لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

مراقبت های بعد از کاشت مو , توصیه های بعد از کاشت مو

مراقبت های بعد از کاشت مو

مراقبت های بعد از کاشت مو ، توصیه های بعد از کاشت مو ، نکاتی که باید بعد از کاشت مو لازم است ، انجام دهید ، تجویز دارو بعد از کاشت مو ، بی حسی بعد از کاشت مو : بعد از انجام هر گونه عملی باید مراقب هایی را انجام دهیم تا به نتیجه مطلوب برسیم کاشت مو نیز اینگونه است . در خیلی از موارد اشخاص برای دیدن چهره دوستان و همکاران شان در موقع مشاهده تغییرات ایجاد شده در منطقه سر بعد از کاشت مو لحظه شماری می ‌کنند. اگر می خواهیم از این عمل بهترین نتیجه را بگیریم باید بعد از عمل به مراقبت ها و توصیه ها به خوبی عمل کنیم .

مراقبت های بعد از کاشت مو
مراقبت های بعد از کاشت مو

توصیه های بعد از کاشت مو طبیعی

بعد از عمل جراحی کاشت مو بیمار باید از منطقه تحت درمان به ویژه در طول دو هفته اول بعد از جراحی مراقبت ویژه ای داشته باشد.به همین دلیل توضیه میشود هر شخص قصد عمل جراحی کاشت مو را دارد . توضیه های زیر را با دقت و توجه بخواند و بعد از عمل به آن ها عمل کند:

  • فرد نباید بعد از عمل از دستمال سر و هدبند در موقع خارج شدن از خانه استفاده کنید.
  • همچنین نباید از دستمال سر به مدت طولانی و به طور خاص در موقع خواب استفاده کنید.
  • اگر هر گونه ضربه ای به سر وارد شود باعث از بین رفتن ریشه مو بعد از کاشت خواهد شد.برای جلوگبری از وارد شدن ضربه به سر باید در هنگام سوار شدن به ماشین یا خارج شدن از ان مراقب سر خود باشید .

کارهایی که باید سه شب اول جراحی کاشت مو انجام داد

از ۳ تا ۴ بالش زیر شانه‌ها به منظور بالاتر نگه داشتن منطقه سر از قلب و تنظیم بالاتنه در زاویه ۴۵ درجه استفاده کنید. انجام این کار برای کم کردن ورم در ناحیه های تحت درمان بعد از جراحی لازم و ضروری است.

باید در صورت دیدن نشانه های خاص فوری به کلینیک مراجعه کنیم و به طور اورژانسی درمان شویم.مثلا روبه رو شدن با تب بالای ۳۸ درجه سانتی گراد، خون‌ ریزی زیاد و ورم ناگهانی در طول ۱۲ ساعت اول بعد از عمل جراحی ضروری است در اسرع وقت به کلینیک مراجعه کنیم.

مراقبت از منطقه اهدا کننده و دریافت کننده مو

اولین روز بعد از کاشت مو

ضروری است منطقه دریافت کننده مو یا منطقه‌ای که ریشه های مو در آن پیوند زده شده با محلول آب نمک هر نیم ساعت یک بار اسپری شود و انجام این کار می‌بایست تا زمان اتمام اسپری ادامه بیابد. از طرف دیگر بیمار می‌ بایست از کرم‌ های ضدعفونی کننده بر روی منطقه اهدا کننده دو بار در روز استفاده کند. به اشخاص به‌ طور جدی سفارش می شود در روز بعد از عمل جراحی برای انجام بررسی ‌های لازم به کلینیک بیایند.

