لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

کاشت مو به روش prp , قیمت و هزینه کاشت مو به روش پی ار پی

کاشت مو به روش prp , قیمت و هزینه کاشت مو به روش پی ار پی : ارزش موهای خود را بدانید مو در زیبایی نقش زیادی دارد . وقتی افراد پا به سن می گذارند رشد مو های ان ها کم میشود به همین دلیل از روش های مختلفی استفاده می کنند تا مانع ریزش مو شوند یکی از این راه ها کاشت مو است که انواع مختلفی دارد یکی از این روش ها کاشت مو به روش prp است.

کاشت مو به روش prp

در کاشت مو به روش prp بر خلاف خیلی از کاشت های دیگر هیچ مویی اضافه نمی شود بلکه پیاز های مو را از قسمتی از بدن برمیدارند و در ناحیه مورد نظر قرار می دهند. در روش پی ار پی رویش مو با استفاده از تزریق پلاسمای غنی از پلاکت تحریک میشود این روش از کاشت باعث میشود پیازهای مو از مرحله تلوژن ( مرحله خواب ) بیرون آمده و رشد کنند.

کاشت مو به روش prp ( پی آر پی ) سه مرحله دارد

مرحله اول که شباهت زیادی با یک ازمایش خون معمولی دارد تقریبا 13-8 سی سی از خون فرد گرفته میشود این خون را درون یک لوله که دارای ژل پی ار پی است میریزند. بعد این لوله، در دستگاهی به نام سانتریفوژ گذاشته می شود و تقریبا ۱۰ دقیقه چرخانده می شود. نیروی گریز از مرکز دستگاه، اجزای خون شما را از هم جدا می کند. پلاکت ها ی تغلیظ شده هم از بقیه خون جدا می شوند. حالا PRP که شامل عوامل رشد فراوان و سلولهای بنیادی می باشد، آماده به استفاده در پوست سر می باشد. این ازمایش به منظور افزایش اثر درمان پی آر پی در ریزش مو انجام میشود.

در مرحله دوم پلاسمای غنی از پلاکت به وسیله یک سوزن خیلی ظریف که غالبا بر روی یک گان ( تفنگ تزریق ) سوار می باشد، به درون پوست سر تزریق می شود. این کار به وسیله تزریقات گوناگون در نقاط گوناگون پوست سر و با عمق کم ( ۳ تا ۴ میلیمتر ) انجام می پذیرد. از آنجایی که حجم پی آر پی در هر تزریق کم می باشد و سوزنی که در این تزریق استفاده میشود خیلی نازک میباشد درد و سوزش در هنگام تزریق نیز خیلی خفیف است البته با استفاده از بی حس کننده های موضعی درد و سوزش خیلی کم میشود یا حتی اصلا احساس نمیشود .

کاشت مو به روش پی آر پی برای رشد مو مزیت های زیادی دارد. نشان داده شده که مولفه های رشد تغلیظ شده پلاکتی در رشد موهای جدبد و پر پشت کردن موهای قبلی و همچنین در ضخیم و تقویت موهای پیوندی خیلی موثر است.

پژوهش های زیادی زیادی در دنیا انجام شده است که براساس ان ها کاشت مو به روش پی آر پی را می توان نوعی درمان کمکی برای ریزش مو حساب کرد و صددرصد جایگزینی برای پیوند مو نمی باشد.

یکی از مهم ترین مسائل در زیبایی هر شخص خط رویش مو در پیشانی شخص است که به مرور زمان و با بالا رفتن سن پیشانی بلندتر می شود و موهای جلوی سر نازک تر می شود. این مشکل علی رغم داشتن پوست خوب و جوان می تواند در ظاهر شخص خصوصا مردان تاثیر بسزایی داشته باشد و نتایج عمل پیوند مو در جوانی شخص او را حیرت زده کند.

شخصی که با گذشت زمان پیشانی بلندی پیدا کرده است با استفاده از عمل کاشت مو می تواند ان را حل کند که این عمل سن او را خیلی کم نشان می دهد. با توجه کنیم که عمل کاشت مو و روش پی آر پی هر کدام کارایی متفاوتی دارند و هیچ کدام نمی توند جایگزین دیگری باشد خصوصا در کاشت مو طراحی خط رویش به فرم دلخواه قابل انجام می باشد و اشخاصی می توانند کاندید آن باشند که دارای ناحیه دهنده مناسب در پشت سر باشند.

در دنیا بعضی از محققین جهت تحریک رشد موهای کاشته شده از شیوه PRP استفاده می کنند از جمله مطالعات کلینیکی چاپ شده در این مورد متقریبا به تحقیقات در مورد کاربرد این شیوه در اشخاص تحت درمان با پیوند مو بوده می باشد که در برزیل با بهبودی ۱۵% در قطر و تعداد موها همراه بوده و در مکزیک تاثیر واضحی نداشته می باشد و سایر مطالعات به بررسی این تکنیک در نمونه حیوانی پرداخته می باشد و با توجه به متقریبا بودن مطالعات نمی توان آن را بطور کامل رد یا تایید کرد.

در زمینه تحریک رشد موهای کاشته شده با شیوه prp طرح های تحقیقاتی گوناگونی در مرکز تحقیقات پوست و سلولهای بنیادی با همکاری کلینیک جردن در حال انجام می باشد ومطابق نتایج تحقیقات در دنیا تاکنون می توان PRPرا نوعی درمان کمکی برای ریزش مو به حساب آورد و قطعا نمی تواند جایگزین پیوند مو باشد .

