لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

سم زدایی بدن به صورت طبیعی

سم زدایی بدن به صورت طبیعی : از آن جایی که بدن انسان روزانه در معرض سموم بسیاری قرار می گیرد ممکن است که گاهی اوقات در بدنتان احساس کسالت و کوفتگی داشته باشید و مطمئنا به این شکل شما حس خوبی را نخواهید داشت. شاید برایتان سوال پیش بیاید که این سموم چگونه در بدنتان تشکیل می شود پس باید بگوییم که مسائل مهمی در این موضوع دخیل است مثل محیطی که زندگی می کنید و آلاینده هایی که در هوا موجود است و شما آن را تنفس می کنید.

سم زدایی بدن به صورت طبیعی

گاهی اوقات هم پیش می اید که از غذاهایی اماده و فست فود ها استفاده می کنید، داروهایی شیمیایی که استفاده می کنید و بسیار موارد دیگر وجود دارد که باعث تشکیل این سموم در بدنتان می شود. ایجاد سموم در بدن ممکن است باعث بروز بیماری های زیادی شود. معمولا گاهی اوقات بدن به طور طبیعی فرایند سم زدایی و متابولیسم را انجام می دهد؛ اما باید توجه داشته باشید که بدن این کار را نمی تواند به طور مداوم انجام دهد.

برای تخلیه و سم زدایی بدن کارها و روش های مختلفی وجود دارد و شما برای اینکه بدنتان را از این سموم تصفیه کنید ما این روش ها را برایتان به طور کامل و جامع شرح می دهیم.

بیشتر بخوانید : تغذیه

نکاتی که برای سم زدایی طبیعی بدن لازم است تا شما انجام دهید:

  • پرهیز از نوشیدن الکل
  • پرهیز از مواد غذایی فرآوری شده و فست فود
  • پرهیز از مصرف کافئین
  • مصرف اسموتی سبزیجات
  • میوه و سبزیجات اورگانیک
  • نوشیدن آب فراوان
  • پرهیز از مصرف قند و شکر
  • مصرف فیبر
  • خواب مناسب
  • انجام فعالیت های ورزشی

پرهیز از مصرف الکل :

می دانیم که الکل سرشار از کالری است ممکن است که با مصرف ان احساس سرخوشی داشته باشید اما باید از عوارض وحشتناکی که ممکن است از مصرف این ماده داشته باشید آگاه باشید. مصرف الکل باعث: ضعیف شدن بدن به خصوص مغز و کبد می‌شود. در دوران سم زدایی حتما باید از مصرف الکل پرهیز کنید و حتما مراقب کبدتان باشید. در دوران سم زدایی بهتر است که به جای الکل، نوشیدنی‌ها و آب‌میوه‌های طبیعی میل کنید.

پرهیز از غذاهای فرآوری شده و فست فود :

معمولا غذاهای حاضری و فست فود ها از موادی تهیه می شوند که زیاد مطمئن نیستند و ارزش غذایی پایینی دارند و سرشار از افزودنی‌های مضری مثل مواد نگه‌دارنده، مواد شیمیایی، نمک و چربی‌ هستند که موجب می شوند تا بدن ما از مواد سمی و چربی ها انباشته شود شما بهتر است که از غذای تازه با مواد غذایی تازه که ارزش غذایی بالایی دارد استفاده کنید معمولا مواد غذایی تازه بیشترین ارزش غذایی را در برابر مواد غذایی مانده دارند و هیچ آسیبی به بدن وارد نمی کنند.

پرهیز از مصرف زیاد کافئین :

درست است که کافئین به عنوان یک آرام بخش برای بدنتان عمل می کند ولی مصرف بیش از اندازه آن ممکن است باعث بروز مشکلاتی در بدنتان کند اگر شما در دورانی هستید که می خواهید با یک برنامه خاص بدنتان را سم زدایی کنید بهتر است تا مصرف قهوه را به حداقل برسانید و از سایر نوشیدنی های طبیعی استفاده کنید زیرا همان طور که گفتیم نوشیدنی های کافئین دار بدن را در طولانی مدت دچار اختلال می کنند و استرس در غدد فوق کلیوی بالا می‌رود. این غدد در کنترل متابولیسم و فشار خون بدن نقش دارند.

مصرف اسموتی های سبزیجات :

با مصرف اسموتی های سبزیجات ارگانیک می توانید خیلی راحت بدنتان را از شر سموم پاک کنید بهتر است که روزانه مصرف 1 لیوان اسموتی را در برنامه داشته باشید تا به این ترتیب شما هم در سوخت و ساز بدنتان و هم در بهبود سیستم گوارش تان گامی موثر را برداشته باشید اسموتی را می توانید به صورت طبیعی و یا هم بتا 1 قاشق عسل طبیعی شیرین کنید اسموتی ها را می توان در طمع ها و ترکیب های متنوعی درست کرد ما در این قسمت طرز تهیه یک اسموتی را برایتان اموزش می دهیم 1 عدد سیب را با موز و 1 فنجان کلم پیچ و جعفری خورد شده میکس می کنید و میل می کنید.