مراقبت هایی باید در روز های دوم تا پنجم بعد از کاشت مو انجام دهیم

سر خود را بدون وارد شدن فشار مستقیم آب خیس کنید. در این مدت ضروری است از شامپوی خاص و مناسب برای موهایتان استفاده کنید و منطقه سر به آرامی با حرکت‌ های دورانی در منطقه دریافت کننده مو به مدت ۱ دقیقه ماساژ بدهید. همینطور ضروری است این کار به مدت ۱ دقیقه با نیروی بیشتر بر روی منطقه اهدا کننده مو انجام گیرد. در هر حالت نبایست در موقع انجام این کار در نتیجه ماساژ یا جریان آب به سر فشار وارد شود. برای اینکار سفارش های لازم در ارتباط با شامپوهای مناسب برای شستشوی سر به بیمار داده می شود و شامپو زدن سر بایست دو بار در روز انجام گیرد. در ادامه ضروری است بیمار از کرم ضدعفونی کننده در بخش های پشت و اطراف سر (بخش های های اهدا کننده مو) استفاده کند.

مراقبت هایی که باید در روز های ششم تا دوازدهم کاشت مو انجام دهیم

سفارش های مربوط به روزهای دوم تا پنجم را بدون استفاده از کرم ضدعفونی کننده بر روی منطقه اهدا کننده مو ادامه دهید. ماساژ دادن سر در این زمان بایست با قدرت بیشتر بعد از روز پنجم انجام شود و رفته رفته تا روز دوازدهم شستشوی سر با شرایط عادی انجام گیرد. همچنین، بعد از روز پنجم می‌توان منطقه سر را به صورت مستقیم در معرض فشار آب گذاشت.

کاشت مو بعد از گذشت روزهای اول

بعد از سیزده روز از کاشت مو و روزهای بعدی

در این مدت باید شامپو های ویژه بعد از کاشت مو و کرم های مربوط به ان تا زمانی که تمام شوند استفاده شود بعد از این زمان بیمار می تواند از شامپو های عادی یا شامپو هایی که توصیه میشود استفاده کند.

25 روز اول بعد از عمل نباید هیچ گونه کرم ژل فوم یا بقیه محصولات حالت دهنده مو توسط بیمار استفاده شود همچنین بیمار نباید از تا سی روز بعد از عمل جراحی از هرگونه رنگ مو استفاده کند و باید با مشاوره کارشناسان کلینیک مو های خود را رنگ کند

در مدت زمان مراجعه به کلینیک کاشت مو غالبا به بیمار گفته می شود هماهنگی لازم را برای ملاقات با مشاوران این کلینیک انجام دهد و در طول این جلسه ها با محصولات مناسب برای مراقبت از مو بعد از عمل جراحی کاشت آن (همچون قطره‌ها و کرم‌های موضعی) آشنا شود و نگرانی‌ هایش را در این رابطه بگوید.

تجویز دارو برای بعد از کاشت مو

غالبا بعد از عمل جراحی کاشت مو برای بیمار مصرف قرص‌ هایی تجویز می شود که خواب آور باشند و وی در طول اولین شب بعد از کاشت مو در خواب باشد. دقت کنید بعد از مصرف این قرص‌ ها بیمار نبایست رانندگی کند یا با ماشین‌آلات سنگین کار کند. همچنین مصرف الکل در موقع مصرف این داروها ممنوع است.

داروهای مسکن

هدف متخصصان کاشت موی طبیعی، کم کردن درد و ناراحتی بیمار بعد از کاشت مو است. به همین خاطر شاید برای بیمار استفاده از داروهای مسکن برای هر ۶ ساعت یک بار تجویز شود. همینطور ضروری است بیمار از آسپیرین یا بقیه داروهای ضد التهاب برای مدت دست کم سه روز بعد از عمل جراحی کاشت مو به منظور جلوگیری از خونریزی دوری کند.

توصیه ‌های دیگر درباره خونریزی بعد از کاشت مو

خونریزی بعد از عمل جراحی کاشت مو در موردهای کمی در اشخاص بیمار دیده می شود. در صورت روبه رو شدن با این شرایط ضروری است بدون درنگ با کلینیک  و یا مرکز کاشت مو تماس بگیرید.

