لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

بیماری روزاسه ( rosacea ) | درمان بیماری روزاسه با لیزر

بیماری روزاسه | درمان بیماری روزاسه با لیزر : شاید شما نیز با افرادی مواجه شده باشید که در هوای سرد و یا با قرار گرفتن در زیر نور آفتاب، رنگ پوست صورت‏شان قرمز می‏ شود. این قرمزی پوست بیشتر در نواحی سینه، گردن و گونه‏ها دیده می‏شود. به این بیماری، بیماری روزاسه یا گلگون شدن، گفته می‏‏شود. این حالت قرمزی البته در مواقعی که افراد خجالت می‏ کشند و یا عصبانی می‏شوند، نیز دیده ‏می‏شود. این عارضه، نگرانی زیادی برای افراد مبتلا، ایجاد می‏ کند که افراد بیشتر از جنبه درمانی، به جنبه اجتماعی آن فکر می‏کنند چون باعث کاهش اعتماد به نفس شده و افراد نمی‏توانند در اجتماع حاضر شوند.

درمان بیماری روزاسه با لیزر

از بیماری روزاسه چه می‏دانید؟

یکی از بیماری‏های پوستی رایج، که معمولا در نواحی سینه‏ها، گردن، گونه‏ها و اطراف بینی مشاهده می‏شود، بیماری روزاسه است. در این عارضه، فرد در نتیجه عواملی از جمله تغییرات دمایی بدن و شرایط تنش زا و استرس زا، پوست نواحی نام برده شده (در بالا) به رنگ قرمز و گلگون تغییر می‏کند. این حالت را بیشتر در افراد خجالتی تماشا کرده‏اید. این عارضه معمولا در افرادی که دارای پوست روشن و شفاف ‏هستند، رایج تر است. این بیماری تاثیر بسیاری در اعتماد به نفس افراد می‏گذارد به همین دلیل باید به محض رویت این علائم در پوست خود، به پزشک متخصص مراجعه کنید.

دلایل ایجاد بیماری روزاسه

براساس پژوهش‏هایی که در مورد این مریضی صورت گرفته است، دلایل متفاوتی برای آن مشخص شده است که عبارتند از:

1- مشکلات عروق خونی

متخصصان پوست بر این باورند که وجود التهاب و تورم در عروق خونی موجب قرمزی و گلگون شدن پوست می‏شود.

2- باکتری هلیکوباکتر پیلوری

محل رشد این نوع باکتری در روده است و این باکتری پروتئینی ایجاد می‏کند که موجب گشاد شدن عروق خونی می‏شود. در نتیجه این باکتری نقش حیاتی و مهمی در بوجود آمدن عارضه روزاسه دارد.

3- ارثی بودن این بیماری

بر اساس پژوهش‏های انجام شده، این بیماری می‏تواند از طریق ژنتیک منتقل شود.

علایم این بیماری روزاسه

سرخ شدن رنگ پوست

رایج ترین علامت این عارضه، گلگونی و سرخ شدن نواحی صورت تا سینه است. در برخی از موارد، شدت قرمزی پوست به گونه‏ای است که فرد احساس گرما کرده که با دست گذاشتن بر روی پوست می‏توان به خوبی این گرما را حس کرد.

قرمزی ثابت و پایدار در سطح پوست

در صورتی که در پوست شما قرمزی پایداری وجود دارد که با گذشت زمان از بین نمی‏رود، شما به این عارضه مبتلا هستید. این قرمزی پایدار، در نتیجه گشاد شدن عروق خونی ایجاد می‏شود.

روزاسه التهابی

روزاسه التهابی، به حالت بیماری روزاسه همراه با لکه‏های آکنه و چرکی روی پوست، گفته می‏شود که این نوع آکنه‏ها را نباید با آکنه‏های معمولی اشتباه گرفت.

بروز بیماری رینوفیما

در صورت شدت گرفتن بیماری روزاسه، موجب خمیری و ضخیم شدن پوست در ناحیه اطراف بینی و در نهایت ایجاد بیماری رینوفیما می‏شود.

ورم صورت

در این بیماری، با گشاد شدن عروق خونی موجب نشت مواد پروتئینی از عروق شده و بدلیل اینکه دستگاه لنفاوی قادر به کنترل سریع نشت نیست، لذا موجب ورم صورت می‏شود.

مداوای روزاسه با لیزر درمانی

روش‏های متفاوتی برای درمان این بیماری وجود دارد. پزشکان در کنار روش‏های درمانی توصیه به تغییر در سبک زندگی می‏کنند تا روند درمان موثر واقع شود. روش‏هایی از جمله، استفاده از کرم‏ها و آنتی بیوتیک‏ها برای درمان این بیماری استفاده می‏شود اما پژوهش‏ها نشان داده است که روش لیزر درمانی در مدت زمان کوتاه، می‏تواند مفیدتر از سایر روش ‏ها باشد.

به دلیل تاثیر عروق خونی در سرخ شدن پوست، لیزر این عروق را هدف قرار داده و با استفاده از پالس‏های نوری قدرتمند، آن‏ها را درمان می‏کند. ممکن است این درمان، همراه با درد باشد که در این موارد پزشک از داروی بی‏حس کننده استفاده می‏کند.

در زمان استفاده از لیزر درمانی برای درمان روزاسه، اصلی ترین علائم این بیماری، کاهش می‏یابد:

  •  التهاب و ورم پوستی
  • رفع سرخی پوست
  • از بین بردن جوش و آکنه

این روش درمانی علاوه بر مدت زمان کوتاه تر نسبت به سایر روش‏ها، مقرون به صرفه نیز هست.

تعداد جلسات درمان این بیماری، بستگی به شدت بیماری و نظر پزشک متخصص دارد. معمولا مدت هر جلسه از چند دقیقه، تجاوز نمی‏کند.

Comments are closed.