لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

درمان، رفع و از بین بردن لکه‌های قهوه ای پوست با لیزر

درمان، رفع و از بین بردن لکه‌های قهوه ای پوست با لیزر  : پیری فرآیندی گریز ناپذیر است ، و با گذشت سن بیشترین آثار پیری روی پوست ظاهر می شود . از جمله علائم پیری در پوست ، ایجاد چین و چروک ، شلی و افتادگی پوست و پیدایش لکه های مختلف از جمله لکه های قهوه ای روی پوست می باشد . لکه های قهوه ای رنگ روی پوست ، لکه های مسطحی هستند ، که معمولا به رنگ قهوه ای مایل به زرد ، قهوه ای یا سیاه هستند ، که به آن ها لکه های کبدی یا خورشیدی هم گفته می شود .

از بین بردن لکه های قهوه ای پوست با لیزر

اندازه ی لکه های قهوه ای معمولا متفاوت است ، و روی دست ها ، نشانه ها و بازوها که بیشتر در معرض نور آفتاب هستند ، ظاهر می شود . این لکه ها تاثیر بسیار بدی بر زیبایی ظاهری دارند ، و باعث کاهش اعتماد به نفس افراد می شود . درست است که این لکه ها با گذشت سن و در بین افراد بالای 50 سال بیشتر شایع است ، ولی این لکه ها در افراد جوان هم ظاهر می شود ، قرار گرفتن در معرض نور خورشید ، لکه های قهوه ای پوست را تشدید می کند .

در بین برخی از افراد بروز لکه های قهوه ای رنگ در پوست به دلایل ارثی و ژنتیکی می باشد . لکه های قهوه ای رنگ به صورت های مختلف مانند کک و مک ، خال و نواحی تیره رنگ روی پوست ظاهر می شود .لکه های قهوه ای رنگ روی پوست سرطانی نیستند ، و درمان آن ها ضرورتی ندارد ، ولی اگر شما هم جز دسته افرادی هستید ، که بروز این لکه ها شما را ناراحت و نگران می کند . و یا از ظاهر نامطلوب پوست خود به خاطر بروز لکه های قهوه ای رنگ اذیت می شوید ، می توانید برای درمان این لکه های قهوه ای رنگ اقدام کنید و لیزر درمانی یکی از بهترین و موثر ترین روش ها در از بین بردن لکه های قهوه ای رنگ می باشد .

بعد از درمان ، برای حفظ نتیجه باید از پوست مراقبت و محافظت کنید ، مخصوصا در برابر نور خورشید باید محافظت ویژه ای داشته باشید ، با قرار گرفتن در معرض نور خورشید درمان چندان اثر بخش نخواهد بود و دوباره سر و کله ی لکه های قهوه ای روی پوست ظاهر می شود . در صورتی که تصمیم جدی برای درمان لکه های قهوه ای رنگ روی پوست دارید ، می توانید از لیزر درمانی استفاده کنید .

از بین بردن لکه‌های قهوه‌ای رنگ روی پوست با لیزر معمولا کار آسانی است و موجب بهبودی یا درمان کامل لکه‌ها در بلند مدت می‌شود. از بین بردن لکه‌های قهوه‌ای رنگ روی پوست صورت ، گردن، قفسه سینه، بازوها، ران‌ها و یا دست‌ها تاثیر خیلی زیادی در زیبایی ظاهری دارد . و باعث جوان تر شدن چهره ی و پوست شما می شود . برای انجام عمل لیزر ضروری است ، که به یک کلنیک معتبر مراجعه کنید .

متخصصین ما در کلینیک لیزر مو ، از مجهز ترین دستگاه ها و نوین ترین تکنیک ها برای درمان لکه های قهوه ای رنگ بهره می گیرند . متخصصین قبل از شروع درمان با لیزر جلسه ی مشاوره ای را با شما برگزار می کنند ، و بعد از بررسی وضعیت پزشکی شما و سطح انتظارات شما در مورد مناسب بودن یا نبودن لیزر درمانی در مورد شما تصمیم گیری می کنند . نتایج حاصل از لیزر درمانی برای رفع لکه های قهوه ای رنگ پوست در کلینیک لیزر مو ، بسیار موفقیت آمیز و چشمگیر است .

