لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

درمان صدف و لک و پیس با لیزر , درمان بیماری پسوریازیس

درمان صدف و لک و پیس با لیزر , درمان بیماری صدف با لیزر , کلینیک تخصصی لیزر درمانی بیماری صدف , هزینه و قیمت درمان بیماری صدف و لک و پیس با لیزر  | درمان بیماری پسوریازیس : استفاده از لیزر برای رفع مشکلات پوستی و زیبایی بسیار کاربرد دارد و روشی موثر می باشد . صدف و لک و پیس یک عارضه ی شایع پوستی است ، و از عوارض اکتسابی مربوط به رنگدانه های پوستی می باشد ، که در اثر آن سلول های سازنده رنگدانه (ملانوسیت ها ) از بین می روند و رنگ پوست سفید تر می شود . صدف و لک و پیس ، به شکل ضایعات دائمی و پوسته دار می باشد ، و به شکل چند لکه پوست پوسته مانند اندازه پوسته‌های شوره‌ سر می باشد .

درمان بیماری صدف با لیزر

عارضه ی پوستی لک و پیس از لحاظ زیبایی ظاهری در افراد با رنگ پوست تیره یک مشکل بزرگ می باشد . لک و پیس یک عارضه ی شایع و طبیعی است ، که حدود 1 درصد از افراد کل جهان به آن مبتلا هستند . علت پیدایش لک و پیس روی صورت ، هنوز به صورت دقیق شناخته نشده است ، در طی این بیماری، بدن پادتن‌هایی را بر ضد سلول‌های ملانوسیت خودی تولید می‌کند که باعث از بین رفتن این سلول‌ها می‌شوند. پس‌ازآن بدن قادر نخواهد بود به‌خوبی ملانین تولید کند که نتیجه‌ی آن عارضه‌ی پیسی خواهد بود. آیا شما هم جز دسته افرادی هستید ، که از وجود لک و پیس رنج می برید ؟ آیا لک و پیس پوستی شما را مضطرب و نگران کرده است و اعتماد به نفس شما را پایین آورده است ؟ باید بگوییم که با لیزر درمانی دیگر جای نگرانی نیست . درمان لک و پیس با لیزر به مدت 10 جلسه درمانی و یا کمتر ظاهر پوست را تمیز می کند و لک و پیس آن را کاهش می دهد . طول ماندگاری و پایداری آن چندین ماه است . این عارضه ی پوستی به طور کامل درمان نمی شود ، ولی می توان تا حد زیادی علائم آن را درمان کرد و ظاهر ناخوشایند و ناپسند را از بین برد . برای درمان عارضه ی پوستی لک و پیس با لیزر ، از نور لیزر با طول موج 308 نانومتر استفاده می شود . لیزر درمانی برای رفع لک و پیس پوست یک روش امن و سریع است ، و لک و پیس های پوست را بدون لطمه زدن به بافت های مجاور پوست از بین می برد .
درمان لک و پیس با لیزر در افراد جوان ، و افرادی که پیسی در 6 ماه گذشته روی پوست ظاهر شده تاثیر بیشتری دارد ، و بعد از درمان پوست به رنگ طبیعی خود بازمی گردد . ولی افراد با سن بالاتر که عارضه ی لک و پیس روی لب و دست و پای آن ها و روی کف دست ظاهر شده است ،شانس کمتری برای درمان و برگشت پوست به رنگ طبیعی خود دارند .
متخصصین ما در کلینیک لیزر مو ، انواع روش ها را برای درمان لک و پیس به شما ارائه می دهند . که لیزر درمانی یکی از موثرترین روش ها برای درمان لک و پیس می باشد . البته در مورد اینکه لیزر برای شما روش مناسبی است یا خیر ، ابتدا متخصص جلسه مشاوره ای را با شما برگزار می کند ، و بعد از بررسی شرایط پزشکی و ژنتیکی شما در مورد لیزر درمانی تصمیم گیری می کند .

