لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

خواص آب کرفس و عوارض خطرناک آن

خواص آب کرفس و عوارض خطرناک آن : کرفس به عنوان یکی از سبزیجاتی است که منبع فوق العاده ای از ویتامین ث در آن موجود است. ویتامین موجود در این گیاه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. جز سبزیجاتی است که بهتر است بیشتر به صورت خام مصرف شود تا اثر بخشی بهتری داشته باشد. کرفس خام فیبر زیادی دارد که این ماده برای تقویت دستگاه گوارش و هضم غذا بسیار مهم است. استفاده از این سبزی در برنامه غذایی می تواند از بروز بیماری های مزمن تا حدود زیادی پیشگیری کند.

خواص آب کرفس

تحقیقات زیادی درباره خاصیت آب کرفس شده است و توصیه شده است که با نوشیدن یک لیوان آب کرفس بدن فرد در مقابل بیماری های مختلف و مهم ترین آن انواع سرطان ها مقاوم می شود؛ زیرا آب کرفس حاوی مواد معدنی و مواد غذایی مغذی است که این مواد مغذی به مبارزه با رادیکال های ازاد کمک می کند و از بروز سرطان ها جلوگیری می کند. همچنین نوشیدن 1 لیوان آب کرفس در هفته به مدت 3 روز علاوه بر اینکه باعث سلامتی اندام های مهم درونی می شود و از آن جایی که کرفس سرشار از انواع ویتامین ها از جمله ویتامین آ، ب و ث می باشد و دارای املاح بسیار زیادی است مکمل خوبی برای زیبایی پوست و مو نیز باشد.

با مصرف مرتب این نوشیدنی می توانید کلسترول خون تان را کنترل کنید و تا حدود زیادی کم کنید و کلسترول خوب را افزایش می دهد. کرفس به عنوان یک گیاه ضد التهابی است و مشکلات بسیاری را رفع می کند مهم ترین خاصیت استفاده از آب کرفس پایین آورنده فشار خون و کنترل فشار است. کسانی که مشکلات گوارشی دارند برای رفع آن بهتر است تا از آب کرفس استفاده کنند آب کرفس به علت داشتن املاح بسیار و ویتامین ها و فیبر بالا از بروز یبوست جلوگیری می کند و حرکت روده ها را تنظیم می کند. از بروز سنگ صفری و سنگ کلیه جلوگیری می کند و در درمان میگرن و مشکلات پوستی و تنفسی بسیار نقش مهمی دارد.

نتیجه تحقیقاتی معتبر درباره نقش ویتامین ث در سلامت و اینکه این ویتامین بهترین ویتامین برای جنگ با سرماخوردگی است و همینطور با تخریب ناشی از رادیکال های آزاد مقابله می کند. در تهیه آب کرفس بهتر است تا از ساقه های تازه و قسمت سبز کرفس استفاده کنید.

مطالب مفید در بخش : تغذیه و سلامت

خواص آب کرفس :

  • آب کرفس سلامت قلب را بهبود می بخشد
  • آب کرفس گردش خون را بهبود می بخشد
  • جلوگیری از سرطان
  • مراقبت از پوست
  • سم زدایی از بدن
  • آب کرفس عامل ضد التهابی است
  • افزایش ایمنی بدن
  • آب کرفس تراکم مواد معدنی استخوان را بهبود می بخشد
  • تنظیم خواب
  • درمان آکنه مزمن

آب کرفس سلامت قلب را بهبود می بخشد :

فتالید نوعی از آنتی اکسید های موجود در آب کرفس است که با مصرف این ماده کلسترول بالای خون کاهش پیدا می کند. همچنین آب کرفس به خاطر داشتن مقادیر بالای ویتامین ث، فیبر و سایر مواد شیمیایی که در برگ ها و ساقه های کرفس موجود است باعث کاهش فشار خون و کلسترول بالای خون می شود و به افزایش سلامت قلب و عروق و به تقویت سیستم شریانی قلب کمک می کند و از بروز حمله قلبی و سکته قلبی جلوگیری می کند.

آب کرفس گردش خون را بهبود می بخشد :

کرفس یک منبع فوق العاده از آنتی اکسیدان و ویتامین های لازم را دارد. همان طور که می دانیم لخته شده خون درون سلولها، باعث سکته و حمله قلبی می شود؛ و از آن جایی که این گیاه، حاوی ویتامین کا و ماده مغذی است و همه این خواص برای گردش خون منظم و از لخته شدن خون جلوگیری می کند. آهن موجود در کرفس برای بهبود گلبول قرمز در گردش خون کمک می کند.

