لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

روش جدید رشد و تقویت مو در 2024 (با ماساژ)

مطالعات علمی نشان میدهد که ماساژ کف سر، رشد مو را تحریک می کند، ماساژ دادن این ناحیه با افزایش جریان خون ،سبب افزایش اکسیژن و مواد مغذی لازم برای رشد مو  می شود.

از آنجایی که وجود فولیکول باعث رشد مو میشود، پس هرکاری انجام دهیم که در رساندن فولیکول و دیگر مواد مغذی به مو کمک کند، می تواند باعث رشد و قوی تر شدن مو شود.

انجام ماساژ سر، یکی از بهترین روش ها برای رساندن این مواد مغذی به مو است.

در ماساژ سر، با ایجاد فشار بر روی کف سر، رگ ها و شریان های خونی واقع بر کف سر باز می شود و جریان خون بیشتری را در این نواحی شاهد خواهیم بود که به معنای افزایش خون رسانی،مواد مغذی و فولیکول ها برای رشد مو می شود. علاوه بر این، این حرکات مالشی و دورانی، موجب ایجاد آرامش بیشتر و استرس کمتر می گردد.

آیا ماساژ سر جلوی ریزش مو را می گیرد؟

همانطور که گفته شد، با انجام ماساژ کف سر ، می توانید کمک زیادی به سلامت و شادابی موهای خود کنید؛ در کنار آن ، میتوانید از این ماساژ به عنوان راهی جدید برای جلوگیری از ریزش مو همسر خودتان هم استفاده کنید و باعث شوید موهای سالم تری داشته باشند، اما مهم است که تکنیک های این نوع ماساژ را به شکل اصولی آموزش دیده و به درستی انجام دهیم.

مشاهده ی ویدیو های آموزشی می تواند تا حدی ما را با اصول تخصصی اجرایی ماساژ آشنا کند اما اثر بخشی ماساژ زمانی بیشتر می شود که ما شناسایی کاملی از تک تک نقاط پوست سر داشته باشیم.

چگونه می توانیم ماساژ را به صورت تخصصی یاد بگیریم؟

روش های زیادی برای یادگیری تخصصی علم ماساژ وجود دارد، یکی از شناخته شده ترین روش ها در ایران، حضور در آموزشگاه های ماساژ فنی حرفه ای میباشد. برای شرکت در کلاس آموزش ماساژ در کرج ، تهران، اصفهان و یه هر شهری که در آن حضور دارید. بهترین کار این است که در ابتدا با مراکز فنی حرفه ای تماس گرفته و مشاوره های لازم را دریافت کنید و پس از انجام بررسی های لازم و شناسایی استاد های هر دوره ، اقدام به ثبت نام در بهترین مرکز آموزش ماساژ شهر تان داشته باشید.

رفع سردرد با ماساژ ممکن است؟

رشد و سلامت مو، تنها فایده ی ماساژ سر نیست، این نوع ماساژ میتواند سردرد های مختلف مثل سردرد میگرنی را تسکین دهد و به ترشح هورمون هایی در بدن منجر میشود که نگرانی ها و استرس را کاهش می دهد.

امروزه ماساژ سر یک نوع ماساژ درمانی به حساب می آید، چراکه با اثر گذاشتن بر ساقه و ریشه ی مو، باعث جلوگیری از خشک شدن و شکنندگی مو می شود و همچنین میتواند مواردی مثل موخوره را درمان کند.

زمانی که پوست سر را ماساژ میدهیم ، به گردش خون در آن ناحیه کمک میکنیم، با تحریک جریان خون به سمت ریشه های مو، رگ های خونی روی پوست سر باز میشوند و همین موضوع باعث افزایش سلامتی آن ناحیه می شود؛ از آنجاییکه سر در انتهای بدن قرار دارد ، خونرسانی مناسب به آن بسیار مهم است.

با چه روغنی سر را ماساژ دهیم؟

 قطعا انتخاب وغن موی مناسب تاثیر به سزایی در روند رشد خواهد داشت ، در حال حاضر  روغن های متفاوت با تاثیر های متفاوتی داریم که مهم است خواص و ویژگی های هر یک را بدانید ، تا تصمیم بگیرید از کدامیک استفاده کنید.

 روغن نارگیل:منجر به افزایش جریان خون در پوست سر شده و این روغن توسط مخصصان برای احیای پوست سر و رشد مو توصیه می شود.

روغن زیتون:این روغن رشد مو را تحریک کرده و با ماساژ دادن مقدار کمی از این روغن سرعت بیشتری را در رشد مو خواهیم دید.

روغن ارگان : به عنوان منبعی غنی از انتی اکسیدان ها ایت و موجب کاهش التهاب کف سر،شورهو خارش می شود و بسیار حائز اهمیت است که روغن هارا به مدت طولانی روی موهای خود نگذارید چراکه موجب حساسیت یا التهاب می شود.

دیگر فواید این نوع ماساژ

هر چند وقت یکبار ، با روغن مناسب ، کف سر را ماساژ دهید و پس از آن به خوبی آن را بشورید ، با این کار به بهبود خشکی کف سر کمک شایانی می کنید ، همچنین این ماساژ میتواند باعث فواید زیر شود :

  • از بین رفتن مواد سمی که در پوست سر جمع شده
  • از بین رفتن پوسته های فلسی شده و شوره ها
  • شل شدن عضلات گردن و …

در مجموع ماساژ کف سر مزایای زیادی از  جمله افزایش اکسیژن و خونرسانی به مو دارد که باعث ،تقویت رشد مو ، سالم و قوی کردن موهای سر و… میشود ، شما میتوانید با مراجعه به سالن های ماساژ ، از این ماساژ استفاده کنید و یا با دیدن آموزش ، خودتان را ماساژ دهید و  به سلامتی و زیبایی خود کمک کنید.

منبع : https://www.health.com/scalp-massage-8424494

Comments are closed.