لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

از بین بردن و رفع دائمی موهای زائد بدن و صورت

رفع دائمی موهای زائد بدن و صورت

از بین بردن و رفع دائمی موهای زائد بدن و صورت , رفع دائمی موهای زائد بدن , از بین بردن موهای زائد صورت : به موهایی که در قسمت هایی از بدن مانند صورت ،دست ،پا ، بازو ، گردن ، ناحیه تناسلی ، گوش ، کشاله های ران رشد می کنند،موهای زائد گفته می شود.این موها باعث نارضایتی همه ما هستند.از بین بردن موهای زائد کاری دشوار و ناخوشایند است و همه ی ما به دنبال راه حل آسان برای کاهش ضخامت و سرعت رشد موهای زائد هستیم.

درحال حاضر روش های گوناگون و محصولات متعددی در بازار برای رفع موهای زائد وجود دارد که برخی از این ها غیر مجاز هستند و حتی در صورت مجاز بودن عوارض جانبی زیادی به دنبال دارند.بنابراین بهتره که ما با این روش ها و محصولات آشنایی کافی داشته باشیم تا بتوانیم هزینه و وقت خود را صرف بهترین وکارآمدترین روش بکنیم.

بشر تاکنون روش های متعددی را برای رفع موهای زائد ابداع کرده است که در میان این روش ها لیزر درمانی یکی از متداول ترین و بهترین روش ها است.در این مقاله ما به بررسی روش لیزر درمانی و مزایا و معایب آن و همچنین چند روش دیگر می پردازیم.

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد منجر به کاهش دائمی و رشد دراز مدت موها می شود ویک روش غیرتهاجمی است که در مقایسه با روش های دیگر پوست را لطیف تر و صاف تر کرده و کمترین درد و احساس ناراحتی را به همراه دارد.و امروزه یکی از رایج ترین عمل های زیبائی به شمار می رود.استفاده از لیزر برای همه ی افراد با انواع و رنگ های مختلف پوست امکان پذیر است.موهای تیره نور لیزر بیشتری را جذب کرده و پوست روشن انتقال بهتر لیزر به فولیکول مو را امکان پذیر می کنند.عواملی چون سن،نژاد،میزان هورمون ها، داروی مصرفی و زبری و رنگ مو بر نتایج لیزر تاثیر گذار هستند.

لیزر موهای زائد انواع و روش های مختلفی دارد که پزشک با توجه به شرایط هر فرد چون سن و نژاد و میزان هورمون ها ،پوست ،رنگ پوست یک روش زیر یا ترکیبی از روش های زیر را برای لیزر انتخاب می کند:

  • لیزر روبی (یاقوت)
  • لیزر الکساندرایت
  • لیزر دایود
  • لیزر Nd:YAG
  • سیستم نور پالسی شدید
رفع دائمی موهای زائد بدن و صورت
رفع دائمی موهای زائد بدن و صورت

در انجام لیزر برای اینکه اشعه ی لیزر به قرنیه و شبکیه چشم آسیبی وارد نکند لازم هست که از چشم بند مخصوص برای محافظت چشم استفاده کرد. همچنین برای محافظت از لایه ی خارجی پوست هم یک ژل سرد کننده ای استفاده می شود که باعث تسهیل عبور نور لیزر می شود و اثر لیزر را در رفع موهای زائد بیشتر می کند. و همچنین بلندی موها هم نباید از چند میلی متر بیشتر یا کمتر باشد.

در انجام لیزر ایتدا لیزر نور با شدت و انرژی پایین تری روی قسمتی از ناحیه پوست انجام می شود و مطابق با رنگ پوست و .. لیزر تنظیم می شود تا واکنش بیمار نسبت به انجام لیزر بررسی شود.در صورت نداشتن حساسیت و موفقیت آمیز بودن عمل تمام قسمت بدن نقطه به نقطه و به طور منظم لیزر می شود و به طور دائمی و با سرعت فولیکول های رشد فعال مو را ناتوان می کند.

بعد از انجام لیزر شما می توانید به کارهای معمولی و روزمره خود برگردید ،با این حال ممکنه که کمی دچار قرمزی و التهاب شوید.این عوارض تا 24 ساعت بعد از اتمام درمان برطرف می شوند.استفاده از یخ ، کرم های ضد التهاب یا ژل های آلوئه ورا یا لوسیون های مخصوص پس از اتمام درمان می توانند به کاهش این التهاب ها کمک کنند.نور آفتاب هم ممکنه بعد از لیزر به پوست آسیب برساند بخاطر همین تا چند روز بعد از انجام لیزر از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور آفتاب جلوگیری کنید.

چند جلسه بعد از انجام لیزر مو اثرات آن چشمگیر خواهد بود، و معمولا بین 3 تا 8 جلسه لازم می باشد و در صورت ترشح هورمون های اندوژنوس (درون‌زا) یا مصرف هورمون‌های اگزوژنوس (Exogenous)، نیاز به مراجعه‌های بیشتر ضروری می شود.

ليزر موهاى زائد، سلول هاى توليدكننده مو در ريشه (فولیکول) را هدف قرار داده و از بين مى برد، به همين علت تاثير ليزر موهای زائد، بلند مدت و دائمى است.

