لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

کاشت مو به روش fit

کاشت مو به روش fit , هزینه و قیمت کاشت مو به روش FIT :  کاشت مو روش های مختلفی دارد که هر کدام به نحوی انجام میشوند یکی از این روش ها روش fit  است در این روش جراحی انجام نمیشود بلکه واحدهای فولیکولی (حاوی ۱-۴ تار مو) به وسیله وسیله ظریفی به اسم پانچ یک به یک از پشت سر بیرون می شود و در ناحیه طاسی کاشته می شود در نتیجه خط بخیه ای ایجاد نمیشود فقط در محل برداشت هریک از فولیکول ها نقطه سفید کوچکی در پوست باقی می ماند که قابل دید نمی باشد. افرادی که مو های خود را خیلی کوتاه نگه میدارند خیلی برای این کاشت بهتر هستند.  این شیوه کاشت از سال 2002 در امریکا رونق گرفت .

برای انجام این کاشت ابتدا موهای سر به طور کامل با ماشین کوتاه می شود(با شماره ۱ یا ۲). سپس ناحیه ای قرار است از انجا برداشت مو انجام شود یعنی پشت سر( بانک موی مفید) علامت گذاری میشود . مو های این ناحیه هرگز نمیریزند و در مقابل اثرات هورمون های مردانه مقاوم هستند.

بعد از این  که ناحی های که از انجا مو برداشت میشود را علامت گذاری کردیم خط رویش مو در جلوی سر طراحی می شود. طراحی خط مو بسیار حساس و پراهمیت است.زیرا اگر این خط درست و اصولی طراحی شود در آینده کسی متوجه کاشت موی فرد نخواهد شد  برای اینکه نتیجه عمل کاملا طبیعی خواهد بود .
در اخر بیمار به اتاق عمل منتقل میشود و بر روی تخت دراز میکشد در انجا پوست سر بیمار کاملا ضدغفونی میشود سپس به وسیله سوزن های ظریف برای بی حس کردن پوست لیدوکایین تزریق می شود. این کار دردی نخواهد داشت.

سپس با استفاده از پانچ های کوچک و با چشم مسلح(با کمک عینک هایی با بزرگ نمایی ۲٫۵ تا ۵ برابر) برداشت موها از پشت سر شروع می شود. پانچ در واقع سوزن باریک فلزی به قطر ۰٫۷۵ تا ۱٫۲ میلیمتر است که با حرکت چرخشی وارد پوست می شود.

این عمل بسته به تعداد گرافت ها چند ساعتی طول می کشد. برداشت موها از پشت سر با پانچ دستی یا میکروموتور انجام می شود در پایان پشت سر پانسمان می شود و بیمار در وضعیت نیمه نشسته قرار می گیرد.  در این روش کاشت نیازی به بخیه نداریم و سوراخ هایی که در پشت سر ایجاد میشود تنها ظرف چند روز کاملا از بین میروند.

برای این که فولیکول های برداشت شده در دمای اتاق اشیب نبینند در ظرف شیشه ای حاوی سرم نمکی خنک  نگه داری میشوند.با استفاده از این محلول خنک  می توان فولیکول های مو را تا ۵ ساعت زنده نگه داشت.

ناحیه طاسی پس از ضدعفونی با بتادین با تزریق لیدوکایین در سطح پوست بیحس می شود. سپس با استفاده از تیغ های بسیار نازک و کوچک تعداد زیادی شکاف یا سوراخ ایجاد می شود. اندازه شکاف ها ۰٫۸-۱٫۵ میلیمتر است. در این مرحله دقت در زاویه فرورفتن تیغ در پوست سر بسیار پراهمیت است زیرا فولیکول های مو زاویه شکاف ها را به خود می گیرند.