چه دلایل و عواملی باعث بروز لکه‌های قهوه‌ای می‌شود؟

قرار گرفتن در معرض نور آفتاب ، منجر به آسیب های پوستی و ظاهر شدن لکه های قهوه ای رنگ می شود . لکه های قهوه ای رنگ به دلیل تولید بیش از حد ملانین ها یا رنگدانه های پوستی روی پوست ظاهر می شوند . رنگدانه های موجود در لایه ی بالایی پوست که تشکیل دهنده ی رنگ طبیعی پوست هستند ، ملانین نام دارند، در واقع پوست وقتی در معرض اشعه ی ماورا بنفش قرار می گیرد ، پوست برای محافظت از خود در برابر این اشعه شروع به تولید ملانین ها می کند ، و اگر نور خورشید آسیب جدی به پوست وارد کند ، تولید ملانین ها به طور نامنظم افزایش یافته و منجر به ظاهر شدن لکه های قهوه ای رنگ روی پوست می شود . حمام آفتاب گیری ، و برنزه کردن پوست بدن هم جز دلایل بروز لکه های قهوه ای می باشد .

احتمال بروز لکه های قهوه ای رنگ روی مناطقی از پوست که بیشتر در معرض نور خورشید است ، زیاد می باشد . هر کسی ممکن است به ظاهر شدن لکه های قهوه ای روی پوست دچار شود ، ولی افراد با پوست روشن و سفید ، و افرادی که مکررا در معرض نور آفتاب قرار می گیرند و یا دچار آفتاب سوختگی می شوند، بیشتر از افراد دیگر در معرض ظاهر شدن لکه های قهوه ای رنگ روی پوست می باشند . البته در مورد برخی از افراد بروز لکه های قهوه ای رنگ ارثی و ژنتیکی می باشد .

چگونه از لیزر درمانی برای درمان لکه‌های قهوه‌ای استفاده می شود ؟

برای درمان لکه های قهوه ای رنگ ( لکه های پیری و کک و مک ) با لیزر از لیزر سوئیچ کیو استفاده می شود .این لکه ها به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید به وجود می آیند . استفاده از لیزر برای درمان لکه های قهوه ای رنگ ، یک روش موضعی ، و سرپائی است . در روش لیزر درمانی ، نور سبز رنگ خارج شده از دستگاه لیزر ، به لایه ی بیرونی پوست تابانده می شود . انرژی نور لیزر توسط رنگدانه های موجود در پوست جذب می شود ، این رنگدانه ها در کسری از زمان داغ می شوند و سپس تخریب می شوند . برای جذب رنگدانه ها و بهبودی پوست به مدت 2 ماه زمان لازم است .

رفع لکه های قهوه ای پوست با لیزر

کاربردهای لیزر

امروزه لیزر در زمینه های مختلف درمانی استفاده می شود . لیزر درمانی در زیباسازی و جوانسازی پوست تاثیر زیادی دارد . و از انواع مختلف لیزر برای درمان لکه ها و آسیب های پوستی مانند لکه های قهوه ای رنگ ناشی از نور خورشید استفاده می شود . لیزر درمانی برای رفع لکه های قهوه ای رنگ ، یکی از موثرترین و بهترین روش ها می باشد . انواع لیزرها برای درمان لکه های قهوه ای رنپ پوست در ادامه معرفی می شود .

لیزر نوری

لیزر نوری و یا همان لیزر کسری در درمان لکه های قهوه ای رنگ پوست ، قرمزی ، بافت ، رگ ها و جوش ها روش موثری است . لیزر نور سبز ، بهترین فناوری برای بهبود عروق خونی پوست می باشد . برای درمان لکه های قهوه ای رنگ پوست ، روش های مختلفی همچون کرم ها و لایه بردارهای شیمیایی وجود دارد ، ولی تاثیر این روش ها در از بین بردن لکه های قهوه ای رنگ ، به اندازه لیزر درمانی نیست .

