسی برطرف می شود . اگر پزشک از سوزن های ضخیم استفاده کند بعلت دردناک بودن استفاده از کرم بی حسی الزامی است اما سوزن های باریک تر درد چندانی نداشته وقابل تحمل است .

میکرونیدلینگ و درمان زخم های سوختگی

برای درمان زخم های بجا مانده در اثر سوختگی تحقیقات گسترده ای صورت گرفته است .محققان با آزمایش بر روی 16 بیمار که دارای زخم های سوختگی بودند دریافتند که میکرونیدلینگ و کلاژن سازی تاثیر شگفت آوری بر ترمیم و بهبودی زخم های حاصل از سوختگی دارند نتیجه این تحقیقات نشان داد که حدود 80%از بیماران بهبودی کامل پیدا کرده واز نتیجه راضی بودند .البته  پس از درمان برای بهبودی کامل بیمار باید به مدت یکسال تحت نظر پزشک متخصص باشند و به توصیه های پزشک مربوطه عمل کنند تا به نتیجه مطلوب برسد . این روش درمانی بعلت موفقیت زیادش توسط عده کثیری از متخصصان برای درمان زخم های سوختگی و ترمیم اسکار بکار می رود.

تاثیر میکرونیدلینگ بر جوان سازی پوست

کاربرد دیگر میکرونیدلینگ و درمارولر جهت جوان سازی پوست و جلوگیری از افتادگی پوست می باشد . روش درمان دیگربرای ترمیم چنین زخم هایی و همچنین جوان سازی پوست استفاده ازلیزر است اما لیزر باعث آسیب رسیدن به لایه های بیرونی پوست یا همان اپیدرم پوست می شود و برای بهبودی کامل باید تا مدتی از کرم های مخصوص درمانی استفاده کرد .در روش  درمانی دوم ،بعد از استفاده از درمارولر  دیگر نیازی به نگهداری و استفاده از هیچ دارویی نیست وبلافاصله بعد از درمان می توانید کارهای روزمره تان را انجام دهید . برای استحکام وجوانسازی پوست وجود دو پروتئین کلاژن و الاستین  در بدن از ضروریات است میکرونیدلینگ با تحریک غده های پوست برای کلاژن سازی فراوان به جوان سازی پوست کمک می کند.

میکرونیدلینگ و درمان ریزش مو

اکثر محققان برای جلوگیری و درمان ریزش موی شدید روش میکرونیدلینگ را پیشنهاد می دهند .میکرونیدلینگ روش درمانی بسیار موثری درمورد بیماری کچلی سکه ای سر یا به اصطلاح آلوپسیا شناخته شده است .محققان این رشته  به دنبال راه حلی مطمعن برای درمان بیماری کچلی سکه ای یا آلوپسیا می باشند .برای این منظور 100 نفر را  که دارای کچلی سکه ای هستند انتخاب کردند.در تحقیقاتی که روی آنها صورت گرفت نتایج بسیار موفقیت آمیزی بدست آمد .

این افراد به مدت سه ماه از محلول ماینوکسیدیل به همراه میکرونیدیلینگ استفاده کردندو به طور کامل کچلی سکه ای آنها درمان شد .  این در حالی است که استفاده از ماینوکسیدیل به تنهایی برای درمان کچلی سکه ای مناسب نبوده و عوارضی جانبی به وجود می آورد . بنابرین امروزه میکرونیدلینگ روش درمانی موثر برای درمان آلوپسیا شناخته شده و توسط متخصصین به بیماران پیشنهاد می شود .

میکرونیدلینگ راه حلی مناسب و نوین برای درمان بیماری های پوستی و زیبایی می باشد. استفاده از این روش ایمن بوده وعوارض ندارد . همچنین از نظر اقتصادی نیز میکرونیدلینگ با استفاده از درمارولر  راه حل مناسبی برای همه افراد است .با رواج این روش درمانی امروزه متخصصین بسیاری در کلینیک های خود در اکثر نقاط جهان از میکرونیدلینگ و درمارولر استفاده می کنند.

Comments are closed.