میوه و سبزیجات اورگانیک :

شاید باورتان نشود ولی بسیاری از سموم از راه میوه و سبزیجات وارد بدنمان می شوند بله درست متوجه شدید از آن جایی که تعدادی زیادی از کشاورزان برای اینکه محصولاتشان از ضرر و دفع آفت ها در امان باشند از سم‌ها در دفعات و دوزهای فراوان در زمان های غیر مناسب و نزدیک به فصل برداشت محصولاتشان، استفاده می‌کنند که این سموم به راحتی به داخل پوست و خود میوه نفوذ می کند و مشکلاتی را برای مصرف‌کننده، به وجود می آورد بهترین روش برای در امان ماندن استفاده از میوه و سبزیجات اورگانیک است اما شاید بیشتر افراد محصولات اورگانیک را نتوانند تهیه کنند در این صورت محصولاتی را تهیه کنید که از افت کمی در برداشت آن استفاده شده باشد. میوه و سبزیجات تازه سرشار از فیبر هستند که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهند و همچنین زودهضم هستند؛ و معمولا مهم‌ترین و بهترین گزینه‌ها برای از بین بردن و دفع سم‌های بدن ، محسوب می‌شوند. میوه‌ها و سبزی‌ها، سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و خنثی‌کننده‌ی رادیکال‌های آزاد در بدن هستند.

نوشیدن آب فراوان :

استفاده از مایعات بهترین روش دفع سموم بدن است پس بهترین روش گفتیم که مصرف آب به طور فراوان است آب تمام سلول ها را از هر مواد آلاینده ای پاک می کند در روز بهتر است که 8 تا 10 لیوان آب بنوشید مصرف آب سالم عملکرد طبیعی بدن را تقویت می کند استفاده از یک برش لیموی تازه هم بسیار عالی و انرژی زا می شود استفاده از یک لیوان آب با یک برش از لیموترش می تواند تمام سموم انباشته شده در کبد را دفع کند و کیسه‌ی صفرا را سالم نگه دارد.

پرهیز از مصرف قند و شکر :

استفاده از قند و شکر می تواند عوارض و مشکلات زیادی را برای فرد ایجاد کند امروز بیشتر افراد در برنامه غذایی روزانه از موادی که حاوی مقدار زیادی قند و شکر و افزودنی های مصنوعی هستند استفاده می کنند که این بسیار خطرناک است نوشیدنی های مملو از شکر باعث آسیب جدی به کبد و کلیه می شود بهتر است از میوه های که حاوی قند طبیعی هستند استفاده کنید این مواد غذایی می توانند نیاز بدنتان به شیرینی ها را تامین کنند و اشتهای کاذب شما را تا حد زیادی کمتر کنند.

مصرف فیبر :

کتخصصان تغذیه بهترین راه سم زدایی بدن را استفاده از فیبر ها در برنامه غذایی روزانه می دانند و بسیار تاکید می کنند فیبر باعث بهبود سیستم گوارش و دفع مواد زائد از روده ها می شود و به این ترتیب سموم نیز از بدنتان دفع می شود مصرف روزانه 7 تا 10 واحد سبزیجات و میوه باعث تامین فیبر بدن می شود توجه داشته باشید که در مصرف میوه‌ها و صیفی‌جات، آن‌هایی که رنگشان نارنجی پررنگ و قرمز است و بین سبزی‌ها، آن‌هایی که برگ‌های پهن تیره دارند (مانند کاهو و اسفناج)، آنتی‌اکسیدان‌های بیشتری دارند و این مواد می توانند سم‌های بدن را بیشتر خنثی و آن ها را راحت تر دفع ‌کنند. فیبر ها به جز میوه ها و سبزیجات در غلات سبوس دار هم موجود هستند بیشتر اوقات بسیاری از افراد از مکمل های فیبر استفاده می کنند که توصیه ما استفاده از محصولاتی است که فیبر طبیعی دارند.

خواب مناسب :

یکی از مواردی که بدن به ان نیاز مبرم دارد خواب راحت و به اندازه است بیشتر محققان طی مطالعاتی بر این نتیجه رسیده اند که بدن در زمان خواب مواد زاید و سمومی که طی روز در خودش جمع کرده را دفع می کندو شاید دلیل آن فعالیت اصلی آنتی اکسیدان‌ها در زمان خواب است. پس خواب کمک بزرگی به دفع سموم بدن می کند. خواب کافی و مناسب باعث می شود تا در طول روز احساس خوبی وانرژی لازم برای انجام فعالیت ها را داشته باشیم. خواب مناسب و کافی می تواند در عملکرد مغز هم تاثیر خوبی بگذارد و با تقویت سیستم ایمنی بدن نقش ان را در مقابل با بیماری ها پررنگ می کند.

انجام فعالیت های ورزشی :

یکی دیگر از راه های دفع سموم انجام فعالیت های ورزشی است که انجام ورزش و فعالیت بدنی به مدت یک ساعت در روز بهترین راه برای کمک به سم زدایی بدن است چون بدن در این حالت مقدار زیادی عرق می کند و این سموم از طریق تعرق از بدن خارج می شوند. در هنگام ورزش سرعت سوخت و ساز و کالری سوزی بالا می روز و تنفس تندتر و بلافاصله جریان خون سریع تر حرکت می کند که در نتیجه باعث ایجاد تعریق بیشتر و حجم ادرار بالا می شود که در دفع سموم بدن بسیار اهمیت دارد.

Comments are closed.