شکاف های خیلی سطحی یا خیلی عمیق بهتر نمی باشد زیرا فولیکول ها به خوبی در پوست سر قرار نمی گیرند و بعد از رشد نمای عروسکی پیدا می کنند. عمق شکاف ها نیز تنها ۳-۴ میلیمتر است.زمانی مرحله کاشت اغاز میشود که تمام شکاف ها اماده شوند.

گرافت ها یک به یک در داخل شکاف های پوست سر قرار داده می شود. این کار به سرعت و بدون فشار به ریشه موها انجام می شود. گرافت های یک تارمویی در خط رویش مو کاشته می شود تا خط مو نمای عروسکی پیدا نکند. کاشت گرافت ها به وسیله یک یا دو تکنسین زبردست و با استفاده از پنس های ظریف انجام می شود. گرافت های حاوی ۲ یا ۳ تار مو در نواحی عقب تر کاشته می شود. مرطوب نگه داشتن ریشه موهای کاشته شده در طول عمل بسیار پراهمیت است به همین جهت در این مرحله بارها سرم نمکی بر روی سر اسپری می شود.

کاشت گرافت ها بسته به تعداد گرافت ها ۲ یا ۳ ساعت طول می کشد در نتیجه در هر بیماز متفاوت است. و در پایان این مرحله بازبینی نهایی انجام می شود و سر بیمار پانسمان می شود. به این ترتیب بیمار آماده ترخیص می شود.با توجه به این که تمام مراحل به درستی انجام شوند فرد بعد از گذشت زمان موهایی طبیعی خواهد داشت.

کاشت مو به روش fit


سوال های متعددی درباره کاشت مو با شیوه غیر جراحی FUE) FIT) ذهن افراد ایجاد میشود که برخی از ان ها به اینگونه است:


با توجه به این که بیشتر کاشت ها درد دارند آیا کاشت مو با شیوه غیر جراحی FUE) FIT) نیز درد دارد؟

در این روش به دلیل اینکه داروی بیحسی تزریق میشود بیمار هیچ گونه درد یا ناراحتی نخواهد داشت و حتی بعد از عمل نیز در منزل نیاز به مسکن نخواهد داشت.

آیا در شیوه غیرجراحی FUE) FIT) برداشت موها از پشت سر با پانچ دستی انجام می شود یا با دستگاه ؟

این قضییه بیشتر به تجربه و نظر پزشک متخصص پوست و مو بستگی دارد. تجربه دکتر مکرمی نشان می دهد که برداشت موها با پانچ دستی پرزحمت و مشکل است ولی کار با دقت بیشتری پیش می رود و تعداد فولیکول های سالم بیشتر است. انواع مختلف دستگاه ها (میکرو موتور ، سیفر، روبات آرتاس ) سرعت کار را بیشتر می کنند ولی ممکن است به ریشه موها آسیب بزنند.

آیا در شیوه غیر جراحی FUE) FIT) برای همه اشخاص از یک نوع پانچ استفاده می شود؟

قطر پانچ ها یک میلیمتر یا کمتر است. هرگز نباید از پانچ های بزرگ استفاده شود زیرا به فولیکول های مجاور آسیب می زند و جای آن در پوست سر باقی می ماند. میزان تیزی پانچ ها نیز متناسب با جنس پوست انتخاب می شود. و برای افراد مختلف متفاوت است .

آیا موهایی که در شیوه غیر جراحی FUE) FIT) از پشت سر برداشته می شود دائمی هستند و در آینده نمی ریزند؟

موهای ناحیه بانک مو نسبت به هورمون مردانه DHT مقاوم هستند و پس از کاشت نمی ریزند. بانک مو ناحیه ای است تقریبا به شکل مستطیل که طول آن ۲۵-۳۰ سانتی متر و پهنای آن ۵-۸ سانتی متر است. برداشت موها از بیرون از بانک مو مثل موهای بالای گردن یا نزدیک ناحیه طاسی کار درستی نمی باشد چون این موها نسبت به هورمون های مردانه حساس هستند و در آینده نزدیک خواهند ریخت. در این روش بهتر است از موهای پشت سر یعنی همان بانک موی مفید برداشت شود.

