لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

درمورد‌ هایفوتراپی و مراقبت بعد از‌ هایفو چه می‌دانید؟

تا به حال درمورد‌ هایفوتراپی چیزی شنیده‌اید؟ درمورد مراقبت بعد از‌ هایفو چی؟ اگر برای شما هم سوال شده که‌ هایفوتراپی چیست و چه کاربردی دارد در ادامه این مطلب همراه ما باشید. عوامل زیادی هستند که زیبایی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند مثل بالا رفتن سن، آلودگی هوا، غذای نامناسب، بیماری های پوستی و …؛ به همین دلیل متخصصان حوزه زیبایی تلاش کردند برای پیشگیری و درمان این مشکلات راه چاره‌ای پیدا کنند. درکنار داروها، روش‎‌های خانگی، پماد‌ها و ماسک ها یکی از موثرترین روش ها در درمان مشکلات پوستی انواع لیزرها هستند. تا قبل از سال 2009‌ هایفو در پزشکی و درمان تومورهای سرطانی کاربرد زیادی داشت. یکی از بهترین دستگاه های لیزر که در زمینه مشکلات زیبایی کاربرد گستردهای دارد‌ هایفو‌‌تراپی است.‌ هایفو یک از جدیدترین روش‎‌های زیبایی و جوانسازی پوست است که از سال 2009 با لیفت ابرو وارد صنعت زیبایی شد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم درمورد‌ هایفوتراپی، عوارض آن و مراقبت بعد از‌ هایفو بیشتر صحبت کنیم.

هایفو چیست؟

هایفو مخفف عبارت امواج فرا صوت با انرژی بالا به صورت متمرکز است. اشعه‌ هایفو با شدت بسیار بالایی به پوست تابیده می شود و وارد لایه میانی پوست می‌شود. انرژی بالای امواج‌ هایفو باعث گرم شدن لایه میانی پوست می‌شود و این گرما پوست را برای تولید کلاژن بیش‎‌‌تر تحریک می کند. کلاژن عامل اصلی زیبایی و جوانی پوست است؛ وقتی کلاژن پوست در حد مطلوب باشد پوست خاصیت کشسانی و ارتجاعی مناسبی پیدا کرده و چین و چروکها و خطوط عمیق آن محو می‌شود؛ همچنین افتادگی های پوست به حالت اولیه بازمی گردد.‌ هایفو جایگزین جراحی لیفت است و با رعایت نکات مراقبت بعد از‌ هایفو هیچ کدام از عوارض عمل جراحی و بیهوشی پیش نمی آید. عمده کاربرد آن مربوط به لیفت پوست و جوانسازی است.‌ هایفوتراپی موجب کند شدن سرعت پیری می شود. از کاربردهای‌ هایفو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

·    لیفت پوست صورت و گردن

·    از بین بردن چین و چروک و خطوط لبخند و اخم

·    از بین بردن غبغب و مشخص‎‌‌تر کردن زاویه چانه

·    درمان منافذ باز پوستی

هایفو یک روش غیرتهاجمی و بسیار ایمن است؛ اما مراقبت بعد از‌ هایفو بخش مهمی در روند درمان است.

مراقبت بعد از‌ هایفو

پوست شما در حین‌ هایفوتراپی تحت گرمای زیادی بوده است؛ به همین دلیل در روزهای بعد از‌ هایفو بسیار حساس است. پوست شما التهاب و قرمزی دارد و در برابر هر محرک بیرونی حساس شده؛ پس رعایت دستورالعمل مراقبت بعد از‌ هایفو هم شما را از خطرات احتمالی دور می کند و هم نتیجه‌ هایفوتراپی را بهتر می کند. برای رعایت مراقبت بعد از‌ هایفو به موارد زیر دقت داشته باشید.

·    تا چند وقت از نور مستقیم خورشید دوری کنید. درصورت نیاز به خروج از منزل در ساعاتی که شدت تابش خورشید بالا است حتما از ضد آفتاب و کلاه لبه دار استفاده کنید.

·    گرمای بیش از حد به پوست خود ندهید. تا چند وقت بعد‌ هایفو از رفتن به استخر، جکوزی و سونا خودداری کنید.

·    نوشیدن آب یکی از رکن‎‌های مراقبت بعد از‌ هایفو است آن را فراموش نکنید.

·    در مراقبت بعد از‌ هایفو یکی از نکات مهم این است که پوست خود را ماساژ ندهید و از لمس آن خودداری کنید.

·    خواب کافی داشته باشید. مراقبت از نحوه خواب یکی از موارد مراقبت بعد از‌ هایفو است. طوری بخوابید که در حین خواب به محل‌ هایفو شده فشار وارد نشود.

·    از دیگر مواردی که در مراقبت بعد از‌ هایفو باید رعایت کنید حذف مصرف کافئین، الکل و استعمال سیگار است.

