لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

بیماری کولیت اولسراتیو در کودکان

بیماری کولیت اولسراتیو در کودکان : درباره بیماری التهابی کولیت اولسراتیو باید بگوییم که تقریبا تشخیص این بیماری در افراد مبتلا در سنین کودکی یا نوجوانی تشخیص صورت می گیرد معمولا در یک چهارم از افراد این تشخیص صورت می گیرد. در سنین 12 سالگی علائم بیشتر ممکن است. این بیماری در کودکان بسیار بیشتر از بزرگسالان دیده شده است حتی در نوجوانان شدت این بیماری بیشتر است. برای مدیریت این بیماری کودکان شرایط بسیار سخت ‌تری را نسبت به بزرگسالان دارند. برای درمان بهتر حمایت اطرافیان و خانواده بسیار مهم است. علت بروز این بیماری در کودکان ممکن است که وجود یک ویروس یا باکتری در روده باشد.

بیماری کولیت اولسراتیو در کودکان

در صورت مواجه این باکتری با سیستم ایمنی بدن کودک باعث بروز یک واکنش التهابی در دیواره روده می شود. برای همین امر کودکانی که مبتلا به کولیت اولسراتیو باشند گاهی دچار مشکلات سیستم ایمنی بدن می شوند.

علایم کولیت اولسراتیو در کودکان

مشهود ترین علایمی که در کودکان مبتلا به کولیت اولسراتیو دیده می شوند عبارتند از:

  • دل درد شدید
  • اسهال خونی مکرر
  • خستگی و بی حالی
  • کاهش وزن سریع
  • از دست دادن اشتها و بی میلی
  • خونریزی از رکتوم
  • از دست دادن مایعات بدن و مواد مغذی
  • کم خونی ناشی از خونریزی شدید

برخی از کودکان نیز این علایم را داشته‌اند:

  • ایجاد زخم‌ های پوستی
  • درد مفاصل
  • التهاب چشم
  • بروز مشکلات کبدی
  • بروز پوکی استخوان
  • بثورات (علائمی مثل جوش زدن)
  • سنگ کلیه

علایم کولیت اولسراتیو ممکن است مانند علایم سایر بیماری‌های شایع کودکان است؛ بنابراین از تشخیص صحیح بیماری فرزندتان نزد متخصص مجرب مطمئن شوید.

کودکان در معرض اختلال رشدی نسبت به هم سن و سالان خود نیز هستند. والدین باید در این مسیر فرزند خود را به مصرف داروهای تجویزی تشویق کنند. کمک والدین در پیشرفت درمان به ایجاد احساس بهتر در کودک، شروع دوباره‌ی رشد و آغاز یک زندگی طبیعی کمک می‌کند. درمان به نوع علایم کودک، سن و سلامت عمومی او همچنین شدت بیماری بستگی دارد. داروها معمولاً درمان اصلی برای کولیت اولسراتیو کودکان هستند و با از بین بردن علایم، ترویج بهبودی بافت‌های آسیب دیده، بهبودی بیماری و پیشگیری از شعله‌وری آن و با به تعویق انداختن یا جلوگیری از نیاز به جراحی به کنترل بیماری و پیشگیری از التهاب گسترده روده کمک می‌کنند. هیچ درمان قطعی برای این بیماری به جزء جراحی روده بزرگ وجود ندارد. با این حال، علایم را می توان با دارو درمانی کاهش داد.

تشخیص کولیت اولسراتیو در کودکان

در مراجعه به پزشک برای تشخیص این بیماری، پزشک در ابتدا از سوابق بیماری کودک سوالاتی را از والدین او می‌پرسد؛ و بعد از آن شروع به معاینه فیزیکی کودک می‌کند. اولین تستی که پزشک از بیمار در خواست می کند انجام آزمایش خون است. تا با بررسی تعداد گلبول ‌های سفید خون کم‌خونی یا افزایش آن را تعیین کند. در بسیاری از مواقع کم خونی می‌تواند یکی از نشانه‌ های وجود التهاب باشد. آزمایش دیگری که باید انجام شود گرفتن نمونه مدفوع است که پزشک این کار را برای کنترل باکتری در دستگاه گوارش کودک در خواست می کند؛ بنابراین والدین کودک باید یک نمونه کوچک از مدفوع کودک خود را جمع آوری کنند و برای تشخیص به آزمایشگاه ارسال کنند.

کولیت اولسراتیو در کودکان

در تشخیص دیگر پزشک برای کودک از روش آندوسکوپی استفاده می کند که این روش آندوسکوپی با یک لوله کوچک انعطاف‌پذیر (آندوسکوپ) انجام می گیرد و با یک لوله که دارای نور و یک لنز دوربین است می‌توان داخل دستگاه گوارش کودک را به راحتی مشاهده کرد. ممکن است تا برای بررسی بیشتر و تشخیص دقیق بیماری در طول ازمایش ممکن است پزشک نمونه ‌های بافتی از دستگاه گوارش کودک را بردارد. کولونو سکوپی هم یک روش مشابه به آندوسکوپی است با این تفاوت که این کار در قسمت روده بزرگ صورت می گیرد. در این روش کودک برای مواردی مثل رشد غیر طبیعی ، بافت ملتهب ، زخم و خونریزی بررسی می شود.

در روش کولونوسکوپی هم ممکن است که از روش نمونه ‌برداری استفاده شود. یک روش هم که عکس برداری از روده کودک است این روش به این شکل صورت می گیرد که با روش تنقیه باریم از تزریق مقعد یک مایع فلزی وارد روده می شود و سپس از این طریق عکس‌ برداری از شکم کودک انجام می شود تا به این ترتیب تنگی ‌ها و انسداد های مسیر روده کودک کاملا مشخص شود.

Comments are closed.