لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

درمان اسکارهای آتروفیک صورت با میکرونیدلینگ

درمان اسکار آتروفیک با میکرونیدلینگ , میکرونیدلینگ و درمان اسکارهای آتروفیک صورت , درمان اسکار آتروفیک با میکرو نیدلینگ و درمارولر , درمان اسکار آتروفیک صورت با درماپن  : ابتدا باید بدانیم که اسکار چیست؟ اسکار یا همان زخم یک واکنش طبیعی پوست در برابر بهبود آسیب وارده است.

درمان اسکار آتروفیک با میکرونیدلینگ

انواع مختلف اسکار صورت

1- اسکار آتروفیک که فرورفتگی‌های پوست هستند.

اسکار آتروفیک از آسیب‌های پوستی ناشی از تخریب کلاژن است که در طول دوره بیماری‌های التهابی پوست مثل آکنه کیستیک یا آبله مرغان ایجاد می‌شود. اسکار آتروفیک اغلب منجر به از بین رفتن ناحیه وسیعی از بافت می‌شود. اسکار آتروفیک به شکل فرورفتگی همرنگ یا تیره تر یا روشنتر از سطح پوست بروز می کند.

2- هایپرتروفیک

3- کلوئید که موجب ایجاد برآمدگی بر روی پوست می‌شوند.

برخی مناطق بدن بیشتر مستعد بروز اسکار هستند، بخصوص سر و صورت، شانه ها، کتف ها و پشت یا سینه. برخی افراد نیز ذاتاً استعداد ابتلا به این عارضه را دارند، بخصوص افراد با پوست های تیره یا سیاه پوستان. آکنه ، آبله مرغان ، آبله ، برخی عفونت های ویروسی یا باکتریائی یا قارچی پوست، بیماری های پوستی از قبیل بیماری های تاولی در کنار انواع بریدگی ها و پارگی های نواحی مختلف پوست و سوختگی ها از عوامل مهم ایجاد اسکار محسوب می شوند.

با وارد شدن آسیب به پوست (چه در اثر سوختگی یا در اثر بریدگی یا پارگی) الیاف پوست ازهم گسیخته می شوند و شکل موازی و منظم خود را از دست می دهند و سلول های موسوم به فیبروبلاست به منطقه ی آسیب دیده فراخوانده می شوند این سلول ها باعث به هم رسیدن لبه های زخم یا ناحیه ی آسیب دیده می شوند، ولی گاهی عدم تنظیم کافی فعالیت آنها منجر به ایجاد بافتی غیرطبیعی می گردد که همان اسکار است.

یکی از جدیدترین و موثرترین روش برای درمان انواع اسکار به خصوص اسکار آتروفیک میکرونیدلینگ یا درمارولینگ تراپی است در تحقیقاتی که در مورد تاثیر میکرونیدلینگ بر درمان انواع اسکار صورت گرفت از 37 داوطلب که اسکار آتروفیک روی صورتشان داشتند استفاده شد. بعد از گذشت دو ماه از شروع درمان و استفاده از میکرونیدلینگ نتایج اولیه درمان ظاهر شد. از داوطلبان خواسته شد با توجه به عکس قبل و بعد از درمان خود از 1 تا 10 میزان رضایت خود را اعلام کنند. 35 نفر از 37 نفر از نتیجه کار بسیار راضی بودند وزخم آن ها کاملا بهبود یافته بود. تقریبا 80 درصد داوطلبان به میکرونیدلینگ و نتیجه درمان امتیاز 10 داده بودند. همه ی داوطلبان از انتخاب میکرونیدلینگ راضی بوده و این روش را در درمان اسکار آتروفیک موثر دانستند.

همان طور که می توان از نتایج تحقیقات دریافت کرد میکرونیدلینگ در درمان اسکار آتروفیک بسیار موثر و ایمن بوده و نسبت به دیگر روش ها خیلی سریع تر و بهتر به نتیجه خواهید رسید. در بیشتر روش ها اسکار کاملا از بین نمی رود فقط جای آن کم رنگ شده و یا به بهبودی نسبی می رسد.

