لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

جراحی پلک با لیزر , هزینه و قیمت جراحی پلک با لیزر | بلفاروپلاستی

جراحی پلک با لیزر, رفع و درمان افتادگی پلک , جراحی پلک , هزینه و قیمت جراحی پلک با لیزر , متخصص جراحی پلک با لیزر , کلینیک جراحی پلک با لیزر , بلفاروپلاستی : در بین اجزای صورت چشم ها مهم ترین عامل جذابیت و زیبائی به شمار می روند . در واقع چشم ها اولین عضوی هستند ، که در هنگام صحبت با افراد به آن توجه زیادی می شود ، در ارتباطات کلامی و بیان احساسات چشم ها نقش بسیار مهمی دارند ، چشم ها حالت های هیجانی ، عصبانیت ، خوشحالی ، غمگینی ، شادی ، عشق ، امید و … را به خوبی نشان می دهند . سیاهی و پف دور چشم باعث خسته به نظر رسیدن فرد می شود . متاسفانه با افزایش سن ، چشم ها و پلک ها زودتر از سایر اجزا علائم پیری را نشان می دهند . امروزه با پیشرفت تکنولوژی لیزر جای هیچ گونه ناراحتی و نگرانی نیست .

لیزر پلک

جراحی پلک با لیزر


افتادگی پلک عارضه ای است ، که نه تنها در بزرگسالان بلکه در کودکان هم وجود دارد ، ولی شایع ترین علت آن افزایش سن می باشد . افتادگی پلک ممکن است ، باعث انحراف مردمگک چشم و ایجاد مشکل در بینایی فرد شود .

امروزه جراحی لیزری پلک به منظور جوان سازی بافت های پلک (پوست ، عضله و چربی) و رفع افتادگی پلک انجام می شود . عمل جراحی پلک را میتوان برای پلک بالا ، پایین و یا هر دو انجام داد .

هرروز افراد زیادی با استفاده از جراحی زیبایی پلک چشم ( بلفاروپلاستی ) ، اعتمادبه‌نفس بیشتری پیدا کرده و از زندگی خود لذت بیشتری می‌برند. عمل جراحی پلک‌ها که اصطلاحاً بلفاروپلاستی نامیده می‌شود، برای برداشتن پف زیر چشم، درمان سیاهی دور چشم، اصلاح افتادگی پلک و برداشتن پوست اضافی آن‌ها طراحی شده است .

قبل از هر عمل لیزر درمانی در جراحی پلک با لیزر هم شما باید به یک کلینیک معتبر زیبائی مراجعه کرده و بعد از مشاوره با متخصصین مطمئن شوید ، که آیا جراحی پلک برای شما مناسب است یا خیر . متخصصین ما در کلینیک لیزر مو و جوانسازی پوست با لیزر آماده ی مشاوره و راهنمائی رایگان در زمینه جراحی پلک و سایر زمینه های لیزر درمانی هستند .

جراحی لیزری پلک برای چه مواردی کاربرد دارد و برای حل چه مشکلاتی انجام می شود ؟

  • ورم زیر چشم ها
  • افتادگی پلک بالا
  • داشتن یک نگاه همیشه خسته
  • پف کردگی اطراف چشم ها
  • پوست مات با چین و چروک‌هایی در اطراف چشم‌ها

جراحی پلک با لیزر در کلینیک لیزر جوانسازی پوست

قبل از عمل جراحی پلک با لیزر ، ابتدا باید چشم ها توسط متخصص چشم معاینه شود ، و در صورتی که پزشک تایید کند ، که مشکلی در رابطه با عمل رفع افتادگی پلک وجود ندارد ، جراحی پلک با لیزر انجام می شود .

جراحی پلک

در جلسه مشاوره برای جراحی پلک با لیزر ، متخصص مشخص می کند ، که آیا افتادگی پلک به دلیل وجود پوست اضافه در پلک بالا است یا به دلیل افتادگی ابرو . در عمل جراحی پلک پوست اضافه برداشته می شود ، با برداشته شدن پوست افتادگی ابرو بیشتر می شود . بنابراین برای کسانی که هم مشکل افتادگی پلک را دارند و هم مشکل افتادگی ابرو ، توصیه می کنیم که عمل جراحی پلک با لیزر و لیفت ابرو (برای جلوگیری از افتادگی بیش از حد ابرو) را با هم انجام دهند.

