لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

چای سبز ماچا , نوشیدنی برای چربی سوزی

چای سبز ماچا , نوشیدنی برای چربی سوزی  , ماچا چیست؟ چه مزایایی برای سلامت دارد؟ آیا برای کاهش وزن مناسب است؟ , نوشیدنی چربی سوز مفید :  در این مقاله شما را با ماچا و مزایا و عوامل دیگری که باعث محبوبیت این نوع چای شده است آشنا می کنیم با مطالعه این مقاله شما اطلاعات مفیدی را راجب ماچا کسب می کنید پس با ما همراه باشید.

چای سبز ماچا

ماچا چیست؟

این روزها چای ماچا در اکثر جاها شناخته شده است در تعریف ماچا باید این گونه گفت که ماچا در حقیقت چای سبز خالصی است که توسط آسیاب های سنگی کاملا پودر می شود درباره ماچا می توان گفت که ماچا در واقع یک نوشیدنی اصیل و ۵۰۰۰ ساله است که برگ‌های آن توسط کشاورزان حاذق ژاپنی و به صورت خیلی ماهرانه در زیر سایبان‌ها تولید می‌گردند.

ماچا به شکل سنتی به صورت پودر مصرف می‌شود که این به نوبه خود باعث شده است تا جذب تمام مواد مغذی در صورت بگیرد. ماچا نحوه کشت ویژه‌ی دارد. ماچا بصورت چای پودر شده مورد استفاده قرار می گیرد به این ترتیب که وقتی که شما چای ماچا را می نوشید جدا از این که احساس طراوت و تازگی را در دقایق اولیه نوشیدن این چای بدست می آورید، در واقع تمام برگ چای را مصرف می کنید و به خاطر همین شما تمام مواد غذایی و فوایدی که از خوردن گیاه کاملیا سیننسیس بدست می آید را دریافت می کنید و از این جهت است که ماچا بسیار منحصر بفرد است.

خوتست گاه ماچا در اسیا وکشور چین یکی از کشور هایی است که این گیاه در آن جا رشد می کند و به همین علت بیشتر مردم از این نوشیدنی استفاده می کنند این چای در آسیا به خصوص چین و ژاپن طرفداران زیادی دارد. از مهم ترین و برترین ویژگی های منحصر به فرد چای ماچا این است که این چای حاوی میزان بالای آنتی اکسیدان است که به میزان 4 الی 6 ساعت به بدن انرژی مضاعف می دهد.
در ادامه ما شما را از مزیت های فوق العاده چای ماچا آشنا می کنیم

7 مزیت چای ماچا برای سلامت

*کمک به بیدار ماندن
*افزایش سوخت و ساز بدن
*کمک به کاهش وزن
*کمک به کاهش قند خون
*کاهش خطر ابتلا به سرطان
*کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی
*دارا بودن خواص ضد پیری

کمک به بیدار ماندن :

نوشیدنی های که حاوی کافئین هستند برای اینکه چند ساعت از شب را بیدار بمانید خیلی بهتر از سایر مواد دیگر است. چای ماچا مناسب تر است زیرا از آنجایی که یک فنجان ماچا از چای سبز غلیظ تر است، پس حاوی کافیین بیشتری هم است، معمولا کافیین ماچا معادل یک فنجان قهوه است؛ بنابراین اگر مشکل بی خوابی دارید و می خواهید تا قبل از خواب یک فنجان ماچا بنوشید حتما از نوع بدون کافیین آن استفاده کنید اما بر اساس گزارشی که از سازمان غذا و دارو بیان شده است مصرف 300 تا 400 میلی گرم از ماچای کافیین دار در روز برای فرد مشکلی ندارد و برای رفع بسیاری از مشکلات شناختی و کندی حافظه و کمبود انرژی بسیار مفید است.

