لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

تشخیص بیماری ایسکمی روده

تشخیص بیماری ایسکمی روده : بروز درد شدید شکمی مخل آسایش فرد می‌شود، برای تشخیص و درمان لازم است سریعتربه بیمارستان مراجعه شود. اگر درد شکمی مداوم نباشد و دوره‌ای بعد از صرف مواد غذایی شروع شود، لازم است تا فورا به یک پزشک متخصص گوارش یا جراح داخلی مراجعه شود. قبل از مراجعه باید بدانید چه سوال هایی از پزشک بپرسید مثلا محدودیت‌های لازم قبل از معاینه کدامند و آیا نیازبه محدودیت غذایی خاص یا مصرف مواد غذایی خاصی در ساعت مشخصی هست. باید بیماری هایی مثل بیماری های انغقادی و یا سایر بیماری هایی که با آنها درگیر هستید را بیان کنید لیست داروها، ویتامین ‌ها و مکمل‌های مصرفی خود را تهیه کنید. در صورت مصرف هر قرصی آنها را یادداشت کنید تا در هنگام مراجعه به دکتربیان کنید. بهتر است یک همراه با خود ببرید.

تشخیص بیماری ایسکمی روده
سوالاتی که پزشک از شما ممکن است بپرسد عبارتند از:

  1. علایم از چه زمانی آغاز شد؟
  2. آیا نشانه‌های شما شدید بوده یا با گذر زمان بدتر شده‌ است؟
  3. آیا علایم شما مداوم بوده یا گاه به گاهی است؟
  4. علایم شما چقدر شدید است؟
  5. چه مدت زمانی پس از صرف غذا علایم شروع می‌شود؟
  6. آیا وعده‌های غذایی کوچک را بهتر از وعده غذایی حجیم تحمل می‌کنید؟
  7. آیا مایعات را راحت‌تر از مواد جامد تحمل می‌کنید؟
  8. چه چیزی علایم شما را بهبود می‌بخشد؟
  9. چه چیزی علایم شما را بدتر می‌کند؟
  10. آیا سیگار می‌کشید؟ چه تعداد روزانه؟
  11. آیا در این مدت وزن کم کرده‌اید؟

تشخیص و درمان ایسکمی روده‌ای بستگی به نوع بیماری، وضعیت بالینی بیمار دارد. با این وجود تشخیص زودرس تاثیر بسیار زیادی برای رسیدن به نتایج خوب دارد. در اولین ویزیت پزشک برای تشخیص ایسکمی روده، بیماری‌های قبلی بیمار، علایم فعلی و همچنین نتایج معاینه‌های فیزیکی بررسی می‌شود. ابزارهایی که اغلب استفاده می‌شوند، عبارت‌اند از:

آزمایش خون :

آزمایش خون تعداد گلبول های سفید که نشانگر عفونت است و یا افزایش اسید در جریان خون را نشان می دهد. احتمال خونریزی در دستگاه گوارش نیز وجود دارد که نشان‌دهنده‌ی کم خونی در فرد است.

آنژیوگرافی :

آنژیوگرافی یک مطالعه رادیولوژیک برای عروق خونی است. مواد کنتراست بوسیله یک کاتتر کوچک در یک شریان شکمی یا وریدی تزریق می‌شود و پس از آن تصاویر رادیولوژیکی عروق تولید می شود.

مطالعات رادیولوژی شکم مثل سی تی اسکن شکم و یا MRI که از قفسه سینه برای شناسایی شرایط دیگری که شاید علایم مشابه انسداد روده را داشته باشد، انجام می‌شود.

کولونوسکوپی

سونوگرافی داپلر شکم؛

آزمایش های گفته شده همیشه مشکلات را تشخیص نمی‌دهند. گاهی، راه مطمئن برای تشخیص بیماری ایسکمی روده استفاده از روش‌های تهاجمی و جراحی است.

برخی از سؤالاتی که برای تشخیص بیماری ایسکمی روده می توانید از پزشک بپرسید، عبارتند از:

  • علل احتمالی این بیماری چیست؟
  • آیا فکر می‌کنید شرایط من موقت است یا مزمن؟
  • به انجام چه آزمایشاتی نیاز دارم؟
  • چه درمان‌هایی نیاز دارم؟
  • در صورت نیاز به جراحی احتمال بهبودی چه قدر است؟ باید چه مدت در بیمارستان بستری شوم؟
  • رژیم غذایی و شیوه‌ی زندگی من پس از جراحی چه تغییری خواهد کرد؟
  • چه مراقبت‌هایی پس از درمان نیاز دارم؟
  • آیا جایگزینی برای داروی تجویزی شما وجود دارد؟

Comments are closed.