لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

فکرهای اشتباه درباره کاشت مو طبیعی

فکرهای اشتباه درباره کاشت مو طبیعی : در زمان کاشت مو طبیعی برای پزشک وبیمار تعدادی محدودیت وجود دارد که این کار را دشوار می کند یکی از مهم ترین محدودیت ها در زمان کاشت موی طبیعی تعداد جلسات محدود انجام کاشت مو برای هر فرد است . دلیل این محدودیت آن است که تعداد موهای که می توان از ناحیه دهنده مو لرای عمل پیوند برداشت بیشتر از حد معین نیست این مقدار تقریبا بین10 –هزار تار مو است .

فکرهای اشتباه درباره کاشت مو طبیعی

باور های اشتباه در مورد کاشت مو

در اذهان عمومی باور های اشتباهی در مورد کاشت مو نتیجه آن وجود دارد که تفاوت فاحشی با اصل واقعیت دارند.فردی اگر بخواهد اطلاعاتش در مورد کاشت مو طبیعی کامل و درست باشد علاوه برجستجو وپرسش در فضای مجازی باید با پزشک متخصص و قابل اعتماد مشورت کند وبه توصیه هایش عمل نماید .

تعدادی از فکرهای نادرستی که در جامعه در مورد کاشت موی طبیعی و نتیجه های آن وجود دارد عبارتست از :

با کاشت موی طبیعی می توان موهایی را که مقداری کم پشتی دارند پرپشت کرد .

در کاشت مو هر گرافت مو با ایجاد یک شکاف خیلی ظریف وارد پوست می شود. سوراخ ایجاد شده با اینکه خیلی کوچک است به‌هرحال فضایی از سطح سر را اشغال می کند. اگر ناحیه مورد نظر کاملاً بدون مو و طاس باشد کار بدون هیچ مشکلی پیش می رود. ولی اگر بخواهیم کاشت مو را در لا به لای موهایی که در سطح سر وجود دارند (بخصوص اگر این موها ضخیم و کلفت باشند) انجام دهیم باید فضای کافی در بین موها وجود داشته باشد تا بتوان آن شکاف را ایجاد نمود و کاشت مو را انجام داد .

برای کاشت مو اگر در سطح سر فرد فضای خالی از مو وجود نداشته باشد و بیشتر از نیمی از تراکم موهایش نریخته باشد فضای کافی برای کاشت تارهای جدید مو نخواهد بود و متخصص نمی تواند مابین موهای فرد شکاف ایجاد کند اگر هم به زور این کار را انجام دهد پیاز های مو های جدید که می خواهیم پیوند زده شود مزاحم پیاز تارموهای قدیمی می شوند و به آنها آسیب می رسانند . بنابرین در زمان روییدن موی کاشته شده به احتمال زیاد کیست مویی و جوش های چرکی بدفرم به وجود می آیند و این جوش ها در بیرون آمدن موهای کاشته شده مشکل ایجاد می کنند ودر آخر موجب عدم موفقیت کاشت مو می شوند .

بر ای اساس نتیجه منطقی این است که کاشت موی طبیعی را زمانی آغاز کنیم که حداقل 50 درصد از موهای ناحیه مورد نظر از سطح سر فرد دچار ریزش شده باشند . در این صورت کاشت مو بدون هیچ مشکل انجام خواهد شد ونتیجه عمل کاشت مو موفقیت آمیز می باشد .

برای داشتن مجدد موهایی با تراکم طبیعی از کاشت مو استفاده کنید.

در کاشت موی طبیعی برای گذاشتن گرافت های مو در پوست قسمت طاس سر شکاف های خیلی کوچکی ایجاد می کنند اما باید در ایجاد این سوراخ ها نهایت دقت را کرد تا پاره نشوند چون اگر دوشکاف نزدیک به هم پاره شود شکاف بزرگتری ایجاد می شود که منظره جالبی در پوست سر ایجاد نمی کند پس برای جلوگیری از بروز این مشکل باید یک فاصله حدودی مراعات کرد .این فاصله می تواند در حدود ۳-۲ برابر فاصله بین موهای با تراکم عادی باشد و به همین خاطر است که همیشه پر پشتی موهای کاشته شده در جلسه اول کمتر از حالت طبیعی موها است.