مناطق تحت درمان بیماری پسوریازیس با لیزر در کلینیک لیزر

متخصصین در کلینیک لیرز مو ، از لیزر درمانی برای درمان لک و پیس در تمام نقاط بدن استفاده می کنند . لیزر درمانی ، برای درمان مناطقی چون پوست سر ، آرنج و زانو که دسترسی به این نقاط مشکل است ، روش مناسبی است .

علل پیدایش لک و پیس روی پوس(پسوریازیس)

لک و پیس پوست با از بین رفتن یا تخریب ملانوسیت‌ها که سلول‌های تولید کننده رنگدانه ملانین در پوست هستند، به وجود می‌آید. ملانین، رنگ پوست، مو و چشم‌های انسان را تعیین می‌کند. اگر سلول‌های ملانوسیت نتوانند رنگدانه ملانین را به طور طبیعی تولید کنند و یا تعداد آنها در بافت پوست کاهش پیدا کند، رنگ پوست به طرز پیش‌رونده‌ای به سمت سفید شدن می‌گراید. و باعث پیدایش لک و پیس می شود .

این عارضه در اصل یک بیماری خودایمنی سیستمیک است که منجر به بروز یک پاسخ ایمنی درونی و غیر تنظیم شده در بدن می‌شود. علت اصلی پیدایش لک و پیس روی صورت به طور قطعی مشخص نیست . ولی تحقیقات یکسری علل را نشان می دهد ، که عبارتند از :

  • استرس و فشار روحی
  • آسیب به پوست به دلیل آفتاب‌سوختگی شدید یا بریدگی
  • یک عارضه‌ی خود ایمنی – سیستم ایمنی بدن فرد بیش‌ازحد فعال شده و ملانوسیت های خودی را از بین می‌برد.
  • عدم تعادل استرس اکسیداتیو ژنتیکی
  • علل ویروسی
  • علل عصبی
  • وراثت – رابطه‌ی فامیلی
  • آسیب به پوست به دلیل آفتاب‌سوختگی شدید یا بریدگی

وضعیت بیماری پسوریازیس

بیماری پوستی صدف با نام  پسوریازیس نیز شناخته  می شود . بیماری صدف یک عارضه ی پوستی رایج و مزمن است ، که یکسری پلاک هایی را روی پوست نمایان می کند ، و منجر به خارش ، پوسته پوسته شدن و التهاب پوست می شود . صدف و لک و پیس اکثرا در آرنج ، زانو ، دست ها و پوست سر ظاهر می شود . این بیماری یک وضعیت حاد نیست ، ولی به دلیل خارش شدید و ظاهر ناخوشایندی که دارد ، باعث ناراحتی و اذیت بیماران می شود . این عارضه همه ساله 1 تا 2 درصد افراد جهان را در گیر می کند .

درمان بیماری پسوریازیس با لیزر

بیماری پیسی خیلی شایع نیست . و نیمی از مبتلایان این بیماری را زیر بیست سال تجربه می کنند . در بیماری پیسی ، لکه های پوستی سفید ، در اندازه و مکان های مختلف روی پوست ظاهر می شود ، این لکه های سفید قابل توسعه و زیاد شدن هستند ، و زمانی ایجاد می شوند که ملانین موجود در رنگدانه ی پوست از بین برود ، ملانین رنگ پوست را تعیین می کند ، و با تخریب ملانین ها رنگ پوست از حالت طبیعی خود خارج شده و منجر به بروز لکه های سفید رنگ می شود . پیسی در قسمت های مختلف بدن مانند دست و صورت و یا در اطراف حفره‌ها یا تاخوردگی‌های بدن، مانند چشم، بینی، دهان، زیر بغل و دستگاه تناسلی ظاهر می‌شود.

بیماری پوستی صدف بیشتر ژنتیکی است ، و کسانی که پدر و مادرشان دچار این عارضه هستند ، بیشتر مستعد لکه های صدفی روی پوست هستند .