جلوگیری از سرطان :

در کرفس مواد مغذی وجود دارد که مانع از رشد سلول های سرطانی می شود. در کرفس 2 ماده آنتی اکسیدانی وجود دارد که این دو ماده لووتئولین و آپی ژنین که اثر ضد سرطانی بسیار قوی دارند و از بزرگ شدن تومور ها و گسترش سرطان جلوگیری می کند از دیگر مواد های مغذی موجود در کرفس کومارین است که این ماده مغذی از تخریب سلول ها توسط رادیکال های آزاد جلوگیری می کند.

مراقبت از پوست :

از آن جایی که کرفس سرشار از انواع ویتامین ها از جمله ویتامین آ، ب و ث است و املاحی مثل فسفر، پتاسیم، کلسیم نیز به مقدار زیاد در آن وجود دارد پس بدون شک این گیاه مکمل خوبی برای زیبایی پوست و مو است. در کرفس وجود ویتامین ث و انواع ویتامین های ب برای از بین بردن جوشها و لکه های قرمز و یا آکنه بسیار مفید است و مصرف آن پوست صورت تان را شفاف می کند و شما را در داشتن پوستی بدون جوش و سالم و زیبا یاری می کند. آنتی اکسید های موجود در کرفس باعث از بین رفتن و کم شدن چین و چروک صورت می شود.

سم زدایی از بدن :

در بدن ما براساس تغذیه و یا عوامل دیگر سمومی وجو دارد که می تواند سلامت ما را به خطر بیندازد کرفس و آب کرفس جز گیاهانی است که با دارا بودن اب و املاح فراوان می تواند این سموم را از بدن مان دفع کند اگر به طور منظم مصرف کنید تمامی سموم از راه ادرار دفع می شود آب کرفس به خاطر حجم بالای آبی که دارد ادرار آور است و به کاهش چربی و سموم بدنتان بسیار کمک می کند همچنین آب کرفس از کبد نیز در برابر بیماری ها محافظت می کند.

آب کرفس عامل ضد التهابی است :

کرفس خاصیت ضد التهابی دارد و حاوی لئوتلین که این ماده موجود در کرفس باعث خواص ضد التهابی است و می تواند در همه بخش ها ی بدن و همه بافت های بدن و حتی مغز التهاب را کاهش دهد. کرفس خاصیت عجیبی در درمان آماس های مفاصلی و نقرس دارد اگر شما از درد های مفصلی رنج می برید توصیه ما نوشیدن روزانه یک لیوان آب کرفس برای رفع این التهاب های مفصلی است.

افزایش ایمنی بدن :

در کرفس انواع مختلف و متنوعی از ویتامین های ضروری و مورد نیاز بدن وجود دارد وجود فیبر و مواد شیمیایی در ریشه کرفس، باعث حفظ سلامت قلب و عروق می شود و نقش بزرگی در تقویت سیستم ایمنی بدن ایجاد می کند. علاوه بر تمام ویتامین ها کرفس دارای تیامین، ریبوفلاوین، اسیدفولیک و فیبر است که این مواد هم سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند. گیاه کرفس کم کالری و پرفیبر است. ویتامین ث موجود در کرفس باعث تولید گلبول های سفید خون می شود با افزایش عملکرد سیستم ایمنی به افزایش انرژی کمک می کند و بدن شما را در برابر بیماری ها مقاوم می کند.

تراکم مواد معدنی استخوان را بهبود می بخشد :

برای افزایش سطح تراکم مواد معدنی استخوان بهتر است که از اب کرفس استفاده کنید زیرا در آب کرفس ویتامین کا موجود است و این ویتامین برای استخوان بسیار خوب است برای تقویت استخوان های خود می توانید مواد غذایی سرشار از ویتامین کا و کلسیم را مصرف کنید مصرف کلسیم و آهن و منیزیم می تواند خطر بروز پوکی استخوان را در فرد کم کند منیزیم هورمون کلسی تونین را تحریک می کند که به حفظ ساختار استخوانی کمک می کند.

