لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

بررسی تاثیر لوپوس بر لیزر موهای زائد

لیزر نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری بر زیبایی و شفافیت پوست صورت و بدن دارد اما با این وجود همه افراد قادر به انجام آن نیستند. لیزر موجب تحریک برخی بیماری‌ها می‌شود به همین دلیل پزشکان معتقدند که همه افراد کاندیدای مناسبی برای لیزر نخواهند بود. یکی از بیماری‌هایی که گرما و نور امواج لیزر می‌توانند موجب تشدید آن شود، لوپوس است. در ادامه با لوپوس و تاثیر لیزر بر این عارضه بیشتر آشنا خواهید شد.

لوپوس چیست؟

لوپوس یا لوپوس اریتماتوز سیستمیک یک بیماری خودایمنی و مزمن است که اندام و بافت‌های مختلف بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهند. زمانی که سیستم ایمنی بدن که مسئول محافظت از بدن در برابر ویروس‌ها، باکتری‌ها و غیره است به اشتباه به بافت‌های سالم حمله کند دچار آسیب و التهاب می‌شوند. میزان التهابات و علائم لوپوس با توجه به شدت این عارضه متفاوت است. از مهم‌ترین علائم لوپوس می‌توان به مشکلات پوستی، درد مفاصل، مشکلات کلیوی، تب، مشکلات قلبی، ریوری، تب و غیره اشاره کرد.
پزشکان و دانشمندان هنوز نتوانسته‌اند علت دقیق این بیماری را مشخص کنند اما معتقدند که عوامل ژنتیکی و محیطی یکی از دلایل ابتلا به لوپوس است. از طرفی زنان بسیار بیشتر از مردان در معرض ابتلا به این عارضه قرار گرفته‌اند و در حال حاضر درمان قطعی برای لوپوس وجود ندارد و پزشکان سعی می‌کنند با داروهای مختلف آن را کنترل کنند. مصرف داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی، کورتیکواستروئیدها، سرکوب کننده‌های ایمنی، تغییر سبک زندگی و کاهش استرس می‌تواند در کنترل این بیماری موثر باشد.

لوپوس با توجه به علائم و نشانه‌هایی که دارد به سه دسته تقسیم می‌شود:

  • لوپوس اریتماتوزدیسکوئید: این لوپوس بیشتر روی ظاهر پوست تاثیرگذار است و به هیچ عنوان اندام‌های داخلی را درگیر نمی‌کند.
  • لوپوس اریتماتوز سیتستمیک: این نوع لوپوس به صورت کهیر و جوش روی پوست بینی و گونه‌ها خود را نشان می‌دهد.
  • لوپوس دارویی: مصرف برخی داروها موجب بیماری لوپوس در فرد می‌شود و تاکنون 38 مورد این داروها شناسایی شده‌ است. لوپوس دارویی بسیار خفیف‌تر از انواع دیگر است.

چرا زنان بیش از مردان به لوپوس مبتلا می‌شوند؟

زنان به دلیل تغییرات هورمونی و سیستم ایمنی بدن بیش از مردان در معرض ابتلا به این عارضه قرار دارند و احتمال ابتلا به لوپوس در سنین 15 تا 45 سالگی بسیار بالا است. پزشکان معتقدند که تغییر هورمون‌های استروژنی در سیکل طبیعی تخمدان و فولیکول‌ها می‌تواند شدت ابتلا به این عارضه را افزایش دهد.

آیا امکان لیزر موهای زائد برای افراد مبتلا به لوپوس وجود دارد؟

کسانی که بیماری لوپوس دارند به لیزر بسیار حساس هستند، این افراد قادر نیستند که گرما و نور لیزر را تحمل کنند به همین دلیل بهتر است قبل از لیزر موهای زائد این موضوع را با تکنسین در میان بگذارید. عوارض لیزر در کسانی که به لوپوس مبتلا هستند بسیار بیشتر از یک فرد معمولی است، تکنیسین برای کاهش عوارض لیزر و عدم حساسیت فرد به امواج سعی می‌کند تنظیمات لیزر را تغییر دهد تا سازگار با پوست فرد شود. به طور کلی لیزر موهای زائد کسانی که به لوپوس مبتلا هستند نیاز به دقت و توجه بیشتری دارد.

درمان لوپوس با لیزر چگونه است؟

از لیزر فقط برای از بین بردن موهای زائد بدن استفاده نمی‌کنند بلکه لیزر می‌تواند علائم ناشی از این بیماری را کاهش دهد. پرتو نور متمرکز لیزر باعث کاهش التهابات و تحریک التیام می‌شود و یکی از راه‌های مناسب برای درمان این عارضه به شمار می‌رود. استفاده از لیزر سطح پایین LLLT موجب با تحریک متابولیسم سلولی درد و سفتی مفاصل را از بین می‌برد.

مراقبت های قبل از لیزر برای افراد مبتلا به لوپوس

  • از مصرف داروهای آنتی‌بیوتیک، رتینوئید و داروهایی که حساسیت به نور خورشید را افزایش می‌دهند خودداری کنید.
  • ناحیه مورد نظر را شیو کنید.
  • از لوسیون‌ها و کرم‌های معطر خودداری کنید، سعی کنید ناحیه مورد نظر را مرطوب نگه‌دارید.
  • حداقل از دو هفته قبل در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.
  • تا یک ماه قبل از لیزر از هیچ روشی برای شیو کردن موهای زائد استفاده نکنید.
  • به هیچ عنوان از یک ماه قبل از داروهای لایه‌بردار استفاده نکنید.
  • حتما در رابطه با مصرف داروهای لوپوس و لیزر با پزشک خود مشورت کنید.

مراقبت های بعد از لیزر برای افراد مبتلا به لوپوس

توجه به نکات مراقبتی می‌تواند در بهبود عوارض لیزر در افراد مبتلا به لوپوس تاثیرگذار باشد:

  • از کرم‌های ترمیم کننده استفاده کنید.
  • تا 24 ساعت بعد از لیزر دوش نگیرید.
  • ضدآفتاب را فراموش نکنید حتی زمانی که در منزل هستید.
  • تا 24 ساعت بعد از لیزر از مصرف لوازم آرایشی خودداری کنید.
  • استفاده از کمپرس یخ می‌تواند التهاب و قرمزی آن را کاهش دهد.

جمع بندی
لیزر بدن کلینیک صدف با داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت و رعایت کامل استانداردها و اصول بهداشتی یکی از مطمئن‌ترین و بهترین راه‌های از بین بردن موهای زائد بدن است. تیم پزشکی کلینیک صدف متشکل از اساتید سرشناس دانشگاه‌های ایران و امارات با استفاده از تجهیزات روز دنیا مانند دستگاه‌ها و روش نوین آمریکایی به بیش از ۴۰ هزار مشتری ارائه خدمت کرده ‌است. رضایت ۹۸ درصد مشتریان کلینیک صدف در طول عمر ۱۰ ساله آن نشان از کیفیت خوب خدمات کلینیک کاشت ابرو است.

Comments are closed.