لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

پاسخ ۱۶ سوال رایج ومهم درمورد میکرونیدلینگ

سوالات رایج میکرونیدلینگ

پاسخ ۱۶ سوال رایج ومهم درمورد میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ چیست؟

اولین سوال که در مورد این موضوع باید مطرح کرد تعریف میکرونیدلینگ می باشد .میکرونیدلینگ به سوراخ های ریز ایجاد شده در سطح پوست گفته می شود . با پیشرفت علم وفناوری برای درمان بیماری ها و عارضه های پوستی از روش میکرونیدلینگ با استفاده از درمارولر استفاده می شود .همچنین به روش میکرونیدلینگ به علت تولید کلاژن و الاستین روش کلاژن سازی طبیعی نیز می گویند که با تولید این دو پروتئین به طورطبیعی سبب بهبود و درمان بیماری های پوستی و زیبایی می شود.

سوالات رایج میکرونیدلینگ
سوالات رایج میکرونیدلینگ

چگونه از میکرونیدلینگ استفاده می کنند ؟

از روش میکرونیدلینگ و با استفاده از درمارولر برای درمان وبهبود جای زخم وجای جوش استفاده می شود طرز عمل بدین گونه است که وسیله درمارولر به لایه میانی پوست یا درم نفوذ می کند و در آنجا شکافی را ایجاد می کند.بدن به این شکاف های ایجاد شده حساسیت نشان میدهد و از خود واکنشی بروز می دهد .این واکنش شامل تولید دو پروتئین کلاژن و الاستین هست که برای ترمیم زخم ها و استحکام بخشیدن به پوست تولید می شوند. در نتیجه این روش باعث بهبود و درمان جای زخم، جای جوش، ترک های پوستی و چین و چروک می شود.

میکرونیدلینگ برای درمان چه عارضه هایی بکار می رود؟

میکرونیدلینگ برای درمان مواردی از جمله: درمان جای جوش و زخم سطحی تا معمولی. درمان چین و چروک صورت و خط خنده همچنین برطرف کردن افتادگی پوست و از بین بردن ترک های پوستی یا به اصطلاح استرچ مارک استفاده می شود .

استفاده از این روش چه عوارضی دارد ؟

بعد از اتمام عمل درمارولر پوست کمی ملتهب و قرمز می شود که به صورت طبیعی بعد از ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاملا برطرف می شود. بین یک تا دو هفته نتایج اولیه بهبود ظاهر می شود ولی نتیجه نهایی بعد از چند ماه پدیدار می شود. بعد از میکرونیدلینگ پوست بسیار درخشان و نرم می شود.

روند درمان از چه مراحلی تشکیل شده است ؟

برای استفاده از میکرونیدلینگ و درمارولردر وهله اول باید پوست را تمیز کرده و به وسیله بی حسی موضعی ناحیه مورد نظر را بی حس نمود.سپس سوزن های بسیار ریزی را در پوست فرو می کنند. این کار بسیار سریع انجام می شود و شما هیچ گونه احساس دردی نخواهید داشت . بعد از استفاده از درمارولر جهت شفافیت و بهبود هر چه سریعتر پوست از سرم ویتامین (ث) استفاده می کنند .

بعد از میکرونیدلینگ و استفاده ازدرمارولر چه کارهایی باید انجام داد؟

بعد ازمیکرونیدلینگ و استفاده از درمارولر پوست مقداری متورم و قرمز می شود که این عارضه دوروز بعد از درمان این موارد از بین می رود. توصیه می شود بعد از استفاده از درمارولر برای اینکه التهاب و قرمزی پوست هر چه سریعتر برطرف شوند از کرم های آبرسان استفاده کنید . در طول مدت درمان لازم است از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید وتا مدتی سعی کنید از لوازم آرایشی استفاده نکنید.

مزیت های میکرونیدلینگ چه مواردی هستند ؟

ازمزیت مهم میکرونیدلینگ به موارد زیر می توان اشاره کرد :1-به صورت طبیعی به کلاژن سازی کمک می کند.2-تاثیر مثبت وبهبودی بعد از گذشت مدتی برروی پوست ظاهر می شود . 3-بدون هیچ عارضه ای و بسیار ایمن می باشد.4- با داشتن هزینه ناچیز ومدت زمان بهبودی کم برای مصرف کننده مقرون ب صرفه می باشد. 5-قابل استفاده برروی انواع پوست می باشد.6- علاوه برصورت قابل استفاده در سایر نقاط بدن مانندگردن، چشم و بدن می باشد.