·    ورزشهای سنگین و رزمی که در آن احتمال ضربه خوردن به محل‌ هایفوتراپی شده وجود دارد را تا چند روز متوقف کنید.

اگر مراقبت بعد از‌ هایفو را رعایت نکنیم چه میشود؟

رعایت مراقبت بعد از‌ هایفو برای کمک به سلامتی خود شما است. پوست شما بعد از‌ هایفو حساس شده و موارد مضر بر روی آن تاثیر بیش‎‌‌تری دارند؛ برای مثال نور خورشید.‌ هایفوتراپی با تولید کلاژن اقدام به زیباسازی می کند؛ نور خورشید و امواج فرابنفش آن قاتل کلاژن پوست است و موجب تخریب کلاژن می‌شود؛ همچنین به علت حساسیت بالای پوست وقتی در برابر نور شدید خورشید باشید به سرعت اثرات آفتاب سوختگی روی پوست شما شکل می‌گیرد. کافئین، الکل و سیگار هم به علت این که موجب تخریب کلاژن می شوند ممنوع هستند. نوشیدن آب که از دیگرموارد مراقبت بعد از‌ هایفو بود باعث هیدراته شدن پوست می‌شود و به‌‌ترمیم شدن پوست سرعت می بخشد. پوست شما بعد از‌ هایفو آلودگی‎‌ها را سریع‎‌‌تر جذب می‌کند و ممکن است موجب جوش یا حتی عفونت شود به همین دلیل تا چند روز از هرگونه لمس یا برخورد چیزی به محل‌ هایفو شده مراقبت کنید.

عوارض خطرناک‌ هایفو

هایفوتراپی یکی از ایمن ترین روش های لیفت و جوانسازی پوست است؛ البته این بدین معنا نیست که عوارض آن صفر باشد. بعد از‌ هایفو یک سری عوارض طبیعی و رایج را ممکن است تجربه کنید.

·    احساس درد یا سوزن سوزن شدن در حین فرایند‌ هایفوتراپی کاملا طبیعی است که می توانید از کرم‎‌های بیحسی موضعی استفاده کنید.

·    بروز لکه‎‌های قرمز در محل تابش اشعه به خاطر حرارت بالا یکی دیگر ازعواض‌ هایفو است که در مراقبت بعد از‌ هایفو با استفاده از کمپرسور یخ یا برخی پمادها کامل از بین میرود.

·    التهاب پوست

این موارد در سری عوارض رایج دسته بندی می‌شود که با رعایت مراقبت بعد از‌ هایفو از بین می روند؛ اما گاهی به علت حساسیت بالای پوست شما یا مهارت و تجربه پایین پزشک برخی عوارض نارد ممکن است رخ بدهد.

·    بی حسی، به علت تاثیر عمیق امواج‌ هایفو ممکن است عصب‎‌های ظریف پوستی دچار آسیب شوند و شما تا چند روز در ناحیه مورد نظر بی حسی را تجربه کنید؛ اگر این مشکل بعد از چند روز حل نشد حتما با پزشک مطرح کنید.

·    تیره شدن رنگ پوست به صورت دائمی. این عارضه قابل پیشگیری است. قبل از اقدام برای‌ هایفو با یک متخصص مشورت کنید تا با توجه به نوع پوست شما سلامت‌ هایفو را تایید کند.

مراقبت بعد از‌ هایفو باعث میشود بهترین نتیجه را دریافت کنیم؟

صد در صد بله. با رعایت مراقبت بعد از‌ هایفو نه تنها عوارض ناشی از آن به سرعت از بین می روند بلکه روند‌‌ترمیم پوست بهتر طی می شود. نوشیدن آب، خواب کافی، استراحت و ورزش نکردن باعث حفظ سرعت کلاژن سازی پوست می‌شود و شادابی و نشاط پوست بازمی‌گردد.مراقبت بعد از‌ هایفو برای طی کردن دوران نقاهت سنگین نیست بلکه برای بهتر نتیجه گرفتن است. هرچه قدر در دوران حساسیت بالا فشار کم‎‌‌تری به پوست وارد شود درمانی که توسط‌ هایفو انجام شده برای مدتی طولانی ثتبیت می شود.

نتیجه گیری

هایفوتراپی از جدیدترین و موثرترین روش های جوانسازی است که جایگزین غیرتهاجمی جراحی شده است. در این روش امواج فراصوت با شدت بالا به صورت متمرکز به پوست تابیده می‌شود و با تحریک پوست به کلاژن سازی موجب از بین رفتن چین و چروک و سفت شدن پوست می شود. در صورتی که‌ هایفوتراپی را در یک مرکز معتبر و تحت نظر پزشکان ماهر انجام دهید عوارض خطرناکی ندارد و با رعایت مراقبت بعد از‌ هایفو عوارض طبیعی آن نیز به حداقل میرسد.

Comments are closed.