در عمل جراحی پلک با لیزر ،برای رفع پتوز ، پزشک یک بی حس کننده موضعی به همراه یک داروی آرام بخش به بیمار تزریق می کند . در صورت تمایل بیمار می توان از بیهوش کننده عمومی به همراه بی حس کننده موضعی استفاده کرد .

طول مدت جراحی پلک با لیزر | بلفاروپلاستی

طول مدت جراحی به طور متوسط 30 الی 90 دقیقه است . جراحی هر دو پلک بالا و پایین با هم 45 دقیقه طول می کشد .

بلفاروپلاستی


جراحی لیزری پلک بالا | بلفاروپلاستی

عمل جراحی که برای درمان و رفع افتادگی پلک انجام می شود ، شامل ایجاد یک برش کوچک در درون پلک و کوتاه کردن عضله پلک (جراحی برش عضله لواتور) و یا متصل کردن پلک به عضله پیشانی (جراحی اسلینگ) می‌باشد. هر دوی این روش‌ها باعث بلند شدن پلک بالایی می‌شوند.

قبل از عمل جراحی پلک ، در حالی که بیمار نشسته است ، مقداری از پوست که باید برداشته شود و همچنین جای چربی های اضافه مشخص شده و علامت گزاری می شود . در بزرگسالان جراحی به صورت سرپائی ، و با استفاده از بی حس کننده ی موضعی انجام می شود ، ولی در کودکان از بیهوشی کامل استفاده می شود . زیر هر پلک یک محافظ فلزی جهت محافظت از چشم ها گذاشته می شود .

پوست اضافی با استفاده از برش لیزری برداشته می شود ، معمولا برش پلک در جائی انجام می شود ، که پوست پلک چروک خورده است ، این کار به مخفی ماندن اثر زخم ناشی از برش کمک می‌کند. در صورت امکان برای سفت شدن و کشیده شدن پلک باریکه ای از عضله هم برداشته می شود . پد چربی و گوشه داخلی چشم‌ها هم تا حد مناسبی برداشته می‌شود . سپس خونریزی متوقف شده، لبه‌های پوست به یکدیگر نزدیک شده و به هم بخیه زده می‌شوند. لایه‌برداری را می‌توان با استفاده از لیزر CO2 اولترا-پلاس انجام داد. بعد از انجام عمل محافظ ها برداشته شده و چشم ها با استفاده از محلول سالین شسته می شوند ، و سپس پماد آنتی‌بیوتیک و ژل اشک مصنوعی در چشم‌ها استفاده می شود ، و در مرحله بعدی بسته های خنک کننده روی چشم ها قرار داده می شود .

برای درمان سیاهی زیر چشم می توان از لیزر سیاهی دور چشم استفاده کرد .

جراحی لیزری پلک پایین

جراح در حالی که بیمار نشسته است ، با پد چربی علامت گزاری می کند و سپس بی حس کننده موضعی را در اطراف پلک پایین ، به خصوص اطراف پد چربی تزریق می کند .

برای جراحی لیزری پلک پایین دو روش وجود دارد : یکی از طریق برش پایین مژه ها و دیگری از طریق داخل پلک . از روش دوم زمانی استفاده می شود ، که بیرون زدگی چربی ها خیلی زیاد نباشد ، و پوست پلک نیز در حد معمول باشد. در این روش، با استفاده از لیزر، لایه میانی بافت داخلی پلک بریده می‌شود؛ مقدار کافی از پد چربی برداشته شده و در جای مناسب قرار داده می‌شود.

با استفاده از این روش روی پوست هیچ برشی باقی نمی ماند ، سیستم پوست کمتر دستکاری شده و شانس حفظ حالت اولیه چشم بیشتر است . و دوره ی بهبودی آن هم سریع می باشد . جراحی لیزر از طریق داخل پلک با رویکردی محافظه کارانه ، برای کاهش گودی زیر چشم و ایجاد پلک‌هایی با ظاهری پرتر و یکنواخت‌تر روشی مناسب است . با لیزر نامتمرکز می‌توان بافت‌های نرم، از جلمه عضلات اطراف چشم را، کشیده و سفت کرد. برای این کار به بخیه نیازی نبوده و چسبندگی لایه‌ داخلی پلک لبه‌های نواحی درمان شده را به هم می‌چسباند. در اینجا، روی پلک پایین لایه‌برداری لیزری انجام شده و محافظ‌های فلزی برداشته می‌شوند. پس از شست‌وشو با محلول سالین، در چشم پماد آنتی‌بیوتیک و ژل اشک مصنوعی زده می‌شود.

