لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

عوارض لیزر موهای زائد , عوارض بعد از عمل لیزر مو

عوارض لیزر موهای زائد , عارضه های احتمالی بعد از لیزر موهای زائد , عوارض بعد از عمل لیزر مو , لیزر درمانی ( لیزر مو ) برای چه افرادی مناسب نیست : امروزه در بین تمامی روشهای نوین برای از بین بردن موی زائد بدن و صورت , لیزر موهای زائد محبوترین روش می باشد . همچنین در رابطه با روشهای زیبایی موجود در جهان می توان گفت بعد از تزریق بوتاکس و سایر تزریقات زیبایی برای رفع چین و چروک پوستی می توان گفت بیشترین مراجعین به کلینیک زیبایی در سراسر دنیا برای انجام لیزر موهای زائد می باشد .

عوارض لیزر موهای زائد

لیزر به چه صورتی بر فولیکول مو تاثیر می گذارد ؟

در عمل لیزر موهای زائد , اشعه نور دستگاه لیزر در میزان انرژی که برایش تعیین شده به صورت متمرکز به فولیکول مو تابانده می شود , نور لیزر به صورت مستقیم توسط رنگدانه های فولیکول مو جذب می شود و در نهایت منجر به وزانده شدن و از بین رفتن آن می شود . باید دقت داشته باشیم که نوع لیزر هایی که در دستگاه های مختلف لیزر مو استفاده می شود متفاوت است و هر کدام تکنولوژی خاص خود را دارند و دارای انرژی های متفاوتی هستند.

***نکته

اولین بار لیزر موهای زائد بر روی موهای با رنگ تیره و پوست روشن استفاده شده و تاثیر بسیار خوبی نیز داشته بود . ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی لیزر مو های زائد ,دستگاه هایی طراحی و ساخته شده اند که بر روی هر نوع رنگ پوست و مویی عمل لیزر مو قابل انجام می باشد.

عملکرد لیزر بر مو ( عمل لیزر موهای زائد )

نور اشعه لیزر به هر چیی که رنگ تیره داشته باشد تابانیده شود , آن را گرم می کند و در نهایت منجر به سوزاندن آن می شود. وقتی نور لیزر به موی تیره تابانیده می شود , همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم , رنگ دانه مو آن را جذب می شود و موجب سوخته شدن مو و در نهایت آسیب و از بین بردن فولیکول مو می شود.

البته باید دقت داشته باشیم که در هر مرحله از رشد انسان تعدادی از فولیکول های موی بدن در حال استراحت می باشند و تعدادی در مرحله رشد هستند لذا وقتی لیزر موهای زائد را انجام می دهیم . موهایی که در حالت استراحت هستند , از لیزر در امان می مانند و بعدا شروع به رشد می کنند . برای اینکه از این نیز جلوگیری شود . برای هر بیمار بعد از اتمام جلسه نهایی لیزر مو بنا به تشخیص پزشک متخصص یک جلسه درمانی در بازه های زمانی بلند مدت نیز تجویز می شود تا در صورت فعال شدن فولیکوهای در حال استراحت , انها نیز از بین بروند.

اما قصد ما در این بخش از لیزر لند معرفی عوارض لیزر موهای زائد می باشد . که در ادامه با پرسش و پاسخ و به صورت مستقیم بدان ها اشاره ای می کنیم و در نهایت نیز برای افرادی که لیزر موهای زائد برایشان مناسب نمی باشد نیز آشنا خواهیم شد . امید وارم اطلاعات کافی در رابطه با عوارض لیزر موهای زائد برای شما ارائه کنیم.


برخی از سوالات پیرامون عوارض لیزر موهای زائد


آیا استفاده از لیزر برا رفع موهای زائد ناحیه تناسلی مناسب است ؟

لیزر بهترین و مطمئن ترین راه برای از بین بردن موهای زائد بدن و صورت می باشد , از طرفی یکی از نواحی حساس بدن که ناحیه تناسلی است نیز از نواحی مستعد انجام لیزر مو می باشد . باید بر اساس تجربه پزشکان اشاره کنیم که نه تنها لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی مورد و عوارضی ندارد بلکه موجب بهبود کبیفیت رابطه جنسی , رفع تیرگی پوست ناحیه تناسلی و نیز کاهش زخم وخونریزی می شود .

