لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

تاثیرات قاعدگی بر پوست و مو اجتناب ناپذیر است؟!

تاثیرات قاعدگی بر پوست و مو ، زیبایی پوست و مو ، ریزش مو ، قاعدگی ، قاعدگی و ریزش مو ، دمنوش مناسب دوران قاعدگی برای زیبایی پوست  : انسان ذاتا خواهان و طرفدار زیبایی است ، و در این میان تاثیر زیبایی پوست و مو بر زیبایی کلی غیرقابل انکار است . عوامل زیادی در زیبایی پوست و مو دخالت دارند ، یکی از این عوامل هورمون ها می باشد . دوران قاعدگی یکی از دورانی است ، که هورمون ها دچار به هم ریختگی می شود ، و همین امر منجر به بروز مشکلات مختلف پوستی می شود . و در پی آن پوست و مو زیبایی و طراوت خود را از دست می دهد . در ادامه ی این مقاله در مورد تاثیرات قاعدگی بر پوست و مو بیشتر می پردازیم .

تاثیرات قاعدگی بر پوست و مو
تاثیرات قاعدگی بر پوست و مو

تاثیرات قاعدگی بر پوست و مو چیست ؟

دوران قاعدگی یکی از دوران مخصوص بانوان است ، این دوران منجر به بروز یکسری مشکلات جسمی و روحی و روانی شده و همچنین یکسری مشکلات پوستی مانند بروز آکنه و از دست دادن طراوت پوست را به همراه دارد. قاعدگی و تغییر در میزان هورمون ها منجر به بروز مشکل ریزش مو نیز می شود . در ادامه ی این مقاله درمورد مشکلات پوست و مو بانوان در قاعدگی صحبت می کنیم .

تاثیر قاعدگی بر زیبایی پوست ومو

تاثیر قاعدگی بر زیبایی پوست و مو غیر قابل انکار است . دوران قاعدگی ، یکی از دورانی است که در آن با تغییر در میزان هورمون های استروژن و پروژسترون ، خلق وخو و حالات فیزیکی فرد تغییر پیدا می کند . علاوه بر آن به دنبال تغییر هورمون ها پوست و مو هم تحت تاثیر قرار گرفته و طراوت و زیبایی خود را از دست می دهد . افزایش میزان هورمون پروژسترون بر پوست و مو تاثیر خیلی زیادی خواهد داشت . در بین بانوانی که به جوش های آکنه مبتلا هسند ، با نزدیک شدن به دوران قاعدگی، جوش ها بدتر می شوند.

متخصصان پوست و مو بر این باورند که ، سن در پدیدار شدن جوش های دوران قاعدگی تاثیر گذار می باشد . و در این میان زنانی که در دهه سی ام زندگی خود هستند ، بیشتر از افراد دیگر در دوران قاعدگی جوش می زنند ؛ به طوری که گاه تصور می کنند، که فرد دچار مشکلات هورمونی شده است .

دوران قاعدگی و تغییر هورمون ها

در دوران قاعدگی در پی بالا رفتن هورمون پروژسترون ، پوست چرب می شود ، و معمولا در این دوران توصیه بر این است که از مواد آرایشی چرب دار استفاده نشود . دلایل مختلفی همچوناسترس و بی خوابی یا مصرف برخی داروها منجر به پیدایش کک و مک در صورت می شود ، که میزان کک و مک در دوران قاعدگی بیشتر می شود . حلقه های تیره دور چشم از جمله تاثیرات دیگر دوران قاعدگی می باشد .

تاثیرات قاعدگی بر پوست اجتناب ناپذیر است ، ولی برای بهبود شرایط می توان از روش های درمانی معمول استفاده کرد . در دوران قاعدگی تغییر رنگ موقتی و طبیعی بوده و بانوان نباید در مورد این موضوع و کک و مک و حلقه های دور چشم در دوران قاعدگی نگران باشند .
استفاده از داروهای زیبایی پوست و مو، در دوران قاعدگی بلامانع است و بانوان می توانند ، بدون هیچ نگرانی دوره ی درمانی زیبایی را در این دوران بگذرانند .

کچل نشوم!

برخی از بانوان ، نگران رنگ کردن موهای خود در دوران قاعدگی هستند ، و بر این باور هستند ، که با این کار موهایشان دچار ریزش می شود .

باید در نظر داشت که ، ساختار اصلی مو داخل سر قرار دارد ، و از لحاظ علمی ساقه مو بافتی مرده است ، لذا رنگ مو تاثیری بر سلامت مو نداشته و حتی در دوران قاعدگی می توان موها را رنگ کرد . و در دوران قاعدگی فقط موها چرب می شوند . ریزش مو در دوران قاعدگی به دلیل کمتر شدن استحمام می باشد و هیچ علت دیگری ندارد ، و جای هیچ نگرانی نمی باشد .