از روش اول هم زمانی استفاده می شود که میزان پف پلک پایین و بیرون‌زدگی چربی‌های آن زیاد باشد ، برای اینکه جای اسکار مشخص نشود ، محل برش کاملا زیر خط مژه ها خواهد بود .

مدت دوام نتایج لیزر پلک

مدت دوام نتایج در بین افراد مختلف فرق دارد ، این عامل به وراثت ، سبک زندگی و مراقبت های بعد از عمل جراحی پلک مربوط می شود ، ولی در حالت کلی عموما پد چربی دوباره تشکیل می شود . و با بالا رفتن سن پوست شل شده و چروک های ظریفی ظاهر می شود .

محدودیت‌های نتایج

  • با این عمل نمی‌توان اجزاء صورت را بزرگ یا پر کرد. برای گودی‌ها به تزریق ژل نیاز است .
  • این عمل خطوط دینامیک اطراف چشم را کاهش نمی‌دهد .
  • لزوم تکرار عمل: گاهی اوقات به برداشتن مقدار بیشتری از پد چربی و افتادگی پوست نیاز می‌شود.
  • با این عمل نمی‌توان ابروها، پلک‌ها یا گونه‌ها را بالا برد.

مزایای جراحی لیزری پلک نسبت به روش سنتی جراحی

در جراحی سنتی با چاقو احتمال کبودی و خونریزی زیاد است ، ولی در جراحی لیزری پلک این احتمال وجود ندارد ، لیزر رگ ها را باز کرده و سپس خودش می بندد ، محل جراحی تمیز خواهد ماند ، و عمل جراحی خیلی سریع انجام می شود .

مزیت دیگری که جراحی لیزی پلک دارد ، این است که می توان دو عملکرد لیزر را با هم ترکیب کرده و بهترین نتیجه را به دست آورد . از لیزر برش دهنده برای بریدن بسیار دقیق پوست اضافی پلک بالا و برداشتن بسیار دقیق مقادیر دلخواه از پد چربی پلک‌های بالا و پایین استفاده می‌کنیم. از حالت پالسی لیزر برای پاکسازی پوست پلک، حذف چروک‌های ظریف و بهبود بافت و شادابی پوست استفاده می‌شود. از لیزر نامتمرکز نیز می‌توان برای کشیده و سفت کردن بافت‌ها، خصوصاً عضلات، استفاده کرد.

دوران بهبودی بعد از جراحی لیزری پلک | بلفاروپلاستی

معمولاً پس از جراحی مقداری کبودی و ورم در اطراف چشم بیمار مشاهده می‌شود که امکان کنترل آن از طریق کمپرس یخ وجود دارد. این کبودی و ورم ایجادشده به‌طور تقریبی ۱ تا ۲ هفته ماندگاری دارد.

پزشک بعد از عمل جراحی لیزری پلک به مدت 20 تا 30 دقیقه شما را در اتاق ریکاوری نگه می دارد و سپس به تخت خودتان انتقال داده می‌شوید. به منظور خنک نگه داشتن چشم ها ، در اطراف چشم به مدت 4 الی 6 ساعت کیسه‌های خنک کننده گذاشته می‌شود. بعد از جراحی هر ساعت یک بار روی پوست جراحی شده کرم مرطوب کننده بمالید و هر دو ساعت یک بار در چشم هایتان اشک مصنوعی بریزید ، تا خشک نشود . در صورتی که یک عمل انجام دهید ، جراحی لیزر پلک بالا یا پایین نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست ، و پزشک برای کاهش درد علاوه بر آنتی بیوتیک ، مسکن هم به شما تجویز کند . برای خارش و خواب قرص تجویز می شود ، و برای پوستتان یکسری کرم ها و ژل هایی برای مرطوب بودن و عدم خارش تجویز می شود .ب مدت 4 هفته بعد از عمل جراحی از چشمانتان در برابر نور آفتاب و آلودگی به خوبی محافظت کنید ، و دور عینک آفتابی تان را با پوشش مخصوص بپوشانید . بعد از 5 روز برای برداشتن بخیه ها و بعد از 7 روز جهت معاینه پلک به پزشکتان مراجعه کنید.

بعد از مدت 10 روز می توانید به سرکارتان بروید، بهتر است روز های اول بعد از عمل فعالیتتان حدقل باشد . بعد از عمل می توانید برای محافظت از چشم ها عینک بزنید ، ولی ب مدت 1 الی 2 هفته اصلا آرایش نکنید و همچنین لنزهای تماسی را می توانید 2 هفته بعد از عمل استفاده کنید .

