لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

عوارض کاشت مو

عوارض کاشت مو  :  مو یکی از اعضای تاثیر گذار در زیبایی است و نقش فوق العاده ای در اعتماد به نفس فرد دارد . متاسفانه برخی از افراد در یکسری از مقطع سنی دچار ریزش مو می شوند . خوشبختانه امروزه برای درمان ریزش مو راهکارهای مختلفی وجود دارد و یکی از این راهکارها کاشت مو می باشد . کاشت مو یک روش مناسب برای درمان ریزش مو و حل مشکل بی مویی است ، ولی با این حال مثل هر هر عمل جراحی دیگر ، عمل جراحی کاشت مو هم خالی از عوارض نیست ، و در مواردی کاشت مو با عارضه هایی همراه است . عوارض کاشت مو در اکثر موارد خیلی کم و خفیف است . در این مقاله قصد داریم در مورد عوارض کاشت مو بیشتر صحبت کنیم.

عوارض کاشت مو

معایب و عوارض کاشت مو

در زیر به برخی از عوارض کاشت مو اشاره می کنیم . این عارضه ها عبارتند از :

1- تورم پیشانی و دور چشم  :

در کاشت مو ، در محل گیرنده و کاشت مو ، سرم تزریق می شود ، تزریق سرم در اکثر موارد با تورم پیشانی و دور چشم همراه است . ولی این مورد موقتی است و در طی چند روز برطرف می شود .

2- عفونت :

مثل هر عمل جراحی دیگر ، در کاشت مو هم احتمال عفونت کردن وجود دارد . پزشک برای جلوگیری و پیشگیری از عفونت یکسری آنتی بیوتیک هایی را به بیماران تجویز می کند ، شما بایستی برای جلوگیری از عفونا و به حداقل رساندن عفونت این داروها را به موقع مصرف کنید .

3- احساس بی حسی و مورمور شدن  :

در طی عمل کاشت مو ، فرد احساس بی حسی می کند . ولی این حالت موقتی بوده و بعد از گذشت مدتی برطرف خواهد شد .

4- درد :

مثل هر عمل جراحی دیگر ، عمل کاشت مو هم با درد همراه است . و ممکن است ، بیمار بعد از عمل در قسمت گیرنده و دهنده احساس درد داشته باشد ، ولی با این حال درد اصلی در روز اول کاشت بیشتر است ، و با گذشت چند روز درد از بین می رود . شما می توانید از یکسری از داروهای تجویز شده توسط پزشک برای کاهش درد استفاده کنید .

5- خارش :

در قسمت کاشت مو شما ممکن است ، کمی احساس خارش داشته باشید ، که این خارش با استفاده از دارو قابل کنترل است و می توان آن را به حداقل رساند .

6- جوش :

در طی عمل کاشت مو ، و در ناحیه ی رشد مو و زمانی که موها از آن ناحسه خارج می شوند ، احتمال دارد یکسری جوش های التهابی قرمز ظاهر شود . این جوش ها در اکثر موارد خود به خود برطرف می شوند . و در موارد خیلی نادر برای درمان نیاز به مراجعه به پزشک می باشد .

7- نکروز قسمت گیرنده :

یکی از اصلی ترین عوارض کاشت مو نکروز قسمت گیرنده است . این عارضه به ندرت پیش می آید ، ولی می تواند نتیجه ی عمل را تحت تاثیر قرار داده و مانع از رشد موها در آن ناحیه شود . و حتی از کامل شدن رشد موها در بقیه ی نواحی هم جلوگیری می کند . برخی از عواملی که در ظهور این عارضه دخالت دارند ، عبارتند از: کشیدن سیگار ، مصرف آدرنالین ، کاشت مو با تراکم خیلی بالا و ،سرهای پهن . در صورت ظاهر شدن این عارضه احتمال نیاز به کاشت دوباره مو در ناحیه نکروز وجود دارد .

۸-سکسکه :

سکسکه یک عارضه ی جالب بعد از کاشت مو است ، که در برخی موارد فرد به آن مبتلا می شود . برای بروز این عارضه دلیل مشخصی وجود ندارد . این حالت موقتی بودخ و در موارد نادر به درمان نیاز دارد .

قبل از قدام به کاشت مو توصیه ی ما به بیماران این است که ، انتخاب درستی در این مورد داشته باشند و با مراجعه به کلینیک کاشت مو معتبر زیبایی و یا متخصص پوست و موی با تجربه نو کسب آگاهی و اطلاعات کفی نسبت به کاشت مو اقدام کنند . در این حالت است که بیمار از نتیجه ی کاشت مو انتظارات واقع بینانه ای خواهد داشت . همچنین انتخاب یک متخصص خوب در کمتر شدن عوارض ناشی از کاشت مو بسیار مهم است . و اگر کاشت مو توسط یکسری وسیله اشخاص و گروه های غیرحرفه ای و غیرمتخصص انجام شود ، و فرد نکات ذکر شده را رعایت نکند ، در آن صورت نتایج حاصل غیر طبیعی ، نامناسب و نارضایت بخش خواهد بود .

Comments are closed.