لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

نکات مهم در رابطه با افزایش وزن

نکات مهم در رابطه با افزایش وزن , راههای افزایش وزن , رعایت نکات کلیدی برای بالابردن وزن ,روشی مناسب و توصیه های ماندگار برای افزایش وزن اصولی 

افزایش وزن

  1. ابتدا باید کالری مورد نیاز برای وزن دلخواه خود را تعیین نمایید
  2. تعادل غذایی و همچنین تنوع را در رژیم غذایی خود برای افزایش وزن رعایت کنید
  3. از گروه های غذایی مختلف ، به اندازه ی کافی از هر غذا استفاده نمایید.
  4. روغن بادام زمینی بسیارمفید برای افزایش و تنظیم تناسب اندام است در صبحانه های خود این مورد را به همراه نان سبوس دار اضافه نمایید.
  5. بعد از صبحانه و نهار برای خود مختصر خوراکی را به غیر از تنقلات آماده نمایید مانند آجیل ، میوه خشک و..
  6. از سس مایونز در غذای ساندویچی استفاده نمایید و نیز برای پحت سبزی جات از کره استفاده نمایید.
  7. شاید خوردن سیبزمینی سرخ کرده ، استیک و مرغ سرخ کردخ مناسب برای افزایش وزن باشد ولی یک رژیم نادرست است برای استفاده از این نوع از غذا ها آنها را آب پز یا بخار پز کنید. با این کار مواد مغذی وارد بدن خود می نمایید.
  8. تخم مرغ یک غذای کامل سرشار از پروتئین است که برای افزایش وزن بسیار مفید می باشد.ولی بهتر است از  آن برای درست کردن  در سوپ ، سس و نان استفاده کنید یا به سالاد اضافه کنید.
  9. پنیر پیتزا و خامه را با ماهی و مرغ مخلوط کنید برای افزایش وزن خیلی خوب است در ضمن مزه ی خوبی هم دارد. همچنین می توانید پنیر پیتزا را به گوشت ، سبزیجات ، ماکارونی ، سالاد ، پوره سیب زمینی و املت نیز اضافه نمایید.
  10. استفاده از خامه به خصوص پنیر خامه ای به همراه بیسکویت خیلی خوب است .
  11. سالاد ، پنیر خامه ای ، بادام ، پسته ، گردو ، فندق ، میوه های خشک را در برنامه غذایی برای افزایش وزن خود قرار بدید. البته این مواد وزن شماررا بالا میاورند ولی چاق نمی شودید. این درصورتی است که بیش از اندازه از این مواد به خصوص سس استفاده نکنید.
  12. برای افزایش کالری و پروتئین در سوپ  و سس از شیر خشک استفاده کنید.
  13. در برنامه غذایی خود برای یکی از وعده های غذایی خود از غذاهای با نشاسته بالا استفاده نمایید مثل ذرت ، و نیز دی وعده غذایی دیگر از سبزیجات سبز رنگ استفاده نمایید.
  14. آب برای افزایش وزن بسیار مناسب است بهترین راه این است که در هر وعده غذایی 2 تا 3 لیوان آب مصرف کنید. چرا که عمل جذب مواد غذایی را بالا می برد.
  15. در کل نوشیدنی ها باعث می شود در معده جای خالی زیادی برای پر کردن غذا باز شود پس تا جایی که می توانید بنوشید.
  16. از نوشیدنی هایی مثل آب میوه ی طبیعی و شیر استفاده نمایید چرا که کالری مناسبی  برای بدن تامین می کند.
  17. شکلات در اندازه مناسب ایتفاده نمایید به خصوص شکلات سیاه که دارای آنتی اکسیدان می باشد.

نوجه داشته باشید که رژیم غذایی برای افزایش وزن به این معنی نیست که شما بخوریدو بخوابید تا وزن خود را بالا ببرید.باید تعادل و تنوع را در رژِم غذایی خود چه برای کاهش وزن و چه برای افزایش وزن رعایت کنیم در آخر هم اینکه هیچ وقت ورزش را ترک نکنید به همراه رژیم افرایش وزن اگر ورزش های مناسبی را انجام دهید دارای تناسب اندام خوبی خواهید شد.

Comments are closed.