افزایش سوخت و ساز بدن :

چای ماچا طبق مطالعات انجام شده، می تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد. ماچا قادر نیست تا برای مدت زیاد و با سرعت زیاد سوخت و ساز بدن را افزایش دهد. محققان توصیه می کنند برای کسانی که می خواهند متابولیسم بدنشان بیشتر سوختت و ساز کند استفاده از ۴ فنجان چای سبز در روز را در برنامه خودشان داشته باشند زیرا این مقدار باعث سوخت وساز بهتر بدن می شود. تحقیقات دیگر نشان داده که وجود کافیین و سایر ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در ماچا که با نام کاتچین شناخته می شود می توانند با هم نقش مهمی در سوخت وساز بدنتان داشته باشند. پس صبح یک فنجان ماچا بنوشید و ورزش کردن را فراموش نکنید. نباید نقش ژنتیک را در تاثیر گذاری بر روی متابولیسم بدن بی اثر دانست.

کمک به کاهش وزن :

امروزه نوشیدنی های گازدار و دارای قند مصنوعی به طور چشم گیری بین افراد زیاد شده است اگر شما هم مثل بیشتر افراد که از این نوشیدنی های مضر استفاده می کنند عادت به نوشیدن آب میوه و نوشیدنی های گازدار و شیرین دارید حتما باید بدانید که مصرف چای تلخ ماچا می تواند شما را در کنترل وزنتان بسیار کمک کند؛ زیرا این نوشیدنی کم کالری و مفید مزایای بسیاری برای کاهش وزن دارد. وجود امینو اسیدها و کاتچین در چای ماچا باعث شده است که با مصرف این چای سوخت و ساز بدن افزایش پیدا کند و شما خیلی راحت کالری سوزی کنید امروزه افرادی که از این چای برای لاغری استفاده می کنند بر این باورند که چای ماچا 4 برابر بیشتر از دیگر کالری سوز ها در متابولیسم تاثیر دارد. شما با نوشیدن روزی 3 فنجان از این چای می توانید روزانه به مقدار 70 کالری بسوزانید و چربی اضافی بدنتان را با این چای خیلی راحت دفع کنید

کمک به کاهش قند خون :

قند خون بیشتر در افرادی که دچار افزایش سن شده اند و این مسئله را در رژیم غذایی خودشان رعایت نمی کنند خیلی خطر ناک است و اگر فرد توجهی برای حل این مشکل نداشته باشد عوارض جبران ناپذیری برای فرد رخ می دهد. امروزه استفاده از چای ماچا علاوه بر سایر مزایایی که دارد برای از بین بردن دیابت و کم کردن عوارض آن بسیار طرفدار پیدا کرده است. پس فراموش نکنید که نوشیدن روزانه 5 فنجان ماچای تلخ برای کنترل قند خون بهترین و هوشمندانه ترین انتخاب است. در چای ماجا ترکیباتی که موجود است باعث کنترل و مهار فعالیت آمیلاز بزاق و روده است سرعت بالا رفتن قند خون بسیار کاهش پیدا می کند.

کاهش خطر ابتلا به سرطان :

همان طور که در بخش های قبل راجب این گیاه گفتیم این چای دارای مقادیر زیادی ترکیبات آنتی اکسیدانی می باشد نکته جالب درباره مقدار انتی اکسید های چای ماچا این مورد است که 1 گرم از این چای 1384 آنتی اکسیدان مفید دارد پس با مصرف چای ماچا می توانید به راحتی با سرطان مقابله کنید. چای ماچا در پیشگیری از بسیاری از سرطان ها به خصوص شایع ترین سرطان در بخش مردان یعنی سرطان پروستات بسیار مفید است. فراموش نکنید که زمانی چای ماچا تاثیر مثبتی خواهد داشت که همراه با یک رژیم سالم حاوی سبزیجات و میوه ها، دانه های سبوس دار، مغزها و حبوبات باشد.

کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی :

این چای بخاطر دارا بودن انواع ویتامین ها و کاهش کلسترول بد خون برای کسانی که از ناراحتی های قلبی رنج می برند و برای پیشگیری از دچار شدن به ناراحتی های قلبی بسیار مفید است و توسط کارشناسان بسیار توصیه شده است. از ان جایی که تحقیقات نشان داده استفاده از هر نوع چای تلخ باعث کاهش ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی در سنین بالا می شود. نوشیدن چای ماچا قلب را از مبتلا شدن به ناراحتی های مزمن در امان نگه می دارد و کلسترول بد خون را تا حد بالایی کم می کند بهتر است روزانه بجای نوشیدنی ها ی قندی و غیر طبیعی از این چای به مقدار 5 فنجان در روز مصرف کنید تا قلب تان از بیماری ها در امان باشد.

دارا بودن خواص ضد پیری :

گفتیم که مواد معدنی و املاح موجود در این چای علاوه بر بهینه کردن سوخت و ساز بدن، کاتچین موجود درچای ماچا باعث سلامت سلول های بدن شده و از صدمات پوستی جلوگیری می کند. برای اینکه نتیجه کامل یاز مصرف این چای بگیرید علاوه بر نوشیدن ماچا برای پیشگیری از پیری زودرس باید شما باید حتما محافظت کاملی از پوست تان در مقابل نور آفتاب داشته باشید استفاده از کرم های ضد افتاب برای جلوگیری از اسیب اشعه ماورا بنفش خورشید را فراموش نکنید.

تفاوت چای سبز و ماچا در چیست؟

در بیان تفاوت این چای های گیاهی باید گفت که هر 2 این چای ها از یک گیاه هستند که هر دو چای از گیاه کاملیا سیننسیس برگرفته شده اند. با این تفاوت که شکل این چای ها به این گونه است که معمولا چای سبز به شکل خشک شده اما چای ماچا پودر شده در دسترس است. در تعریف چای سبز باید گفت که این نوشیدنی جادویی برای افرادی که می‌خواهند سطح آنتی‌اکسیدان خود را بیشتر کنند، بسیار عالی است؛ زیرا که چای سبز یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هایی است که توصیه به نوشیدن ان بیشتر شده است.

از آن جایی که این چای دارای آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی است که اثرات قوی برروی سلامت شما دارند. این چای می‌تواند به از دست دادن چربی، بهبود عملکرد مغز و پایین آوردن خطر سرطان کمک کند. گفتیم که ماچا از برگ های چای سبز است با این تفاوت که کاملا پودر شده است و برای نوشیدن تنها 1 قاشق چای خوری از پودر ماچا برای یک فنجان کافی است و از آن جایی که در پروسه آماده کردن چای سبز نیاز به خشک کردن و چند مرحله دیگر هست ولی برای چای ماچا این شرایط متفاوت است و تمام شاخ و برگ به طور ویژه باید نگهداری شوند تا اسید آمینه موجود در ان ها آسیب نبیند و حفظ شود.

معمولا یک لیوان چای ماچا از نظر ارزش غذایی معادل ده لیوان چای سبز است؛ و از ان جایی که بسیار مغذی است این ماده مقوی می‌تواند به همان اندازه دلپذیر هم باشد. بسیاری پیشنهاد می کنند تا مصرف ماچا در اول صبح را امتحان کنید زیرا یک شروع فوق العاده را برای شما رقم می زند و انرژی مورد نیاز برای یک روز فعالیت را برای فرد فراهم می‌کند. با این حال اگر شما به دنبال افزایش آنتی‌اکسیدان‌های خود هستید.

طمع و مزه در هر 2 چای کاملا یکی است. در استفاده از چای ماچا باید یاد آور شد که چای ماچا می تواند عملکرد های کبد و کلیه را تا حد زیادی بهبود ببخشد. این چای هم مثل چای سبز دارای مقادیر زیادی کافئین است. استفاده از پودر ماچا بستگی به ذائقه فرد دارد بسیاری از افراد به جای نوشیدن ماچا، از پودر آن برای اضافه کردن به دسر مورد علاقه‌ی خود، انجام می دهند.

