لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

درمان خانگی فیستول مقعد

درمان خانگی فیستول مقعد

درمان خانگی فیستول مقعد

بیشتر مردم درست مثل سال های پیش که برای درمان بیماری ها و مشکلاتشان سراغ درمان های گیاهی می رفتند امروزه هم با وجود پیشرفت در علم پزشکی و راه هایی نوین درمانی برای درمان مشکلات خودشان از روش های قدیمی و خانگی استفاده می کنند زیرا در درمان های خانگی عوارض و خطرات اثبات شده‌ی کمتر ی دیده شده است و برای همین بسیاری از مردم دنبال درمان هر بیماری‌ای با درمان‌های خانگی هستند. درست است که این روش های درمانی نسبت درمان های شیمایی ممکن است عارضه کمتری برای فرد داشته باشد و در انجام این روش ها وقتی هدف درمان کسب بهبودی و رفع کامل بیماری است و متأسفانه باید گفت که این درمان‌های خانگی توان بهبودی تمام بیماری ها را ندارند.

درمان خانگی فیستول مقعد
درمان خانگی فیستول مقعد

بیشتر بخوانید : فیستول مقعد

بیشتر وقت ها برای اینکه دوره درمان بسیاری از بیماری ها زمان بر و سخت است و ممکن است تا فرد از عهده مخارج زیاد درمان برنیاید و در بسبیاری هم به خاطر ترس از جراحی نتواند برای درمان جراحی را انتخاب کند و این باعث می‌شود تا بیشتر افراد برای بهبود و درمان‌ به سراغ درمان های کم‌هزینه‌ خانگی بروند. برای مثال می توان درباره همین بیماری فیستول گفت که با اینکه روشی جز جراحی برای رفع این مشکل هنوز پیدا نشده است اما با وجود این بسیاری از مردم از داروها و معجون‌های خانگی برای التیام دادن به آن استفاده می کنند. درباره این نوع درمان ها باید بگوییم که برای کاهش درد و التهاب نوع رژیم غذایی و معجون و درمان‌های خانگی می تواند کمک کند ولی به طور ناچیز و هرگز به اینکه به طور قطعی درمان را انجام دهد نیست.

درباره نقش رژیم غذایی در درمان و کاهش درد فیستول مقعد باید گفت که این رژیم نقش فوق العاده ای را کاهش درد ایفا می‌کند؛ زیرا همان طور که می دانیم در این بیماری یبوست باعث می شود تا شرایط بیمار بدتر شود و به طور حتم رژیم پر فیبر می تواند از تشدید بیماری تا حدود زیادی پیشگیری کند.

در این رژیم فرد علاوه بر رعایت مصرف فیبر کافی تا می تواند باید مایعات بنوشد، مقدار زیاد آب می تواند فیبر را بهتر به روده برساند. در اینجا ما مواد غذایی حاوی فیبر فراوان را برای شما اورده ایم:

  • جوانه گندم
  • برنج قهوه‌ای
  • نان قهوه‌ای
  • جو
  • ماکارونی گندم کامل
  • موز
  • سیب، گلابی، گل کلم، اسفناج، هویج، گوجه، پیاز و فلفل سبز

بهتر است که از غذاهایی که دارای ادویه تند و یا طبع گرمی هستند تا درمان کامل اجتناب کنید زیرا ممکن است به عوارض بیشتر منجر شود. درباره کلم باید گفت که خوردن نیم فنجان آب کلم خام روزانه برای نرم کردن مدفوع بسیار مفید است.

اینجا برای اینکه در روش خانگی مشکلی باعث اختلال در کاهش درد شما نشود راه کار های را برایتان توصیه می کنیم:

در شستشوی مقعد توجه داشته باشید که برای اینکه منطقه کمتر تحریک شود و باعث بروز خارش شود بهتر است خیلی آرام و سریع بشویید.

1- معمولا پزشک برای تسکین درد استفاده از حمام اب گرم به مدت 30 دقیقه در روز را پیشنهاد می کند شما برای اینکه احساس درد کمتری داشته باشید در لگن یا وان آب گرمی که میخواهید باسن تان را قرار دهید از اسانس های ضد درد هم استفاده کنید.

