لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

روشهای رفع موها زائد صورت و بدن در بانوان

روش های رفع موهای زائد صورت و بدن در بانوان , راه های از بین بردن موهای زائد صورت زنان , روشی مناسب برای رفع موهای زائد خانوم ها , روش های از بین بردن موهای زائد بدن در بانوان : داشتن موی زائد غالبا مشکل همه ی افراد به خصوص زنان می باشد. موهای زائد به موهایی گفته می شود که در مواضعی از بدن مانند زیر بغل، اطراف ناحیه تناسلی و پاها ،صورت ،چانه  ،پیشانی و گونه ها و … رشد می کند ، که غیر معمول بوده و باعث ناراحتی و نارضایتی همه افراد می باشد .

در این میان افرادی هم هستند که آنقدر بدشانس هستند که موی زائد روی ناحیه هایی از بدنشان مانند پشت بدن ،شانه ها و بازوهایشان می روید که دسترسی به آنجا مشکل تر است . گاهی این موهای زائد به قدری تیره و ضخیم هستند که سطح پوست را می پوشانند و سفیدی پوست به سختی دیده می شود . بدون شک این موضوع اعتماد به نفس را هم کاهش خواهد داد .

راه حل چیست ؟ چه باید کرد ؟ راه حل مشخص این است که موهای زائد باید از بین برده شوند ، اما به چه روشی ؟ انتخاب روش برای از بین بردن موهای زائد مهم است ، روش های زیادی برای از بین بردن موهای زائد مانند تیغ، اصلاح ، وکس ،الکترولیز ،لیزر وجود دارد .

لیزر موهای زائد بدن و صورت زنان

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که انبوهی از موی زائد را در قسمت های مختلف بدن خود به وِیژه صورت خود دارید ، حداقل یک بار از این امر خجالت زده شده اید و این موضوع تاثیر مستقیمی با اعتماد به نفس شما دارد ، چرا که رضایت درونی شما از شکل و ظاهرتان است که اعتماد به نفس شما را شکل می دهد ، هرچقدر که این موها پرپشت تر و زیادتر باشد ناراحتی و نارضایتی شما هم بیشتر شده و اعتماد به نفستان پایین تر خواهد بود. اما موضوعی که اهمیت دارد این است که شما نباید برای خلاص شدن از شر موهای زائد به هر روشی دست بزنید ،

چرا که روش های مختلف برای انواع رنگ پوست و مو مناسب است و ممکن است روشی که شما برای از بین بردن موی زائدتان انتخاب می کنید با توجه به شرایط پزشکی و ژنتیکی شما روش مناسبی نباشد و در این صورت است که ممکن است روش انتخابی علاوه بر اینکه نتیجه ی دلخواهی برای شما نداشته باشد ، پوست شما را دچار آسیب دیدگی و عوارض جبران ناپذیری کند.

بنابراین بهتر است که  شما ابتدا به یک متخصص مراجعه کنید ، از آنجائی که اطلاعات متخصص از شما بیشتر است ، می تواند روش مناسبی را به شما پیشنهاد دهد و همچنین متخصص ابتدا آن روش را روی ناحیه ی کوچکی از پوست شما امتحان  می کند و در صورت امن بودن این روش را برای قسمت های دیگر بدن تکرار خواهد کرد. متخصصین کلینیک زیبائی جم با استفاده از روش های مدرن و پیشرفته برای از بین بردن موهای زائد نتایج موثر و دائمی را در این خصوص کسب کرده اند . برای کسب اطلاعات بشتر و دریافت مشاوره رایگان لیزر مو می توانید با متخصصین ما در کلینیک لیزر تماس بگیرید.

علل روییدن موهای زائد

رویش موهای زائد دلایل مختلفی دارد در این میان برخی اوقات برخلاف آنچه که شما فکر می کنید که رشد موی زائد یک مساله عادی است ، چندان هم عادی نیست و به سلامتی شما مربوط می شود.

  • هورمون : در بدن بانوان هم هورمون مردان و هم زنانه تولید می شود ، اما میزان هورمون مردانه (آندروژن)  در بانوان پایین است .چنانچه تولید هورمون مردانه از حد مجاز بیشتر باشد ، منجر به افزایش پرمویی در بانوان خواهد شد و موهای زائد پرپشت تر خواهد شد.
  • وراثت : یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر رشد موهای زائد عامل وراثت می باشد. وراثت یعنی کلیه چیزهایی که شخص  از پدر و مادر به ارث می برد . اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که خانواده شما مشکل پرمویی دارند ، شما هم مستعد داشتن مشکل پرمویی هستید. با این حال گاهی اوقات علت پرمویی زنان نامشخص است.

روش‌های رفع موهای زائد

برای از بین بردن موهای زائد روش های مختلفی وجود دارد ، که برخی از این روش ها موقتی هستند و بعد از مدتی دوباره سر و کله ی موهای زائد پیدا می شود و همچنین برخی روش ها عوارضی را هم داشته باشند. در این میان یکسری روش ها هم وجود دارد که موهای زائد را به طور دائمی یا حدقل به مدت طولانی تری از بین می برد. در این مقاله به بررسی انواع روش های رفع موهای زائد خواهیم پرداخت.