ماچا چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟

گفتیم که آنتی اکسیدان های موجود در چای ماچا به مراتب خیلی بیشتر از چای سبز است و این موجب سرعت در کاهش وزن در فرد می شود. چای ماچا متابولیسم فرد را بالا میبرد و سوخت ساز را در فرد افزایش می دهد.

موجود در چای ماچا بیشتر از چای سبز است؛ و اگر افرادی که قصد کاهش وزن دارند در کنار انجام EGCS فعالیت های بدنی روزی 3 فنجان از این چای را بنوشند می توانند مقدار زیادی از چربی های انباشته شده در بدنشان را آب کنند. تحقیقات جدید درباره این چای نشان می دهد که قدرت چربی سوزی این چای به مراتب بیشتر از چای سبز است.

چگونه می توان از مزایای کاهش وزن چای ماچا برخوردار شد؟

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معمولا آبمیوه و یا نوشیدنی های قندی را بیشتر استفاده می کنید و دنبال کاهش وزن هستید توصیه ما به شما برای لاغری جایگزین کردن ماچا برای شما انتخاب خوبی می تواند باشد. چای ماچا جایگزین مناسبی برای نوشیدنی های قندی مضر است این چای بدون کالری یک انتخاب عالی است. برای شروع روز و انجام فعالیت ها نوشیدن چای ماچا یک انتخاب مطمئن است.

این چای به عنوان یک میان وعده هم در کم کردن اشتهای کاذب نقش موثری ایجاد می کند و فرد بعد از نوشیدن این چای احساس سیری می کند. طبق تحقیقاتی که انجام شده است ثابت شده که کسانی که چای ماچا را مصرف می کنند بدون شک دارای وزن پایین تری نسبت به سایر افرادی هستند که چای ماچا را در برنامه روزانه خودشان ندارند و مصرف نمی کنند. توجه داشته باشید همان طور که در قسمت های قبل این مقاله هم گفته شد چای ماچا به تنهایی فقط کالری کمی را می سوزاند بلکه کنار رژیم غذایی مناسب و انجام فعالیت های ورزشی می توانید کاهش ورزن مناسبی داشته باشید.

طرز تهیه چای ماچا

برای تهیه چای ماچا مهم ترین چیزهایی که نیاز داریم

  • پودر ماچا
  • یک فنجان آب داغ
  • قاشق و یا هم زن و یک صافی

معمولا هر گیاه سبزی که جوشانده شود و سپس مصرف شود دمنوش نام دارد ولی این چای برخلاف چای های دیگر است زیرا بخاطر حالت پودر شدهای که دارد، علاوه بر اینکه تمام برگ و ساقه های چای را در خودش دارد و نیازی به زمان برای دَم کشیدن ندارد برای تهیه این چای فقط کافیست که یک فنجان را پُر از آب داغ (نه جوش) کنید؛ و نصف قاشق چای خوری ماچا را بعد از عبور دادن از صافی به آن اضافه کنید. با استفاده از همزن و یا حتی می توانید یک قاشق به شکل ضربدردی این پودر را در اب جوش مخلوط کنید تا یک دست شود.

شما باید این فرآیند را آنقدر تکرار کنید تا پودر ماچا در آب به صورت کاملحل شود در این صورت روی فنجان حباب ها و کف های زیادی ایجاد می شود؛ در این حالت چای ماچای شما آماده نوشیدن است. شما علاوه بر اینکه این چای را با اب جوش تهیه کنید می توانید از شیر داغ و یا شیر نارگیل و بادام هم استفاده کنید و برای مزه دار کردن ان بهتر است از یک قاشق عسل استفاده کنید. همچنین یاد آور می شویم که بهترین زمان برای صرف این نوشیدنی جهت لاغری ۲ ساعت پس از صرف غذا و به شکل یکی از نوشیدنی های موجود که در این بند گفته شد.

Comments are closed.