2- درباره خاصیت آنتی بیوتیکی زرد چوبه حتما بسیار شنیده ایم و از آن جا که یک آنتی‌بیوتیک طبیعی و ماده‌ی ضد باکتری است برای از بین بردن باکتری‌های مضر روده بسیار مؤثر است. برای همین پودر زردچوبه بوداده یک درمان خانگی فوق‌العاده برای فیستول مقعد است. شما برای تهیه‌ی این معجون یک قاشق غذاخوری زردچوبه‌ی بوداده را با ۳۰۰ میلی‌لیتر شیر خشک بدون چربی و دو قاشق غذاخوری عسل خوب مخلوط کنید و بعد از اینکه کاملا خنک شد. بهتر است که این معجون را قبل از خواب بنوشید تا به تسکین علایم آزار دهنده فیستول مقعد کمک ‌کند و خواب راحتی را داشته باشید.

3- یکی دیگر از گیاهان دارویی که خاصیت شگفت انگیزی دارد زنجبیل است این ماده گیاهی با خاصیت‌های درمانی فراوان در تسکین مشکلات معده و بهبود خلق و خوی افراد بسیار مفیدو موثر است. همچنین زنجبیل در کاهش درد و کاهش سفتی عضلات نقش بسیاری را دارد. درباره این ماده‌ی شفابخش باید گفت که در درمان تهوع و استفراغ و پشتیبانی از سیستم ایمنی بدن کاربرد بسیار بالایی دارد. مصرف چای زنجبیل برای درمان یبوست به تسکین فیستول مقعد کمک بسیار زیادی می‌کند.

4- پونه کوهی هم گیاهی که به دلیل دارا بودن خاصیت ضد باکتری، ضد ویروسی و خواص ضد التهابی نقش بزرگی در کاهش تورم مقعد و جلوگیری از خونریزی در آن ناحیه را دارد. پونه کوهی در درمان بیماری های گوارشی مزمن و بهبود ایمنی بدن، در کاهش دیابت و حذف آکنه ها کمک بسیار بزرگی را به فرد می کند. برای همین خاصیت بسیار پونه کوهی به یکی از درمان‌های خانگی مؤثر و عالی برای فیستول معروف است برای تهیه معجون آن از ترکیب یک قاشق چای‌خوری پونه کوهی با صد میلی‌لیتر آب ولرم تهیه می شود برای نتیجه بهتر توصیه می‌شود دو بار در روز ترجیحاً بعد از صبحانه و فقط چند دقیقه قبل از شام برای بهبود ایمنی بدن و از بین رفتن باکتری‌های ناحیه مقعد مصرف ‌شود.

5- عسل هم به عنوان یک ضد باکتری شناخته می شود. عسل به دلیل داشتن خاصیت ضد میکروبی قوی برای التیام عفونت های بدن بسیار مفید است. این از گذشته های دور ثابت شده است و تحقیقات نشان داده است که عسل یک عنصر مؤثر طبیعی ضد باکتری است که مصرف مداوم آن می‌تواند به سم‌زدایی و بهبود وضعیت کلی سلامت بدن کمک کند. باید در مصرف ان برای بهبود فیستول گفت که اضافه کردن یک قاشق عسل در آب ولرم و نوشیدن آن ۲ بار در روز به سرعت بخشیدن روند بهبودی فیستول مقعد کمک می‌کند.

6- یکی دیگر از روش ها و درمان های گیاهی استفاده از عصاره مایع به دست آمده از دانه و غشاهای سفید گریپ فروت ماست که به عنوان یک پماد فیستول مقعد می تواند مورد استفاده قرار بگیرد؛ و از آن جایی که این ماده در فهرست بهترین آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی قرار دارد. بدون شک می‌تواند وضعیت منطقه آسیب‌دیده را تا حدودی بهبود ببخشد و با افزایش ایمنی بدن برای رسیدن به بهبودی کمک کند. طریقه مصرف ان به این ترتیب است که یک قاشق غذاخوری از عصاره دانه گریپ فروت را با یک سوآب پنبه‌ای به ارامی به محل آسیب مالیده و پس از ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید.

