لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

درمان و رفع خطوط لبخند با تزریق بوتاکس

درمان و رفع خطوط لبخند با تزریق بوتاکس : اولین چیزی که در چهره افراد باعث جلب توجه بیشتر می شود داشتن لبخند زیباست , که در اولین برخورد شما یک لبخند زیبا تا سالها در ذهن دیگران یک خاطره باشد . لبخند زدن علاوه بر اینکه نشان می دهد که شما خوب و شاداب هستید و بالطبع باعث جذاب تر شدن شما می شود . به همین علت بعضی از افراد از نداشتن خط خنده ناراحت و ناراضی و از ظاهر چهره ی خو خرسند نیستند .

رفع خطوط لبخند با تزریق بوتاکس

چین و چروک های ایجاد شده روی صورت موجب دل آزردگی فرد می شود . به طور طبیعی هرکسی خندیدن را دوست دارد ولی وقتی از ظاهر خود موقع لبخند خجالت زده و ناراحت می شود و موقعی که به چین و چروک های موجود در اطراف دهان او مورد توجه قرار گیرد , دیگر خندیدن هم برای او لذت بخش نخواهد بود . یکی از روش های مناسبی که برای رفع این مشکل و خط خنده و از بین رفتن چین و چروک های موجود روی صورت تزریق ژل و تزریق بوتاکس است .

این روش می تواند حتی در مورد بیشتر مردم که روی صورت خود خط خنده داشته باشند ولی چین و چروک ها از اعتماد به نفس واحساس فردی به خودش را کاهش داده تاثیر گذار باشد .در این گونه موارد ها راه های مطمئن و مناسبی برای درمان خنده وجود دارد . که هیچ آسیبی به طرح لبخند و سالم نمی رساند . درمان بوسیله ی ژل های تزریقی موجب لیفت صورت و داخل پوست را پر می کند . وهمینطور چین و چروک ها با تزریق بوتاکس ازبین رفته و موجب فلج شدن عضلات صورت می گردد .

خطوط لبخند

خط خنده به خطی اتلاق می شود که موقع خنده در صورت نمایان می شود . که معمولا این خط کنار بینی شروع و تا گوشه دهان امتداد دارد . چین و چروک های نازولابیال , خطوط نازولابیال هم شامل خطوط خنده به حساب می آیند .

علت بوجود آمدن خطوط لبخند چیست ؟

این خطوط تفاوت زیادی با خطوط های موجود روی صورت دارند و مثل خطوط های دیگر نشانه افزایش سن و کهنسالی نیستند . حرکات مکرر باعث ایجاد خطوط لبخند روی صورت می شود و این خطوط در افرادی که خنده هایشان بیشتر از کسان دیگر است عمیق تر می باشد . که این دلیل باعث می شود بعضی از افراد در دوره ی نوجوانی و یا در سنین 20 سالگی خطوط خنده داشته باشند . ولی پوست مابقی نقاط دیگر صورت صاف می ماند . ژن ها نیز می تواند در ایجاد خطوط خنده تاثیر گذار باشند . که امکان اینکه بیشتر ماها این الگوها و یا ویژگی ها را از والدین خود به ارث برده باشیم وجود دارد .

این را به یاد داشته باشید که همیشه خطوط لبخند نمی تواند موجب نگرانی شما باشد و هیچ نیازی که برای از بین بردن آن دنبال روش و یک راه حل باشید . زمانی این خطوط می توانند بر لبخند شما تاثیر داشته باشند که تبدیل به چین و چروک شده و عمیق تر شده اند . که در این زمان باید به فکراز بین بردن انها باشید . خطوط خنده ی باعمق بالا در مواقع لبخند نمایان می شوند موجب پدیدار شدن چین و چروک روی پوست می شوند . مواردی که باعث ایجاد خطوط خنده می شوند عبارتند از :

عوامل ایجاد کننده خطوط لبخند

افزایش سن – آسیب های که از قرار گرفتن در مقابل خورشید و با کاهش یافتن تولید کلاژن والاستین که به موجب استفاده ازاستعمال دخانیات می شود . بیشتر قسمت های پوست صورت در زمان کاهش یافتن خاصیت ارتجاعی پوست شروع به شل شدن می شوند و باعث حالت افتاده ی گونه ها می شوند . که در این زمان خط نازولابیتال از بین می رود و در نهایت باعث شکل گیری خطوط لبخند می شود .

