لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

میکرونیدلینگ با استفاده از درمارولر

میکرونیدلینگ با استفاده از درمارولر : یکی از جدید ترین و به روزترین روش ها جهت درمان مشکلات پوستی مانند چین وچروک ،جای زخم،جای جوش ،ترک های پوستی ناشی از خشکی پوست که اصطلاحا استرچ مارک گفته می شود و همچنین برای جوانسازی پوست ؛استفاده از روش میکرونیدیلینگ با استفاده از درمارولر می باشد .استفاده از روش درمارولر نسبت به سایر روش ها دارای مزیت هایی می باشد از جمله بسیار راحت وآسان و دارای سطح ایمنی بالایی می باشد همچنین از نظر وقت و هزینه نیز از سایر روش ها بهتر است . شما می توانید جهت استفاده از این روش به پزشک متخصص پوست مراجعه کرده یا در خانه با رعایت اصول بهداشتی این روش را به کار ببندید .

میکرونیدلینگ با استفاده از درمارولر

تاریخچه استفاده از روش میکرونیدلینگ

در زمینه بهبود عارضه های پوستی تحقیقات فراوانی از گذشته تا به امروز صورت گرفته است در سال 1995 دوتن از بزرگترین متخصصین پوست و زیبایی جهان به نام های دکتر اورنتریچ دی اس و دکتر اورنتریچ ان روش میکرونیدلینگ را برای درمان جای زخم و اسکار ابداع کردند .

در سال 1997 دکتر کمیراند و دکتر دوست ( دو تن از متخصصین طب سوزنی) برای درمان اسکار و جای زخم از روش میکرونیدلینگ استفاده کردند. در یک دهه اخیر نیز دکتر فرناندز یکی دیگر از برجسته ترین متخصصان جراحی پوست وزیبایی جهت بهبود بیماری های پوستی و کلاژن سازی طبیعی پوست از روش میکرونیدلینگ با استفاده از درمارولر استفاده کرد.

تعریف درمارولر

درمارولر وسیله ای است که برای درمان جای زخم و جای جوش و دیگر عارضه های پوستی و زیبایی استفاده می شود. اجزای تشکیل دهنده این وسیله شامل سر قابل چرخشی است که متشکل از حدود 192 سوزن با ضخامت 0.1 میلی متر و طول 0.5 تا 1.5 میلی متر می باشد .جنس سوزن ها از استیل یا سیلیکون می باشد ویکبار مصرف می باشندبه عبارتی هر درمارولر فقط مختص استفاده برای یک نفر می باشد.

چگونگی تاثیر درمارولر در کلاژن سازی پوست

وقتی شخصی دچار عارضه ومشکل پوستی می شود جهت بهبودی این زخم ها بهترین روش استفاده از روش میکروندیلینگ با استفاده از درمارولر می باشد .همانطور که قبلا گفته شد وسیله درمارولر از تعدادی سوزن های به طول 0.5 تا 1.5 میلی متر ساخته شده است .چگونگی استفاده از این دستگاه بدین ترتیب است که درمارولر را روی پوست گذاشته و می کشند و سوزن های بسیار ریز موجود در سر آن بر روی سطح بیرونی پوست یا اپیدرم شکاف ایجاد می کند. وقتی این سوزن ها به لایه درونی پوست یا درم نفوذ می کند یک جراحت مختصر در پوست به وجود می آید و بدن به آن عکس العمل نشان داده وعمل ترمیم وبازسازی پوست را در آن ناحیه آغاز می کند .

در طی این بازسازی کلاژن و الاستین که پروتئین اصلی و قوام دهنده پوست می باشند تولید می شود. خاصیت این عمل در درمان طبیعی زخم ها و عارضه پوستی می باشد . بعد از پایان یافتن روند درمانی، عارضه پوستی کلا محو شده و پوست درمان می شود. به این روش یعنی میکرونیدلینگ با استفاده از درمارولر روش طبیعی کلاژن سازی می گویند. این روش بسیار پر کاربرد است و بسیاری از متخصصین پوست و زیبایی جهت درمان مشکلات پوستی در کلینیک خود استفاده می کنند.

چگونگی درمان جای زخم و جوش بوسیله درمارولر

یکی از روش های ایمن وکاربردی جهت درمان جوشگاه وجای جوش میکرونیدلینگ می باشد .هر جلسه درمانی زمانی حدودا 45 دقیقه تا یک ساعت را نیاز دارد .روند درمان بدین شرح است که بعد از آماده کردن و زدن ماده بی حس کننده به محل مورد نظر، حدود 15 تا 20 مرتبه به کمک یک درمارولر سطح جوشگاه را سوزن سوزن می کنند. بعد ازانجام این عمل بوسیله درمرولر پوست محل مورد نظر مقداری سفت شده ودچار التهاب می شود که جای نگرانی نیست و روند طبیعی درمان است.

این عوارض بعد از گذشت چند ساعت ازبین می روند . برای بهبودی کامل به مدت زمان 6 ماهه نیاز است اما در ماه اول بهبودی نسبی ایجاد می شود .قابل ذکر است که استفاده از این وسیله بسیار راحت وبی خطر بوده و در خانه نیز می توان از آن استفاده کرد فقط قبل از استفاده باید دستگاه ضد عفونی شود و بهداشت رعایت شود تا شخص دچار عفونت وبیماری نشود.

مراقبت های پس از درمان با دستگاه درمارولر

بعد از استفاده از درمارولر نیاز به مراقبت خاصی نیست وفرد می تواند به زندگی روزمره خود بپردازد. البته فرد باید مدتی بعد از عمل مراقبت هایی را داشته باشد مانند : عدم استفاده از لوازم آرایشی تا سه روز،حمام نرفتن به مدت یک روز ، خودداری از سونا ،و همچنین به مدت یک هفته نباید از کرم های لایه بردار استفاده کند .بیمار برای رفع تورم و قرمزی پوست باید از کرم ترمیم کننده استفاده کرده و وقتی درمقابل نور خورشید قرار می گیرد حتما ازضد آفتاب مناسب استفاده کند .

چند نکته مهم در مورد استفاده از درمارولر

  • توصیه می شود در موقع خرید این وسیله حتما دقت کافی داشته و از برندهای معتبر استفاده کنید . استفاده از برندهای نامعتبر و قلابی سبب ایجاد عوارضی در پوستتان گردیده و نتیجه درمان موفقیت آمیز نخواهد بود .
  • برای گرفتن نتیجه دلخواه وموفق طی کردن چندین دوره درمان به صورت کامل ضروری است .
  • جهت رسیدن به نتیجه بهتر و سریعتر از روش ساب سیژن به همراه درمارولر استفاده کنید.
  • برای نداشتن درد در هنگام این عمل ضروری است از کرم های بی حسی استفاده شود . البته در بعضی موارد هیچ گونه دردی احساس نمی شود.
  • توجه به این نکته ضروری است که برای نتیجه گیری موفق 4 تا 6 هفته زمان نیاز است .

Comments are closed.