لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

میکرونیدلینگ و درمان آلوپسیا , تاثیر میکرونیدلینگ در درمان آلوپسیا

میکرونیدلینگ و درمان آلوپسیا , تاثیر میکرونیدلینگ در درمان الوپسی (ریزش موی ژنتیکی در مردان) : در این قسمت می خواهیم یک تحقیق را که به صورت ازمایشی و تصدفی درباره تاثیر میکرونیدلینگ در درمان آلوپسیا انجام شد را بررسی کنیم.

میکرونیدلینگ و درمان آلوپسیا

به دلیل این که امروزه افراد زیادی با مشکل مو مواجه هستند تحقیقات زیادی درباره شناسایی عوامل مهم در شد مو انجام میشود که پروتئین ها و دیگر مواد ضروری نقش بسیاری مهمی در سرعت رشد موها دارند. DP یا برآمدگی کوچک پوستی مکانی برای رشد انواع موها است. سرعت رشد مو به ژن افراد بستگی دارد. عواملی که شناخته شد مانند پروتئین ها بر این برآمدگی کوچک پوستی اثر می گذارد و تحریک میکند که این کار باعث رشد مو می شود.

میکرونیدلینگ ساقه سلولی مو و برآمدگی کوچک پوستی را تحریک می کند و عوامل موثر در رشد مو را را که در مطالب بالا به ان ها اشاره شد به آن القا می کند و موجب رشد موها می شود.

تحقیقاتی بر روی صد نفر دچار آلوپسیای هورمونی انجام شد. این افراد به دو گروه تقسیم شدند. که به دو روش درمان شدند

روش اول :

روش درمانی گروه اول میکرونیدلینگ همراه با 5% لوسیون ماینوکسیدیل بود که روزانه دو بار انجام می شد. که بعد از گذشت 12 هفته و تکمیل دوره درمانی در گروه اول رشد مو در نقاط مورد نظر مشاهده شد.در این گروه اول میزان رضایت از روش درمان 82% بود.

روش دوم :

روش درمانی گروه دوم فقط 5% لوسیون ماینوکسیدیل روزانه بود.که بعد از گذشت دو هفته در این گروه هیچ رشد قابل توجهی صورت نگرفته بود.که افراد تنها 4.5% رضایت داشتند.

در نتیجه درمان آلوپسیا با استفاده از میکرونیدلینگ و ماینوکسیدیل نتایج بهتر و چشمگیرتری داشت.

میکرونیدلینگ یک روش جدید برای درمان آلوپسیا و بسیاری دیگر از عارضه های پوستی و زیبایی است. این روش کاملا ایمن بوده و هیچ گونه عوارضی ندارد. میکرونیدلینگ با استفاده از وسیله ای به نام درمارولر ریزش مو و آلوپسیای هورمونی را درمان می کند. میکرونیدلینگ بر روی قسمت های خالی سر بیماران بیشتر از روش های درمانی رایج برای درمان آلوپسیای هورمونی، تاثیر داشته است.

DP یا برآمدگی کوچک پوستی همان طور که گفته شد محل تجمع فیبروبلاست های ضروری و اصلی برای رشد و فعالیت انواع سلول ها در فولیکول است که نقش مهمی در رشد و سلامت مو ها دارد. اما فولیکول چیست؟ فولیکول مو یک کیسه پوستی است که تولید کننده مو می‌باشد. تولید مو در چند فاز یا مرحله انجام می‌گیرد. که شامل رشد (آناژن)، توقف (کاتاژن)، آرامگیری (تلوژن) می‌باشد. سلول های ساقه مسئول تولید مو هستند. شکل فولیکول مو بر روی شکل مو و بافت و مشخصات فردی مو تأثیر می‌گذارد.

آلوپسی آندروژنیک مردانه یا طاسی مردانه را نمی‌توان یک بیماری محسوب کرد. این وضعیت به طور معمول در مردانی که از نظر ژنتیکی مستعد این وضعیت هستند اتفاق می‌افتد و در واقع نوعی پاسخ فیزیولوژیک بدن آنها به آندروژن‌ها یا همان هورمون‌های مردانه می‌باشد. موهای سر در انسان با وجود اینکه رشد غیر وابسته به هورمون دارند اما دارای گیرنده خاص هورمونهای جنسی می‌باشند و به همین دلیل این هورمونها می‌توانند بر ریزش مو موثر باشند. در مردان نواحی جلو و اطراف و مرکز سر دارای گیرنده هورمونی هستند اما در زنان تمام موهای ناحیه سر دارای گیرنده آندروژنی می‌باشند. به همین دلیل در مردان اول کاهش مو در ناحیه جلوی سر اتفاق می افتد و بعد ناحیه مرکزی و سپس این دو ناحیه بهم می‌رسند.

میکرونیدلینگ با استفاده از درمارولر روشی جدید برای درمان آلوپسیا است. استفاده از درمارولر به مانند روش های دیگر نیاز به صرف وقت و هزینه زیادی ندارد. مطالعات پزشکی نشان داده اند میکرونیدلینگ تاثیرات بسیار موفقی دردرمان آلوپسیا داشته است. میکرونیدلینگ بر روی قسمت های خالی سر بیماران بیشتر از روش های درمانی رایج برای درمان آلوپسیای هورمونی، تاثیر داشته است.

تحقیقاتی توسط نوروود همیلتون بر روی مردان بین 20 تا 35 با آلوپسیای خفیف تا شدید انجام شد. این مردان به مدت شش ماه زیر نظر و تحت درمان بودند تا علت بیماری و ریزش مو آنها شناخته و درمان شوند. از اکتبر 2011 تا جولای 2012 صد مرد با آلوپسیای هورمونی در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفتند. روش درمانی یک گروه استفاده همزمان از میکرونیدلینگ و لوسیون 5% ماینوکسیدیل بود و روش درمانی گروه دیگر تنها استفاده از لوسیون 5% ماینوکسیدیل بود. نقاط خالی روی سر بیماران و طول موی آنها قبل از شروع آزمایش و درمان علامت گذاری و اندازه گیری شد .

میکرونیدلینگ علاوه بر اینکه بر رشد مو تاثیر دارد و ان را درمان می کند بر دیگر بیماری های پوستی نیز اثر دارد. که در این روش درمان از درمارولر با سوزن 1.5 میلی متری استفاده شد. درمارولر را در نقاط بدون مو در فرق سر به صورت افقی و

Comments are closed.