کاشت مو یک عمل جراحی به حساب می اید که به صورت سرپایی و با بیحسی موضعی انجام می شود. این شیوه یک عمل راحت، قابل پیش بینی ونتایج آن مورد رضایت اکثر بیماران می باشد. در این عمل در شیوه FUT یک نوار باریک از ناحیه پشت سر برداشته شده و به واحدهای فولیکولی تقسیم شده و در قسمت جلوی سر کاشته می شود. هر چند که این عمل خیلی ساده و بی خطر می باشد ولی مراعات نمودن کامل نکات ایمنی به منظور حفظ سلامت بیمار و رسیدن به بالا ترین درصد رشد موهای کاشته شده در الویت گذاشته می شود.عمل در مکانی انجام می شود که تجهیزات جراحی آن کامل بوده و علایم حیاتی بیمار مرتب کنترل می شود.

کاشت مو به روش prp

عمل پیوند مو به وسیله یک تیم چند نفره انجام می شود زیرا در این سرعت باید بالا باشد و همچنین ظرافت زیادی نیاز دارد این عمل ۴ تا ۶ ساعت طول می کشد. این عمل مراحل مختلفی دارد که بطور کلی می توان مراحل گوناگون پیوند مو را به مرحله مقدماتی، مرحله برداشت گرافت از پشت سر، مرحله آماده کردن ناحیه گیرنده مو، مرحله آماده کردن گرافت های فولیکولی و در نهایت مرحله کاشت گرافت های ظریف تقسیم کرد.

روش F.U.E به عنوان پیوند موی بدون بخیه و پانسمان معروف است زیرا در این روش گرافت های کاشته شده به وسیله یک پانچ ۱ میلی متری از پشت سر برداشته می شوند و سوراخهای کوچکی بین موها به جا می ماند به طوری که احتیاج به بخیه ندارند.

در شیوه prp، پلاکت ها اجسام کروی یا بیضوی شکل کوچکی هستند که از قطعه قطعه شدن سیتوپلاسم سلول های بزرگی به نام مگاکاریوسیت در مغز می باشد خوان حاصل می شوند و بعد از آن به هیچ رده سلولی دیگری تمایز نمی یابند و به لحاظ اینکه فاقد هسته هستند جزء تشکیلات غیر سلولی به حساب می آیند و سلول نامیده نمی شوند. به همین دلیل نمی توان به ان سلول بنیادی گفت .

پی آر پی در ترمیم جراحی های چشم و صورت و جراحی زیبایی، جراحی قلب و سوختگی و زخم به کار می رفت.که بصورت تجربی از سال ۱۹۹۰ آغاز شد.

همچنبن یکی از کاربرد PRP کاربرد زیبایی آن در بهبود پوست آسیب دیده و پیر می باشد. پلاکت وقتی خارج از خون و در بافت گذاشته می شود، بوسیله مواد شیمیایی متفاوتی فعال می شود و فاکتورهای رشد از خود آزاد می کند که سبب جذب سلول های بنیادی به محل آسیب می شود. این فاکتورهای رشد سبب تقسیم و تمایز بیشتر سلول های بنیادی به سمت تولید کراتینوسیتها، فیبروبلمی باشدها و پیش سازهای سلول چربی می شود.

این عمل شانس انتقال بیماریهایی مثل HIV و هپاتیت را ندارد زیرا از خود شخص گرفته می شود نتیجه این عمل ساخت عروق جدید، کلاژن، الاستین و ماتریکس خارج سلولی می باشد. که به وسیله بیماران بسیاری نیز مورد قبول واقع شده می باشد. PRP در واقع تغلیظ اتولوگ پلاکت در حجم کوچکی از پلاسما می باشد و اگر بطور معمول و مبه وسیله پلاکت نرمال خون ۰۰۰/۲۰۰ عدد در میکرولیتر می باشد، در PRP این تعداد به ۰۰۰/۰۰۰/۱ می رسد و حجمی معادل cc5 از پلاسما را به خود اختصاص می دهد.

درمان طاسی با روش prp

پی آر پی در درمان طاسی نیز کاربرد دارد که ایده ای نو محسوب میشود . از طرفی این شیوه با تزریق سلول های بنیادی فولیکول مو که تنها در مراکز معتبر و برجسته دنیا و فقط در یک مرکز تحقیقاتی در ایران آن هم در فاز حیوانی در حال انجام می باشد کاملا متفاوت می باشد. تکنیک کاشت سلول های بنیادی فولیکول مو همزمان در آمریکا در ۲ موسسه تحقیقاتی در حال انجام می باشد که یکی از آنها ISHRS آمریکا (انجمن بین المللی پیوند مو) که با همکاری مرکز تحقیقات پوست و سلول های بنیادی دانشگاه تهران و موسسه رویان در حال انجام این پروژه می باشد.

این پروژه در مرحله حیوانی نتیجه قابل قبولی دارد ولی در انسان هنوز نتیجه قابل قبولی نداشته است که امیدواریم در اینده ای نه چندان دور در انسان نیز نتیجه قابل قبولی داشته باشد و تحولی عظیم در درمان ریزش مو ایجاد کند متاسفانه تعدادی از مراکز از عبارت سلول های بنیادی استفاده میکنند که قصد فریب دارند به همین دلیل بیماران باید دقت کنند فریب این جملات را نخورند تا باعث پشیمانی نشود.

Comments are closed.