لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

ایا میکرونیدلینگ واقعیت دارد؟

آیا میکرونیدلینگ واقیعت دارد؟ :  یکی از روش های جدید درمان بیماری های پوستی و زیبایی میکرونیدلینگ است که به این روش روش کلاژن سازی طبیعی نیز می گویند. میکرونیدلینگ نسبت به دیگر روش های درمانی بسیار موثرتر و راحت تر است. میزان درد و عوارض درمیکرونیدلینگ بسیار کم می باشد.

ایا میکرونیدلینگ واقعیت دارد؟

تاریخچه میکرونیدلینگ

اولین بار دکتر فرناندز در سال 2006 برای درمان عارضه های پوستی از سوزن های ریز و طبی استفاده کرد. پیش تر از او دکتر اورنتریچ در سال 1995 از روش میکرونیدلینگ به همراه ساب سیژن برای درمان چین و چروک و از بین بردن خط خنده استفاده کرده بود. در سال 1997 دکتر کمیراند و دکتر دوست برای درمان جای زخم و جای جوش از این روش استفاده کردند. اما در حقیقت میکرونیدلینگ و درمان عارضه های پوستی به وسیله سوزن زدن به پوست، توسط دکتر فرناندز جراح پلاستیک آفریقای جنوبی به وجود آمد.

در میکرونیدلینگ از چه وسیله ای استفاده می کنند؟

در میکرونیدلینگ از وسیله ای به نام درمارولر استفاده می کنند. درمارولر از 192 سوزن استیل با قطر 0.1 میلی متر و طول 0.5 تا 1.5 میلی متری تشکیل شده است.

این سوزن ها از جنس استیل بوده و به وسیله اشعه گاما کاملا استریل شده هستند. از درمارولر در خانه هم میتوان استفاده کرد. برای از بین بردن چین و چروک و جوان سازی پوست می توان از درمارولر با سوزن های نازک تر در خانه استفاده کرد. شما می توانید از درمارولر دوبار در هفته تا صد بار استفاده کنید. هیچ محدودیتی در استفاده از درمارولر وجود ندارد. فقط سعی کنید حتما دوره درمانی خود را کامل کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید. بعد از استفاده، درمارولر را با آب داغ بشویید و بگذارید خشک شود.

به مدل کوچک تر درمارولر “درما استمپ” می گویند. از درما استمپ فقط برای درمان جای جوش و جای زخم های سطحی و موضعی استفاده می شود. سوزن های درما استمپ به قطر 0.12 میلی متر و طول 2 میلی متر هستند. از درما استمپ می توان بهتر و سریع تر استفاده کرد.

اصول کلی میکرونیدلینگ

در میکرونیدلینگ با استفاده از درمارولر سوراخ های بسیار ریزی بدون آسیب رساندن جدی به لایه بیرونی پوست، در پوست ایجاد می شود. سوزن های ظریف تر درد بسیار کمتری دارند و جای آن ها روی پوست اصلا قابل مشاهده نیست. ولی سوزن های ضخیم تر درد بیشتری دارند و قبل از استفاده از آن ها باید حتما از کرم بی حسی استفاده شود. سوزن های ضخیم تر به لایه میانی پوست بیشتر نفوذ کرده و روند تولید کلاژن و الاستین را افزایش می دهند. بعد از میکرونیدلینگ حتما از کرم های ویتامین “آ” و ویتامین “ث” استفاده کنید.

میکرونیدلینگ با تولید کلاژن و الاستین به صورت طبیعی باعث درمان و بهبود امراض و عارضه های پوستی و زیبایی می شود.

نکاتی برای استفاده صحیح از دستگاه درما رولر

شیوه درمان میکرونیدلینگ

این روش درمان بسیار اسان و راحت است همچنین خیلی ایمن است برای بهبودی کامل و از بین رفتن عارضه پوستی استفاده از درمارولر 3 تا 4 دوره لازم است. با تولید کلاژن های طبیعی در پوست عارضه پوستی کاملا درمان شده و بهبود می یابد.نحوه انجام این روش به شرح زیر است:

باید 45 دقیقه تا یک ساعت قبل از استفاده از درمارولر از کرم بی حسی در قسمت آسیب دیده استفاده می شود. بعد از بی حسی درمارولر را 15 تا 20 مرتبه روی محل مورد نظر به صورت افقی، عمودی و اریب می کشند. بعد از استفاده از درمارولر پوست کمی سفت و متورم و قرمز می شود که این علایم کاملا طبیعی بوده و بعد از چند ساعت کاملا از بین می روند. حداقل دوره درمانی 6 هفته می باشد.

پس از درمان باید مراقبت هایی را انجام دهیم تا نتیجه مطلوب به دست اید همچنین عوارض اندکی از هم از درمان به وجود می اید که جدی و خطرناک نیستند تنها عارضه بعد از استفاده از درمارولر قرمزی و تورم پوست است که بعد از چند ساعت کاملا از بین می رود. در بعضی موارد تا 2،3 روز هم قرمزی و تورم پوست ادامه داشته است اما کاملا طبیعی بوده و از بین خواهد رفت. پوست شما بعد از استفاده از درمارولر احساس گرمی و سوزش می کند که این امری طبیعی است و بعد از 12 تا 48 ساعت کاملا از بین می رود. تا یک هفته بعد از میکرونیدلینگ حتما از کرم های آنتی بیوتیک استفاده نمایید. سوراخ های ایجاد شده در سطح پوست بعد از 60 تا 90 دقیقه کاملا بسته می شوند و امکان عفونت به هیچ وجه وجود ندارد.

میکرونیدلینگ در مقایسه با سایر روش های درمان کاملا بی خطر بوده و همچنین یکی از مشکلات اکثر بیماران هزینه درمان است که هزینه میکرونیدلینگ بسیار مناسب است و وقت کمی هم نیز صرف میشود.برای نقاط حساس بدن مانند کنار چشم ها و گردن نمی توان از سایر روش ها استفاده کرد ولی از میکرونیدلینگ می توان برای درمان استفاده کرد ولی کسانی که اگزما و پسوریاز

Comments are closed.