موچین :

استفاده از موچین یک روش موقتی برای از بین بردن موهای زائد است . موچین موها را از ریشه می کند و به ریشه مو آسیب می زند در نتیجه مدت بیشتری طول می کشد تا موها دوباره رشد کنند ، زمان رویش مجدد موها هم  در بین افراد مختلف متغیر است و بین 4 تا 8  هفته زمان می برد تا مو دوباره روی پوست ئمایان شود.اگر شما چند تار موی زائد روی صورت خود دارید ، می توانید با استفاده از یک موچین استیل و مرغوب موها را یکی یکی از ریشه بکنید و حدقل به مدت یک ماه از شر موهای زائد خلاص شوید و صورتی صاف و بدون مو داشته باشید.

استفاده از موچین برای ناحیه ی وسیعی از پوست مناسب نمی باشد.نکته ای که در استفاده از موچین وجود دارد این است که شما بعد از هر بار مصرف از موچین آن را با آب و صابون شسته و سر موچین را قبل و بعد از استفاده با الکل ایزوپروپیل ضدعفونی کنید تا باکتری به پوست منتقل نشود و منجر به بروز عفونت های پوستی و جوش و آکنه نشود.

اصلاح با تیغ :

اصلاح با تیغ یک روش آسان و سریع است که در هر مکانی میتوان از آن استفاده کرد اما  این روش یک روش موقتی برای از بین بردن موهای زائد است . در این روش موها از سطح پوست جدا می شود و هیچ اثری روی فولیکول مو ندارد و مو دوباره رشد خواهد کرد و اصلاح با تیغ باید مدام تکرار شود. استفاده مداوم از تیغ هم باعث حساسیت پوست و رویش موهای درون روییده می شود .

وکس :

اپیلاسیون با وکس هم یک روش سریع و آسان  و درعین حال دردناک برای از بین بردن موهای زائد بدن می باشد. اپیلاسیون با وکس مانند موچین موها را از ریشه می کند و تنها با این تفاوت که وکس برای استفاده ناحیه وسیعی از پوست مناسب می باشد. استفاده از وکس نتایج کوتاه مدت و چشمگیری دارد و باعث صافی و نرمی پوست می شود . تنها مشکل استفاده از وکس ایجاد موهای درون روییده ، تحریک جزئی پوست و التهاب فولیکول مو می باشد. شما می توانید موهای زائد خود را با روش وکس در سالن های زیبایی با حدقل هزینه انجام دهید.البته وکس هایی هم وجود دارد که شما می توانید در منزل انجام دهید. سعی کنید وکس مناسبی را انتخاب کنید زیرا وکس های نامناسب باعث زخم شدن پوست می شود.

کرم موبر :

استفاده از کرم های موبر هم روشی سریع و آسان برای رفع موهای زائد است و اگر شما وقت زیادی ندارید می توانید با استفاده از یک کرم موبر معتبر در مدت کوتاه پوستی صاف و نرم و بدون مو داشته باشید. . لوسیون از بین برنده موهای زاید بدن بانوان پوست زیربغل، ناحیه تناسلی و پاها را نرم و بدون مو می‌کند.کرم های موبر باید از برند معتبر باشند تا بعدا مشکلی برایتان پیش نیاید. برای افراد با پوست حساس کرم های مخصوصی وجود دارد که پوست را تحریک نمی کند.

قبل از استفاده از کرم موبر بهتر است مقداری از آن را روی ناحیه کوچکی از پوست امتحان کنید و در صورت نداشتن حساسیت برای قسمت های دیگر هم استفاده کنید.برخی از کرم های موبر خاصیت لایه برداری هم دارند و باعث ایجاد پوستی صاف و شفاف و نرم می شوند. برای از بین بردن موهای ناحیه تناسلی بانوان هم کرم های موبر خاصی وجود دارد.

لیزر مو  :

لیزردرمانی سریع و تقریبا بدون درد است، که به منظور از بین بردن رویش جدید مو و از بین بردن موهای زاید بکار می رود. لیزر یک راه حل دائمی برای از بین بردن موهای زائد می باشد و دیگر نیازی به اپیلاسیون و اصلاح روزانه موهای صورت و بدن ندارید. در روش لیزر موهای زائد اشعه ی لیزربدون اینکه کمتری آسیبی به بافت های مجاور وارد کند ، به فولیکول های مو تابانده می شود و این نور توسط رنگدانه موجود در فولیکول مو جذب می شود و سپس فولیکول مو گرم شده و از بین می رود و رشد مجدد موها متوقف می شود. متخصص هندپیس لیزر را که شبیه به جارو شارژی است روی پوست حرکت می‌دهد. این هندپیس پرتوهای نور را در کسری از ثانیه گسیل می‌کند و به سمت پوستی می‌فرستد که قبل از درمان با تیغ تراشیده شده است. این انرژی پیاز مو را تخریب می‌کند و موهای باقیمانده پس از چند روز یا چند هفته می‌ریزد.