لیزر فرکشنال (Fractionated)

یکی از روش های لیزر درمانی برای درمان لکه های قهوه ای پوست ، لیزر فرکشنال می باشد . در این روش نور لیزر به سطح پوست تابانده می شود . نور لیزر با عبور به قسمت های زیرین پوست ، باعث ایجاد حرارت و زخم در این قسمت ها می شود . و به دنبال این فرآیند سیستم ایمنی بدن فعال شده و باعث تولید کلاژن می شود . و باعث می شود .لایه ی جدیدی از پوست تشکیل شود ، این لایه ی جدید نرم تر ، صاف تر و جوان تر است . این پوست سالم و جوان جایگزین پوست با لکه های قهوه ای رنگ می شود .

لیزر تبخیری (Ablative)

در لیزر درمانی برای رفع لکه های قهوه ای روی پوست با استفاده از لیزر تبخیری ، لایه ی سطحی پوست تبخیر می شود . لیزر تبخیری برای درمان لکه های قهوه ای به لایه های عمیق پوست نفوذ می کند و یک روش تهاجمی می باشد . لیزر تبخیری دوره ی بهبود طولانی مدتی دارد ، و بهبود آن سخت تر است . لیزر تبخیری برای درمان آسیب های شدید پوستی ، رنگدانه های عمیق ، چین و چروک ها و ناهمواری های عمیق روش مناسبی است .

چرا باید برای درمان لکه های قهوه ای اقدام کرد ؟

لکه‌های قهوه‌ای و دیگر تغییرات رنگی به وجود آمده در سطح پوست می‌تواند ناشی از آسیب نور خورشید و روند طبیعی افزایش سن باشد. اما این لکه‌ها می‌توانند نشانه‌ای از یک بیماری پوستی حاد یا جدی‌تر باشند. در کلینیک لیزر مو ، این لکه ها هم از نظر پزشکی و هم از نظر بالینی و هم از لحاظ زیبایی مورد بررسی قرار می گیرد و در صورتی که لکه ها نشان از یک مشکل حاد باشد ، به پزشک مناسب معرفی می شوید و تحت درمان های مناسبی قرار می گیرید .

مزایای لیزر درمانی برای از بین بردن لکه های قهوه ای

  • لیزر درمانی باعث صاف ، نرم شدن و یک دست شدن پوست می شود ، و همچنین منافذ باز پوست هم بسته می شود .
  • ظاهر لکه های قهوه ای رنگ بهبود می یابد ، و در نتیجه کک و مک ها ، چین و چروک های سطحی ، تغییر رنگ پوست به دلیل افزایش رنگدانه ها برطرف می شود .
  • این روش درمان نیاز به دوره ی ریکاوری ندارد .
  • با لیزر درمانی افتادگی و شلی پوست هم برطرف می شود .
  • کاهش سرخی پوست، قرمزی و گرگرفتگی پوست و روزاسه

لیزر درمانی جهت رفع لکه های قهوه ای برای چه افرادی مناسب می باشد ؟

  • افرادی که پوست آن‌ها در مراحل اولیه‌ی بروز پیری پوست و تغییرات ناشی از آسیب‌های خورشیدی است و مایلند پوستی شاداب‌تر و سالم‌تر داشته باشند.
  • افرادی که نمی خواهند مدت زمان زیادی را صرف درمان و گذراندن دوره‌ی ریکاوری با روش‌های لایه‌برداری بیزری یا پیلینگ شیمیایی کنند.
  • افرادی که از بیماری روزاسه رنج می‌برند و پوست آنها دچار برافروختگی و قرمزی شده است.
  • افرادی که فعالیت زیادی دارند و بسیار پر مشغله هستند و دوست دارند وضعیت پوست خود را بهبود دهند اما نمی‌خواهند درمانشان در فعالیت اجتماعی آن‌ها اختلالی ایجاد کند.