انواع مختلف بیماری لک و پیس| بیماری صدف

بیماری لک و پیس بر اساس عوامل کلينيکي ، ژنتيکي ، آسيب‌شناختي زيستي (پاتوبيولوژيکي)، شدت فراگیری (اپیدمیولوژی) و ویژگی‌های مولکولی به چند نوع زیر دسته بندی می شود :

لک و پیس غیر قطعه‌ای

در این نوع ، لک و پیس ها در دو طرف بدن به صورت متقارن و یکسان ظاهر می شود .علائم ناشی از آن می تواند پایدار یا ناپایدار باشد .

لک و پیس قطعه‌ای (سگمنتال)

این نوع از لک و پیس ها بیشتر در افراد جوان ظاهر می شود .مرز لکه ها نامنظم است  و در اکثر موارد به صورت لکه های سفیر رنگ مجزا می باشد . بعد از یک سال به حالت پایدار در می آید و حالت موزائیکی روی پوست دارد .

لک و پیس ترکیبی

ترکیبی از الگرهای قطعه ای و غیر قطعه ای روی پوست ظاهر می شود .

فرایند درمان در کلینیک لیزر

در کلینیک لیزر مو ، متخصص برای درمان لک و پیس و صدف ، پرتورهای متمرکز نور را به صورت مستقیم به مناطق هدف می تاباند ، در واقع متخصص این پرتوها را با استفاده از فیبر نوری می تاباند ، این پرتوهای نور سراسر ضایعه ی پوستی را در برمی گیرد .نور لیزر به صورت موثر ضایعات فعال را درمان می کند ، بدون اینکه به بافت های سالم پوست آسیبی وارد کند .

مدت زمان لازم برای درمان لک و پیس با لیزر بسته به وسعت ناحیه ی ضایعات ، 5 الی 30 دقیقه زمان نیاز دارد . احساس درد و ناراحتی در این روش وجود ندارد ، و ممکن است فقط کمی احساس گرما در حین درمان داشته باشید . بعد از درمان کمی قرمزی و خارش روی پوست ظاهر شود و همچنین ممکن است ، حالتی شبیه به آفتاب سوختگی خفیف داشته باشد . این عوارض بسیار شایع و جزئی است و در مدت چند روز به صورت خود به خود از بین می رود . نتایج حاصل بعد از یکی دو جلسه ظاهر می شود ، ولی برای کسب نتایج کامل و رضایت بخش ، معمولا بعد از چند جلسه و تکمیل جلسات ظاهر می شود .

کاندیدای مناسب برای درمان بیماری صدف با لیزر

برای استفاده از لیزر درمانی برای رفع لک و پیس ، فرد باید انتظار معقولی از نتیجه ی کار داشته باشد و مشکل پزشکی خاصی نداشته باشد ، و از سلامت جسمی کافی برخوردار باشد . تشخیص اینکه شما کاندید مناسبی برای استفاده از لیزر درمانی هستید ، یا خیر . بر عهده ی متخصص می باشد . متخصصین ما در کلینیک لیزر مو ، بعد از بررسی وضعیت شما در مورد مناسب بودن یا نبودن لیزر درمانی اظهار نظر می کنند . لیزر درمانی همچنین برای افرادی که به طور خفیف تا متوسط مبتلا به بیماری لک و پیس هستند ، و برای درمان از داروهای موضعی و سیستمی نتیجه ای نگرفتند ، مناسب است .


سوالات متداول در زمینه درمان لک و پیس با لیزر


آیا لیزر درمانی برای استفاده در کودکان بی‌خطر است؟

بله ، لیزر درمانی برای رفع لک و پیس در کودکان چند ساله هم انجام شده است .

آیا درمان لیزری برای زنان باردار یا در دوران شیردهی به نوزادان بی‌خطر است؟

بله . ولی در دوران بارداری مقداری احتیاط کنید .

سرعت رسیدن به نتایج درمانی چگونه است؟

نتیجه ی لیزر درمانی برای رفع لک و پیس در بین افراد مختلف متفاوت است .  نتیجه حاصل از لیزر درمانی بیشتر افراد مبتلا بعد از مدت 3 الی 4 جلسه درمانی ظاهر می شود . و بهبودی کامل بعد از 6 الی 10 جلسه درمانی ظاهر خواهد شد .

