لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

رژیم غذایی برای زیبایی پوست

رژیم غذایی برای زیبایی پوست : کاملا طبیعی و مشخص است که همه ی افراد دوست دارند تا پوست سالم و زیبایی داشته باشند و از آن جایی که پوست جوان و سالم لازمه شادابی صورت افراد است بیشتر متخصصان تغذیه و متخصصان پوست افراد را برای داشتن پوست سالم به مصرف مواد غذایی که ویتامین های مورد نیاز برای پوست سالم را دارا است توصیه می کنند.

رژیم غذایی برای زیبایی پوست

همان طور که می دانیم داشتن پوست خوب و شفاف در زیبایی ما بسیار تاثیر بالایی دارد و در واقع باید گفت که پوست سالم از اصلی ترین رکن های زیبایی به حساب می آید. از آن جایی که پوست افراد جز نقاطی است که کاملا قابل رویت است پس این زیبایی می تواند در همه افراد و بیشتر در خانم ها باعث بالا رفتن اعتماد بنفس شان شودمطمئنا کسانی که در پوست شان مشکلاتی را دارند جز افرادی هستند که اعتماد به نفس پایینی دارند و برای این کار کارهایی را انجام می دهند که مناسب نیست شما برای اینکه بتوانید مثل سایر افرادی که پوست صاف و شادابی دارند پوست خود را بازسازی کنید پس برای به دست اوردن آن باید راز و رمز های افرادی که پوست زیبا و شفای دارند را بدانید.

بیشتر بخوانید : تغذیه

اغلب وقتی که خانم هایی را که پوست آنها خشان و زیبا هست را می بینید شاید تصور کنید که باید بسیار هزینه کنید تا پوستتان به آن صورت شود ولی ان طور نیست و برای داشتن پوست زیبا شما نیازی به هزینه های اضافی ندارید بلکه بهترین روشن تغذیه مناسب است شما برای درمان تمام مشکلات پوستی خودتان می توانید با داشتن تغذیه درست از موادی معدنی و میوه های تازه می توانید بسیار جذاب تر باشید ما در این مقاله برای شما درباره 10 ماده مغذی لازم برای پوست را به طورح کامل شرح می دهیم :

  • گوجه فرنگی
  • هویج
  • زرد چوبه
  • کدو تنبل
  • تخم کدو
  • اسفناج
  • ماهی سالمون
  • آووکادو
  • سیر
  • توت فرنگی

گوجه فرنگی :

درباره گوجه فرنگی این پرخاصیت شگفت انگیز باید بگوییم که داشتن پوست درخشان و شاداب می تواند یکی از مهم ترین خاصیت های آن باشد؛ اما شاید این سوال پیش بیاید که گوجه فرنگی چگونه باعث شادابی و صاف شدن پوست می شود در گوجه فرنگی ماده بسیار ارزشمندی به نام لیکوپن وجود دارد که این ماده یکی از اصلی ترین مواد تولید کلاژن پوست است همان طور که می دانیم پوست برای جوان ماندن و درخشان بودن به این ماده پروتئینی نیاز دارد.

وجود بتاکاروتن در آن پوست را در برابر آسیب‌های خارجی مراقبت می کند. در واقع سلول‌های پوستی را در مقابل نور آفتاب و آسیب‌های ناشی از آن پیشگیری می‌کند و بسیار موثر است آنتی‌اکسیدان‌های موجود در گوجه فرنگی می‌تواند از پیری زودرس پوست پیشگیری کند و درباره گوجه باید گفت که منبع غنی ویتامین A، C و E است که این ویتامین ها باعث درخشندگی پوست می شوند؛ و چون گوجه فرنگی دارای کالری بسیار کمتری است و سرشار از ویتامین C و مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم و فسفر ومولکول‌های پیشگیری‌کننده از پیری سلولی است، بیشتر متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که مصرف آن را افزایش دهید.