هر چه تعداد جلسات کاشت مو را طی کنید با توجه به کاشت تعدادی گراف در هر جلسه فاصله بین موهای کاشته شده کمتر وکمتر می شود ولی باید در نظر داشت که موهای کاشته شده از نظر فاصله بین موها مانند موهای طبیعی نخواهندشد و تراکم کاملاً برابر با موهای طبیعی بوجود نخواهدآمد.

در عمل کاشت مو هر چه از تعداد جلسات کاشت مو میگذرد میزان تراکم مو افزایش می یابد .میزان تراکم مو معمولا در جلسه اول کاشت مو در حدود ۳۵ – ۳۰ گرافت در هر سانتیمتر مربع است که این تراکم در جلسات بعدی کاشت به ۵۰ – ۴۵ افزایش می یابد . امروزه تبلیغات زیادی در رسانه ها بخصوص مطبوعات و کانال های ماهواره ای و مجازی درخصوص ایجاد تراکم مو شبیه تراکم موی طبیعی و گاهی بیشتر از تراکم موی طبیعی !!وجود دارد که نادرست هستند و برای فریب مردم گفته می شوند .

3- در روش کاشت مو تا هر اندازه ای که شخص بخواهد می توان خط پیشانی مو را پایین آورد

خط رویش مو درجلوی سر یک خط باریک از پوست سراست که پوست بدون موی پیشانی را از پوست کاملاً پرموی ناحیه های کف سر را از همجدا می کند .برای مشخص کردن این خط دقت ومهارت زیادی لازم است و برای بدست آوردن نتیجه خوب وطبیعی در طراحی این خط باید دقیق عمل کرد . در اجزای صورت ازخط رویش مودرجلوی سرتا انتهای چانه را می توان به سه بخش مساوی تقسیم کردکه عبارتنداز:

  1. از خط رویش مو تا ناحیه بین دو ابرو
  2. از ناحیه بین دو ابرو تا نوک بینی
  3. از نوک بینی تا انتهای چانه.

در زمان کاشت مو متخصص نهایت دقت را در محاسبه خط پیشانی می کند این فاصله های به صورت طبیعی ۹ – ۷ سانتیمتر هستند. مراعات دقیق این محاسبه نهایت اهمیت را داراست .

فکرهای اشتباهی که درباره کاشت مو طبیعی وجود دارد

هر چه تعداد تار مو زیادی از ناحیه دهنده مو برداریم ودر قسمت طاس سر پیوند بزنیم پرپشتی این منطقه افزایش می یابد

باید توجه داشت که در طول زمان و بعد از تولد فرد تعداد تار موهایش نه تنها زیاد نمی شود بلکه به علت ریزش موها کم هم می شود .پس هر مقدار تار مو که پیوند زده می شود همان مقدار می روید ودر تعداد کلی تارموها نه افزوده می شود نه کم می شود .

همچنین روش دیگر تکثیر موها به روش آزمایشگاهی است .به این ترتیب کهذموها را می توان از پوست سر برداشت و در آزمایشگاه آنها را تکثیر کرد.

البته این موضوع فعلا در حد تحقیقات آزمایشگاهی است ونمونه خارجی ندارد .طبق این تحقیقات تعدادی از موهای پشت سر شخص را گرفته و سلول های زاینده ریشه مو را جدا می کرده پس از آن این سلول ها درمحیط کشت آزمایشگاه تکثیر پیدا کرده و تعداد آنها به صدها هزار می رسد و همچنین در آزمایش دیگری این سلول ها را با عناصر دیگر ترکیب می کنند و قدرت رشد آنها را چند برابر می کنند این سلول ها جت تزریق زیر جلدی در ناحیه های طاس سر استفاده می شود .

این سلول های ارتقا یافته وقتی به صورت زیر جلدی دز پوست سر تزریق می شوند تبدیل به موهای جدید شده و طاسی سر شخص از بین می برند . این روش جدید درمانی، روش FCI نامیده می شود. کاربرد این روش جدید در رشد ضخیم کردن دوباره موهای ضعیف شده قبلی فرد است و همچنین در باعث رشد مو در مناطق کاملاً طاس و بدون مو می شود. با توجه به اینکه در این روش درتعداد تار موهای قابل کاشت محدودیتی وجود ندارد لذا امکان موفقیت برای پر کردن سر یک فرد طاس از مو وجود دارد . با این روش همچنین می توان برای خانم های که رزش مو شدید دارند کاشت مو انجام داد .