قاعدگی و ریزش مو

قاعدگی و ارتباط آن با ریزش مو
قاعدگی و ارتباط آن با ریزش مو

هورمو ن های ناسازگار

قاعدگی در افراد مختلف، تاثیرات متفاوتی دارد . گاهی اوقات قاعدگی و اثرات هورمونی منجر به رشد موهای زاید می شود . نظر یک متخصص زنان و زایمان این است که : بعد از گذشت یک یا دو هفته هورمون ها به حالت اولیه خود باز می گردند ، از این رو در این دوران به استفاده از دارو نیازی نمی باشد ، اما شستن مرتب پوست و استفاده از محلول های آنتی بیوتیک موضعی خفیف برای پیشگیری از عوارض دوران قاعدگی توصیه می شود .

در صورتی که جوش ها شدید باشند و تاثیر زیادی در زیبایی داشته باشند ، خانم ها می توانند با تجویز پزشک از داروهای ترکیبی استروژن و پروژسترون استفاده کنند. معمولا پیدایش جوش های دوره ای حتما دلیل دارد و گاهی حاکی از داشتن مشکلات زنانگی است ، معمولا مشکلات تخمدانی منجربه نامنظم شدن قاعدگی و پیدایش جوش و آکنه در ناحیه صورت و حتی پشت گردن شده و گاهی نیز منجر به ریزش مو در پیشانی شده و پیدایش موهای زاید را به همراه دارد . در این حالت بانوان می توانند برای بهبود مشکلات پوست و مو از دارو استفاده کرده و دوران قاعدگی خود را منظم کنند .

بیماری هایی که مقصرند

در دوران قاعدگی رنگ کردن مو مشکل خاصی ندارد ، ولی رنگ کردن موها در دوران بارداری مجاز نمی باشد . چرا که رنگ مو از طریق پوست سر جذب شده و وارد بدن می شود و ممکن است برای جنین خطراتی در پی داشته باشد اما رنگ کردن ساقه ی مو بلامانع است .

ریزش مو فقط به دلیل سیکل قاعدگی نمی باشد ، معمولا ریزش مو در زنان مبتلا به مشکلات تخمدانی ظاهر می شود . سیکل قاعدگی در دوران بارداری وجود ندارد ، از این رو فرد دچار ریزش مو نمی شود ، اما ریزش مو ممکن است ، بعد از تمام شدن دوران بارداری اتفاق بیفتد .

نسخه سنتی چه پیشنهادی دارد ؟

درمانگران و مشاوران گیاه درمانی بر این باورند که برای کاهش عوارض دوران قاعدگی زنان در این دوران باید تغدیه مناسبی داشته باشند و ورزش را فراموش نکنند . علاوه بر آن داشتن شیوه زندگی سالم در کاهش عوارض دوران قاعدگی تاثیر زیادی دارد ، و همچنین دمنوش ها نیز می توانند در کاهش عوارض قاعدگی کمک کنند .

دمنوش مناسب قاعدگی

تاثیرات دمنوش در کاهش مشکلات قاعدگی غیر قابل انکار است ، برای تهیه ی دمنوش می توانید به شیوه ی زیر عمل کنید :
زنجبیل تازه را برش داده ، هفت تا 10 عدد برگ نعناع تازه و یک قاشق مرباخوری عسل را به همراه لیموترش در داخل قوری ریخته و به مدت 20 دقیقه دم کرده و میل نمایید . مصرفاین دمنوش در دوران قاعدگی مفید بوده و همچنین احساس تحریک پذیری عصبی و حساس بودن را بهبود می بخشد .

مصرف گیاه پنج انگشت مشهور به گیاه زنان نیز در دوران قاعدگی توصیه می شود ، چراکه تاثیرات مثبتی در بدن دارد . به گیاه پنج انگشت، فلفل بیابانی و ویتاگنوس هم گفته می شود.
مصرف این گیاه میزان هورمون ها را تنظیم می کند و منجر به بالارفتن میزان پرولاکتین می شود و حتی دردهای بدنی این دوران را کاهش می دهد . مصرف پنج انگشت اختلال قاعدگی را نیز تنظیم می کند .

افزایش چربی پوست و آکنه

تخمک گذاری 15 روز قبل از شروع خونریزی انجام می شود و در این زمان خانم آماده بارور شدن می شود . میزان پروژسترون در این زمان بالا رفته و به دنبال آن ترشح سبوم افزایش می یابد و در این زمان است زمینه پوست مساعد شده و باکتری ها تکثیر می یابند . از این رو احتمال بروز آکنه بالاتر می رود. برای پیشگیری از بروز یا تشدید جوش ها در این دوره توصیه بر این است که ، از محصولان بدون چرب استفاده شود . استفاده از چه مرطوب کننده های بر پایه آب توصیه می شود .

در دوران قاعدگی لایه برداری توصیه نمی شود ، چرا که ترشح سبوم با این کار بالا می رود . میزان استروژن دقیقا قبل از شروع خونریزی بسیار کاهش می یابد و در مقابل میزان هورمون های مردانه یعنی تستوسترون و پروژسترون زیاد می شود . در نیمه اول عادت ماهانه، جوش هایی، به ویژه در ناحیه چانه و دور دهان ظاهر می شود. با مشاهده جوش ها بهتر است از محصولات ضدجوش با پایه اسیدسالیسیلیک استفاده کنید و صورت را با محلول های شستشو دهنده حاوی آن بشویید یا از کرم آن استفاده کنید. و همچنین مرطوب کرذن پوست نیز توصیه می شود .

Comments are closed.