چند توصیه ی دیگر برای مراقبت های بعد از کاشت مو

اما بعد از کاشت مو چگونه استراحت کنیم؟

موقعیت مناسب برای گذاشتن سر در طول ۳ شب اول بعد از عمل جراحی کاشت مو به صورتی است که بالاتنه در زاویه ۴۵ درجه قرار داشته باشد. برای این کار بیمار می ‌تواند از چند بالش با توجه به راحت بودن خودش برای نگه داشتن بالاتنه در موقعیت مناسب کمک بگیرد. در واقع فراهم آوردن این شرایط می‌ تواند خطر ورم بیش از اندازه در بدن بیمار را کم کند.

احتمال به وجود امدن ورم بعد از انجام عمل جراحی کاشت مو وجود دارد

در صورتی که بعد از عمل جراحی کاشت مو ورمی در بدن بیمار به وجود بیاد، این ورم ها بعد از گذشت ۳ تا ۴ روز از عمل جراحی به خودی خود محو می شوند وغالبا بی ‌خطر هستند و جای نگرانی ندارند. اما اگر ورم با درد و یا تب همراه باشد، ضروری است با کلینیک تماس بگیرید.

بیمار نباید مدتی بعد از کاشت مو از سیگار و الکل استفاده کند

استراحت بعد از کاشت مو

همواره به بیمار سفارش می شود برای روز بعد از عمل جراحی کاشت مو در خانه بماند و استراحت کند. با گذشت ۳ روز از عمل جراحی، بیمار می ‌تواند کم کم فعالیت ‌های سبک روزمره اش را شروع کند. به صورت همزمان، بیمار می‌بایست از انجام هرگونه فعالیت ورزشی در مدت ۱۵ روز اول بعد از جراحی پرهیز کند و این شرایط به ‌طور خاص در ارتباط با جابجا کردن اجسام سنگین به اشخاص توصیه می شود.

به این ترتیب با گذشت ۱۵ روز از جراحی بیمار می‌ تواند کم کم برنامه های ورزشی سبک همچون دویدن روی تردمیل یا شنا در آب دریا را شروع کند. دقت کنید که ضروری است بیمار از گذاشتن منطقه تحت درمان در معرض آب کلردار در محیط‌ هایی مثل استخر شنا یا جکوزی برای مدت ۲ ماه خودداری نماید. همینطور به بیمار توصیه می شود از جابجا کردن اجسام سنگین برای ماه اول بعد از عمل جراحی پرهیز کند.

ضروری است بیمار در طول ۳ روز اول بعد از کاشت مو از آمیزش جنسی دوری کند. همینطور همواره به اشخاص بیمار سفارش می شود از سیگار کشیدن یا مصرف الکل در طول ۳ روز اول بعد از جراحی پرهیز کنند، چون این موارد می ‌تواند احتمال موفقیت کاشت مو را کم کنند.

نور خورشید مدتی برای پوست منطقه تحت درمان مضر است

اگر پوست منطقه تحت درمان بعد از عمل جراحی در معرض نور خورشید قرار گیرد، احتمالاً با آفتاب سوختگی مواجه خواهد شد. به همین خاطر ضروری است بیمار به مدت دست کم ۶ ماه از گذاشتن پوست در معرض نور خورشید پرهیز کند، زیرا این شرایط می ‌تواند بر روند رشد ریشه های مو تاثیر بدی داشته باشد. پس به اشخاص توصیه می شود از کلاه بیس‌ بال و کرم ‌های قوی ضد آفتاب با سطح SPF برابر با ۳۵ یا بالاتر برای حفاظت از پوست خود در معرض نور خورشید استفاده کنند.

بعد از کاشت مو احتمال عفونت وجود دارد

در صورت روبه رو شدن با هرگونه عفونتی ضروری است بدون درنگ با کلینیک تماس بگیرید.

بی ‌حسی بعد از کاشت مو

در بعضی از بیماران در ناحیه های تحت درمان بی حسی مشاهده میشود که در صورت رو به رو شدن با بی حسی نباید نگران شد این بی حسی با گذشت دو تا شش ماه بعد از عمل جراحی کاشت مو از بین میرود.

Comments are closed.