به عنوان منبع مو برای کاشت ،علاوه بر پشت سر از مناطق دیگر بدن مانند: ریش، زیربغل، ناحیه تناسلی، سینه، پشت، شکم و دست و پامی توان به عنوان ناحیه دهنده مو استفاده کرد

در زمان کاشت مو برای تامین موهای قابل پیوند ،از موهای همه جای بدن نمی شود استفاده کرد موهای مناطق مختلف بدن دارای تفاوت های ساختاری و زیادی با یکدیگرهستند بنابرین نمی توان از موی هر ناحیه از بدن بجای موی سر استفاده کردبرای کاشت مو بهترین گزینه موی ناحیه پشت و اطراف سر است . متخصصان در جهت استفاده نکردن از موهای سایر سمت های بدن دلایلی دارند که عبارتست از :

  1. به علت مشکل و درد آور بودن برداشت مو از این نقاط بدن
  2. اسکار (جوشگاه) محل برداشت مودر پشت و اطراف سر از دید مردم بوسیله موهای بالای محل برداشت مخفی می شود اما سایر نقاط این چنین نیست .
  3. عامل سوم مربوط به مقدار رشد این موها و همچنین شکل ظاهری و دارانبودن رنگدانه زیاد باعث مناسب نبودن موهای سایر قسمت های بدن برای پیوند زدن به طاسی سر است.
  4. از بین رفتن و بیهوده نابود شدن موهای ناحیه های دیگر هم در زمان برداشت و هم در حین کاشت نسبت به موهای پشت سر میزانش بیشتر است.

به این دلایل است که پزشکان در استفاده از موهای پشت واطراف سر برای استفاده در کاشت مو تاکید می کنند . به جز در موارد استثنایی

سوال دیگری که در ذهن مخاطب به وجود می آید این است که آیا از موی دیگران می توان برای کاشت مو استفاده کرد؟

به دلیل تفاوت در خصوصیات بافتی و سیستم ایمنی ما بین انسان های گوناگون نمی توان از موهای شخص دیگری برای پیوند و کاشت مو استفاده کرد چون مو پس زده می شود وبه اصطلاح نمی گیرد .

با شنیدن این پاسخ در ذهن فرد این سوال پیش می آید که چرا عمل پیوند اعضا دیگر بدن مانند کلیه، قلب و غیره می گیرد وپس زده نمی شود؟ جواب این است که اولاً پس زده شدن پیوند در مورد سایر اعضا بدن هم وجود داشته ومیزانش بالا هم است و ثانیاً بیمارباید تا آخر عمر داروهای ضد سیستم ایمنی مصرف کند تا از پس زدن عضو پیوندی جلوگیری کند . این داروها عوارضی مانند ریزش مو دارندولی چون بیمار به عضو پیوند زده شده به این داروها نیاز دارد و برای حیات وی لازم است لذا با پذیرش ریزش مو باید از این داروها استفاده کند .اما اگر از این داروها در زمان کاشت مو استفاده کنیم با توجه به عوارضش امکان این کار وجود ندارد .

کاشت مو به روش bht

کاشت مو به روش bht : بهتر است بدانیم ریزش موی مردانه معمولا در طول زندگی فرد اتفاق می افتد وبعضی وقت ها هم مقدارش افزایش می یابد .با درنظرگرفتن محدودیت هایی که در کاشت موی طبیعی وجود دارد بهتراست هنگامی این کار را انجام دهیم که اولاً به اندازه کافی از موها ریخته شده باشد (تا به کاشت مو جواب خوبی بدهد) و ثانیاً ریزش موی شخص به یک مرحله پایدار و تقریباً ثابتی رسیده باشد.طبق تجربیات محدوده سنی مناسب برای عمل کاشت مو مابین ۳۰-۲۵ سالگی است.

باید بگذارید تا کاملاً طاس شوید و بعد برای کاشت مو مراجعه نمایید

اکثر مردان جوان مبتلا به ریزش مو اولین سوالی که از پزشک متخصص مو می پرسند این است که آیا کاملا طاس شویم تا عمل کاشت مو را انجام دهیم یا نه؟ پاسخ به این پرسش به عوامل گوناگونی مثل سن بیمار، شدت و نوع طاسی، تاریخچه خانوادگی طاسی و خیلی عوامل دیگر داشته است .ولی به‌طورکلی بهتراست به توصیه های پزشک معالج مبنی بر عمل کردن یا نه توجه کرده و جامعه عمل پوشاند.

Comments are closed.