هویج :

هویج هم از گیاهان بسیار غنی بتاکاروتن می باشد. مثل گوجه فرنگی دارای بتا کاروتن فراوان است و همین بتاکارتن مسئول رنگ نارنجی هویج است. بتا کاروتن پیش ساز ویتامین آ است، یعنی در بدن تبدیل به ویتامین آ میشود که این برای بینایی هم بسیار مفید است ویتامین موجود در هویج برای محافظت از پوست، لوله گوارشی و همچنین در رشد سلول ها و تولید مثل دارای اهمیت بسیاری است؛ و از آن جایی که بتا کاروتن به عنوان یک یک آنتی اکسیدان قوی است بسیاری از بیماری های را کاهش می دهد. شما برای داشتن صورت صاف و بدون آکنه مصرف هویج را فراموش نکنید و روزی 1 عدد هویج در برنامه غذایی خودتان بگنجانید.

زردچوبه :

زردچوبه هم به عنوان یکی از شگفت انگیزهای دیگر است که دوست پوست است. این ادویه خاصیت های بسیاری دارد و وقتی ما از آن برای تهیه غذا استفاده می کنیم فواید زیادی را بر بدنمان وارد می کنیم درباره زرد چوبه چیزی که خیلی مهم است این نکته است که بدن را در برابر بیشتر سرطان ها ایمن می کند زرد چوبه یک خاصیت دیگری که دارد و آن هم این است که این ادویه مهم خاصیت ضد پیری دارد؛ و سرشار از انواع ویتامین هایی است که باعث احیای پوست و تولید کلاژن در بدن می شود. این ماده با از بین بردن رادیکال های آزاد روی سطح پوست از پوست در مقابل آسیب های اشعه ماوراء بنفش و محرک های محیطی که وجود دارد کاملا محافظت می کند. زردچوبه چون که خاصیت تعادل رنگ را دارد برای همین ظاهر پوست را متعادل می کند. دارای آنتی اسیدان قوی به نام کورکومین است که خاصیت بسیار بالایی دارد و می تواند تاثیرات منفی برنامه های غذایی ناسالم را بگیرد که این انتی اکسیدان در درمان نشانه های پیری و پاکسازی منافذ پوست بسیار فعال است.

کدو تنبل :

این نوع کدو همه زمان موجود نیست پس بهتر است زمان هایی که هست بهتر مصرف کنیم خاصیت کدو تنبل بسیار زیاد است و مصرف ان باعث می شود تا سلول های مرده پوست از بین بروند و پوست را درخشان می کند. کدو تنبل حاوی مقدار زیادی ویتامین A است که این ویتامین به تولید سلول های پوستی جدید و نرم تر و جوان تر شدن پوست کمک بسیاری می کند. بتاکاروتن موجود در این نوع کدو بالا است که از پوست در برابر تشعشعات ماوراء بنفش محافظت می کند. مصرف عصاره کدو حلوایی یک لایه محافظی روی پوست ایجاد می کند که این لایه پوست را در مقابل الودگی هوا، استرس و دود سیگار حفظ می کند. شما برای داشتن پوست سالم می توانید از ماسک کدو تنبل استفاده کنید همان طور گه گفتیم سرشار ویتامین و املاح معدنی پر خاصیت است.

تخم کدو :

معمولا بیشتر افراد از خوردن کدو تنبل استقبال نمی کنند ولی نگران نباشید چون این میوه بسیار پرخاصیت دانه های پرخاصیت دیگری دارد که سرشار از مواد مغذی مثل امگا 3، ویتامین های A و K، منیزیم، منگنز، مس، پروتئین و روی است برای داشتن پوستی شاداب و جوان حاوی ترکیبات گیاهی شناخته شده به عنوان فیتوسترولها و آنتی اکسیدان مهار کننده رادیکال های آزاد است که همگی ان ها باعث افزایش سلامت شما پوست می شود.

اسفناج :

این سبزی بسیار با ارزش می تواند برای زیبا شدن و صافی پوست شما بسیار مفید باشد و از آن جایی که اسفناج سرشار از انواع ویتامین، ماده معدنی و آهن است و برای حفظ سلامت پوست بسیار مفید و کاربردی است. این گیاه حاوی کاروتنوئید، اسیدهای آمینه، پتاسیم، ید و ویتامین های C،K،A و B کمپلکس است. بیشتر افراد برای رفع مشکلات پوستی خود از آب اسفناج استفاده می کنند که مصرف ان آکنه را از بین می برد؛ و چون سرشار از آنتی اکسیدان است، رادیکال ها را از بین می برد؛ زیرا که رادیکال ها با ایجاد پیری زود رس به پوست آسیب جدی وارد می کنند.