بعد از عمل شما دردی شبیه به آفتاب سوختگی را احساس خواهید کرد ، که ممکن است تا 72 ساعت طول بکشد ، می توان برای کاهش درد از مسکن های ساده چون کودیدرامول استفاده کرد . در روز 4 الی 5 ممکن است ، پوستتان به خارش بیفتد ، که نباید آن را بخارید ، چون خارش ممکن است ، باعث خونریزی و زخم شود ، اگر خونریزی ایجاد شد و بند نیامد ، حتما به پزشکتان مراجعه کنید . کرم های مرطوب کننده و قرص های آنتی هیستامین مانند پیریتون (کلرفنامین) به کاهش خارش کمک می کند .

کرم خشک شده روی پوست را به زور پاک نکنید ، چون ممکن است باعث ایجاد اسکار و خونریزی شود . در عوض از کرم مرطوب کننده استفاده کرده وزیر دوش و اسپری آب بشویید و می توانید روی آن صابون ملایم مالیده و بعد از چند دقیقه به کمک پنبه پاک کنید . دید شما هم در چند روز تار خواهد بود ، بعد از چند روز با کاهش ورم و بهبود خشکی چشم دید هم بهتر می شود .

وجود یک قرمزی خفیف بعد از عمل نشان دهنده بهبودی بعد از جراحی پلک می باشد .( معمولا با مصرف الکل و قرار گرفتن در معرض گرما یا آفتاب تا چند ماه دوام خواهد یافت .) اسکار به جا مانده یک خط قرمز یا صورتی مشخص است، که تدریجاً محو شده و به خط سفیدی تبدیل می‌شود که در مورد پلک بالا به راحتی می‌توان آن را با آرایش پوشاند. زخم‌های ناشی از پاکسازی، ظرف ۵ تا ۷ روز بهبود می‌یابند (تا آن موقع از کرم مرطوب کننده استفاده کنید .)

بعد از ۷ روز، از یک کرم مرطوب کننده ساده بدون الکل یا عطر در اطراف پوست التیام یافته استفاده کرده و روی آن کرم ضدآفتاب بزنید. بعد از عمل می‌توان از یک آرایش لیزری پودری برای پنهان کردن قرمزی پوست استفاده کرد.

مراجعات بعد از جراحی

معمولا توصیه می شود مراجعات بعدی به مدت 5 روز،12 هفته و 3، 6، 12 و 18 ماه بعد از جراحی باشد .

عمل هایی که معمولاً در ترکیب عمل جراحی لیزر پلک انجام می‌شوند :

  • می توان از بوتاکس ، برای بهبود خطوط چهره استفاده کرد .
  • می توان کیفیت پوست را با لیزر یا لایه برداری شیمیایی بهبود بخشید .
  • ناودان اشکی را می توان با تزریق ژل بهبود بخشید .
  • می توان افتادگی پلک (پتوز) را با ترمیم عضلات بهبود داد .
  • در اثر پرکاری تیروئید ، چربی های اضافه به وجود می آیند ، که برای جلوگیری از تشکیل این چربی ها به درمان تیروئید و کنترل سطح فعالیت تیروئید نیاز است .

نتایج حاصل از جراحی لیزری پلک برای حل مشکل افتادگی پلک

  • کاهش پوست اضافی پلک بالا
  • کاهش پد چربی شکل گرفته در پلک پایین
  • بافت و کیفیت پوست اطراف چشم و پلک طی جراحی پلک بالا و پایین بهبود می یابد . بعد از عمل جراحی برای جلوگیری از گودی چشم لازم است ، یکسری مراقبت هایی انجام شود و به توصیه های پزشک توجه کرد . هدف ایجاد پلکی پرپشت با ظاهر طبیعی است .

مواردی که استفاده از جراحی لیزری پلک منع شده است :

در مواردی که ابروها شدیدا دچار افتادگی هستند ، در این صورت به لیفت ابرو در حین جراحی پلک نیاز خواهد بود .

در صورتی که شخص اختلالات خونریزی دارد ، این عمل توصیه نمی شود .

در صورت وجود برخی عارضه های چشمی این عمل توصیه نمی شود .

قیمت و هزینه جراحی پلک با لیزر

عوامل مختلفی در تعیین هزینه جراحی دخالت دارند ، این عوامل عبارتند از :

  • منطقه ی جغرافیایی
  • تجربه و مهارت پزشک
  • حق الزحمه پزشک
  • جراحی چلک بالا
  • جراحی پلک پایین
  • جراحی پلک بالا و پلک پایین

Comments are closed.