روند درمان لکه‌های قهوه‌ای با کمک لیزر چگونه است؟

از آنجایی که شدت نور تابیده شده از دستگاه لیزر قوی است ، و ممکن است به چشم ها آسیب بزند ، لذا کسانی که در اتاق لیزر حضور دارند و همچنین بیمار باید از عینک مخصوص استفاده کنند ، تا آسیبی به چشم ها وارد نشود .به دلیل سریع و قوی بودن پالس های لیزر ، ممکن است در حین درمان کمی احساس سوزش داشته باشید ، این حس شبیه حسی است ، که گویی روغن داغ از ماهی‌تابه به پوست شما پاشیده می‌شود.

البته میزان حساسیت در قسمت های مختلف بدن متفاوت است . دستگاه های لیزر درمانی سر و صدای زیادی در حین درمان ایجاد می کنند . بعد از درمان ممکن است ، شما کمی احساس سوزش در ناحیه ی تحت درمان داشته باشید . امکان ایجاد اسکارهایی به رنگ بنفش ، به مدت دو هفته روی پوست وجود دارد . احتمال ماندگاری لکه های صورتی روی پوست به مدت چند هفته است . بعد از 2 الی 3 ماه ممکن است ، یک جلسه ی درمانی دیگری انجام شود .

عوارض جانبی لیزر درمانی برای از بین بردن لکه های قهوه ای پوست چیست؟

به غیر از عوارض جانبی ذکر شده در بالا عوارض دیگری هم در لیزر درمانی برای رفع لکه های قهوه ای پوست وجود دارد . که بسیار به ندرت پیش می آید . بروز جای زخم – چه به‌صورت برآمدگی و چه به‌صورت فرورفتگی – یک عارضه بالقوه می‌باشد که خیلی کم پیش می آید و معمولا وقتی این عوارض ظاهر می شود که تغییرات بافتی در پوست ایجاد شده باشد . بعد از درمان با قرار گرفتن در معرض آفتاب پوست به طور طبیعی برنزه نمی شود ، ولی با گذشت زمان بهبود می یابد .

لیزر درمانی در افراد با پوست تیره ، باعث می شود که پوست جدید با پوست اصلی مطابقت نداشته باشد . لیزر درمانی یک روش قطعی برای از بین بردن لکه های قهوه ای نمی باشد ، چرا که با قرار گرفتن در معرض نور خورشید و عدم رعایت یکسری نکات و مراقبت ها ممکن است سر و کله ی لکه های قهوه ای رنگ دوباره پیدا شود .

چه مراقبت‌هایی پس از لیزر موردنیاز است؟

لیزر درمانی برای درمان لکه های قهوه ای رنگ دوره ی بهبود کوتاه مدتی دارد ، ناحیه ی تحت درمان با سرعت زیادی بازسازی می شود . ناحیه ی درمان شده را نباید دست بزنید ، و باید این ناحیه روند طبیعی بهبودی را طی کند . سعی کنید که از خاراندن و دست کاری ناحیه لیزر شده جدا خودداری کنید و اگر نمی توانید حتما از پانسمان استفاده کنید . با دست نزدن به جای زخم ها نتیجه ی حاصل بسیار رضایت بخش خواهد بود .

برای مدتی از شنا کردن و حمام طولانی بپرهیزید و شستشوی ملایم و دوش سریع داشته باشید ، هرچقدر که ناحیه ی لیزر شده در معرض آب قرار نگیرد درمان و بهبودی سریع تر و نتیجه رضایت بخش تر خواهد بود . در صورت استفاده از کرم های مرطوب کننده ، آن ها را به ملایمت روی پوست بمالید ، به نحوی که قسمت های زخمی پوست آسیبی نبیند . بعد از برطرف شدن زخم شما می توانید به فعالیت های خود ادامه دهید . و برای کسب نتیجه ی مطلوب تا درمان کامل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید ، و از کرم های ضد آفتاب قوی استفاده کنید .

هزینه ی درمان لکه های قوه ای رنگ با لیزر

هزینه ها بر اساس وسعت ناحیه ی تحت درمان ، شدت لکه ها، مهارت و تجربه ی پزشک ، حق الزحمه پزشک ، و ناحیه ی جغرافیایی در بین افراد مختلف متفاوت است .

Comments are closed.