جهت درمان چه بیماری هایی از میکرونیدلینگ استفاده می شود؟

همانطور که قبلا بیان شد میکرونیدلینگ روش شناخته شده و بسیار موثری است که در درمان بسیاری از ناراحتی ها و مشکلات پوستی استفاده می شود.از جمله موارد درمانی میکرونیدلینگ می توان به :درمان چین و چروک، درمان جای زخم و اسکار، از بین بردن استرچ مارک و ترک های پوستی و بازسازی بافت های آسیب دیده پوست اشاره کرد.

آیا میکرونیدلینگ بر روی هر رنگ پوستی تاثیر دارد؟

طبق تحقیقات انجام شده میکرونیدلینگ بر روی هر مدل پوست با رنگ های مختلف موثر بوده و کاملا بدون عوارض است. تنها عارضه آن قرمزی و تورم ناچیز پوست است.

آیا فرد در موقع انجام میکرونیدلینگ درد را احساس می کند؟

پزشکان برای اینکه بیمار در زمان انجام عمل دردی را احساس نکنند علاوه بر استفاده از سوزن های بسیار ظریف در محل مورد نظر عمل از کرم های موضعی بی حسی استفاده می کنند

تکرار عمل میکرونیدلینگ هر چند وقت یک بار باشد؟

برای نتیجه گیری موفق از این عمل باید 3 دوره درمانی کامل از این روش استفاده شود. هر ۴ تا ۶ هفته باید بیمار مجددا از درمارولر استفاده کندتا بیماری هاوناراحتی های پوستیش درمان شود.کلاژن سازی طبیعی پوست بعد از گذشت 3 دوره درمانی شروع می شود که دیگر نیازی به استفادهاز درمارولر نیست. البته مدت دوره درمان و تعداد تکرار این روش درمانی احتمالا برای افراد مختلف متفاوت باشد . این دوره می تواند به نوع پوست فرد همچنین بیماری پوستی و شدت آن بستگی داشته باشد. بعد از اولین جلسات درمانی تاثیر مثبت میکرونیدلینگ بر روی پوست نمایان می شود. اسکار یا جای جوش بین ۳ تا ۶ هفته بهبود می یابد.

آیا روش میکرونیدلینگ دارد؟

امروزه میکرونیدلینگ به ۱۵۰٫۰۰۰ روش مختلف در کل دنیا در حال استفاده شدن است اما هیچ گونه عارضه ای مبنی بر استفاده از این روش تاکنون گزارش نشده است .

روشهای مراقبتی پوست بعد از میکرونیدلینگ ؟

بیمار باید به مدت ۲،۳ روز بعد از درمان از کرم های آبرسان و سرم ویتامین (ث) استفاده کند و همچنین هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب استفاده از کرم ها و لوسیون های ضد آفتاب را فراموش نکند.

از کجا باید فهمید میکرونیدلینگ برای عارضه پوستی ما مناسب است؟

همانطور که گفته شد میکرونیدلینگ برای انواع پوست مناسب بوده و تاکنون عارضه ای جز قرمزی و التهاب زود گذر پوست گزارش نشده است . از روش درمارولر جهت درمان ناراحتی های موجود در نقاط حساس بدن مانند دور چشم، گردن وپشت دست ها استفاده می شود. باید توجه داشت که از میکرونیدلینگ برای موارد زیر استفاده نمی شود: افرادی که زخم باز و بریدگی های تازه دارند،بیمارانی که عفونت شدید پوستی و سرطان پوست دارند ، خانم های باردار و کسانی که زخم های کلوئید دارند.

آیا میکرونیدلینگ پرهزینه است؟

در مقایسه با سایرروش های درمانی مشابه ،روش درمانی میکرونیدلینگ و استفاده از درمارولر بسیار با صرفه و کم هزینه تراست. مزیت های دیگر این روش در مورد قیمت و نحوه پرداخت هزینه می باشد. همچنین امکان استفاده از درمارولر در خانه فراهم است.بیمار اگر می خواهد بهترین نتیجه رادر فرصت زمانی کوتاه بگیرد می تواند در کنار میکرونیدلینگ و استفاده از درمارولر، از دیگر روش های درمانی استفاده کند.

آیا امکان ایجاد عفونت بعد از میکرونیدلینگ وجود دارد؟

امکان ایجاد عفونت هنگامی که زخم باز یا بریدگی تازه وجود دارد و از میکرونیدلینگ استفاده می شود وجود دارد به همین دلیل اکثر مواقع متخصص این کار را انجام نمی دهد.

Comments are closed.