ویتامین B کمپلکس موجود در اسفناج پوست را در برابر اشعه خورشید محافظت می کند. وجود ویتامین های مثل K و فولات در این گیاه وجود آکنه، تیرگی دور چشم و لکه ها را از بین می برد؛ و وجود ویتامین A در آن در حفظ سلامت پوست بسیار موثر است و ویتامین C هم در رشد سلول های سالم پوست بسیار نقش دارد.

ماهی سالمون :

از دیگر مواد غذایی مهم و حیاتی برای حفظ سلامت پوست استفاده از ماهی سالمون است که دارای یکی از بهترین منابع اسیدهای چرب امگا ۳ با زنجیره بلند EPA و DHA می باشد. سالمون غنی از DMAE است که این ماده برای تقویت غشای سلولی موثر است. باعث استحکام و تقویت پوست می شود و مانع از ایجاد چین و چروک در پوست می شود. سالمون یک ماهی کم کالری ولی غنی از پروتئین، اسید چرب امگا 3، کلسترول مفید و ریز مغذی هایی نظیر ید، فسفر، کلسیم، سدیم، پتاسیم، سلنیوم، آهن، ویتامین (آ، ب، د) است. وجود امگا 3 این اسید چرب در سالمون برای حفظ سلامت پوست و عملکرد بهتر و قوی‌تر قلب نقش بسیار مهمی را دارد.

آووکادو :

در سال های اخیر این میوه به محبوبیت فراوانی رسیده است و مصرف ان بین افراد بیشتر شده است اووکادو بهترین ماده درمانی برای پوست است و این میوه استوایی تاثیری معجزه‌ بخش روی جوان ماندن پوست دارد. محققان می‌گویند این میوه‌ سرشار از ویتامین E و غنی از انتی اکسیدان بتاکاروتن است و به همین علت از سلول‌های پوست‌ محافظت می کند و پیری زود رس را کاملا رفع می کند گفتیم که آووکادو دارای اسید فولیک، فولات، آنتی اکسیدان، لوتئین که به هیدراته کردن پوست بسیار کمک می کند. بیشتر افراد آن را در سالاد یا به عنوان میان وعده میوه ای استفاده می کند و کسانی که دوست ندارند می توانند به عنوان ماسک برای پوست شان استفاده کنند.

سیر :

سیر این بد بوی پر خاصیت که باید بگوییم حاوی مقادیر بسیار بالایی آنتی اکسیدان و دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است و بدون شک یک درمان طبیعی برای آکنه و جوش صورت به حساب می آید.

محققان توصیه می کنند برای اینکه از این ماده با این همه املاح و ویتامین غافل نشوید بهتر است روزی 1 عدد سیر بخورید زیرا سیر سرشار از فولیک اسید، ویتامین C، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و مقدار کمی روی و ویتامین های B2، B1 و B3 است. مصرف سیر باعث می شود تا پوست شاداب تر شود چون گفتیم که سیر پوست بدن را خوش رنگ و گونه را سرخ و روده ها را از هر نوع عفونتی پاک می کند و وجود آنتی اکسیدان های قوی موجود در سیر، رادیکال های آزاد را که باعث پیری و بیماری پوست می شود را خنثی می کند.

توت فرنگی :

این میوه خوش رنگ و لعاب آشنای همه افراد است و خیلی انگش شمارند افرادی که توت فرنگی را دوست نداشته باشند جدا از طمع خوشمزه آن توت فرنگی خاصیت های زیادی برای سلامت بدن و پوست و زیبایی دارد مصرف ان باعث کلاژن سازی در پوست شود و پوست را شاداب کند علاوه بر اینها اسید های که در این میوه موجود است مثل آنتی اکسیدان و اسید سالسیک که می تواند از پوست در مقابل اشعه فرا بنفش محافظت کند و از چروک آن جلوگیری می کند و مورد بعدی پوست مرده را از بین می برد و پوست را درخشان تر می کند.

حالا که این 10 ماده جادویی برای جوان سازی و زیباکردن پوست را شناختیتد با افزودن به برنامه غذاییتان می توانید از پوستی شاداب و بدون اکنه برخوردار باشید.

Comments are closed.