تنظیم خواب :

درباره کرفس باید گفت که این گیاه به عنوان یک آرام بخش طبیعی است که متاسفانه خیلی افراد کمی درباره این گیاه اطلاعات دارند اما این گیاه به خاطر داشتن منیزیم فراوان که منیزیم پایین آورنده فشار خون و تپش قلب است و جز این موارد بدن را آرام می کند و بعد از نوشیدن 1 لیوان آب کرفس شما احساس راحتی می کنید
درمان آکنه مزمن: گفتیم که کرفس خاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارد و با کمک املاح و ویتامین ها می تواند تنظیمات بدن را در حالت عادی نگه دارد و از بیماری ها و درد های التهابی دور کند. نوشیدن آب کرفس برای بدن مفید است و باعث شفافیت پوست و رفع جوش و اکنه روی صورت می شود.

عوارض جانبی آب کرفس

با تمام خاصیت های که برای آب کرفس وجود دارد اما اگر بی رویه مصرف شود زمینه ساز بروز بسیاری از بیماری های خطرناک در بدن می شود و ممکن است باعث بروز برخی عوارضی جانبی مثل حساسیت و یا مشکل کلیه در فرد شود. مصرف منظم و به اندازه مشکلی ندارد در صورت زیاده روی ممکن است که مشکلاتی به وجود بیاورد بیمارانی که معده حساس دارند و یا مشکل آلرژیک دارد در مصرف آب کرفس باید احتیاط کنند .

به هیچ عنوان به افراد توصیه نمی کنیم که از آب کرفس به طور روزانه مصرف کنند چرا که کرفس از سبزی هایی است که اگزالات فراوانی دارد در افرادی که کلیه و مثانه سنگ ساز دارند، می تواند باعث به وجود آمدن یا بزرگ تر شدن سنگ های اگزالاته شود و این برای فرد درد سر بزرگی می شود. معمولا افرادی که مبتلا به صرع هستند نباید کرفس مصرف کنند و افرادی که دچار اسهال هستند باید از خوردن کرفس خودداری کنند. در آب کرفس مقدار فروانی فیبر وجود دارد که ادرار آور است و باعث دفع چربی و سموم بدن می شود کرفس برای لاغری مفید است از این رو افرادی که کمبود وزن دارند بهتر است زیاد مصرف نکنند.

مشکلات کلیوی و آب کرفس

گفتیم که کرفس گیاهی است که از بیشترین آب تشکیل شده است و مصرف آن باعث ادرار زیاد می شود معمولا کسانی که مشکلات کلیوی دارند و نمی تواند به راحتی ادرارشان را دفع کنند بهتر است که آب کرفس مصرف نکنند زیرا در این حالت به کلیه و مثانه آن ها فشار وارد می شود و ممکن است باعث ایجاد ناراحتی هایی در کلیه آن ها شود.

آلرژی

فهمیدیم که آب کرفس هم مثل خود کرفس، فواید بسیاری برای سلامتی دارد اما این گیاه پر خاصیت کرفس می تواند در برخی از افراد حساسیت ایجاد کند. تصور می شود کسانی که به گیاهان و ادویه های خاص حساسیت دارند، می توانند به کرفس هم حساسیت داشته باشند. عوارضی که ممکن است از آلژی به کرفس در فرد ایجاد شود حساسیت هایی مثل جوش، خارش پوست، تنگی نفس، درد قفسه ی سینه، ورم لب ها و زبان باشید. مصرف کرفس برای خانم های باردار ممنوع است و زنان باردار یا شیرده باید از مصرف کرفس به هر شکلی خودداری کنند. چون می تواند باعث انقباض رحم و در نتیجه، سقط ناخواسته جنین شود. درباره عوارض مصرف بیش از اندازه ی آب کرفس می توان به معده درد، سوءهاضمه، نفخ شکم و یبوست اشاره کرد. در برخی از موارد در بیشتر افراد مصرف زیاد کرفس یا آب کرفس می تواند باعث التهاب پوستی و حساسیت به نور خورشید شود.

دستور تهیه آب کرفس برای کاهش وزن

برای اینکه یک چربی سوز قوی و یک آب میوه پر فیبر و کم کالری تهیه کنید که دارای فواید بسیاری هم باشد می توانید از این آب میوه طبیعی استفاده کنید

  • 3 عدد ساقه کرفس
  • 2 عدد خیار
  • 1 عدد سیب سبز
  • 3 عدد برگ کلم پیچ
  • یک تکه زنجبیل کوچک
  • 2/1 لیمو

تمامی مواد را در آب میوه گیری ریخته و سپس میل کنید.

Comments are closed.