لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

میکرونیدلینگ و درمان امراض پوستی

میکرونیدلینگ و درمان امراض پوستی : کلاژن پروتئینی است که در محیط خارج از سلول های جانوران، وجود دارد. . پروتئین کلاژن بصورت رشته‌های کلاژن مشاهده می‌شود. خاصیت ارتجاعی پوست ناشی از این ترکیب است و به کمک همین پروتئین است که سلول های پوست جایگزین شده و جوانی اش حفظ می شود. بدن ما به طور طبیعی کلاژن تولید می کند اما با گذر عمر تولید این ترکیب کاهش پیدا می کند که امروزه دنبال راه هایی برای تولید طبیعی کلاژن هستند.

میکرونیدلینگ به کلاژن سازی طبیعی کمک می کند و برای برای درمان جای اسکار و آکنه و دیگر امراض پوستی استفاده می شود. برای به دست آوردن نتیجه بهتر و سریعتر میتوان از میکرونیدلینگ در کنار دیگر روش های درمانی استفاده کرد. میکرونیدلینگ در درمان و بهبود بسیاری از مشکلات و عارضه های پوستی و زیبایی نتایج درخشانی به دست آورده است.

میکرونیدلینگ و درمان امراض پوستی

اولین بار دکتر فرناندز در سال ۲۰۰۶ برای درمان عارضه های پوستی از سوزن های ریز و طبی استفاده کرد. پیش تر از او دکتر اورنتریچ در سال ۱۹۹۵ از این روش استفاده کرده بود. در سال ۱۹۹۷ هم دکتر کمیراند و دکتر دوست برای درمان جای زخم و جای جوش از این روش استفاده کردند. میکرونیدلینگ بهترین روش برای درمان و از بین بردن جای جوش و جای زخم می باشد.

اما این روش از چگونه باعث درمان میشود و نحوه عمل ان چگونه است؟

در میکرونیدلینگ با سوزن زدن به پوست و ایجاد سوراخ های بسیار ریز در آن، کلاژن و الاستین که دو عنصر اصلی استحکام و شفافیت پوست هستند، تولید می شود. تولید و ترشح این فاکتورهای مهم به مرور باعث بهبود و درمان عارضه های پوستی می شود. هنگامی که به وسیله سوزن ها پوست سوراخ می شود بدن به طور طبیعی واکنش نشان داده و برای ترمیم بافت آسیب دیده پوست شروع به تولید کلاژن می کند.

این کلاژن سازی علاوه بر بهبود شکاف های ریز روی پوست، مشکلات و عارضه های پوستی و زیبایی را نیز ترمیم و درمان می کند. عارضه هایی از جمله جای زخم، جای جوش، چین و چروک، ترک های پوستی و ریزش شدید مو به وسیله میکرونیدلینگ درمان شده است. بعد از گذراندن چند دوره درمانی کلاژن به صورت طبیعی و منظم ترشح شده و مشکل پوستی کاملا برطرف می شود.

وسیله ای که در میکرونیدلینگ استفاده می شود چیست؟

وسیله اصلی که در روش میکرونیدلینگ استفاده می شود “درمارولر” نام دارد. درمارولر یک وسیله ساده با سر چرخشی و پر شده از سوزن های فولادی پزشکی و استریل شده با سایزهای ۲۵/. – ۵/. – ۱ – ۱/۵ و ۲ میلی متری می باشد. درمارولر معمولا از ۱۹۲ سوزن تشکیل شده است. جنس سوزن ها اغلب استیل یا سیلیکون می باشد. از درمارولر در خانه هم می شود استفاده کرد. سایز سوزن با توجه به نوع عارضه و شدت آن انتخاب می شود. وسیله ی دیگری که در میکرونیدلینگ استفاده می شود “درما استمپ” نام دارد. از درما استمپ برای درمان جای زخم های سطحی استفاده می شود. سوزن های درما استمپ به قطر ۰٫۱۲ میلی متر و طول ۲ میلی متر هستند.

روند درمانی میکرونیدلینگ به چه صورت است؟

تقریبا 45 دقیقه قبل از اینکه درمان شروع شود کرم بی حسی به پوست می زنند. سوزن ها بسیار ظریف هستند به همین دلیل درد زیادی ندارند اما برای استفاده از سوزن های ضخیم حتما باید از کرم بی حسی استفاده شود. با توجه به نوع مشکل پوستی و شدت آن سایز سوزن انتخاب می شود. برای درمان جای جوش و جای زخم سایز سوزن با توجه به عمق جای آکنه و اسکار انتخاب می شود. اصولا سوزن ۱٫۵ یا ۲ میلی متری برای این موارد استفاده می شود. برای درمان و از بین بردن چین و چروک و جوان سازی پوست با توجه به میزان چین و چروک و افتادگی سایز سوزن انتخاب می شود. معمولا سوزن ۰٫۵ یا ۱ میلی متری استفاده می شود.

مراقبت هایی که باید بعد از استفاده از درمارولر انجام دهید:

  • حتما از کرم های آنتی بیوتیک و آبرسان استفاده کنید.
  • حتما از کرم ضد آفتاب به طور منظم استفاده شود.
  • تا ۲،۳ روز بعد از میکرونیدلینگ از سونا و آرایش کردن خودداری کنید.
  • حداقل دوره درمانی استفاده از درمارولر ۴ تا ۸ هفته است. برای برخی از عارضه ها و مشکلات پوستی ۳ تا ۶ ماه برای گرفتن نتیجه دلخواه زمان لازم است. البته بعد از یک الی دو هفته نتایج اولیه بهبودی و درمان ظاهر می شود. سعی کنید از برندهای معتبر و شناخته شده، درمارولر خود را خریداری کنید زیرا با خرید برندهای معمولی امکان شکستن سوزن در پوست وجود دارد.

نقش میکرونیدلینگ در درماتولوژی یا درمان امراض پوستی

با میکرونیدلینگ و استفاده از درمارولر می توان بسیاری از بیماری های پوستی مانند جای زخم، جای جوش، چین و چروک و افتادگی پوست، از بین بردن ترک های پوستی ناشی از بارداری، لاغر یا چاق شدن استفاده کرد. در این زمینه ها متخصصان به نتایج مهمی دست پیدا کرده اند. . میکرونیدلینگ مزیت های زیادی در مقایسه با سایر روش های درمانی دارد مثلا از نظر وقت و هزینه به صرفه تر و موثرتر است و می توان فقط با این روش به نتایج درخشانی رسید.

Comments are closed.