برنامه درمانی با توجه به نوع رفع موهای زائد متفاوت است، اما معمولاً از 6 تا 8 جلسه درمانی برای شانه ها و زیر بغل و 8 تا 10 جلسه درمانی برای گردن و ناحیه بالای آن نیاز است.

عوارض لیزر موهای زائد

لیزر هم مانند تمام عمل های جراحی دیگر یکسری عوارضی دارد ولی چندان عوارض قابل توجهی به شمار نمی آید و با رعایت توصیه ها و دستورات متخصص می توان از این عوارض جلوگیری کرد.

  • تاول زدن پوست
  • تغییر بافت و رنگ پوست
  • صدمه دیدن چشم
  • هزینه و قیمت

هزینه انجام لیزر موهای زائد بر اساس تعداد شات و وسعت وسانتی از پوست که لیزر انجام می شود محاسبه می شود.

سایر روش ها رفع موهای زائد

موچین : وقتی مو را با موچین برمی‌دارید آن را مثل اصلاح کردن از سطح نمی‌شکنید، بلکه آنرا از ریشه می‌کنید. به همین خاطر زمان بیشتری لازم است تا دوباره در‌ بیاید. موچین کردن مو، به ریشه‌ی مو آسیب می‌رساند. این آسیب از سرعت رشد دوباره‌ی مو می‌کاهد. موچین کردن در چرخه‌ی رشد مو وقفه ایجاد می‌کند، بنابراین زمان بیشتری برای دوباره رشد کردن مو لازم است. مقدار این زمان می‌تواند در هر فرد متفاوت باشد.

بند انداختن : این روش از بین بردن موهای زائد مزیت خاصی بر استفاده از موچین ندارد جز این که مقدار بیشتری مو را می‌توان به یک‌باره جدا کرد و ناحیه بزرگ‌تری را ظرف چند دقیقه (معمولاً توسط فرد دیگر) بدون مو ساخت. در غیر این صورت، رشد مجدد مو دقیقاً مانند حالتی است که از موچین استفاده می کنید.

وکس: یکی از روش هایی که از طریق آن می توان موهای زائد را از بین برد وکس کردن می باشد .و مانند موچین می باشد با ان تفاوت که برای کندن موی قسمت وسیعی از بدن است. این نوع کیت ها برای افرادی که پول و وقت زیادی ندارند موجود می باشد . این کار نیاز به دقت زیادی دارد . هم چنین دقت داشته باشید که وکس مناسبی را تهیه کنید زیرا وکس های نامناسب باعث زخم شدن پوست تان می شود.

شیره قند: استفاده از شیره قند هم یک روش دیگر برای از بین بردن موهای زائد می باشدواین روش هم تاحدودی میشه گفت که شبیه وکس عمل می کند و یک روش کاملا طبیعی می باشد.شیره قندی آلرژی و حساسیت کمتری را دارد و احتمال سوختن با وکس(داغ) را نداردو روشی ارزان به شمار می آید و مانند وکس سطح بیشتری از موهای زائد را از بین میبرد.

کرم موبر : استفاده از کرم های موبر و یا پودر موبر نیز یکی از روش های رفع موهای زائد است .مواد اصلی کرم های موبر کلسیم هیدروکسید، هیدروکسید سدیم (سود سوز آور) یا تیوگلیکولات کلسیم می باشد .که این مواد ماده اصلی تشکیل دهنده مو که کراتین است را در خود حل کرده و به معنای واقعی موهای زائد را از بین می برند.ولی ممکن است که بعضی از افراد به این مواد حساسیت داشته باشند و باعث سوختگی پوست شود.بهتر است که قبل از استفاده از کرم موبر آن را روی قسمتی از پوست امتحان کرده و در صورت نداشتن حساسیت این هم یک روش به شمار می آید.

الکترولیز : الکترولیز هم یک روش دیگری برای از بین بردن موهای زائد است که توسط سازمان غذا و دارو یک روش تایید شده ای می باشد. در این روش رشد پیاز مو با استفاده از جریان های الکتریکی متوقف می شود ، در واقع در این روش یک سوزن نازک در کنار ساقه مو، به عمق پوست وارد می‌شود و از طریق برقراری جریان الکتریسیته، فولیکول مو تخریب می‌گردد.این کار باید توسط متخصص الکترولیز انجام شود.چون فرو کردن سوزن در پوست درصد ئ خطا دارد و ممکنه که به دلیل پایین بودن انرژی جریان الکتریکی فولیکول مو به طور کامل تخریب نشود.

موهای زائد امروزه مسئله ای است که باعث نارضایتی همه افراد هم در زنان و هم در مردان است.و اکثر روش هایی که وجود دارند موهای زائد را برای مدتی و به طور موقتی از بین می برند.و برای افرادی داشتن موی زائد خیلی ناراحت کننده و رفع آن وقت گیر هست.به دنبال روش دائمی برای رفع موهای زائد هستند.یکی از روش های دائمی استفاده از لیزر درمانی می باشد.که یک روش خیلی مناسب و قطعی و دائمی می باشد.

Comments are closed.