لیزر موهای زائد در دوران بارداری چه عوارضی دارد ؟

باید توضیح بدم که تا کنون هیچ نوع تحقیقی مبنی بر اینکه لیزر چه تاثیری بر روی جنین می گذارد انجام نشده است . لذا باید تاکید کنیم که بهتر است در دوران بارداری و نیز در دوران شیردهی به هیچ عنوان از لیزر موهای زائد استفاده نشود . همچنین از تزریقات زیبایی نیز بهتر است دوری شود. ولی بعد از اتمام این دوران می توان به راحتی و بدون هیچ دغدغه ای عمل لیزر انجام داد.

لیزر موهای زائد برای چه افرادی مناسب نیست و ایجاد عوارض جدی می کند ؟

افرادی که دارای اختلالات هورمونی هستند

داشتن برخی از بیماری های خاص : در برخی بیماری ها مانند لیکن پلان , ویتلیگو (برص ) , پسوریازیس احتمال دارد بعد از عمل لیزر ضایعاتی در محل لیزر به وجود بیاید.

داشتن سابقه گوشت اضافی در محل درمان : در صورتی که بیمار سابقه داشتن گوشت اضافی در محل لیزر مو باشد بهتر است عمل لیزر انجام ندهد به ویژه در آن ناحیه چرا که احتمالا منجر به ایجاد اسکار هیپرتروفیک شود .

بیماران که دارای سابقه تبخال باشند : بیمارانی که دارای سابقه تبخال باشند باید بر اساس تشخیص متخصص بعد از عمل لیزر به مدت 24 ساعت قبل از عمل و یک هفته بعد از لیزر از داروهای ضد تبخال استفاده کنند ( مانند : آسایکلوویر )

برنزه بودن بدن بیمار : افرادی که قبل از عمل لیزر مو , برنزه کرده اند به هر روشی که معمول هست مانند : آفتاب گرفتن یا سولاریم , احتمال سوختگی پوست و در نهایت ایجاد لک و پیس بر روی پوست زیاد هست . بهترین روش برای این بیماران این است که منتظر اتمام دروان برونزه شود . همچنین بیمار در این مدت تعویق نیز از ترکیبات ضد آفتاب و ضد لک استفاده کند.

داشتن تاتو و یا کک و مک در محل درمان : باید بیمار توجه داشته باشد که لیزر موجب کمرنگ شدن تاتو و کک و مک می شود لذا این نکته را باید در ذهن داشته باشد که احتمال از بین رفتن تاتو وجود دارد .

بیمارانی که داروهای حاوی طلا استفاده می کنند : اکثرا از داروهای حاوی طلا در بیماران رماتیسمی استفاده می شود . استفاده از لیزر مو برای این افراد اصلا خوب نیست و عوارضی را به دنبال خواهد داشت.

سابقه بیماری لوپوس : بیماری لوپوس پوست را به نور حساس می کند , از آنجایی هم که لیزر جنسش نور هست بهتر است که لیزر درمانی بر روی این افراد انجام نشود.

مصرف ایزوترتینویین : ایزوترتینویین مانند راکوتان نوعی ترکیب vita است که برای از بین بردن و درمان جوشهای مقاوم استفاده می شود . بیمارانی که از این دارو استفاده می کنند پوستشان به شدت به نور لیز حساس می شود و در صورت استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد احتمال سوختگی و ایجاد اسکار و لک بر روی پوست بیشتر می شود. لذا باید قبل از انجام لیزر مو در این افراد استفاده از دارو تا خداقل 6 ماه به تعویق بیافتد.

عوارض لیزر موهای زائد به صورت کلی

  • ایجاد سوختگی و تاول در محل درمان
  • ایجاد لک پوستی
  • عفونت
  • امکان دارد جواب ندهد ( عدم جواب )
  • ممکن است باعث ایجاد آکنه شود .
  • در برخی از موارد درد اندکی دارد.
  • موجب تغییر رنگ پوست و لکه شدن ناحیه درمان
  • احتمال آسیب دیدن پوست و در نهایت باقی ماند جای زخم بر روی پوست
  • این مورد خیلی خیلی نادر است در حد صفر : امکان واگیردا بیماریهای پوستی مثل زیگیل از طریق دستگاه لیزر مو

Comments are closed.