تراکم یا پرپشتی موهای کاشته شده با شیوه FUE) FIT) چه میزان است؟

تراکم کاشت کاملا بستگی به تعداد گرافت ها و وسعت طاسی دارد. به طور کلی فولیکول هایی که با شیوه FIT از پشت سر بیرون می شود بسیار ظریف هستند و برای کاشت نیاز به شکاف های ظریف دارند. به همین جهت اگر وسعت طاسی زیاد نباشد می توان شکاف های ریز با تراکم زیاد در پوست سر ایجاد کرد و تراکم موها را تا حد امکان افزایش داد. تا فرد مو های پر پشتی داشته باشد.

کاشت مو با شیوه FUE) FIT) چقدر طول می کشد؟

زمان عمل به تعداد گرافت ها و سرعت عمل فرد انجام دهنده بستگی دارد. در برخی از کلینیک ها  طی یک یا دو روز ۱۰۰۰-۲۵۰۰ گرافت کاشته می شود(Quick FIT). همچنین در بعضی از کلینیک ها ۳-۴ روز طول می کشد.

در شیوهFUE) FIT) فولیکول های مو چگونه از پوست سر بیرون آورده می شود؟

فولیکول مو به وسیله عضله باریکی به اسم عضله راست کننده مو به پوست سر متصل است. با ورود پانچ به عمق ۳-۴ میلیمتری پوست، اتصال فولیکول مو به عضله و بافت های اطراف آزاد شده و با کمک پنس ظریف بیرون آورده می شود. شایان ذکر است فولیکول ها کنده نمی شوند بلکه با ریشه یا پیاز مو از پوست سر بیرون می شوند و جای موی برداشته شده موی جدید رشد نمی نماید.

چه تعداد گرافت یا تار مو با شیوه FUE) FIT) کاشته می شود؟

گفته میشو که تعداد گرافت ها به خود بیمار بستگی دارد یعنی به کیفیت و کمیت موهای پشت سر(بانک موی مفید) وابسته است. اگر موهای پشت سر پرپشت باشد، ۱۵۰۰-۲۵۰۰ گرافت (۶۰۰۰-۴۰۰۰ تار مو) می توان برداشت و در ناحیه طاسی کاشت. طبق یک قاعده کلی می توان نیمی از فولیکول های دور سر یک شخص را برداشت بدون اینکه پشت سر کم حجم شود ولی زیاده روی در برداشت موها باعث کم پشتی پشت سر می شود که اصلا زیبا نمی باشد. و باعث ناهماهنگی در موی سر میشود ضمنا برداشت موهای نازک بالای گردن یا نزدیک ناحیه طاسی در پشت سر کار درستی نمی باشد چون این موها دائمی نمی باشند و در آینده نزدیک خواهند ریخت. درنتیجه کاشت نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

چه اشخاصی بهتر کاشت مو با شیوه FUE) FIT) هستند؟

اکثرا اشخاصی که در ناحیه پشت سر موهای مشکی و ضخیم و پرپشت دارند برای FIT بهتر ترند. البته جنس پوست و عکس العمل آن در برابر فشار پانچ نیز خیلی پراهمیت است. گاهی اوقات لازم است یک تست اولیه انجام شود تا از سلامت ریشه موها مطمئن شویم و اگر نتیجه مثبت بود عمل را با همین شیوه ادامه دهیم. در هر صورت شیوه عمل به نظر پزشک متخصص پوست و مو بستگی دارد. به همین دلیل بهتر است قبل از عمل چند جلسه مشاوره با پزشک داشته باشیم.