لیزر موهای زائد صورت و بدن

الکترولیز

اگر شما جز افراد پر مو هستید ، بهتر است که به فکر یک روش دائمی برای از بین بردن موهای زائد خود باشید .الکترولیز کردن موهای زائد یکی از روش های دائمی از بین بردن موی زائد می باشد که باید توسط متخصص پوست و زیبائی مجرب انجام شود. در این روش مرکز رشد مو به وسیله فرکانس رادیویی با موج کوتاه تخریب می شود بدین صورت که سوزن نوک تیزی  وارد ساقه ی تک تک موها شده و جریان برق در سوزن برقرار می شود  و ریشه مو را از بین می برد .الکترولیز روش دائمی بوده و موها را به طور دائم از بین می برد با این حال ممکن است موها مجددا رشد کنند که می توان الکترولیز را تکرار کرد تا به نتیجه ی مطلوب و دلخواه رسید .روش الکترولیز پرهزینه و زمانبر است ولی به دلیل دائمی بودن این روش ارزش صرف هزینه و وقت را دارد. عوارض الکترولیز در صورتی که توسط متخصص انجام شود بسیار نادر است از جمله این عوارض می توان به حساسیت پوست ، تغییر رنگ پوست و  جای زخم می باشد.

اپیلاتور

اپیلاتور دستگاه مکانیکی برقی برای از بین بردن موهای زائد است که در منزل هم می توانید از آن استفاده کنید. در این روش موها با سرعت بسیار زیادی از ریشه کنده می شوند که نوعی اپیلاسیون محسوب می شود ، ولی از وکس کم دردسرتر  و از تیغ ایمن تر می باشد. این روش هم دردناک می باشد ولی درد آن در مقایسه با وکس کمتر است. استفاده از اپیلاتور هم به مرور زمان موها را نازک تر می کند. ولی زمان رویش مجدد موها متغیر است و و اغلب افراد هر 3 تا 6 هفته یکبار از اپیلاتور استفاده می کنند.

ماشین اصلاح برقی

یکی از روش های دیگر و موقتی برای از بین بردن موهای زائد استفاده از ماشین اصلاح برقی است. این روش هم روش ساده و آسانی و سریع  است.
ماشین اصلاح برقی دارای یک صفحه ی ظریف است که وقتی این صفحه ی ظریف روی سطح پوست کشیده می شود موها در میان آن گیر می کنند ، زیر این صفحه ی ظریف تیغه ی متحرکی وجود دارد که موهای گیر کرده را کوتاه می کند .

مزایای این روش عبارتند از :

  • این روش روش ساده و موثری است .
  • استفاده از این ماشین بسیار آسان است و روزانه به سرعت می توان مقدار زیادی از موهای زائد را با آن از میان برد.
  • در هر نقطه‌ای می‌توان بدون نیاز به آب یا کرم اصلاح از ماشین اصلاح استفاده کرد.

معایب  استفاده از ماشین اصلاح برقی برای رفع موهای زائد عبارتند از :

  • ماشین اصلاح به اندازه تراشیدن با تیغ در حمام موثر نیست.
  • گران بودن دستگاه
  • گیر کردن موها بین تیغه دستگاه می‌تواند دردناک باشد.

بهترین روش از بین بردن موهای زائد

بهترین روش از بین بردن موهای زائد روشی است که کمترین درد و احساس ناراحتی را داشته باشد و به راحتی و بدون عوارض جانبی باشد. اکثر روش های از بین بردن رفع موهای زائد موقتی هستند و بعد از مدتی سر و کله ی موهای زائد پیدا می شود . از طرفی هم موهای زائد نگران کننده و ناراحت کننده هستند. در میان این روش ها روش لیزر روش دائمی برای رفع موهای زائد بدن می باشد که آن هم انواع مختلفی دارد که متخصص انجام دهنده عمل لیزر راه های مختلف راه‌های مختلف از بین بردن موهای زائد صورت و بدن را توضیح می‌دهد و مناسب‌ترین روش را با توجه به شرایط‌تان توصیه می‌کند.

عوارض جانبی روش‌های مختلف از بین بردن موهای زائد

از جمله عوارض شایع در رفع و از بین بردن موهای زائد بدن قرمزی و تحریک پوست می باشد. اصلاح با تیغ ممکن است باعث بریدگی پوست و موهای درون روییده شود .وکس اگر خیلی داغ باشد باعث سوختگی پوست می شود .الکترولیز روش دردناکی است ، زمانبر است و گاهی باعث ایجاد تغییر در رنگ پوست و جای زخم عمیق (کلوئید یا گوشت اضافه) می شود .کرم های موبر هم مواد شیمیایی دارند که ممکن است پوست به آن ها حساسیت دهد .لیزر هم خالی از عوارض نیست و از جمله عوارض آن به سوختگی و تغییر رنگ پوست می توان اشاره کرد. بعضی کرم‌های پوست باعث ایجاد جوش و آکنه و احساس سوزش پوست می‌شود.

Comments are closed.