چه کسانی نیاز به رفع خطوط از روی پوست صورت خود دارند؟

اگر خطوط خنده روی صورت شما نمایان شده در این موقع باید از پزشک متخصص مربوطه برای استفاده از تزریق بوتاکس و یا ژل های پوستی برای خود مشورت بگیرد که مناسب شما هست یا نه . که این تزریق برای کسانی که همزمان از برخی داروها استفاده می کنند و یا برای خانم های باردار و شیرده مناسب نیست . این پزشک متخصص هست که مناسب ترین وبهترین روش و دوره درمانی را می تواند تشخیص بدهد . به یاد داشته باشید که با استفاده از برخی انتی بیوتیک ها یا داروهای دیگر که با انتقال عصبی عضلاتی مخلوط شده اثربوتاکس افزایش می یابد . که در این موارد ( هنگام استفاده از برخی داروها ) باید با پزشک خود در میان بگذارید .

اگر شما پیشتر سابقه مبتلا به بیماری های عصبی عضلانی – اختلالات پوستی و یا عدم تقارن در صورت – زخم های بسیار عمیق دارید نباید از بوتاکس استفاده و تزریق کنید . افرادی که مبتلا به آکنه هستند باید در نخستین مرحله بیماری خود را درمان کنند برای اینکه این بیماری های پوستی امکان داردپس از تزریق ژل های پوستی احتمال مبتلا شدن شما به عفونت های پوستی را افزایش دهد .

رفع خطوط لبخند با تزریق بوتاکس


بوتاکس چیست؟

بوتاکس( سم بوتالینیوم ) یک پروتئین خالص شده ای است که سازمان جهانی غذا و دارو آن را تایید کرده که یک روش درمانی با تاثیر گذاری بالا در درمان اشپاسم گرفتی عضلانی که به موجب مشکلات چشمی و گرفتگی صورت پدیدار می شود می باشد . که همچنین تشخیص داده اند که تزریق بوتاکس یک روش غیر جراحی برای از بین بردن چین و چروک ها و خطوط های موجود در صورت می باشد .

عملکرد بوتاکس چگونه هست؟

با انقباض عضلات که به طور معمول و طبیعی با ارسال پیام های الکتریکی به طرف عضلات به وسیله مغز ایجاد می شود حرکت می کنند . پیام های الکتریکی همراه با موادی به نام استیکولین به طرف عضلات منتقل می شوند . بوتاکس ترشح استیکولین را با مانع شدن عضلات سیگنالی برای انقباض شدن دریافت نمی کنند . که بلا فاصله بعد از بوتاکس که در عضله تزریق می شود گرفتگی عضلات را کاهش داده و یا موجب متوقف شدن آنها می شود . پزشک متخصص می تواند تشخیص دهد که باید چه عضلاتی تحت درمان قرار بگیرد . یک سوزن بسیار کوچک و ریز که برای از یک الی سه درمان در عضله ها مورد استفاده قرار می گیرد . ممکن است بعضی از بیماران در موقع تزریق بوتاکس به ناراحتی های جزیی وموقتی دچار شوند . بیشتر اوقات 3 روز پس از تزریق بوتاکس نتیجه مشخص می شود. که بعد از چندین هفته نتایج کلی بوتاکس نمایان می شود .