آیا شیوه غیر جراحی FUE) FIT) کاملا جایگزین شیوه جراحی FUT شده است؟

جواب نمی تواند مثبت باشد .گرچه همه بیماران دوست دارند از شیوه غیر جراحی برای کاشت مو استفاده کنند ولی متاسفانه این شیوه برای همه بهتر نمی باشد. علت این قضییه آن است که ممکن است در بعضی از اشخاص ریشه موها در مرحله برداشت به علت مقاومت پوست له شود و سالم بیرون نیاید. به همین جهت غالبا تعداد گرافت های سالم و با کیفیت کمتر از شیوه جراحی FUT یا شیوه ترکیبی FUT+FIT است. در کل توصیه می شود در طاسی های وسیع که اشخاص به تار موی زیادی نیاز دارند از ترکیب هر دو شیوهFIT+FUT استفاده شود. با شیوه ترکیبی ۳۰۰۰-۳۵۰۰ گرافت (۶۰۰۰-۹۰۰۰ تار مو) کاشته می شود بدون این که حجم موهای پشت سر به طور قابل ملاحظه کم شود.

آیا می توان با شیوه FUE) FIT) از موهای بدن برای پر کردن طاسی سر استفاده کرد؟

گرچه از لحاظ روشی می توان فولیکول های موی سینه یا ریش را با پانچ برداشت و در ناحیه طاسی کاشت ولی نتیجه عمل ها امیدوارکننده نمی باشد. اصولا موهای بدن رشد کافی ندارند و جایگزین بهتری برای موهای سر نمی باشند. همچنین بافت موهای قسمت های مختلف بدن متفاوت است .

با توجه به اینکه تعداد موهای پشت سر هر فرد ثابت است چرا غالبا تعداد فولیکول های برداشت شده با شیوه FUE) FIT) کمتر از شیوه ترکیبی است؟

در شیوه FIT برای این که حجم موهای پشت سر بیش از حد کم نشود فولیکول ها یکی درمیان برداشت می شود. اگر برداشت موها بی رویه انجام شود پشت سر نمای بید خورده یا نخ نما پیدا می نماید. در حالی که در شیوه جراحی یا ترکیبی نواری از پشت سر برداشته می شود و از تمام موهای آن استفاده می شود. و دیگر در مو های سر ناهماهنگی ایجاد نمیشود.

در طراحی خط موی جلوی سر چه مولفه هایی پراهمیت است؟

اگر طراحی درست انجام نشود زیبایی فرد را تهدید میکند به همین دلیل طراحی خط رویش مو در جلوی سر پراهمیت ترین بخش عمل کاشت مو می باشد. خط مو قاب چهره و ارتفاع پیشانی را تعیین می نماید. خط موی طبیعی نباید صاف، خیلی بالا یا خیلی پایین باشد. خط مو باید متناسب با سن فرد و ترکیب چهره او تعیین شود. خط مو باید نمای نامنظم و زیگزاگ داشته باشد. در خط مو حتما باید فولیکول های حاوی یک تار مو با زاویه ۳۰ درجه و رو به جلو کاشته شود.

آیا کاشت مو با شیوه غیر جراحی FUE) FIT) محاسنی دارد؟

بله کاشت مو با این روش محاسن زیادی دارد که برخی از ان ها عبارت اند از :

  1. چون پوست بخیه نمی خورد نیاز به مراجعه مجدد فرد برای کشیدن بخیه نمی باشد. همچنین بخیه عوارضی هم دارد که در این روش عمل بدون بخیه انجام میشود.
  2. خط بخیه در پشت سر باقی نمی ماند بلکه نقطه های سفید لابلای موها پنهان می شود و شخص می تواند موهای سر را خیلی کوتاه نگه دارد. البته اگر موها تراشیده شود این نقطه ها دیده خواهد شد.
  3. در این روش بیمار درد نخواهد داشت زیرا پوست سر برش داده نمیشود.
  4. چون پشت سر بخیه نمی خورد شخص می تواند بعد از ۲ هفته فعالیت ورزشی سنگین از قبیل شنا یا بدن سازی را از سر بگیرد.و زندگی کاملا عادی داشته باشد و این روش به مراقبت های کمی نیاز دارد.

Comments are closed.