45 دقیقه تا 1 ساعت قبل از میکرونیدلینگ و شروع درمان از کرم های بی حسی استفاده می شود. سوزن های نازک تر درد چندانی ندارند ولی برای سوزن های ضخیم تر حتما از کرم بی حسی استفاده می شود. اصولا برای درمان اسکار آتروفیک از سوزن 1.5 میلی متری استفاده می شود. بعد از نفوذ سوزن به پوست ممکن است احساس گرمی و سوزش کنید که این کاملا طبیعی است.

حداقل دوره درمانی 4 تا 6 هفته است. برای گرفتن بهترین نتیجه و بهبود کامل اسکار حتما دوره درمانی خود را کامل کنید. بعد از استفاده از درمارولر و میکرونیدلینگ حتما از کرم های آنتی بیوتیک استفاده کنید البته سوراخ های ایجاد شده روی سطح پوست بعد از چند ساعت کاملا بسته می شوند و امکان هیچ گونه عفونتی وجود ندارد. در میکرونیدلینگ با تحریک تولید کلاژن به مرور باعث درمان وبهبود اسکار می شود. درمان اسکار چندین ماه به طول می انجامد و بهتر است درمان پس از چند ماه از ترمیم طبیعی بافت پوست شروع شود.

درمان اسکار با میکرو نیدلینگ

میکرونیدلینگ به راحتی می تواند جای جوش و انواع اسکار و دیگر عارضه ها و امراض پوستی را بدون عوارض درمان می کند.که امروزه میکرونیدلینگ به روش کلاژن سازی طبیعی در دنیا معروف است. در میکرونیدلینگ از وسیله ای به نام درمارولر استفاده می کنند. درمارولر از 192 سوزن استیل با قطر 0.1 میلی متر و طول 0.5 تا 2 میلی متری تشکیل شده است. این سوزن ها از جنس استیل بوده و به وسیله اشعه گاما کاملا استریل شده هستند. میکرونیدلینگ در مقایسه با لیزر بسیار ایمن تر و موثرتر است.

درمان اسکار با میکرونیدلینگ

در دیگر روش ها برای درمان انواع عارضه های پوستی مانند لیزر به لایه بیرونی پوست (اپیدرم) آسیب می رسد و پوست دچار سوختگی می شود. انتخاب بهترین روش برای درمان عارضه ی پوستی بسیارمهم است زیرا بعد از گذراندن چند دوره درمانی ممکن است نتیجه دلخواه ظاهر نشود. امروزه در سراسر دنیا میکرونیدلینگ توسط بسیاری از متخصصین انتخاب شده و در کلینیک ها از آن استفاده می شود. اگر شما وقت مراجعه به کلینیک را ندارید می توانید از درمارولر در خانه استفاده کنید. با توجه به نوع عارضه و شدت آن زمان دوره درمانی مشخص می شود. ممکن است از 6 هفته تا دو سال درمان طول بکشد.

همان طور که گفته شد استفاده از درمارولر بسیار ایمن و بدون عارضه بوده و نسبت به دیگر روش های درمانی موجود بسیار به صرفه تر از نظر وقت و هزینه می باشد. با میکرونیدلینگ و درماورلر اسکارهای تمامی نواحی بدن قابل درمان می باشند. این روش برای تمام انواع پوست از جمله پوست های تیره مناسب است.میکرونیدلینگ در درمان اسکار آتروفیک صورت به نتایج بسیار درخشانی دست یافته است. درمان اسکار به روش میکرونیدلینگ باعث می شود اسکارها هموارتر و نرم تر شده و رنگ آن ها یکنواخت شود، اسکارهای قرمز و تیره محو خواهند شد و درد و التهاب ناشی از آن ها کاهش خواهد یافت.

Comments are closed.