7- یکی دیگر از گیاهانی که منبع خوبی از عناصر ضد باکتری و ضد ویروسی است گیاه میخک است. استفاده از میخک می تواند در تسکین دادن ناراحتی معده و جلوگیری از عفونت انگلی در بدن بسیار مفید واقع شود. از درمان خانگی بسیار عالی برای فیستول مقعد می توان به میخک اشاره کرد، زیرا این گیاه دارای خاصیت تقویت‌کنندگی سیستم ایمنی بدن و پاک‌کنندگی طبیعی روده بزرگ است. طریقه مصرف این گیاه برای بهبود فیستول به این شرح است که نصف قاشق غذاخوری میخک خرد شده یا پودر میخک را با چای زنجبیل مخلوط کنید و پس از ۵ الی ۱۰ دقیقه جوشیدن ان را میل کنید.

8- محققان درباره خاصیت بی نظیر روغن درخت چای نتایج بسیاری خوبی را کسب کرده اند مهم ترین خاصیت این ماده می توان به خاصیت ضد باکتریایی، ضد ویروسی، ضد‌عفونی کنندگی و خواص ضد التهابی آن اشاره کردو نقش فوق العاده ای که در تسریع روند بهبود زخم دارد. وجود همین خاصیت های شگفت انگیز درمانی که در روغن درخت چای موجود است باعث شده تا این ماده به درمان خانگی خارق العاده ای برای بهبود فیستول مقعد تبدیل شود.

درباره نقش این پماد در بهبود زخم باید گفت که با کاهش میکروب‌ها و ترویج سلول‌های سفید خون به مبارزه با باکتری‌ها و تسریع بهبودی زخم بسیار نقش دارد طریقه مصرف به این شکل است که ۱ قاشق غذاخوری روغن درخت چای با ۱ قاشق روغن زیتون مخلوط و سپس با یک گوش‌پاک‌کن مخلوط روغنی را به محل آسیب دیده به طور ارام می‌مالید و پس از اینکه ۲۰ الی ۳۰ دقیقه از زمان گذشت به ارامی با آب سرد محل را شسته و خشک می‌‌کنید. با انجام این درمان طبیعی می توانید برای چند روز به کاهش علایم آزار دهنده فیستول مقعد کمک کنید.

9- پیاز و سیر از گیاهان محبوب در تغذیه است. پیاز دارای گوگرد یا سولفور و سیر دارای خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی فراوانی است؛ که این دو ماده با این خاصیت های ضد باکتریایی که دارند در کنار هم منجر به یک درمان طبیعی بسیار عالی برای فیستول مقعد می‌شوند. بسیاری از افراد بر این باورند و بیشتر تجربه کرده اند که با مصرف این دو ماده با هم درد و تورم مقعد طی چند ساعت بسیار کم می شود؛ و برای همین است که اکثر پزشکان مصرف منظم پیاز و سیر را برای تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت فرد از عفونت‌های ویروسی به تمام مراجعه کنندگان توصیه می‌کنند.

طریقه ساخت معجون ضد التهاب و درد برای فیستول به این صورت است که پیاز را به صورت حلقه ای خرده کرده و حبه سیر را با دسته‌ی هاون له کنید. سپس دو فنجان آب را جوشانده و سیر و پیاز و یک فنجان کلم خرده شده را به آب در حال جوش اضافه کرده و اجازه دهید ده دقیقه بجوشد. بعد از اینکه سوپ آماده شده بعد از خنک شدن آن را میل کنید. بدون شک این سوپ می تواند به تسریع روند بهبودی کمک شایانی بکند. از کلم برای جلوگیری از یبوست و سهولت دفع و کاهش درد فیستول هنگام اجابت مزاج در سوپ استفاده می شود که می تواند در درمان بهبود موثر باشد.

درباره تمام نکاتی که برای بهبود و تسریع در روند بهبود گفته شد باید بگوییم که این روش های درمانی به تنهایی کاربردی را ندارد و رعایت این موارد فقط دارای جنبه‌ی حمایتی را دارد و فرد تا زمان آماده شدن برای انجام عمل جراحی فیستول مقعد التهاب و درد کمتری را داشته باشد. پس متوجه شدید که این درمان‌ها به هیچ وجه جایگزین درمان اصلی فیستول مقعد نخواهند بود.

Comments are closed.