ماندگاری اثر تزریق بوتاکس چند مدت می باشد؟

معمولا تزریق هر باره بوتاکس چند ماه می تواند باقی بماند و با گذشت زمان متوجه اثر بوتاکس خواهید شد . که دراین مواقع با مراجعه به پزشک متخصص مربوطه و مجددا تزریق انجام گیرد . اکثرا می بایست بوتاکس در سال چند مرتبه تزریق شود . نتایج امکان دارد در هردوره درمانی نسبت به قبلی تفاوت داشته باشد و مدت ماندگاری و میزان تاثیر تزریق بوتاکس درپوست هراشخاصی با دیگران متفاوت می باشد . .یک پزشک متخصص که از دانش کافی برای این روش برخور دار است می توانید از دست یافتن به نتیجه دلخواه و چگونگی تزریق آن مشورت بگیرید . این روش را می توانید به صورت کاملا نامحدود مجددا انجام دهید . بوتاکس بیش از 10 سال است که در تمام نقاط جهان تزریق می شود و در این مدت بی خطر بودن آن مورد تایید همه می باشد .

چگونه با تزریق ژل می توان خط خنده را از بین برد؟

امکان دارد که ژل ها بر پایه ی اسید یا کلاژن باشند که در بافت های همبند پوست هر دو این ها به طور معمول و طبیعی وجود دارند . بیشتر اوقات برجسته کردن پوست در اطراف خطوط خندئ موجب کاهش یافتن ظاهر آنها طی مدت چند ماه می شود . ژل هایی که بر پایه ی کلاژن هستند می تواند بهترین مواد برای ازبین بردن خطوط خنده های بیشتر است . نیاز به مراجعه پوست برای تزریق دوباره ژل امکان دارد.

پرلین – رستالین وجوودرم نام بعضی از ژل های معروف برای ازبین بردن خط خنده هستند که باید شما در مورد مناسب ترین و ایده ال ترین فیلر که مناسب وضعیت و شرایط شماست با متخصص در این باره مشورت کرده اگر حتی برای درمان شما یک گزینه هم باشد .این در حالی است با آنکه ژل ها تاثیر بسزایی و چشم گیری در ازبین بردن چین وچروک و خطوط صورت دارند اما درمواردی امکان دارد که استفاده از تزریق این ژل ها برای از بین بردن چین و چروک وخطوط لبخند بهترین و بازده ترین روش نباشد .

عوارض جانبی درمان خطوط لبخند با تزریق بوتاکس

همه درمان ها بدون استسناء دارای عوارض جانبی هستند . بعد از انجام این روش درمانی ممکن است که فرد دچار تورم و قرمزی در پوست و یا احساس ناراحتی داشته باشد که طی مدت چند روز این مشکل برطرف می شود و در این مدت می توان با کمک آرایش آن را پنهان کرد . کبودی محل تزریق بسار نادر است . وعوارض های جانبی خطرناکی مانند عفونت ها و واکنش های آلرژیک دار تاکنون اتفاق آنان به ندرت دیده شده است .

عوارض جانبی معمولا بعد از تزریق خود را نشان می دهند کاملا خفیف و موقتی هستند . بعضی افراد امکان دارد دچار ضعف عضلانی یا احساس ناراحتی در ناحیه تزریق به طور موقتی شوند . و در برخی موارد نیز امکان دارد التهاب موضعی وی ا برآمدگی در زیر پوست پس از تزریق بوتاکس در ناحیه ی هدف ایجاد شود که از تزریق استروئید یا معکوس کننده های جزئیات ناشی از تزریق در تزریقات می توان برای رفع این عوارض برپایه یاسید هیالورانیک مورد استفاده قرار داد .

روش های پیشگیری از به وجود آمدن خطوط لبخند

از این رو که بیشتر مردم برای رفع خطوط خنده از بوتاکس استفاده می کنند . ولی برای پیشگیری از بوجود آمدن خطوط خنده هم می توان از تزریق بوتاکس بهره برد . می توان با این روش قبل زا اینکه روی پوست صورت چین و چروک ها که این خطوط با گذشت زمان ایجاد می شود از تشکیل شکل آن پیشگیری کرد . تزریق بوتاکس موجب بی حسی موقتی عضلات شده و صورت آزادتر می شود . پوست بیمار پس از تزریق کردن بوتاکس هموار میشود و ظاهر فرد را جوان تر و پر انرژی تر نمایان می کند .

Comments are closed.