لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

جراحی شقاق یا فیشر مقعد به روش اسفنکتروتومی

جراحی شقاق یا فیشر مقعد به روش اسفنکتروتومی داخلی جانبی مقعد

از روش‌های به روز و پر طرفدار درمان شقاق یا فیشر مقعد باید به جراحی به روش اسفنکتروتومی اشاره کرد که در این روش فشار عضلانی وارد شده بر مقعد را کم می کنند که این کار به بهبود گردش خون و در نتیجه درمان شقاق مقد بسیار کمک می‌کند. در بیشتر موارد یکی از علل ایجاد شقاق را می توان به علت فشار عضلانی بر روی مقعد که بیشتر به خاطر گرفتگی عضلات دریچه ای مقعد است اشاره کرد.

جراحی شقاق یا فیشر مقعد به روش اسفنکتروتومی

چون این علت مشخص است و برای کم شدن فشار عضلانی مقعد پزشک بدون اینکه بخواهد از روش جراحی بر روی خود شقاق اقدام به درمان کند پس در این روش بخش کوچکی از عضله دریچه‌ی مقعدی را که به علت فشار واره دچار گرفتگی شده است را برمی دارد و فرد را با این روش درمان می‌شود. درباره این روش باید بگوییم که بیشتر پزشک ها احتمال برگشت و تکرار فیشر مقعدی در این روش را بسیار نادر و کم‌تر از ده درصد می دانند.

بیشتر بخوانید : جراحی شقاق

در اوایل انجام این روش بدون فیشر کتومی و یا اسفنکتروتومی در خط وسط پشتی مقعد در محل شکاف ایجاد شده انجام می‌شد؛ اما از آن جایی که این روش با شکست رو به رو شد و نتایج ان مؤفقیت‌آمیز نبود. برای همین بسته به راحتی دست جراح تغییر دادند و برش را به سمت راست یا چپ دیواره‌ی کانال مقعد بردند که این روش به نام اسفنکتروتومی داخلی جانبی مقعد نام گرفت. این روش معمولا با روش بی‌هوشی عمومی و یا بی‌حسی نخاعی انجام می گیرد ودرباره اسفنکتروتومی باید گفت که به دو روش باز و بسته انجام می‌شود.

در ادامه مطلب به توضیح هر دو روش باز و بسته می پردازیم.

اسفنکتروتومی بسته :

در این روش که نیاز به دقت و مراقبت بیشتری است جراح با یک تیغه یک شیار جانبی را ایجاد می کند و از آن شیار عضله‌ی دریچه‌ای را بیرون می کشد تا قسمتی از دریچه‌ی داخلی را برش دهد. برش ایجاد شده در روش بسته به اندازه فیشر مقعدی بستگی دارد. و برای اینکه در این روش امکان اسیب به مخاط مقعد وجود دارد و برای جلوگیری از فیستول لازم است که جراح دقت بیشتری را داشته باشد.

در اسفنکتروتومی باز :

در روش باز که این بار برش بر روی کانال و به اندازه حدودا 1 سانتی متر صورت می گیرد سپس به همان روش اسفنکتروتومی بسته عمل می‌شود. در پایان جراحی پزشک قسمت انتهایی برش را بسته به شرایط باز و یا می‌بندد.

درباره این روش باید بگوییم که در روش اسفنکتروتومی بیمار برای معالجه نیازی به بستری شدن ندارد واین کار به صورت سرپایی در بیمارستان انجام می‌شود و برای بسیاری از افراد از این بابت که فرد می‌تواند در همان روز جراحی به خانه بازگردد بسیار مناسب است. درباره شدت درد در این عمل درباره هر دو مورد باید بگوییم که بیمار درد خفیفی را در انجام هر دو نوع روش احساس می کند. مزیت خوب این عمل این است که بیمار تقریباً بلافاصله بعد از انجام جراحی دردی که ناشی از فیشر مقعد را داشت را خیلی کمتر احساس می کند و این درد بسیار کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید : درمان شقاق با لیزر

در بعضی از افراد ممکن است که به خاطر داروی بیهوشی کمی فرد دچار سرگیجه شود که این کاملا طبیعی است و بهتر است تا چند ساعت استراحت داشته باشد و سپس فعالیت های روزانه اش را انجام دهد به غیر از این مورد هیچ محدودیتی برای فرد ایجاد نمی شود و امکان بازگشت به فعالیت‌های روزمره وجود دارد.

Comments are closed.