آیا در هنگام تابش لیزر، دردی حس خواهد شد؟

خیر ، در طول درمان با لیزر ، هیچ گونه درد و ناراحتی وجود ندارد ، فقط ممکن است کمی احساس گرما در حین درمان داشته باشید .

آیا درمان  نیازب به داروی بی‌حسی دارد؟

خیر. درمان لک و پیس با لیزر بدون درد است . و نیازی به استفاده از دارو بی حسی نمی باشد .

عمل لیزر چقدر طول می‌کشد؟

درمان با لیزر نسبتاً سریع است. و به زمان زیادی برای درمان نیاز نیست . زمان دقیق انجام لیزر به وسعت ضایعات بستگی دارد. به‌طورمعمول، بیماران می‌توانند ظرف ۱۰ الی ۱۵ دقیقه از اتاق لیزر خارج شوند.

اثر درمان در بیماران مبتلا به بیماری صدف چه مدت طول خواهد کشید؟

ماندگاری و پایداری نتایج درمان در بین بیماران مختلف ، متفاوت است، اما افراد مبتلا به بیماری صدف که درمان با لیزر را تجربه کرده‌اند، دوام نتیجه درمان را معمولاً بین ۴ الی ۶ ماه توصیف می‌کنند. نتیجه این روش درمانی بیش از تمام روش‌های درمانی متداول، طول خواهد کشید.

در چه فواصل زمانی عمل لیزر انجام می‌شود؟

استفاده از لیزر درمانی برای رفع لک و پیس ، دو تا سه جلسه در هفته  نیاز است و در مطب پزشک انجام می‌شود. پزشک برای درمان ابتدا وضعیت شما را بررسی می کند و با توجه به شرایط شما و وسعت نواحی لک و پیس بهترین برنامه ی درمانی و تعداد جلسات لازم را به شما پیشنهاد می دهد .

آیا هم‌زمان با لیزر درمانی، می‌توان از درمان‌های دیگر مثل درمان‌های موضعی یا بیولوژیک استفاده کرد؟

اظهار نظر در این مورد بر عهده ی پزشک متخصص است . پزشک پس از ارزیابی وضعیتتان به شما در خصوص امکان استفاده از درمان‌های دیگر یا مصرف داروها، اطلاعات لازم را خواهد داد.

آیا روش لیزر درمانی بی‌خطرتر از سایر روش‌های درمانی است؟

درمان لک و پیس  با لیزر در مقایسه با سایر روش‌های درمانی بسیار امن و بی خطر است.  در استفاده از لیزر برای درمان لک و پیس ، به بافت های مجاور آسببی وارد نمی شود ، در واقع نواحی سالم پوست شما را تحت تأثیر قرار نمی گیرد . هنگام استفاده از داروهای موضعی پوست نازک می شود ، ولی این عارضه در روش لیزر درمانی وجود ندارد . مصرف  داروهای بیولوژیک یا سیستمیک ممکن است ، به عوارض خطرناکی چون سرطان ، سل و مرگ منجر شود . ولی لیزر درمانی برای رفع لک و پیس هیچ کدام از این عوارض را نخواهد داشت و ایمن تر و مطمئن تر است .

لیزر موهای زائد


کلینیک لیزر موهای زائد و جوانسازی پوست با لیزر در اصل یک کلینیک مجهز به سیستم های لیزری در تمام زمینه های زیبایی به ویژه برای جوانسازی پوست و لیزر مو می باشد. همچنین تمامی تزریقات زیبایی اعم از تزریق بوتاکس ؛ تزریق ژل , تزریق چربی , پروتز لب , پروتز چانه , پروتز گونه در این کلینیک زیبایی نیز انجام می شود.

برای کشب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین ما در کلینیک لیزر موهای زائد و جوانسازی پوست تماس بگیرید. روشی نوین در پیش روی شما خواهیم گذاشت.

Comments are closed.